Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras/karmein cover, jonka olet kuullut?
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Tankero
27.03.2008 23:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen, että Seinähullujen coveri Do you think I'm sexystä on erinomainen.
 
Erinomainen tuossa karmein osastossa. Ei kulje komppi, laulu on kamalaa, sanat typerät jne.
 
Varmasti, vissiin.
Tankero
27.03.2008 23:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo nyt on ihan hirveä. Yksitoikkoinen rallatus piipittävien urkusoundien kera.
Sanoituksena ihan ok, ei siinä mitään.

 
Paatosta on ainakin riittävästi.
 
Varmasti, vissiin.
Lyyki
28.03.2008 05:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles ja Elvis on ainoot joita kukaan ei ole paremmin pystyny koveroimaan! Vai oliko niitä muitakin, toivottavasti...
 
isojussi
28.03.2008 07:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erinomainen tuossa karmein osastossa. Ei kulje komppi, laulu on kamalaa, sanat typerät jne.
 
Usein kirjoitat viisaita, nyt mielestäni et.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Ukko
28.03.2008 15:36:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles ja Elvis on ainoot joita kukaan ei ole paremmin pystyny koveroimaan! Vai oliko niitä muitakin, toivottavasti...
 
On ja paljon. Toisaalta löytyy myös biisejä joissa cover on parempi. Makuasia sanoi koira kun mu..aan nuoli.
 
mack the knife
28.03.2008 16:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles ja Elvis on ainoot joita kukaan ei ole paremmin pystyny koveroimaan! Vai oliko niitä muitakin, toivottavasti...
 
Sähän vittuilet. Eipä tietenkään.
 
Eihän Elvis ollut kuin yksi laulaja ja Beatles yksi bändi. Lennonin ja McCartneyn biisit on ihan ok mutta bändi oli paska.
 
Elviksellä oli hyvät taustavoimat ja biisit tuotiin valmiina eteen. Se vain sattui laulamaan siellä kuorma-autossa just oikeaan aikaan. Ei se niin ylivoimainen siinä laulussa ole, tuo tarina olis voinut sattua vaikka kuinka monelle muulle.
 
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
Ukko
28.03.2008 16:07:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähän vittuilet. Eipä tietenkään.
 
Eihän Elvis ollut kuin yksi laulaja ja Beatles yksi bändi. Lennonin ja McCartneyn biisit on ihan ok mutta bändi oli paska.
 
Elviksellä oli hyvät taustavoimat ja biisit tuotiin valmiina eteen. Se vain sattui laulamaan siellä kuorma-autossa just oikeaan aikaan. Ei se niin ylivoimainen siinä laulussa ole, tuo tarina olis voinut sattua vaikka kuinka monelle muulle.

 
Onko tää provoa. Vähän tuntuu siltä. Eikä niin vähänkään.
 
poppamies
28.03.2008 16:15:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää provoa. Vähän tuntuu siltä. Eikä niin vähänkään.
 
Joo, huumormiehiä. Kertoili tuossa aikaisemmin pokkana että kaikki 60-luvun musa on paska.
 
G strings are for strippers!
mack the knife
28.03.2008 16:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää provoa. Vähän tuntuu siltä. Eikä niin vähänkään.
 
Eikö esim. noista kahdesta yllämainitusta saa oikeasti olla kukaan tuota mieltä kuin mä kirjoitin?
 
Mä nyt en vain pidä niitä oikein siellä kärkipäässä, eihän mun ole pakko. Niin kuin sanoin, biisit kyllä on ihan jees, niitä tulee soitelluksi monessakin yhteydessä.
 
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
mack the knife
28.03.2008 16:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, huumormiehiä. Kertoili tuossa aikaisemmin pokkana että kaikki 60-luvun musa on paska.
 
Mä en sanonut, että 60 -luvun MUSA on paskaa. Mä sanoin, että se oli paskasti soitettua huonoilla soundeilla, ja nykypäivänä niistäkin biiseistä saa jo jotain irti.
 
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
Ukko
28.03.2008 16:18:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö esim. noista kahdesta yllämainitusta saa oikeasti olla kukaan tuota mieltä kuin mä kirjoitin?
 
Mä nyt en vain pidä niitä oikein siellä kärkipäässä, eihän mun ole pakko. Niin kuin sanoin, biisit kyllä on ihan jees, niitä tulee soitelluksi monessakin yhteydessä.

 
Kuten mainittua, makuasia. Tulee vaan sellaisella kiihkeydellä ulos että tuntuu provolta. No oli miten oli.
 
Ukko
28.03.2008 16:23:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sanoin, että se oli paskasti soitettua huonoilla soundeilla, ja nykypäivänä niistäkin biiseistä saa jo jotain irti.
 
Soundeihin vaikutti aika paljon tätä päivää kehittymättömämpi äänityslaitteisto. Nykypäivänä löytyy paljon enempi parempia soittajia kuin entisaikoihin mutta..... tämä ei ole sääntö. Ainaskin mun mielestä (tääkin on makuasia) suurin osa originaaleista hakkaa mennetullen coverit. Voi johtua siitäkin että niihin alkuperäisiin on kasvanut kiinni. Oli miten oli.
 
mack the knife
28.03.2008 16:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten mainittua, makuasia. Tulee vaan sellaisella kiihkeydellä ulos että tuntuu provolta. No oli miten oli.
 
Joo, ei se kiihkeydellä pitänyt tulla, kunhan mielipiteeni vain kirjoitin. Aiheeseen liittyen vielä.
 
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
mack the knife
28.03.2008 16:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundeihin vaikutti aika paljon tätä päivää kehittymättömämpi äänityslaitteisto
 
Sepä se. Kuulosti paskalta just siitä syystä.
 
Nykypäivänä löytyy paljon enempi parempia soittajia kuin entisaikoihin
 
Sekin on yksi syy tuohon sen ajan originaalien paskuuteen.
 
...niihin alkuperäisiin on kasvanut kiinni...
 
Se on yksi syy siihen, miksi niitä ei monellekaan saa arvostella. On tilanteet, missä niitä on aikanaan kuullut, kaikenlaisia mielleyhtymiä yleensä. Ensimmäiset omat ratiot, kelanauhurit, mitä nyt vaan.
 
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
Ukko
28.03.2008 16:39:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekin on yksi syy tuohon sen ajan originaalien paskuuteen. .
 
...joo mutta mainitsin myös että ei pääsääntöisesti. Entisaikoina kun suuri osa populaari musiikkisoittajista opetteli omatoimisesti soittotaitonsa, ei siihen päässyt vaikuttamaan soitonopettajan mielipide siitä mikä on väärin ja mikä on oikein. Soittajat saattoivat näin kehitellä rauhassa omia ratkaisujaan joita tänäpäivänä kilvan apinoidaan ja tutkitaan niiden "vääräoppisuudesta" huolimatta. Nykyään, vaikkakin soittajat ovat teknisesti kovalla tasolla, on heidän tuotoksensa paljon mielenkiinnottomampaa kuin entisaikain soittajien.
 
Riksteri
28.03.2008 16:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en sanonut, että 60 -luvun MUSA on paskaa. Mä sanoin, että se oli paskasti soitettua huonoilla soundeilla, ja nykypäivänä niistäkin biiseistä saa jo jotain irti.
 
Oliko 60 -luvulla pa -vehkeetkään edes lähellä tämän päivän tekniikkaa. Toisaalta kyllä nykyäänkin kuulee huonoja soundeja ihan yllättävissä paikoissa. Olin eilen katsomassa Jorma & Jorman viimeisen esityksen oopperassa ja kieltämättä muuten hyvää esitystä häiritsi särkevät bassot ja muutenkin tosi aneeminen äänentoisto. Luulisi edes oopperalla olevan varaa kunnolliseen äänentoistoon, mutta ei sitä kai pidetä niin tärkeänä kuin tuota visuaalista puolta.
 
poppamies
28.03.2008 16:59:27 (muokattu 28.03.2008 17:01:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Nykyään, vaikkakin soittajat ovat teknisesti kovalla tasolla, on heidän tuotoksensa paljon mielenkiinnottomampaa kuin entisaikain soittajien.
 
Sepä se. Nykyään on vitutukseen asti ylituotettuja biisejä. Vintage biisissä on vintage jälki. Se on osa sen kappaleen hohtoa. Minulle on ihan itsestään selvää että esim. Moody Blues'in kappale "Go Now" menee särölle koko matkalta. Se on osa sitä kappaletta. Ei haittaa mitään. Päin vastoin.
 
G strings are for strippers!
Bronks
28.03.2008 17:46:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sen ajan originaalien paskuuteen.
 
Otit tosissaan ton "paskuus" -termin käyttöön:).
 
Yks mikä nostaa mussa noita paskuusfiilareita kusaribiiseissä (voisko tätä käyttää?) on pyrkimys hyperkorrektiin, sievistelevään ilmaisuun. Ainaskin t-klusiilin purkautuminen h:n kautta tuo mieleen jonkun jähmettyneisiin oppeihin ripustautuneen musiikkipedagogin.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
poppamies
28.03.2008 18:06:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... Ainaskin t-klusiilin purkautuminen h:n kautta tuo mieleen jonkun jähmettyneisiin oppeihin ripustautuneen musiikkipedagogin.
 
Voisitko toistaa tuo mutta suomeksi.
 
G strings are for strippers!
Bronks
28.03.2008 19:51:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisitko toistaa tuo mutta suomeksi.
 
Sori, ei nyt lähe kummosempaa, pää ja keuhkot on täynnä limaa ja muksu huuta vieressä. Elämää:)
 
Don't take me serious, I'm just playing.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «