Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Juopottelu keikoilla ja keikkojen jälkeen.
1 2 3 4 5
half
27.11.2009 18:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkilökohtaisesti en välitä juoda keikoilla muutamaa kaljaa enempää. Useimmiten ajan, ainakin varastolta kotiin. Sen verran sitä on kuitenkin tullut tehtyä, että olen huomannut merkittävän eron siinä, että aloittaako keikan kännissä vai tuleeko känniin keikan aikana. Soitto sujuu paljon paremmin, kun känni nousee siinä soiton ohessa.
 
COVS jäsen N:o 5
Timi
27.11.2009 18:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Henkilökohtaisesti en välitä juoda keikoilla muutamaa kaljaa enempää. Useimmiten ajan, ainakin varastolta kotiin. Sen verran sitä on kuitenkin tullut tehtyä, että olen huomannut merkittävän eron siinä, että aloittaako keikan kännissä vai tuleeko känniin keikan aikana. Soitto sujuu paljon paremmin, kun känni nousee siinä soiton ohessa.
Mä nyt jeesustelemaan ala.Maittaa se mullekkin.Silti olen vahvasti sitä mieltä.Että!Selvä soittaa paremmin kuin kännissä oleva.Nöösipoikana ko keikoille pääsi.Oli usein kahvilikööri messissä.Ollaan niin muusikkoa että!Pääasia että henki haisi soittajalle!
Eipähän oltu ilmoituksissa omalla nimellä.Vaan lisääntyvä kokemus kantoi kortensa kekoon ja saneli nykyisen suunnan.Ei tarvitse hävetä yhtäkään keikkaa!
 
Vaikea.Mutta varma!
Pete V.
27.11.2009 19:10:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerronpa tässä erään tarinan jostain 1980-luvulta sen aikaisen bändimme rumpalikaverista, kun, omista mahd., tai tuskinpa, sattuneista keikkatilanteista ei ole mitään ihmettä kerrottavaa, siis, kun ei muista ...
 
Oltiin pikkujouluaikaan useammilla peräkkäisillä keikoilla Helsingin Keskustan tilausravintoloissa, joten jos ei ollut sama paikka seur. päivänä, niin kamat roudattiin vain autoon, taisi olla sellainen Chevy isopaku, ja jätettiin sinne yöksi.
 
Erään, ja useammmankin, kerran keikka oli suuressa bankettisalissa ja tultiin sinne sitten roudaamaan ehkä jokus klo 18 ennen juhlien alkua, mutta eipä rumpalia näkynyt/kuulunut, joten me muut jouduimme sitten kasaamaan rumpusetin jotenkin, ja, harakanpesähän siitä tuli ...
 
Vieraat tulivat klo 19 ja soiton oli määrä alkaa klo 19.30, mutta eipä rumpalia vieläkään näkynyt, joten aloitettiin Jouluinen viihde sitten ilman. Olisikohan ollut lähelle klo 20, kun rumpali sitten teki näyttävän "entréen", saapui "ovenkarmit kaulassa" ruokailijoiden välistä soittopaikalle, asu oli oikea eli smokki, mitä nyt kaulukset ja rusetti vähän miten sattuu jne., ja alkoi kiroten oikoa rumpukalustoa, kilkuttaen lautasia, pärisyttäen rumpuja jne. No, päästiin sitten jotenkin alkuun ja soiteltiin ehkä vielä puolisen tuntia ja sitten paussille, mutta kyllä oli soitto karseeta, kun komppi kulki kuin kolmijalkainen koira! ja, koko illan, kun paussilla sai alkotankkiin sitten aina täydennystä ...
 
Tästä tapauksesta, ja useista muistakin kului sitten ehkä jonkun aikaa, niin rumpali sai "herätyksen" ja meni AA:han, ja oitis kohta raitistui ja on siitä lähtien jo reilut 20 v. ollut absolutisti, siis ei A. vodka, vaan täysin 0% linjalla.
 
half
27.11.2009 19:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Mä nyt jeesustelemaan ala.Maittaa se mullekkin.Silti olen vahvasti sitä mieltä.Että!Selvä soittaa paremmin kuin kännissä oleva.Nöösipoikana ko keikoille pääsi.Oli usein kahvilikööri messissä.Ollaan niin muusikkoa että!Pääasia että henki haisi soittajalle!
Eipähän oltu ilmoituksissa omalla nimellä.Vaan lisääntyvä kokemus kantoi kortensa kekoon ja saneli nykyisen suunnan.Ei tarvitse hävetä yhtäkään keikkaa!

 
Totta Mooses selvänä kaikki paremmin soittavat ja etenkin laulavat. Puhumattakaan spiikkauksista. Eipä niin tarvitse yhtäkään keikkaa, ainakaan viinan takia omasta puolestani, hävetä. Kanssasoittajia ( ei nykyisiä ) kyllä joskus, mutta tehtyjen keikkojen määrään suhteutettuna melko vähän.
 
COVS jäsen N:o 5
jaska_kankkunen
27.11.2009 23:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorena juippina tuli otettua reippaasti. Usein koskispulloja meni kaksin kappalein ennenkuin esiintyminen pääsi alkamaan.
 
Kaheksankytluku nyt meni överiksi osin kun päissään tuli oltua joka päivä. Nykyään pari kaljaa alle ja vasta keikan jälkeen kankut seinälle.
 
Nykyään touhu on mitä on. Ei saa edes lavalla tupakkia poltella.
 
J.K
Marshall83
28.11.2009 12:39:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ex-kitaristi nukku kerran europalla 2 päiväsettiä onnensa ohi, rapulassa tietysti. Sattui onneksi olemaan bassonsoittotaitoinen miksaaja laivassa niin siinähän meni pari settiä mukavasti soittimia vaihdellessa. No, kitaristi heräs ihan tuurilla solistin setille, ei tietenkään sanottu et on nukkunu vähän liian myöhään..ihmetteli vaan loppuillan et miks ei ollu ku yks setti päivällä. Tarjos se sitte muutamat kiepit illalla kun kuuli miten hommat oikeasti meni. Sen hytistä muuten löyty kuuden reissun jälkeen 12 massonin paulia, liekö tällä vaikutusta pieneen väsymykseen?
 
-Aaaschja kunnossa.
ron.aiden
28.11.2009 14:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen hytistä muuten löyty kuuden reissun jälkeen 12 massonin paulia, liekö tällä vaikutusta pieneen väsymykseen?
 
Vaimolle aatteli varmaan viedä kukkavaaseiksi?
 
does anybody knows?
WanhaWetäjä
28.11.2009 17:05:03 (muokattu 28.11.2009 17:06:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Juopottelu keikoilla ja keikkojen jälkeen kuuluu olennaisena osan humpanlyöjän arkeen.
 
Onko se luontaisetu, mahdollisuus vai haitta?
 
Kenties näitä kaikkia, mutta varmaakin mahdollisuus varsinkin niille soittajille joiden ei tarvi laulaa?Ja jotka saavat kaikenlisäksi istua soittaessaan? Vaaran paikkahan on se kriittinen hetki kun astuu lauteille, saattaa horjahtaa ja kaataa kioskinsa.Näin olen nähnyt tapahtuvan.
 
Leikki sikseen mutta onhan se sanomattikin selvää että kovalla rutiinilla ja vuosien "treenillä" kännissä voi soittaa ihan sujuvasti mutta laulaessa humalatila paljastuu helpommin kuin myös spiikkaukset saattavat olla aika "hupaisia" kun
kieli ei vaan enää oikeen taivu ja järki ei kulje.
 
Tarinoita piisaisi kyllä, alkaen vuodesta 76, todellisista pelleistä, vai pitäisikö sanoa tragikoomisista ihmiskohtaloista, vielä elävistä ja edesmenneistä juopoista haitaristeista, solisteista, urkureista, basisteista, rumpaleista, kitaristeista, fonisteista, trumBetisteistä...tai jopa kokonaisista bändeistä.Mutta miksi näitä pitäs kertoa?Kaikki soittohommia duunikseen tehneet tietävät ja ovat varmasti kokeneet samat kuviot, ainakin jossain määrin.No joo, katoavaa kansanperinnettähän tuo on että siinä mielessä olishan noita kommelluksia hauska listata ja lukea kunhan muistaa sen vakavammankin puolen asiasta.Itse olen lopen kyllästynyt aiheeseen ja ongelmaan "soittajat ja alkoholi" että en jaksa alkaa kaiveleen menneitä enää yhtään.
 
Dokaamisen ylettömän ihannoinnin ja tarinoitten sijaan/lisäksi tekisi varmaan terää itse kunkin miettiä omaa suhdettaan viinaan, henk.koht. itselläni olisi varaa vähentää kaljanjuontia, se on ihan fakta. Huono fyysinen ja varmaan henkinenkin yleiskunto tai paremminkin niiden ylläpidon laiminlyönti sen kertovat, kuin myös tästä johtuva selkeä ylipaino.Vaikka mä kenties olenkin wäsynyt, wanha, kyyninen ja niuho tosikko, niin toisaalta olen äärimmäisen rehellinen realisti, myös itselleni.Olo on vähän sellanen että pitäs tehä jotain, mutta mitä...toisaalta nyt kun lopetan keikat, tänään viimenen, niin vois alkaa kokonaan uuden elämän.Vähemmän kaljaa, enemmän ulkoilua.
Sori off topicointi ja lievästi provosoiva jeesustelu ;-)
 
Qsiselle ansaitut plussat erittäin todellisesta ja hyvästä kirjoituksesta!
 
jon lord
28.11.2009 17:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Dokaamisen ylettömän ihannoinnin ja tarinoitten sijaan/lisäksi tekisi varmaan terää itse kunkin miettiä omaa suhdettaan viinaan,

 
Minä olen sen suhteen aikoinaan tehnyt ja lopettanut juomisen. Tuota yletöntä ihannointia en siedä ja en sääli yhtään ihmiskohtaloa joka on aiheutunut juomisesta ja sen seuraamuksista. Mutta itsekin mokanneena ja monia mokauksia seuranneena, miksi niitä ei voisi muistella. Joku saattaa jopa ottaa opikseen näitä mokauksia muistellessaan tai lukiessaan mitä karmeuksia keikkaelämä pitää sisällään. Kyllä minäkin väsyin seuratessani ja paimentaessani kavereita siellä sun täällä. No mitäs minäkään tässä.
 
COVS jäsen N.o 3
Ukko
28.11.2009 18:09:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Minä olen sen suhteen aikoinaan tehnyt ja lopettanut juomisen.
 
Mulle olennaista on se että auton rattiin ja leivän hankintaan nollatoleranssilla. Siksipä olen alkometrin hankkinut.
 
COVS jäsen nro 6
Pete V.
28.11.2009 22:03:01 (muokattu 28.11.2009 22:04:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Henkilökohtaisesti en välitä juoda keikoilla muutamaa kaljaa enempää. Useimmiten ajan, ainakin varastolta kotiin. Sen verran sitä on kuitenkin tullut tehtyä, että olen huomannut merkittävän eron siinä, että aloittaako keikan kännissä vai tuleeko känniin keikan aikana. Soitto sujuu paljon paremmin, kun känni nousee siinä soiton ohessa.
 
Juu, sama täällä, muutama sidukka tai grogi, joskus potkua konjakista/Jalusta, mutta siten, että realismi säilyy kaiken aikaa, ja, näillä on pärjännyt sitten koko keikan, myös taiteellisessa mielessä, ja nousu "hyödyntyy" ... ja, ero on tosiaan siinä, että jos tulee keikalle valmiiksi doupattuna, ei tahdo oikein suoritus kantaa yhtä-kahta settiä pidemmälle, pahimmassa tapauksessa ei sitten sitäkään ...
 
Irti Humpasta
28.11.2009 22:27:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman hauskaakin voi olla viinaa...
Mieleenpainuvin sähläys vuosien varrelta oli, kun olimma joskus 97-98 taitteessa keikalla Salon torilla torstaina ja koska ne hipat loppu aikasin, niin päätimme kitaristin kanssa juoda oikein kunnolla, koska vasta aamulla piti lähteä tangomarkkinoille (raviradalle)... Pari pulloa viinaa meni illan aikana ja minä oksentelin taloni lavuaarin tukoksiin yön aikana (onneksi vaimoni siivosi ne aamulla)...ja herättessäni pelästyin perk.... kun näin rappusten alapäässä kitaristin... luulin hänen jossain yön hämärinä tunteina tippuneen rappusilta, mutta onneksi olikin 100kpl tuikkupussi päänalusena ja lämmin kuorsaus täytti huoneen....Siitä sitten aamutuimaan ulos ja kun kitaristi sai ensimmäisen tupakan suuhun, niin lähti jalat alta ja käsi auki... no semmosta sattuu... Minä olin niin huonossa kunnossa, että kun rumpali sullo meidät humppakuutioon, niin heräsin vasta seinäjoen raviradalla ja kun sain auton oven auki, niin laatta lähti välittömästi. Oli sillä tangokansalla ihmettelimistä, kun bändi saapui paikalle...Olo oli niin huono, että vasta illalla 11 hujakoilla pysyi jaffa vähän sisällä. Normaalisti seison aina kiipparitiskin takana, mutta tuolloin baarijakkara oli pakollinen väline... No onneksi ei käynyt niinkuin vuonna -94 jolloin rumpalimme tuoli ylitti raviradan lavan takareunan ja voltti taaksepäin kesken kappaleen oli todellista sirkusta...
Voi niitä aikoja...
 
Kuhan vähän pianolla soittelin...My foolish heart
hvinnamo
29.11.2009 12:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seinäjoen Cumuluksessa tuli oltua aika monta viikkoa keikoilla.Siellähän oli se sellainen "läävä",jossa asuttiin siinä kerrostalossa pihan toisella puolella.Siellä jos seinät vois kertoa niin olis varmaan paljon tarinaa :) Yksi monista omakohtaisista on yksi kerta kun olimme siinä keikan jälkeen vetämässä perinteisiä kännejä, tais olla vappuviikko 2000 tai jotain.Rumpali sanoi mulle ja basistille että jos kierrätte ton Lakeuden ristin kirkon munasillaan niin saatte isot kaljat.No,palkinto ei häävi ollut mutta yllytyshulluus oli.Eikun vaatteet pois ja matkaan! Menimme ikkunasta ulos ja basisti rypäs heti polvet ja kädet asfatti-ihottumasta verille.Sitten matkaan ja hyvin aamulenkki menikin,paitsi että aamuvuoron tarjoilija oli sattunu näkemään että noihan on bändin poikia.Sitten päivällä kitaristi meni normaalisti hakemaan limonaadia Huviretken hanasta ja hotellin johtaja sattu paikalle ja meni kyselemään siltä että mikäs mies täällä ominpäin tiskin takana?? Kitaristi oli nuori jannu ja selitti sille hieman arkaillen että: "mä oon bändistä",tai jotain sellaista.Hotellin johtaja oli huumorimies ja sanoi "anteeks, en heti tuntenut kun teillä näkyy olevan oikein vaatteet päällä" :D ps.Lisää "läävä"-juttuja myöhemmin.
 
WanhaWetäjä
29.11.2009 16:21:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Minä olen sen suhteen aikoinaan tehnyt ja lopettanut juomisen.
 
Mä tunnen aika monta vastaavaa tapausta, joista valitettavan usea on palannut wanhoihin tapoihinsa, yks jopa 6:n vuoden täysraittiuden jälkeen, ja hommahan on ollut yhtä katastrofia siitä lähtien.
 
Tuota yletöntä ihannointia en siedä ja en sääli yhtään ihmiskohtaloa joka on aiheutunut juomisesta ja sen seuraamuksista.
 
Sama juttu, ja jotta ei nyt taas joku vedä herneitä niin tarkoitan todellakin noita "oikeita" juoppoja jotka sekä dokaa että mokaa.
Krokotiilinkyyneleitä ja lukuisia katumisia nähneenä olen oppinut sen että jos ihminen on alkoholisti niin se valheiden, tekosyiden, itsepetoksen ja asian peittelyn määrä on loputon.
Sääliksi käy perheitä ja eritoten lapsia jotka joutuu seuraan näitä kuvioita joka päivä ja monessa kodissa.
 
Mutta itsekin mokanneena ja monia mokauksia seuranneena, miksi niitä ei voisi muistella. Joku saattaa jopa ottaa opikseen näitä mokauksia muistellessaan tai lukiessaan mitä karmeuksia keikkaelämä pitää sisällään. Kyllä minäkin väsyin seuratessani ja paimentaessani kavereita siellä sun täällä. Niin mitäs minäkään tässä.
 
Joo, omista mokistaan voi hyvinkin kertoa, selkeesti tunnistettavista persoonista en lähtis enää mitään dokausjuttuja kertoon, sen verran on tullut lunta tupaan noista jutuista, joillain palstoilla on jopa kiellettyä puhua ihmisten yksityisasioista.
 
No, laitetaan tähän nyt joku tarinakin ; bändi tuli keikalta ja pysähtyi tapansa mukaan Vaakon Nakille Treen Epilään, kaapin sivuovi auki ja pari soittourhoa rojahti sinne grillin sivulla oleviin nokkospuskiin, tähän grillinpitäjä totesi " jaa pojat on olleet keikalla"...tämä tarinana kuultua, ei itse koettua.
 
Aika paljonhan nuo tarinat muuttuu ajan kuluessa, yks hauskimpia on (jos on totta) legendaarisen urkurin toilailu eräällä lomahotellilla ; herra on kusella ja oksentaa yhtäaikaa seinään nojaten hotellin ulko-oven vieressä ja sen aikainen pressa UKK tulee juuri joukkoineen majottumaan ko mestaan.
 
Näitä hauskoja juopottelujuttuja ja muita tarinoita on Qsisen mainiossa "Ei kokolihaa soittajille" -teoksessa, kannattaa lukea, jos tuota vielä jostain saa.
 
Qsine
29.11.2009 18:01:51 (muokattu 29.11.2009 18:04:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Näitä hauskoja juopottelujuttuja ja muita tarinoita on Qsisen mainiossa "Ei kokolihaa soittajille" -teoksessa, kannattaa lukea, jos tuota vielä jostain saa.
 
Itse asiassa, juttujen keruu jatkuu koko ajan, ja tästäkin aiheesta moni sattumus ansaitsisi päästä kulttuurihistoriallisiin aikakirjoihin, eli jos vaan mitenkään jaksat WW, niin pane ihmeessä vaikka tarvittaessa privana olennaisiksi katsomasi jutut, jotka ovat yhä kertomatta, otan ne ilolla vastaan ja anonymisoin tarvittaessa.
 
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
Irti Humpasta
29.11.2009 19:52:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaarallisin ja jo tuomittu epäonnistumaan etukäteen keikka oli Kustavin lomakeskuksen omistajanvaihto bileet ehkä -89. Oltiin torstai ja perjantai liksalla ja henkilökunta kysyi, että jos soittaisimme lauantaina ilmaiseksi ja saisimme baarista juoda niin paljon kuin jaksaa... No sovittiin, että soitto alkaisi 20.00...
La klo 13.00 otin tuopillisen konjakkia eikä ollut monopolia :) Soitto alkoi kuin alkoikin 20.00, mutta henkilökunnan pyynnöstä laitettiin levyt soimaan 20.15. Olin sillon vielä lukiossa ja homma venyi sen verran, että tiistaina päästiin vasta kouluun...
....huonoin juttu viikonlopussa oli se, että kaikki muuta saivat pil... paitsi mä....
 
Kuhan vähän pianolla soittelin...My foolish heart
half
29.11.2009 20:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irti Humpasta: Vaarallisin ja jo tuomittu epäonnistumaan etukäteen keikka oli Kustavin lomakeskuksen omistajanvaihto bileet ehkä -89. Oltiin torstai ja perjantai liksalla ja henkilökunta kysyi, että jos soittaisimme lauantaina ilmaiseksi ja saisimme baarista juoda niin paljon kuin jaksaa... No sovittiin, että soitto alkaisi 20.00...
La klo 13.00 otin tuopillisen konjakkia eikä ollut monopolia :) Soitto alkoi kuin alkoikin 20.00, mutta henkilökunnan pyynnöstä laitettiin levyt soimaan 20.15. Olin sillon vielä lukiossa ja homma venyi sen verran, että tiistaina päästiin vasta kouluun...
....huonoin juttu viikonlopussa oli se, että kaikki muuta saivat pil... paitsi mä....

 
HOH, HOH tarkoitatko Kustavin Merimotellia? Siellä tuli vedettyä noihin aikoihin ja vähän aiemmin monta hauskaa keikkaa. Samoilla omistajilla oli Naantalissa Wallis, jossa niinikään.....
 
COVS jäsen N:o 5
hvinnamo
29.11.2009 23:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muija rupes äsken puhumaan jostain patjasta jonka se oli kaivanut vintiltä esiin.Se sanoi että se on se jonka päälle se sun muusikkokaveris joskus aikoja sitten oksensi.Mulla ei ollu kyllä hajuakaan kuka se olis ollu,joku joka oli jäänyt keikan jälkeen meille yöksi...BASISTI kuulemma.
 
Epämuusikko
01.12.2009 13:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Muija rupes äsken puhumaan jostain patjasta jonka se oli kaivanut vintiltä esiin.Se sanoi että se on se jonka päälle se sun muusikkokaveris joskus aikoja sitten oksensi.Mulla ei ollu kyllä hajuakaan kuka se olis ollu,joku joka oli jäänyt keikan jälkeen meille yöksi...BASISTI kuulemma.
 
Olen kuullut saman, mutta yhtälössä oli kitaristi ja vuodesohva.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
filli
26.12.2009 12:33:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On täältä kiva lukea näitä tarinoita ja rakentavaa arvostelua.
Mä tunnen muutaman Katastrofi tyypin, jotka osaa hämmentää asioita aivan ilman päihteitäkin. He ovat oivia selkään puukottajia, ja jos saavat paremman hinnan toisesta keikasta, jättävät kaverit hoitamaan tuurajia itselleen. Onko lie kyseessä sitten ahneus tai joku muu narsistinen sairaus?!
Ei tuo alkoholismi ole yksinomaan ainoa sairaus, mitä muusikko maailmassa on. Minulla henk. kohtaisesti on tämä sairaus ( alkoholismi/addiktio) kyllä olemassa. Akuuttina muutaman kerran keikalla. Silloin kyllä tapahtuu- hyvin negatiivisia asioita.
Weli hyvä, voihan muusikko olla myös kaappijuoppo, joka hyveellisenä" perheenisänä" naama rutussa arvostelee ..holisti soittajia.
Mun mielestä vois myös peilata näitä kaksinaismoralistien, selkään puukottavien, naama rutussa soittavien turakaisarvosteluja myös. Kannattaa katsoaa peiliin sieltä Woi myös oma korkea otsa joskus näkyä.
Alkoholismi/Addiktio-sairauksia on myös muilla aloilla, jos olette asiaan sen enempää tutustuneet. Vai onko lava liian korkealla, ettei sieltä nää???
Kannattaa joskus ajatella myös muita ns. hyväksyttäviä paheita-jotka ovat haitallisia työkavereille, perheyhteydelle ja ennenkaikkea lapsille, kuten ahdasmielisyys. Ei muuta kuin sumuiseen yöhön ajelemaan ja nettiin silmät ristissä arvostelemaan kavereita. Edessä selkään taputellaan ja takana korkeuksista puukotetaan... Woi, Woi
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «