Aihe: Kuka vanhoja muistaa, sitä..
1 2
buntta
02.08.2004 17:12:30
Aina mukava kirjoittaa parjaavaa tekstiä. Muistojen syövereistä mieleeni ponnahti seuraavanlainen huvittava soittajanryöstö. Olin v.-95 Mäntsälän suurlavalla keikalla ja takahuoneesta varastettiin minun paitani. Soitin ohjelmatoimisto "huvihyrrään" ja kerroin, että ko. paikassa oli/on pitkäkyntisiä, joten josko voisivat informoida järjestävää tahoa. No, ohj.tstosta sanottiin, että mepä lähetämme sinulle uuden paidan. Ja näin tapahtui, aivan uusi huvihyrrällä varustettu musta t-paita. Miksi kirjoitan tätä? Koska seuraavassa tilinauhassa luki -50 mk/ t-paita. HEHHEH!! Löytyykö teiltä muilta vastaavanlaisia tarinoita. Niitä on hauskempi lukea, kuin jotain kvinttikiertohöpinöitä.
Jaskaa pakoon
02.08.2004 19:43:29
Gm - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - E7 - A7 - Dm!
baron
02.08.2004 19:57:14

Bbmaj7-E7?

Onks toi muka kvinttikiertoa?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Jalmus
02.08.2004 20:00:01 (muokattu 02.08.2004 20:00:24)

Jotenkin mun korvaan sopisi paremmin tuon eeseiskan tilalle Em7-5...

Riippuu tietyski kyllä vähän melodiastakin.
baron
02.08.2004 20:32:39

Jotenkin mun korvaan sopisi paremmin tuon eeseiskan tilalle Em7-5...

Riippuu tietyski kyllä vähän melodiastakin.

Joo, kyllä se mustakin on puolidimin paikka.
R.Syke
02.08.2004 20:38:57 (muokattu 02.08.2004 20:39:25)
Joo, kyllä se mustakin on puolidimin paikka.

-Ei maar, kyl se on E07

Edit: ja 0 ei ole O vaan 0
Jaskaa pakoon
02.08.2004 20:53:30
Melodia rajoittaa joskus pahemman kerran. Taitaa olla tuo biisi ns. väärin sävelletty. Mutta entäs ne T-paitajutut?
Jalmus
02.08.2004 22:26:52

Ja vielä sellainen pikkuseikka, kun on kerran nelisointulinjalle lähdetty, niin miksi ihmeessä Gm ja Dm ovat vain kolmisointumuodossa??? Epäloogista ja epämusikaalista! Oikea rivi on siis seuraava:

Gm7 - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - Em7b5 - A7 - Dm7

Halutessaan voi A7 soinnun lisä-ääneksi laittaa b9:n. Tällöin pysytään vielä iskelmämusiikin tyylirajoissa, mikä lienee kuitenkin tässä tapauksessa tarkoituksenmukaista.
Rantsu
02.08.2004 22:39:30
Ja vielä sellainen pikkuseikka, kun on kerran nelisointulinjalle lähdetty, niin miksi ihmeessä Gm ja Dm ovat vain kolmisointumuodossa??? Epäloogista ja epämusikaalista! Oikea rivi on siis seuraava:

Halutessaan voi A7 soinnun lisä-ääneksi laittaa b9:n. Tällöin pysytään vielä iskelmämusiikin tyylirajoissa, mikä lienee kuitenkin tässä tapauksessa tarkoituksenmukaista.

Joo, tota, mihins toi vika Dm7 sit johtaa? Eiks oo aika epämusikaalista pistää perusteholle molliseiskaa jos on näin duuri-molli -tonaalinen kierto? Vähän riippuu tietty melodiastakin, onks se molliseiska vai kutonen, samoin kuin se b9. :)

Niin, on mulla sellainen hyrräpaitakin, mut se on lapsenkakan värinen ja mä en oo kyllä maksanu siitä mitään. :) :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
baron
02.08.2004 22:39:51

Mä pistäisin tän sointukierron lopetussoinnuksi Dmmaj7. Eihän tää voi olla kappaleen lopetus.
snowballed
03.08.2004 00:12:36

Niin, on mulla sellainen hyrräpaitakin, mut se on lapsenkakan värinen ja mä en oo kyllä maksanu siitä mitään. :) :)

enkä mä... kai ...
basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti
Voxauttaja
03.08.2004 00:18:20
On se varmaan hauskaa puhua musiikista kirjaimilla. Mää vaan soitan, en mää noista mitään ymmärrä :D
Aina muusissa
WanhaWetäjä
03.08.2004 01:40:19 (muokattu 03.08.2004 01:41:12)

Voi nääs nääs pojaat...ei toi ole mikään kunnon kvinttikierto...

Jos Gm7 on eka sointu niin paras ja ainoa oikea kierto on siten Gm7/Cm7/F9/Bbmaj7/Ebmaj7/Am7-5/
D7/Gm7...täytyyhän sen kierron loogisesti päättyä siihen lähtösointuun,kele...kokeilkaa,kuunnelkaa,verratkaa....olettaen että teillä on ne kuuluisat korvat päissänne...no jos haluaa jostain syystä tota toista kiertoa käytää niin Dmaj7/9 soi mainiosti tohon loppuun ja kaikki ovat onnellisia koska on duuriloppu;-))))

Ja tätähän ei sitten oteta taas liian tosissaan!!!!!!
jenkkamies
03.08.2004 13:19:15
Aina mukava kirjoittaa parjaavaa tekstiä. Muistojen syövereistä mieleeni ponnahti seuraavanlainen huvittava soittajanryöstö. Olin v.-95 Mäntsälän suurlavalla keikalla ja takahuoneesta varastettiin minun paitani. Soitin ohjelmatoimisto "huvihyrrään" ja kerroin, että ko. paikassa oli/on pitkäkyntisiä, joten josko voisivat informoida järjestävää tahoa. No, ohj.tstosta sanottiin, että mepä lähetämme sinulle uuden paidan. Ja näin tapahtui, aivan uusi huvihyrrällä varustettu musta t-paita. Miksi kirjoitan tätä? Koska seuraavassa tilinauhassa luki -50 mk/ t-paita. HEHHEH!! Löytyykö teiltä muilta vastaavanlaisia tarinoita. Niitä on hauskempi lukea, kuin jotain kvinttikiertohöpinöitä.

Mielestäni sinun ja muun orkesterin olisi pitänyt puuttua noin töykeään juontoon. Turha sitä jälkeen päin on haukkua.
buntta
03.08.2004 15:35:33
Mielestäni sinun ja muun orkesterin olisi pitänyt puuttua noin töykeään juontoon. Turha sitä jälkeen päin on haukkua.

Hä?!
WanhaWetäjä
03.08.2004 19:14:25

Hä?!

Jenkkamies on sekaisin.....
Jalmus
03.08.2004 21:33:34
Joo, tota, mihins toi vika Dm7 sit johtaa? Eiks oo aika epämusikaalista pistää perusteholle molliseiskaa jos on näin duuri-molli -tonaalinen kierto? Vähän riippuu tietty melodiastakin, onks se molliseiska vai kutonen, samoin kuin se b9. :)

Ei kun ensimmäinen aste on tietenkin tuo Dm7. Tuosta Gm7:stahan (neljäs aste) lähtee tietysti jonkinlainen kertosäe.

Ja älä mua ainakaan epämusikaalisuudesta syytä, en minä tuota säveltänyt... :}
baron
03.08.2004 21:36:26

Ei kun ensimmäinen aste on tietenkin tuo Dm7. Tuosta Gm7:stahan (neljäs aste) lähtee tietysti jonkinlainen kertosäe.

Ja älä mua ainakaan epämusikaalisuudesta syytä, en minä tuota säveltänyt... :}

Kuka väsäisi siihen melodian ja sanat, saataisiin TM-humppa.
mr.muzak
03.08.2004 22:15:22
Kuka väsäisi siihen melodian ja sanat, saataisiin TM-humppa.

Eihän tossa oo yhtään mollikutosta, ei niitä ilman synny humppaa.
Rantsu
03.08.2004 22:21:09
Eihän tossa oo yhtään mollikutosta, ei niitä ilman synny humppaa.

Mä olen samaa mieltä. Etenkin se ekan asteen molliseiska riepoo. :) :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)