Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kosketinsoitin haitarinäppäimistöllä
1 2 3 4 5
Kyllikki
03.08.2008 09:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas joku viisas millä nimellä kutsutaan kosketinsoitinta, jossa on näppäinhaitarin diskantti- ja bassopuoli, eikä siis perinteistä pianokoskettimistoa? Ainakin Unelmavävyjen kosketinsoittajalla on kyseinen soitin käytössä keikoilla. Merkkiä en tiedä. Kuva löytyy ainakin tuosta linkistä:
http://www.unelmavavyt.fi/kuvagalleria/displayimage.php?album=3&pos=39
 
Tässä kun olen vähän suunnittelemassa bändin perustamista ja kun tuo laulu ja haitari on mun juttuja, niin tuolla soittimella voisin toimia bändin laulaja/kosketinsoittajana. Perinteisellä pianokoskettimistolla menis ainakin mulla ehkä vähän turhan työlääksi..
 
Kiinnostais tietää missä hinnoissa kyseinen soitin pyörii, jos siis sellaisen innostuisi ostamaan ja missä sellaista voisi käydä katsomassa/kokeilemassa täällä pääkaupunkiseudulla?

 

 
En tiedä tuon ongelmajätteen oikeaa nimeä, mutta minä kutsun sitä rumaksi.
 
Eipä silti, erittäin kaukaa edestäpäin katsottunahan tosin näyttää laitetta soittava hanuristi erehdyttävästi oikealta kosketinsoittajalta.
 
Joka tapauksessa tämäkin ruma näyttää ehdottomasti paremmalta kuin se, että haitarinsoittajan sylissä olevasta haitarista lähtee midi-piuha keskellä lauteita törröttävään, julmettuun kosketinsoitintelineeseen, jossa on vähintään kolme tavallisilla koskettimilla olevaa Soltonia tai Ketronia, jotka näyttävät soivan "näkymättömän" kosketinsoittajan koskettelemana. Tätäkin on joskus yleisön toimesta ihmetelty, tyyliin: "Onkos teidän urkuri sairastunu, kun ei ole koko iltana kukaan noita urkuja näkynyt soittavan?".
 
Jos jostakin syystä siitä haitarista pitää saada sitä "midi-ääntä", niin jo ulkonäöllisistä syistä tavallinen haitari midillä varustettuna, yhdessä räkkiin sijoitetun soundimodulin/-modulien kanssa saa minunkin hyväksynnän.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
vanhami
03.08.2008 11:58:17 (muokattu 03.08.2008 12:03:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Jos jostakin syystä siitä haitarista pitää saada sitä "midi-ääntä", niin jo ulkonäöllisistä syistä tavallinen haitari midillä varustettuna, yhdessä räkkiin sijoitetun soundimodulin/-modulien kanssa saa minunkin hyväksynnän.

 
JOtain niinku tonnepäin?
 
http://www.arvonherrat.fi/kuvia/bilia-1.jpg
 
2/3 vedän pelkällä digihaitarilla ja sen saundeilla. Silloin mulla ei ole mitään muuta kuin langaton lähetin taskussa. Digikurtussa ei ole mitään hyviä discojousia eikä synia, joten ne joutuu sitten ottamaan fantomista. Etupäässä loppuillalle. PElkkään huttuun riittää omat saundit enemmän kuin hyvin.
 
haitari
03.08.2008 22:08:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka meikämandoliini soittaa näppäinhaitaria, en silti saisi aivojani saati sormiani käännettyä näppäinketronin horisontaaliasentoon. Parempi siis midittää haitari ja ottaa soudit Ketronista tai mistä tahansa hyvästä kiipparista.
 
Mulla taisi käydä hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun ostin XD9:n vähän käytettynä hintaan 850 egee. Enkä ostanut miltään rahanpuutteessa olevalta tuurijuopolta vaan ihan liikkeestä. Noh, ilmeisesti sattui olemaani sellainen liike joka ei Ketroneita diggaillu. Liike maksoi vielä bussirahdinkin toiselle puolelle maata...
 
Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä?
KoskPaavo
04.08.2008 10:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta vielä se halvin Rolandin digipeli tuolle midiohjaimeksi , haitarin miditys tullee kalliimmaksikin.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
sepsal
04.08.2008 13:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta vielä se halvin Rolandin digipeli tuolle midiohjaimeksi , haitarin miditys tullee kalliimmaksikin.
 
Mulla on Rolandin FR3SB ja sen perässä KETRON SD3 (moduli) , huom! siis KETRON!!
 
jysi
06.08.2008 01:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas joku viisas millä nimellä kutsutaan kosketinsoitinta
 
Pastilliurku on mun nimiehdotus.
 
Elka teki noita transistorisähkourkumalleina joskus 70-luvulla. Yksi kaveri osti ja nylki pari Elkaa ja heitti laatikkoon sisälle midi-I/O modulin ja näin sai aikaan pastillimidinäppäimistön. Sitten vaan urku- ja syntikkamodulit perään ja hyvin toimi.
 
KoskPaavo
06.08.2008 12:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Farfisa Transicord teki jo 1966 tuollaista, vastaava kuin Farfisa Compact Duo- urku
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Charles
06.08.2008 17:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut noita Elkan näppäinurkuja parikin kappaletta ja yksi Farfisan Transicord harmonikan mallinen urku. Ihan hyviä pelejä sen aikaiseen hutunsoittoon. Noista digiharmonikoista sen verran, että onko niiden muut, kuin harmonikkasoundit sitten niin huonoja, että tarvii olla joku moduli vielä lisänä? Onhan nyt Rolandilla muutenkin laatuvehkeitä. Vai onko ne tahallaan jättäneet ne pois, että saatais myytyä lisää kamaa. Digihaitarin hintahan on jo semmoinen, ettei pitäis tarvita enää hankkia mitään lisää siihen.
 
EP
06.08.2008 17:34:44 (muokattu 06.08.2008 17:36:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut noita Elkan näppäinurkuja parikin kappaletta ja yksi Farfisan Transicord harmonikan mallinen urku. Ihan hyviä pelejä sen aikaiseen hutunsoittoon. Noista digiharmonikoista sen verran, että onko niiden muut, kuin harmonikkasoundit sitten niin huonoja, että tarvii olla joku moduli vielä lisänä? Onhan nyt Rolandilla muutenkin laatuvehkeitä. Vai onko ne tahallaan jättäneet ne pois, että saatais myytyä lisää kamaa. Digihaitarin hintahan on jo semmoinen, ettei pitäis tarvita enää hankkia mitään lisää siihen.
 
Ei niitä lisälaitteita perässä soundien vuoksi vaan komppien (komppimoduli tai kiippari missä kompit)!
 
jape2
06.08.2008 19:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut noita Elkan näppäinurkuja parikin kappaletta ja yksi Farfisan Transicord harmonikan mallinen urku. Ihan hyviä pelejä sen aikaiseen hutunsoittoon. Noista digiharmonikoista sen verran, että onko niiden muut, kuin harmonikkasoundit sitten niin huonoja, että tarvii olla joku moduli vielä lisänä? Onhan nyt Rolandilla muutenkin laatuvehkeitä. Vai onko ne tahallaan jättäneet ne pois, että saatais myytyä lisää kamaa. Digihaitarin hintahan on jo semmoinen, ettei pitäis tarvita enää hankkia mitään lisää siihen.
 
Mullakin oli 60-luvulla farfisa urkuhaitari samanmerkkisine vahvistimineen.
Ja se vehje olikin sysäys siirtyä oikeaan Hammondiin.
Ihme homma ettei 5000 eurolla noihin Rolandeihin löydy kuin muutama
saundi, ja nekin vissiin huonoimmasta päästä.
3000 eurolla ei löydy edes minkäänlaista pianosaundia.
1500 eurolla löytyy jo muisteja ja muokkausta.Outoa logiikkaa...
 
mack the knife
06.08.2008 20:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on neulekone. Sillä nimellä sanottiin Henk Winkin soitinta jo 70 -luvulla.
 
COVS n:o 1.
KoskPaavo
06.08.2008 20:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on neulekone. Sillä nimellä sanottiin Henk Winkin soitinta jo 70 -luvulla.
 
Vaasassakin oli 70- luvulla jollakin "urkurilla" näppyläElka , se oli liimannut siihen Elka- nimen päälle Hammond- kyltin.
Henk`in muistan hyvin.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
06.08.2008 22:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaasassakin oli 70- luvulla jollakin "urkurilla" näppyläElka , se oli liimannut siihen Elka- nimen päälle Hammond- kyltin.
Henk`in muistan hyvin.

 
Mulla kävi kanssa mielessä, että ostan Privia -pianon ja kirjoitan siihen "Roland"! :D
 
vanhami
07.08.2008 21:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista digiharmonikoista sen verran, että onko niiden muut, kuin harmonikkasoundit sitten niin huonoja, että tarvii olla joku moduli vielä lisänä? Onhan nyt Rolandilla muutenkin laatuvehkeitä. Vai onko ne tahallaan jättäneet ne pois, että saatais myytyä lisää kamaa. Digihaitarin hintahan on jo semmoinen, ettei pitäis tarvita enää hankkia mitään lisää siihen.
 
Saundit riittää ihan hyvin perushuttuun, mutta ei mihinkään ns bilekamaan. Ovat jättäneet tahallaan SRX laajennuskortit ym veks, myydään ne pelit sitte kahteen kertaan. Olen ekana jonossa kun tulee laajennuksilla olevat koneet ja tuleehan ne.
 
Urut, hyvät, piano 1kpl, hyvä, poikkihuilu, toimii vitun hyvin, fonit, ei kovin hyviä, muut, ei käyttökelpoisia minun mielestä., ( mandoliini jees ja scat voices ja pan huilu jätkien vittuuntuttamiseen erinomainen. )
 
popora
24.10.2008 20:15:40 (muokattu 24.10.2008 22:10:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moikka. mulla korg ix300 alhaalla ja ketron ylhäällä haluaisin ohjata kuoroa midin kautta.ix300sella. kaikki muuten hyvin mutta sekottaa saundit viittiskö joku viisas neuvoa mikä asetus pitäs ketronissa laittaa päälle että ohjaisi vaan kuoroa mutta saundit olis molemmissa soittimissa omansa. kiitti.ketronissa siis kuorolaite jota tarkotus ohjata alasoittimella midin kautta.niin että laulu tulee soinnun mukaan. sen sainkin toimimaan mutta ala soitin soittaa ketronin saundeja se on tosi ongelma.
 
KoskPaavo
24.10.2008 21:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa tapauksessa mielestäni vehkeitten välissä pitäis olla joku midihärveli , joka määräis sen ketronin soundin jos se ei olekaan se valittu soiva. En oo varma, joku midiguru vois tietää paremmin.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
v_m_kangas
24.10.2008 21:16:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moikka. mulla korg ix300 alhaalla ja ketron ylhäällä haluaisin ohjata kuoroa midin kautta.ix300sella. kaikki muuten hyvin mutta sekottaa saundit viittiskö joku viisas neuvoa mikä asetus pitäs keteronissa laittaa päälle että ohjaisi vaan kuoroa mutta saundit olis molemmissa soittimissa omansa. kiitti.
 
Jos oikein kuvauksesta ymmärsin, niin et halua Korgin saundivalintojen välittyvän Ketronille. Yleensä synissa on joku valikko, jossa voi määritellä mitä dataa sinne midikaapeliin lähtee. Eli jos löydät semmoisen asetuksen, ruksaat ProgramChangen lähetyksen pois päältä.
 
Humppaa tai soita humppaa
KoskPaavo
24.10.2008 21:22:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kun se haluaa ohjata alimmaisella ketronista semmoista soundia jota ei ns. soiteta. Näin minä ymmärsin
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
v_m_kangas
24.10.2008 21:27:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kun se haluaa ohjata alimmaisella ketronista semmoista soundia jota ei ns. soiteta. Näin minä ymmärsin
 
Jaa..en tunne Ketronin sielunelämää, mutta tuossa tapauksessa vehkeen pitäisi olla jonkinmoisessa multimodessa. Eli semmosessa, että esim tietsikan sequlla voi soittaa useampaa saundia yhtäaikaa. Sitten onkin yleensä (niillä vehkeillä mistä on kokemuksia) mahdotonta 'vaihdella' saundeja kiipparilla itsellään ja vielä näpelöidä koskettimia.
 
Humppaa tai soita humppaa
Johannes kurkunkastaja
25.10.2008 08:15:26 (muokattu 25.10.2008 08:17:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä nämä vaakanännikoneet ovat p..seestä!
Tuntuu siltä, että jotkut haitaristit vain ujostelevat ja häpeävät soittaa midikurttujaan
pysyasennossa. Kielii osin huonosta itsetunnosta.
Kyllä vaakataso on kosketinosastoa ja sillä siisti!
 
terv.kotitarvehaitaristi
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «