buntta 02.08.2004 17:12:30 | |
---|
Aina mukava kirjoittaa parjaavaa tekstiä. Muistojen syövereistä mieleeni ponnahti seuraavanlainen huvittava soittajanryöstö. Olin v.-95 Mäntsälän suurlavalla keikalla ja takahuoneesta varastettiin minun paitani. Soitin ohjelmatoimisto "huvihyrrään" ja kerroin, että ko. paikassa oli/on pitkäkyntisiä, joten josko voisivat informoida järjestävää tahoa. No, ohj.tstosta sanottiin, että mepä lähetämme sinulle uuden paidan. Ja näin tapahtui, aivan uusi huvihyrrällä varustettu musta t-paita. Miksi kirjoitan tätä? Koska seuraavassa tilinauhassa luki -50 mk/ t-paita. HEHHEH!! Löytyykö teiltä muilta vastaavanlaisia tarinoita. Niitä on hauskempi lukea, kuin jotain kvinttikiertohöpinöitä. |
Jaskaa pakoon 02.08.2004 19:43:29 | |
---|
Gm - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - E7 - A7 - Dm! |
baron 02.08.2004 19:57:14 | |
---|
Gm - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - E7 - A7 - Dm! Bbmaj7-E7? Onks toi muka kvinttikiertoa? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Jalmus 02.08.2004 20:00:01 (muokattu 02.08.2004 20:00:24) | |
---|
Gm - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - E7 - A7 - Dm! Jotenkin mun korvaan sopisi paremmin tuon eeseiskan tilalle Em7-5... Riippuu tietyski kyllä vähän melodiastakin. |
baron 02.08.2004 20:32:39 | |
---|
Jotenkin mun korvaan sopisi paremmin tuon eeseiskan tilalle Em7-5... Riippuu tietyski kyllä vähän melodiastakin. Joo, kyllä se mustakin on puolidimin paikka. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
R.Syke 02.08.2004 20:38:57 (muokattu 02.08.2004 20:39:25) | |
---|
Joo, kyllä se mustakin on puolidimin paikka. -Ei maar, kyl se on E07 Edit: ja 0 ei ole O vaan 0 |
Jaskaa pakoon 02.08.2004 20:53:30 | |
---|
Melodia rajoittaa joskus pahemman kerran. Taitaa olla tuo biisi ns. väärin sävelletty. Mutta entäs ne T-paitajutut? |
Jalmus 02.08.2004 22:26:52 | |
---|
Gm - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - E7 - A7 - Dm! Ja vielä sellainen pikkuseikka, kun on kerran nelisointulinjalle lähdetty, niin miksi ihmeessä Gm ja Dm ovat vain kolmisointumuodossa??? Epäloogista ja epämusikaalista! Oikea rivi on siis seuraava: Gm7 - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - Em7b5 - A7 - Dm7 Halutessaan voi A7 soinnun lisä-ääneksi laittaa b9:n. Tällöin pysytään vielä iskelmämusiikin tyylirajoissa, mikä lienee kuitenkin tässä tapauksessa tarkoituksenmukaista. |
Rantsu 02.08.2004 22:39:30 | |
---|
Ja vielä sellainen pikkuseikka, kun on kerran nelisointulinjalle lähdetty, niin miksi ihmeessä Gm ja Dm ovat vain kolmisointumuodossa??? Epäloogista ja epämusikaalista! Oikea rivi on siis seuraava: Gm7 - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - Em7b5 - A7 - Dm7 Halutessaan voi A7 soinnun lisä-ääneksi laittaa b9:n. Tällöin pysytään vielä iskelmämusiikin tyylirajoissa, mikä lienee kuitenkin tässä tapauksessa tarkoituksenmukaista. Joo, tota, mihins toi vika Dm7 sit johtaa? Eiks oo aika epämusikaalista pistää perusteholle molliseiskaa jos on näin duuri-molli -tonaalinen kierto? Vähän riippuu tietty melodiastakin, onks se molliseiska vai kutonen, samoin kuin se b9. :) Niin, on mulla sellainen hyrräpaitakin, mut se on lapsenkakan värinen ja mä en oo kyllä maksanu siitä mitään. :) :) Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
baron 02.08.2004 22:39:51 | |
---|
Ja vielä sellainen pikkuseikka, kun on kerran nelisointulinjalle lähdetty, niin miksi ihmeessä Gm ja Dm ovat vain kolmisointumuodossa??? Epäloogista ja epämusikaalista! Oikea rivi on siis seuraava: Gm7 - C7 - Fmaj7 - Bbmaj7 - Em7b5 - A7 - Dm7 Halutessaan voi A7 soinnun lisä-ääneksi laittaa b9:n. Tällöin pysytään vielä iskelmämusiikin tyylirajoissa, mikä lienee kuitenkin tässä tapauksessa tarkoituksenmukaista. Mä pistäisin tän sointukierron lopetussoinnuksi Dmmaj7. Eihän tää voi olla kappaleen lopetus. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
snowballed 03.08.2004 00:12:36 | |
---|
Niin, on mulla sellainen hyrräpaitakin, mut se on lapsenkakan värinen ja mä en oo kyllä maksanu siitä mitään. :) :) enkä mä... kai ... basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti |
Voxauttaja 03.08.2004 00:18:20 | |
---|
On se varmaan hauskaa puhua musiikista kirjaimilla. Mää vaan soitan, en mää noista mitään ymmärrä :D Aina muusissa |
WanhaWetäjä 03.08.2004 01:40:19 (muokattu 03.08.2004 01:41:12) | |
---|
Voi nääs nääs pojaat...ei toi ole mikään kunnon kvinttikierto... Jos Gm7 on eka sointu niin paras ja ainoa oikea kierto on siten Gm7/Cm7/F9/Bbmaj7/Ebmaj7/Am7-5/ D7/Gm7...täytyyhän sen kierron loogisesti päättyä siihen lähtösointuun,kele...kokeilkaa,kuunnelkaa,verratkaa....olettaen että teillä on ne kuuluisat korvat päissänne...no jos haluaa jostain syystä tota toista kiertoa käytää niin Dmaj7/9 soi mainiosti tohon loppuun ja kaikki ovat onnellisia koska on duuriloppu;-)))) Ja tätähän ei sitten oteta taas liian tosissaan!!!!!! |
jenkkamies 03.08.2004 13:19:15 | |
---|
Aina mukava kirjoittaa parjaavaa tekstiä. Muistojen syövereistä mieleeni ponnahti seuraavanlainen huvittava soittajanryöstö. Olin v.-95 Mäntsälän suurlavalla keikalla ja takahuoneesta varastettiin minun paitani. Soitin ohjelmatoimisto "huvihyrrään" ja kerroin, että ko. paikassa oli/on pitkäkyntisiä, joten josko voisivat informoida järjestävää tahoa. No, ohj.tstosta sanottiin, että mepä lähetämme sinulle uuden paidan. Ja näin tapahtui, aivan uusi huvihyrrällä varustettu musta t-paita. Miksi kirjoitan tätä? Koska seuraavassa tilinauhassa luki -50 mk/ t-paita. HEHHEH!! Löytyykö teiltä muilta vastaavanlaisia tarinoita. Niitä on hauskempi lukea, kuin jotain kvinttikiertohöpinöitä. Mielestäni sinun ja muun orkesterin olisi pitänyt puuttua noin töykeään juontoon. Turha sitä jälkeen päin on haukkua. |
buntta 03.08.2004 15:35:33 | |
---|
Mielestäni sinun ja muun orkesterin olisi pitänyt puuttua noin töykeään juontoon. Turha sitä jälkeen päin on haukkua. Hä?! |
WanhaWetäjä 03.08.2004 19:14:25 | |
---|
Hä?! Jenkkamies on sekaisin..... |
Jalmus 03.08.2004 21:33:34 | |
---|
Joo, tota, mihins toi vika Dm7 sit johtaa? Eiks oo aika epämusikaalista pistää perusteholle molliseiskaa jos on näin duuri-molli -tonaalinen kierto? Vähän riippuu tietty melodiastakin, onks se molliseiska vai kutonen, samoin kuin se b9. :) Ei kun ensimmäinen aste on tietenkin tuo Dm7. Tuosta Gm7:stahan (neljäs aste) lähtee tietysti jonkinlainen kertosäe. Ja älä mua ainakaan epämusikaalisuudesta syytä, en minä tuota säveltänyt... :} |
baron 03.08.2004 21:36:26 | |
---|
Ei kun ensimmäinen aste on tietenkin tuo Dm7. Tuosta Gm7:stahan (neljäs aste) lähtee tietysti jonkinlainen kertosäe. Ja älä mua ainakaan epämusikaalisuudesta syytä, en minä tuota säveltänyt... :} Kuka väsäisi siihen melodian ja sanat, saataisiin TM-humppa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
mr.muzak 03.08.2004 22:15:22 | |
---|
Kuka väsäisi siihen melodian ja sanat, saataisiin TM-humppa. Eihän tossa oo yhtään mollikutosta, ei niitä ilman synny humppaa. |
Rantsu 03.08.2004 22:21:09 | |
---|
Eihän tossa oo yhtään mollikutosta, ei niitä ilman synny humppaa. Mä olen samaa mieltä. Etenkin se ekan asteen molliseiska riepoo. :) :) Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |