Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Häävalssi ; ikuinen painajainen ??
1 2 3
Kukko
22.01.2003 15:00:04 (muokattu 22.01.2003 15:01:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tuossa poikien (bändin) kanssa puhetta siitä kaikkien hääkeikkaa harrastavien kauhusta l. häävalssista.
Miksi kaikkein vaiken ja yleensä oudoin biisi soitetaan ekana?
Tiedän treeniä treeniä, mutta kun aina ei vaan ehdi.
Toisaalta valssi on tietysti yleensä illan kohokohta jota kaikki odottaa ja sitä ennen soittaminen rikkoo hienon tunnelman - vai rikkooko?
Tilannetta vois ajatella toisinkin. Yleensä ollaan paikalla jo hyvissä ajoin ennen häävalssia ja laittetkin on pystyssä. Jos sopisi kaason/båståmannen kanssa tyyliin;" me soitetaan tässä ennen häävalssia tämmöstä taustamusiikkia", samalla testataan laitteet varsinaista kliimaksia varten. (soundcheck yleensä todella pikainen)
Seuraus;

1. Pahimmat kipsit sormista ja lauluäänestä katoaa.
2. Volyymi säädöt olisivat kohdallaan.
3.hääparikin voisi totutella orkesterin soittoon vähä etukäteen.
 
= Häävalssin soitossa yleensä esiintyvä paniikki olisi pienempi.
 
ps. olen soittanut ko tilaisuuksissa jo pitempään ja ainavaan tuntuu melko kauhealta.
 
Mitä mieltä?
 
Ylläpito :Varoitus; näppihäirä
 
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
Simplex
22.01.2003 15:11:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ihan perseelleen soita niin moni ei yleisön joukosta orkesterin esiintymiseen keskity vaan seuraa hääparin kömpelöä tanssia.... luulisin.
 
I might as well go back over yonder...
Guido
22.01.2003 15:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina meillä on häävalssit olleet aika lailla samoja, mitää uusia ei ole juurikaan tarvinnut opetella. Jos tulee jotain outoja toiveita, yritetään tiedustella että kävisikö mahdollisesti jokin toinen. Siis jos nuottia tai mitään informaatiota löydy. Toissakesänä tuli itse levyltä kirjoiteltua sanoja ja otettua sointuja ylös. Siitäkin sitten kyllä tuli ihan biisi valmiiksi.
Teemu Tee
22.01.2003 17:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kaikkein vaiken ja yleensä oudoin biisi soitetaan ekana?
Tiedän treeniä treeniä, mutta kun aina ei vaan ehdi.)

 
Sama juttu!
 
Kokemusta asiasta on paljon, mutta silti vieraammat valssi ovat aika kinkkisiä. Joudun vielä synaa soittelemaan siinä samalla, joten jännäri on tupla.
 
Treenattua tulee kotona, mutta harvoin tarpeeksi. Onneksi nykyään vieraampia valsseja tulee ehkä kerran tai kaksi vuodessa.
 
Kyllä eka biisi aina jännittää, mutta käyn nykyään takahuoneessa kitaran kanssa biisin läpi juuri ennen esitystä. Se auttaa keskittymään juttuun. Ja kun ei yritä liikoja vaan vetää yksinkertaisesti, homma toimii parhaiten.
 
PasiB
23.01.2003 05:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ihan perseelleen soita niin moni ei yleisön joukosta orkesterin esiintymiseen keskity vaan seuraa hääparin kömpelöä tanssia.... luulisin.
 
No näinhän se varmaan on, mutta kyllä ainakin mulla on pieniä perhosia vatsassa kun kylmiltään joutuu vetämään huilulla oudomman valssin introa, vaikka ois kuinka hyvin sen kotona treenannut.
 
Elämää ja erotiikkaa.
isojussi
23.01.2003 08:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kun ei yritä liikoja vaan vetää yksinkertaisesti, homma toimii parhaiten.
 
Naulan kantaan!
 
Itsekin teen / olen tehnyt paljon hääkeikkoja ja ainahan se on yhtä kauhea paikka...:-) Koti harjoittelu toki auttaa ja enne hääväen paikalletuloa tehty kunnon souncheck ja viimeinen läpisoitto. Liikaa ei pidä kuitenkaan yrittää.
 
Pahintahan tässä tosiaankin on se, että kyseessä on yleensä illan eka biisi ja jos se menee perseelleen, niin on melkein sama, mitä ja miten loppuillasta vetää.
 
Tota taustamusaa me on kyllä pyritty välttämään viimeiseen asti ja on kaupattu tilalle "neulapoikia". On jotenkin komeempaa, kun bändi ei tuhlaa julkisivuaan vielä turhaan pimputteluun. Ja vaikka kuinka hiljaa ja hyvin soittaisitkin aina on joku, jonka mielestä se tulee liian lujaa. Joskus on kuulut aivan selvästi, mitä lähimmissä pöydissä puhutaa, mutta omasta soitosta ei oo enää saanu mitään selvää, vaikka on vetäny korva kiinni kajarissa.
 
Jabe
23.01.2003 10:12:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm .. tällä kertaa en voi nyt jakaa teidän muiden tuntoja. En halua kuullostaa ylimieliseltä, mutta kyllä meiltä se häävalssi aina taittuu, ja minusta sen paikka on nimenomaan ekana biisinä. Jos häävalssi halutaan laulettuna, niin silloin äänenavaus on tietysti tärkeää. Ja eihän noita biisejä nyt niin paljoa ole ... kun osaa ne puolentusinaa toivotuinta, niin harvoin tulee vastaan mitään uutta sen jälkeen.
 
Kääk - kuullostanko nyt snobilta? :-) Joka tapauksessa - itse en ole ikinä kokenut häävalssin soittamista minkäänlaiseksi ongelmaksi - saati painajaiseksi.
Teemu Tee
23.01.2003 10:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja eihän noita biisejä nyt niin paljoa ole ... kun osaa ne puolentusinaa toivotuinta, niin harvoin tulee vastaan mitään uutta sen jälkeen.

 
Olen kerännyt kaikki esittämäni häävalssit kansioon ja yli 30 on jo koossa. Joten...
 
isojussi
23.01.2003 10:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kerännyt kaikki esittämäni häävalssit kansioon ja yli 30 on jo koossa. Joten...
 
... näin on. Ja uusia tulee koko ajan!
 
Kukko
23.01.2003 10:52:46 (muokattu 23.01.2003 11:02:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


... näin on. Ja uusia tulee koko ajan!

 
Jepo, topicin kirvoittajana toimi A.W Yrjänän(ilm?) säv. Elokuun häävalssi, jonka Ismo Alanko esittää jonkun voima-orkesterin kanssa. Ei niitä vaikeimpia, mutta vaatii sulattelua ja uutta lähestymistapaa häävalsiin.
Otetaan tää muuten vaki ohjelmistoon, on hiano.
 
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
Kukko
23.01.2003 11:02:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen kysyisin; oletteko arvon taiteilijat huomanneet tanssi-häiden suosion hurjaa lisääntymistä.
Vaikka nykyään avioituvat (keski-ikä n.25) eivät koskaan oppineet tanssimaan,(perinteistä tanssimusiikkia)on häissä joku soittamassa enemmän tai vähemmän jotakin.
Ensi kesä alkaa olla varattua, ja ei ootakin joutuu myymään suosituimpiin vknloppuihin.
 
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
isojussi
23.01.2003 11:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensi kesä alkaa olla varattua, ja ei ootakin joutuu myymään suosituimpiin vknloppuihin.
 
Sama täällä, onneks on ringissä pari tuttua ja luotettavaa kolleegaa, joiden pakeille voi sitten asiakkaan ohjata...
 
... asiasta neljänteen: muiden kuin valssien käyttö häävalsseina lisääntyy koko ajan. Viimekesäinen Riki Sorsan "Kaunis on hän" on toki hidas valssi, mutta jossain vedettiin "Puhu hiljaa rakkaudesta". Ehken erikoisinta on ollut kasetilta soitettu Neil Youngin "Harvest moon". Tää piti ehdottomasti tulla kasetilta Neilin esittämänä.
 
Jäärä
23.01.2003 11:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joka tapauksessa - itse en ole ikinä kokenut häävalssin soittamista minkäänlaiseksi ongelmaksi - saati painajaiseksi.
 
Ylimääräisen pulssinnousun ainakin mulle antaa vielä tietoisuus siitä, että se valssi on sille hääparille ainutkertainen tapahtuma (ei kaikille tietenkään, avioerotilastot puhuvat puolestaan) ja sen on sitten parempi mennä hyvin.
 
On se häävalssi sille parillekin joskus painajaista. Sitä varten on käyty tanssikurssit ym. ym. Kuka oikeasti enää nykyään tanssii sitä muuten kun tavan vuoksi? Tuntuu, että se on jonkinlainen jäänne muinaisuudesta. Aika paljon on ollut tapauksia, missä se valssi on toivottu korvattavaksi jollakin muulla tyylillä.
 
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Jabe
23.01.2003 12:57:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jepo, topicin kirvoittajana toimi A.W Yrjänän(ilm?) säv. Elokuun häävalssi

 
Joo, lauloin itsekin sen viime kesänä yksissä häissä. Sävellajia piti nostaa aika roimasti :-) Ja menihän siihen harjoitteluun tovi, tietenkin.
 
Ja tuohon "puoleen tusinaan" vielä: onhan noita tietysti enemmänkin tullut soitettua .. meinasin vaan, että tommoisella top 6 -listalla pärjää suurimman osan hääkeikoista. Muut toivomukset ovat kuitenkin suhteellisen harvinaisia.
 
Enkä edellisellä kirjoituksella halunnut viestittää, että mun Corona -bändillä häämeininki olisi aina täydellistä :-) Mutta en vaan tosiaankaan ole kokenut häävalssia tai sen esittämistä hankalaksi jutuksi millään lailla.
Jabe
23.01.2003 13:31:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... se valssi on sille hääparille ainutkertainen tapahtuma
 
Totta. Mun ei pitäis lukea tätä threadiä. Nythän mua alkaa jännittää nämä häävalssit! :-)
 
Jatketaanko muuten samaan syssyyn gallupinomaisesti, mikä olisi semmoinen Top 6 -lista eniten soitetuista häävalsseista. Näin ulkomuistista, ilman mitään virallista tilastointia :-) sanoisin, että Corona on veivannut eniten näitä:
 
Gold und Silber
Häävalssi (se Purppurapelimannien)
Akselin ja Elinan häävalssi
Häämatka (Bellman)
Minä rakastan sua (Matti ja Teppo)
Kulkurin valssi
Kukko
23.01.2003 14:10:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Totta. Mun ei pitäis lukea tätä threadiä. Nythän mua alkaa jännittää nämä häävalssit! :-)
 
Jatketaanko muuten samaan syssyyn gallupinomaisesti, mikä olisi semmoinen Top 6 -lista eniten soitetuista häävalsseista. Näin ulkomuistista, ilman mitään virallista tilastointia :-) sanoisin, että Corona on veivannut eniten näitä:
 
Gold und Silber
Häävalssi (se Purppurapelimannien)
Akselin ja Elinan häävalssi
Häämatka (Bellman)
Minä rakastan sua (Matti ja Teppo)
Kulkurin valssi

 
mitä hlvttiä! eikö SUVIVALSSIa soiteta teilläpäin (ei saa huutaa,eikä kiroilla)
*rauhoittuu*
tietysti sitte;
akselin ja elinan häävalssi
minä rakastan sua
tää päivä hääpäivä(souvarit)
valkea ruusu(instr)
 
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
dartman
23.01.2003 14:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


...semmoinen Top 6 -lista eniten soitetuista häävalsseista.
Gold und Silber, Häävalssi (se Purppurapelimannien), Akselin ja Elinan häävalssi, Häämatka (Bellman), Minä rakastan sua (Matti ja Teppo), Kulkurin valssi...

 
Niin ja sitten on uudemmista valsseista Maijan ja Jannen häävalssi (Puurtinen, Myrskyluodon Maija) ja Kesäinen hv (...siis häävalssi...) jonka Sillanpää ja Taavitsainen muistaakseni ovat levyttäneet.
 
Fortune
23.01.2003 14:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joululomalla tuli mieleen, josko ottaisi sitten avioituessaan valssiksi tuon Rölli-elokuvan "Juhlat alkakoon" (tjsp) -viisun.
 
On se ainakin kolmijakoinen ja tanssia en osaa kuitenkaan :)
 
Toisaalta en itse mitään nolausvalssia haluaisikaan häihini, siellähän pitäisi olla hauskaa itsellä eikä muilla ;)
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Jabe
23.01.2003 15:33:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


eikö SUVIVALSSIa soiteta teilläpäin

 
No apua =:-0 ... soitetaan tietysti. Sovitaanko, että mahtuu meidän top7 -listaan, vähintäänkin :-)
KB
23.01.2003 15:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.W Yrjänän(ilm?) säv. Elokuun häävalssi, jonka Ismo Alanko esittää jonkun voima-orkesterin kanssa. Ei niitä vaikeimpia, mutta vaatii sulattelua ja uutta lähestymistapaa häävalssiin, on hiano.
 
Jos se nainen mikä asuu meillä joskus sitten haluaa avioitua (vasta 14 vuotta tutustuttu), niin ko. valssi on kyllä vankka vaihtoehto häävalssiksi. On kyllä hieno minustakin.
 
"Difficile est satiram non scribere"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «