poppamies 02.09.2004 06:54:50 | |
---|
Saattaa olla että tuo ohjelma on tullut aikaisemminkin mutta satuin sen näkemään eilen 1/9. En kuuntele Agentsia muuten kuin sattumalta. Kuitenkin rupesin ajattelemaan että kyllä Kääriäisesä löytyy yks suomen parhaimpia (jos ei paras laulaja). Meneekö lahjat hukkaan Agentskaltaisessa yhtyeessä. Siinä haastattelussahan kävi ilmi että hän ei ole aikaisemmassa elämässä kuunnellut saatikka laulanut mitään suomalaista. Englantikin on kohdallaan. Viimeisistä kappaleista huomasi että on väkevä rokkabilly tausta. "G-strings are for strippers" |
Mase 02.09.2004 07:41:51 | |
---|
Ihan hyvä pätkä oli, niin agenttien kuin poikienkin osalta... Jorkka on tosissaan hyvä laulaja, mutta ei mun mielestä _liian_ hyvä agenteille. Esa vaikutti aika kypsältä(olisko mennyt edellisenä iltana vähän pitkäksi?), mutta silti soitto soi ;) harvoin näkee lavalla kokoonpanoa, jossa on 5x sähkökitara, niinkuin tuossa lopussa oli... Aika cool tyyppi tuo Luparin Eero(?), eipä juurikaan ilme värähtänyt soolojen aikana(anti-bbKing). Selvittäkääs muuten nyt tyhmälle kitaristille minkä ihmeen takia Jussi käytti hanskaa bassoa soittaessaan, ei siellä kylmä ainakaan ollut? Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
poppamies 02.09.2004 07:53:18 | |
---|
..Selvittäkääs muuten nyt tyhmälle kitaristille minkä ihmeen takia Jussi käytti hanskaa bassoa soittaessaan, ei siellä kylmä ainakaan ollut? Niin, ja kun kaiken lisäksi bassossa oli nylonwoundit, eli hellempiä kieliä mitä vain voi ajatella noin sormien kannalta. Olisiko bassonsoitto jäänyt niin vähälle ettei sormet kestä. "G-strings are for strippers" |
rahvas 02.09.2004 08:29:47 | |
---|
Niin, ja kun kaiken lisäksi bassossa oli nylonwoundit, eli hellempiä kieliä mitä vain voi ajatella noin sormien kannalta. Olisiko bassonsoitto jäänyt niin vähälle ettei sormet kestä. Katselin ihan samaa Jussia seuraillessa elokuussa. Hanska toisessa kädessä ja taisi napsutella plektralla niin ettei toinenkaan käsi koskenut kieliin. Kuitenkin mies oli sitäkin ennen vetänyt keikkaa ihan säännöllisesti. Tuli mieleen mahtaisiko miehellä olla jokin nikkeliallergian (???) tapainen ettei voi työvälineeseensä koskea.. ? |
Mase 02.09.2004 08:49:15 | |
---|
Katselin ihan samaa Jussia seuraillessa elokuussa. Hanska toisessa kädessä ja taisi napsutella plektralla niin ettei toinenkaan käsi koskenut kieliin. Kuitenkin mies oli sitäkin ennen vetänyt keikkaa ihan säännöllisesti. Tuli mieleen mahtaisiko miehellä olla jokin nikkeliallergian (???) tapainen ettei voi työvälineeseensä koskea.. ? Eikös Jussi kuitenkin kitaraa soittanut ilman hanskaa? voihan kielet tietysti olla "nikkelittömät", mutta eikös kaikissa kielissä ole vähän nikkeliä? Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
Kyllikki 02.09.2004 08:52:10 | |
---|
Totta on, että Kääriäinen on kohtuullisen hyvä laulusolisti, jolta onnistuu hempeät "Badding"-tunteilut ja rämäkämpi rock'n'roll tyylien mukaisesti. Mutta itse Agentsien soitosta, ja tietenkin erityisesti kitaristi-Pulliaisen taituroinnista kuultaa jo melkoisesti "leipääntymisen" merkit. Kitarointi on muuttunut epätarkemmaksi ja vähän kuin "sinnepäin" huitaisuksi. Myös kitaran vireisyys tuntui ajoittain olevan melkoisesti pielessä, kun muistelen ko. ryhmän aikaisempia TV esiintymisiä ja live-keikkoja vuosia taaksepäin, jolloin Pulliainen viritteli instrumenttiaan kappaleiden välissä Kääriäisen spiikkaillessa. Soundithan ovat onneksi säilyneet kohdallaan, vaikka välillä melko poikkeaviakin kokeiluita uudemmilta levyiltä toki löytyy. Kieltämättä J-P Virtasen urkusoudeja kuulisi kyllä mielellään Agentsien taustalla livenäkin, tuomassa lisäväriä ja tukevuutta taustoihin. |
poppamies 02.09.2004 09:45:09 | |
---|
... mutta eikös kaikissa kielissä ole vähän nikkeliä? Noissa nylonwoundeissa ei takuulla ole nikkeliä. Niissä on väkevä nylon punos päällimmäisenä... "G-strings are for strippers" |
klunssila 02.09.2004 09:46:39 | |
---|
Katselin ihan samaa Jussia seuraillessa elokuussa. Hanska toisessa kädessä ja taisi napsutella plektralla niin ettei toinenkaan käsi koskenut kieliin. Kuitenkin mies oli sitäkin ennen vetänyt keikkaa ihan säännöllisesti. Tuli mieleen mahtaisiko miehellä olla jokin nikkeliallergian (???) tapainen ettei voi työvälineeseensä koskea.. ? Allergian takia Jussi käyttää hanskoja ja nylonwoundeja. Plekusta en ole varma, liekö jo oppinut väärän tekniikan ennen allergiamurheita. Kyllä oikea basisti soittaa sormin, plekua käytetään vain tehokeinona tai soundillisena välineenä. Muuten Agents on kova livenä, ei siitä mihinkään pääse. Esa soittaa naiset märäks ja Jorkka twistaa lantiolla loputkin mimmit sekaisin. En nähnyt eilistä lähetystä, mutta oikeasti bändin kovin jätkä (ja samalla myös aliarvostetuin) on J-P Virtanen. Ei varmaan ollut keikalla? Voi kun sen saisi muuallekin kuin levylle ja tv-studioon. On siinä miehellä soundit ja tyylitaju kohdallaan! |
Zed 02.09.2004 10:51:55 | |
---|
Itse sanoisin esitystä Agentsin osalta karmeaksi. Ei siellä lavalla ollut se Agents, jollaisena olen bändin oppinut vuosien varrella tuntemaan. Etenkin Esan soitosta puuttuu täysin entisten aikojen särmikäs voima, täsmällisyys ja tarkkuus, ja esityksen ainoaksi jännitysmomentiksi jäikin se, missä kohdassa kitaristi seuraavan kerran soittaa väärän äänen. Homma ei porukkaa näytä enää kiinnostavan. Katsoinpa keikan jälkeen vertailun vuoksi videolta Mandschurian Beatin vuonna 1990 tallennetulta keikalta: ero oli sanoinkuvaamaton. Energisyydestä ja tiukasta meiningistä ei ole enää varjoakaan jäljellä, eikä nykykokoonpanoa yksi tarkemmin soittava rumpali pelasta. Pussataanko? |
R.Syke 02.09.2004 10:54:53 | |
---|
Selvittäkääs muuten nyt tyhmälle kitaristille minkä ihmeen takia Jussi käytti hanskaa bassoa soittaessaan, ei siellä kylmä ainakaan ollut? -Jussi käyttää aina ulkona ja lavoilla soittaessaan kynsikkäitä. Laadun merkki. Pysyypi sormet lämpiminä. |
Kukko 02.09.2004 11:41:00 | |
---|
Jussilla on muistaakseni psoriasis, jonka vuoksi sormenpäät ei tahdo kestää hankausta-siitä hansikas ja pleku, "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Pula-Aho 02.09.2004 11:55:31 | |
---|
Kyllä oikea basisti soittaa sormin, plekua käytetään vain tehokeinona tai soundillisena välineenä.! Mää satuin näkemään muutama viikko takaperin ohjelman yhdestä basistista. En muista nimeä, mutta oli varmaan jo sellainen 60 v naisihminen. On soittanut aikoinaan jo Doorsin, Beach Boysien ym. kuuluisuuksien levyillä (bändien varsinaiset soittajat kun oli siihen aikaan niin huonoja ettei niitä studioon päästetty). Niin noh, tämä naisihminen sanoi, että on aina soittanut vain plekulla. Ja kyyllä se musta oikeelta basistilta näytti ja kuulosti. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
poppamies 02.09.2004 12:30:30 | |
---|
Mää satuin näkemään muutama viikko takaperin ohjelman yhdestä basistista. En muista nimeä, mutta oli varmaan jo sellainen 60 v naisihminen. On soittanut aikoinaan jo Doorsin, Beach Boysien ym. kuuluisuuksien levyillä (bändien varsinaiset soittajat kun oli siihen aikaan niin huonoja ettei niitä studioon päästetty). Niin noh, tämä naisihminen sanoi, että on aina soittanut vain plekulla. Ja kyyllä se musta oikeelta basistilta näytti ja kuulosti. Tähän väliin mainosspotti.... http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=35&t=69558&o=0&co=0 "G-strings are for strippers" |
KoskPaavo 02.09.2004 12:43:22 | |
---|
Itsekin olin suoraansanoen pettynyt Agents-meininkiin, se punainen Esakitara kuulosti epävireisemmältä ja soittikohan Kääriäinen "ilmakitaraa" joissakin biiseissä. Sitä Boysia olis kuunnellu paljon mieluummin, coolin tuntuisia hemmoja ja homma toimi. Soittaja selviää aina. |
Kukko 02.09.2004 13:10:27 | |
---|
Itsekin olin suoraansanoen pettynyt Agents-meininkiin, se punainen Esakitara kuulosti epävireisemmältä ja soittikohan Kääriäinen "ilmakitaraa" joissakin biiseissä. Sitä Boysia olis kuunnellu paljon mieluummin, coolin tuntuisia hemmoja ja homma toimi. Tämä Metsberg on kyllä pirun kova kitaristi, väänti semmosen soolon, että oli vähän EP:kin tekemistä pistää paremmaksi.Kiva kliini saundi ja rennon oloinen ote soittamiseen.. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
pekkajau 02.09.2004 15:25:27 | |
---|
"Kyllä niin kauan hommaa kannattaa jatkaa kun on vielä huvittava mutta sillon pitää lopettaa heti jos homma alkaa muuttua naurettavaksi!" (Esa Pakarinen) Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Ossi 02.09.2004 22:53:12 (muokattu 02.09.2004 22:54:14) | |
---|
On se yhtä sviddua: kasvihuoneilmiö, panttivankidraamaa siellä sun täällä yms. ja Pulliaiseltakin pääsee väärä ääni. Ehkä mies on kasvanut pois ulkomusiikillisesta "virheitä ei tehdä"-mentaliteetista ja alkanut ns. ilmaista itseään. Tuntuisi, että joku stressinaihe on joka tapauksessa hävinnyt suupielessä alituiseen roikkuneen röökin myötä. Hmpf... ja joskus tuppaa unohtumaan se, että onhan Agents-soundin osatekijöinä muitakin kuin E.Pulliainen. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
isojussi 03.09.2004 08:30:02 (muokattu 03.09.2004 08:32:52) | |
---|
...Kyllä oikea basisti soittaa sormin... OHHOH! Mitähän tothon sanois Carol Kaye? Tutustupa kyseiseen basistiin - saatat oppia jotakin... EDIT: Noni, olis taas pitäny lukee ketju loppuun... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
klunssila 03.09.2004 08:48:41 | |
---|
OHHOH! Mitähän tothon sanois Carol Kaye? Tutustupa kyseiseen basistiin - saatat oppia jotakin... EDIT: Noni, olis taas pitäny lukee ketju loppuun... Juuri näin, sattuiko pilkka omaan nilkkaan ;) Tuo plektralla soittamisen vertaus on tarkoitettu kaikille niille kitaristeille, jotka kuvittelevat osaavansa soittaa bassoa vain siksi, että ovat vitun kovia kitaristeja. Eihän siinä ole kuin 4 kieltä ja yleensä riittää soittaa yksi ääni kerrallaan. Toisessa threadissa (tontinvaihto) jätkät kehtaavat kehua vetävänsä bassolla ihan milloin vaan (ja ihan mitä vaan!) Basistit kunniaan! Tyylitajuinen basisti on bändin munat, mutta kitaristi on yleensä vain huono vitsi basson varressa. |
isojussi 03.09.2004 12:52:25 | |
---|
Juuri näin, sattuiko pilkka omaan nilkkaan ;) Ei Mä oon luvannu etten koske minkään tason munaleikkureihin - se kaikille parempi niin...;o) Bassokeikat, mitä mä oon tehny, oon heittäny kiippareilla. Siis pelkät bassot soittaen. Toimii, mutta täyden ehtoon saapi tehdä Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |