Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Salsa-clave -kiistan loppu
1 2 3
KoskPaavo
21.11.2009 20:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Piisi on lattari jos sillä on espanjalainen nimi, soitettiin se miten tahansa vai?"
Kyllähän se täällä näin on, tangon c-osa tai kertaus vedetään beguinena, cha-chan b- osa jonkinlaisena sambana yms. Ei mitään häpyä.
 
Humppamuseon intendentti
ron.aiden
21.11.2009 20:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Clave = perusrytmin rytmikuvio
Montuno = pianon rytmikuvio
Tumbao = basson rytmikuvio ( the repeated pattern played by the bass, often accenting beats 2+ and 4)

 
Jepukka. Mut onko se basson saman kuvion nimi tumbao myös vaikkapa bolerossa vaikka se nuoteissa samalta näyttääkin? Ilmeisesti juu kun näin kerran sanot. Pitänee tarkastaa teoksista kun tulee taas sorvin ääreen lähdettyä...
 
does anybody knows?
baron
21.11.2009 20:59:54 (muokattu 21.11.2009 21:12:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: Montuno -nimi, suom. jotain vuori/vuoristo, sinänsä tulee Kuuban vuoristoilta alas kaupunkeihin 1900-luvun alkupuolella "valuneesta" lattari -tyylilajista.
 
Vuori = montaña
Montuno = vuoristolainen
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
21.11.2009 21:02:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ron.aiden: Jepukka. Mut onko se basson saman kuvion nimi tumbao myös vaikkapa bolerossa vaikka se nuoteissa samalta näyttääkin? Ilmeisesti juu kun näin kerran sanot. Pitänee tarkastaa teoksista kun tulee taas sorvin ääreen lähdettyä...
 
En mä mikään basson asiantuntija ole, lunttasin vain mitä Rebeca Mauleón kirjassaan "Salsa - Guidebook for Piano and Ensemble" kirjoittaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
21.11.2009 21:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Se oli ihan vieressä se linkin klikkaus:-)
 
Jos suomalaissoittajat ei osaa soittaa lattareita claven mukaan vaan humppana ja jos suomalaistanssijat ei osaa hyödyntää clavea niin tehkää mun puolesta kuten ennenkin.
Piisi on lattari jos sillä on espanjalainen nimi, soitettiin se miten tahansa vai?

 
Iliman muuta.
Millon oot muuten kuullut mun soitavan lattareita?
 
Humppajyrä
baron
21.11.2009 22:43:21 (muokattu 21.11.2009 22:46:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Iliman muuta.
Millon oot muuten kuullut mun soitavan lattareita?

 
Oonko kuullut sun soittavan mitään?
 
Mä voisin sanoa että oon kuullut joidenkin humppabändien, joiden jäseninä on mm. ollut tämän palstan vakkarikirjoittajia soittavan lattareita niin että clave just oikein.
Jos pojilla on rytmitaju handussa, ne tekee sen vaistomaisesti oikein ilman mitään teoreettista tietoa asiasta.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
22.11.2009 01:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Oonko kuullut sun soittavan mitään?
 

 
No miksi sitten noin kommentoit?:
Jos suomalaissoittajat ei osaa soittaa lattareita claven mukaan vaan humppana ja jos suomalaistanssijat ei osaa hyödyntää clavea niin tehkää mun puolesta kuten ennenkin.
Piisi on lattari jos sillä on espanjalainen nimi, soitettiin se miten tahansa vai?
 
Humppajyrä
baron
22.11.2009 01:17:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero:
No miksi sitten noin kommentoit?:

 
Siksi kun oot edustanut kantaa että clavesta viis.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
22.11.2009 01:28:20 (muokattu 22.11.2009 01:28:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Siksi kun oot edustanut kantaa että clavesta viis.
 
Millon?
 
Humppajyrä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «