Muusikoiden.net
08.12.2016

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huru-Ukot
1
KanttoriPiiparinen
25.10.2009 21:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tässä mieleeni. Pitäisiköhän meille ikääntyneille ja ikääntyville soittajille perustaa ihan oma "Huru-Ukot" huone. Säije jossa saisimme muistella vanhoja hyviä aikoja. Lavakulttuuria, soittimia, vahvareita ja ylipäätään kaikkea mitä on tullut tehtyä. Miten mentiin keikoille 60-luvulla, mitä silloin soitettiin hitteinä, mitkä kuteet oli must?

Itse olen kuuskut täyttänyt ja muistelen kaiholla aikoja, jolloin soittamisen intoa oli enemmän kuin kykyjä. Oli Vaakanaisen Venttu joka loihe lausumahan:
-Kun sinä tulit minun orkesteriini, soitit Kuolleet lehdet kolmella soinnulla. Ja niistäkin meni kaksi väärin.

Oli Lehdon Matti, joka halusi minun laulavan tangoja oikein mikkiin. Tarkoitus oli säilyttää kontrasti laulajan ja amatöörin välillä.

Oli Jokisen asko, Naumasen Unski ja tietenkin Raution Pentti. Kvartetti Papillon. Ei yhtään hullumpi rivi. Puhun heistä oikeilla nimillä, kuten tulen puhumaan tästedes itsestänikin.

Tämän säikeen tarkoitus ei ole loukata ketään. Muistelemme hymyssä suin toisiamme ja niitä jotka ovat meitä potkineet eteenpäin.

Pistäkää mielipiteitä kehiin.

Ehdottaa: Seppo Haimi

Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
KoskPaavo
25.10.2009 21:40:36

Teeppäskin semmoinen huone, mainitsemasi nimet ovat minulle kovin tuttuja kaikki.
Perjantaina otetaan aina kossunuijat naamariin ja vetäydytään "huoneeseen" kyynelsilmin muistelemaan vanhoja hyviä aikoja. Pois nuorempien jaloista.

Humppamuseon intendentti
jon lord
25.10.2009 22:28:06

Minun yksi veljistäni soitti aikoinaan Huru-Ukot nimisessä kapakkabändissä. Velipoika koskettimissa, Vuolukan Juhani rummuissa ja Wirsellin Tapsa bassossa. Jotain 70-lukua taisi olla.

COVS jäsen N.o 3
kurrekullervo
25.10.2009 23:00:36

Kunnianarvoisa Kanttoripiiparinen, kun suunnittelemanne Huru-ukot huone on valmiina, nöyränä koputtelen sen ovelle ja pyydän sisäänpääsyä. Tarinoita löytyisi Kajaanista 60-luvulta, Oulusta 60-luvulta, stadista 60-luvusta eteenpäin sekä kapakka- että keikkarintamalta ja erittäin runsaasti laivamuusikon työsaralta 70-80 luvulta. Obs. Omakohtaisesti koettuna. Ei siis kuulopuheina kuultuna, mutta tietenkin kritisoituna omasta näkökulmastani.
Sulkeudun suosioonne.

Posion Hemppa.

KanttoriPiiparinen
26.10.2009 12:26:09

O.K. Asiaan näyttää olevan kiinnostusta, joten pistän varauksen huoneeseen nimeltä: Huru-Ukot. Tapaamme siellä ja kehittelemme mitä huimimpia muistikuvia soittajan uran varrelta. Tarkoitus ei ole jauhaa pelkkää menneisyyttä, vaan tulevatkin edesottamuksemme tullaan ottamaan pohdintamme piiriin.

p.s. Muistakaa Huumori!

KanttoriPiiparinen
03.11.2009 11:10:58

Aukesihan tuo viimeinkin. Tervetuloa kehiin. Kauhee meininki taataan.

Province
05.11.2009 22:52:32

No nyt tuli asiaa foorumille!!!
Golden Sixties - voi noita aikoja, "ne elää haluan uudestaan"
Todella hyvä idea - ja antaa myös ideoita tälle päivälle!

All You Need Is Love

Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti