bugarifinlandia 18.08.2004 21:51:40 | |
---|
Tarttis mennä häät soittamaan ja pari tärkeetä nuottia puuttuu. Oiskos kellään Vastaus-valssia, jonka säveltäjä on Kai Hyttinen ja sanat Vexi Salmen ja toinen olis Häälauantai-häävalssi, jonka on tehnyt Arja Havakka ?! |
Pula-Aho 18.08.2004 22:00:29 | |
---|
Tarttis mennä häät soittamaan ja pari tärkeetä nuottia puuttuu. Oiskos kellään Vastaus-valssia, jonka säveltäjä on Kai Hyttinen ja sanat Vexi Salmen ja toinen olis Häälauantai-häävalssi, jonka on tehnyt Arja Havakka ?! Jaahas, on morsio taas kuunnellut Kauneimmat Häävalssit levyä. Molemmat taitaa löytyä sieltä. Häälauantain on muistaakseni säveltänyt ja sanoittanut Mika Sundqvist. Havakka esittää. Niin, nuotteja en näihin eepoksiin omista. Sorry. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
baron 18.08.2004 22:00:42 (muokattu 18.08.2004 22:02:47) | |
---|
Tarttis mennä häät soittamaan ja pari tärkeetä nuottia puuttuu. Oiskos kellään Vastaus-valssia, jonka säveltäjä on Kai Hyttinen ja sanat Vexi Salmen ja toinen olis Häälauantai-häävalssi, jonka on tehnyt Arja Havakka ?! Toivelauluissa ei ole. Jos joku viitsisi värkätä hää-CD:n kappaleista laput, niin minä ainakin jotain maksaisin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
WanhaWetäjä 18.08.2004 22:30:14 (muokattu 18.08.2004 22:30:51) | |
---|
Toivelauluissa ei ole. Jos joku viitsisi värkätä hää-CD:n kappaleista laput, niin minä ainakin jotain maksaisin. Yks ongelma on sävellajit...just selailin esmes T-laulukirjoja lauantain häävetoa varten,ei passaa mun äänialalle oikeen mikään biisi suoraan,ne on sellasia "jokamiehen"sävellajeja...tai sitten pitää vetää leuka rintaan ja römistää niinkun tää U-vävyjen kanttorismies ;-)) Ja ei varmaankaan monikaan noista kyseisen CD:n valsseista ole kaikille sopivassa lajissa eli laatikossa ts. sävellajit pitäs tietää aina tapauskohtasesti,helppohan noi olis tehä melodia/soinnut/bassolinja -periaatteella noin muuten,voisin harkita... |
aces 19.08.2004 07:20:33 | |
---|
Vastaukseen löytyy encore nuotti joten jos tarvis niin voidaan "ovuloida" se haluttuun sävellajiin :-) Tuo toinenkin saattaapi löytyä kotiarkistoista + suurin osa kauneimmat häävalssit kappaleista... Mutta köyhän on kuljettava töissä päivät joten menee iltapäivään... |
baron 19.08.2004 07:40:44 | |
---|
Ja ei varmaankaan monikaan noista kyseisen CD:n valsseista ole kaikille sopivassa lajissa eli laatikossa ts. sävellajit pitäs tietää aina tapauskohtasesti,helppohan noi olis tehä melodia/soinnut/bassolinja -periaatteella noin muuten,voisin harkita... Ei kyllä hirveän kauaa mene siihen, että skannaa nuotit, lukee sen Finalella tai millä vaan ja sitten nuottiohjelmalla muuttaa sävellajin miksi tahansa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
aces 19.08.2004 08:18:33 | |
---|
Onkos baronilla toiminut tuo skannattujen nuottien "transponointi"? Olen tuota kokeillut muutamaan otteseen pikaisesti mutta hieman heikolla menestyksellä? Testattu Sibeliuksella... Perus probleemi vaikuttaa olevan se että softa ei tunnista kovin hyvin kirjoitettuja nuotteja jopa niissä caseissa joissa alkuperäinen oli painonuotti? Heitäppä muutama "hot tips" niin saan tuonkin fiitserin toimimaan... Mikäs versio Finalesta on käytössä? |
baron 19.08.2004 10:03:56 | |
---|
Onkos baronilla toiminut tuo skannattujen nuottien "transponointi"? Olen tuota kokeillut muutamaan otteseen pikaisesti mutta hieman heikolla menestyksellä? Testattu Sibeliuksella... Perus probleemi vaikuttaa olevan se että softa ei tunnista kovin hyvin kirjoitettuja nuotteja jopa niissä caseissa joissa alkuperäinen oli painonuotti? Heitäppä muutama "hot tips" niin saan tuonkin fiitserin toimimaan... Mikäs versio Finalesta on käytössä? Mulla on Finale2004b. Ei se ihan niin ruusuista ole kuin annoin ymmärtää. Joskus onnistunut, joskus ei. Mulla on se ongelma, että skanneri duunissa ja Finale himassa ja heti ei pääse Finalen valituksia korjaamaan. Kyllä Finale itse tarjoaa ratkaisuyrityksen ongelmaan. Munkin on vähän vaikea tajuta, miksi joskus silmälle hyvännäköiset ei onnistu ja ei niin hyvät onnistuu. Eli kommenttini palstalla oli kyllä enemmän huuli, opettelu on mullakin vielä käynnissä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Kukko 19.08.2004 12:53:48 | |
---|
Mulla on Finale2004b. Ei se ihan niin ruusuista ole kuin annoin ymmärtää. Joskus onnistunut, joskus ei. Mulla on se ongelma, että skanneri duunissa ja Finale himassa ja heti ei pääse Finalen valituksia korjaamaan. Kyllä Finale itse tarjoaa ratkaisuyrityksen ongelmaan. Munkin on vähän vaikea tajuta, miksi joskus silmälle hyvännäköiset ei onnistu ja ei niin hyvät onnistuu. Eli kommenttini palstalla oli kyllä enemmän huuli, opettelu on mullakin vielä käynnissä. Sarjassa tyhmiä kysymyksiä: Eli tuo ohjelma "lukee" nuotit ja transponoi halutessa?? Toimiiko esim. digikameralla otetut kuvat nuoteista? Tuossa finalessa on varmaan myös ihan perinteinen nuottien kirjoitus-optio?Entä tuleeko esim.stemmat automaattisesti? Meinaan jos aion hankkia ko.ohjelman. Kiitos ja anteeks.. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 19.08.2004 13:19:45 (muokattu 19.08.2004 13:24:04) | |
---|
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä: Eli tuo ohjelma "lukee" nuotit ja transponoi halutessa?? Toimiiko esim. digikameralla otetut kuvat nuoteista? Tuossa finalessa on varmaan myös ihan perinteinen nuottien kirjoitus-optio?Entä tuleeko esim.stemmat automaattisesti? Meinaan jos aion hankkia ko.ohjelman. Kiitos ja anteeks.. 1. Se periaatteessa tunnistaa scannatut nuotit (kuten aikaisemmista jutuista kävi ilmi, ongelmiakin on. Suoraan sanoen epäilen valokuvista tunnistusta) 2. Kun nuotit on sisällä, joko mideistä, toisesta ohjelmasta, scannattu, kirjoitettu, soitettu yms. niin niitä voidaan editoida melkein miten halutaan. Transponoida mihin tahansa sävellajiin, soinnut muuttuu mukana etc. 3. Siinä on jotain stemmanteko ja soinnutusjuttuja, mutta niitä en ole käytänyt. Manuaali on niin paksu, että luen sitä vain pakon sanelemana juuri ongelmakohdasta. Mulla on ohjelma ollut vasta vajaan vuoden ja pääasiassa olen kirjoitellut käsin sisään. Kirjoittamista helpottaa, että aina kun pistät nuotin sisään, se soittaa sen eli kuulolla voi heti tarkistaa, tuliko painovirhettä. Jotkut tykkää enemmän Sibeliuksesta, mulla ei ole siitä mitään kokemusta. Edit: Käy downloadaamassa itsellesi demoversio, saat varmaan paremman kuvan mistä kysymys http://www.finalemusic.com/ Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 19.08.2004 13:36:37 | |
---|
Ei se Finale ihan ilmaista huvia ole. Kävin itsekin siellä kurkkaamassa ja kaupittelivat jo päivitystä 2005 versioksi. Tilasin. "Akateeminen" päivityshinta rahteineen 128,90$. Mä ostin loppuvuonna 2003 version ja sen sain suuta soittamalla päivitetttyä 2004 versioksi, mutta sen jälkeen joka vuosi maksullinen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 19.08.2004 13:38:42 (muokattu 19.08.2004 13:47:18) | |
---|
Ainakin mulle nopein tapa transponoida on kirjoittaa kappale Finalelle ja antaa sen transponoida. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 19.08.2004 13:38:51 (muokattu 19.08.2004 13:40:30) | |
---|
Joko M-net tai mun kone pätkii Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Kukko 19.08.2004 14:50:55 | |
---|
Joko M-net tai mun kone pätkii *Synkkää yksinpuhelua*;) Ok, täytyy kokeilla,vaikka molempia. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
aces 19.08.2004 15:39:29 | |
---|
Niin näin tulkitsin itsekkin tuon homman... Eli kyllä ne softat lupaa ja vannoo että kyllä onnistuu tehdä vaikka minkälaisia "rupellikoneita"... mutta totuus on jotain muuta... Itse olen tutustunut vain SIbeliuksen nuotinnus/scannaus juttuihin --> nuotinnus softana se on ehdottomasti paras --> olen kokeillut Finalea ja encorea lisäksi.... Mutta heitäppä baron se lista niistä häävalsseista niilla 2:lla CD:llä --> Oma on lainassa niin -->katselen mitä löytyy... |
hiltsi 19.08.2004 16:28:18 | |
---|
Mutta heitäppä hiltsi se lista niistä häävalsseista niilla 2:lla CD:llä --> Oma on lainassa niin -->katselen mitä löytyy... CD1 tiedän määränpään kauneimpain, rakkaimpain sulle kauneimmat laulni laulan kesäinen häävalssi tänään ruusut nää kukkii vain sulle akselin ja elinan häävalssi kaunis on hän morsiuspari häävalssi lumous orvokkiseppele keinussa kesällä kerran minä rakastan sua taas päivä kaunein on kultainen nuoruus häävalssi lokki häämuistojen valssi nousee päivä uralin pihlaja CD2 niittykukkaset tahdon carmen sylva pienet enkelit ne lauala maijan ja jannen häävalssi kulkurin valssi metsäkukkia saarenmaan valssi suvivalssi tosca keinumorsian kostervalssi häälauantai vastaus kultaa ja hopeaa kielon jäähyväiset ollaan niin kin pääskyset godfather kesä on rakkauden aikaa lemmen seitsemäs taivas Siinä on listaa :) |
Irti Humpasta 19.08.2004 16:40:42 | |
---|
Itse olen tutustunut vain SIbeliuksen nuotinnus/scannaus juttuihin --> nuotinnus softana se on ehdottomasti paras --> olen kokeillut Finalea ja encorea lisäksi.... .... Allekirjoitan Sibeliuksen nimeen ..... Encorea käytin 10 vuotta ja Finalea sorkkisin puoli vuotta ja nyt Sibliuksen kanssa vuoden ja se on juhlaa, kun sen oppii ... (edes osan sen suomista mahdollisuuksista) P.S. Onko mitään suomenkielistä foorumia vielä Sibben -käyttäjille ... olis nastaa ... |
hiltsi 19.08.2004 16:53:21 | |
---|
.... Allekirjoitan Sibeliuksen nimeen ..... Encorea käytin 10 vuotta ja Finalea sorkkisin puoli vuotta ja nyt Sibliuksen kanssa vuoden ja se on juhlaa, kun sen oppii ... (edes osan sen suomista mahdollisuuksista) P.S. Onko mitään suomenkielistä foorumia vielä Sibben -käyttäjille ... olis nastaa ... No hitto.. pitää varmaan ittekki testailla sibeliusta. Aloittelen vasta tietokoneella nuottien kirjoittamista, yhden häävalssin stemmat nappasin Encorelle. Mutta Sibeliuksesta olen muualtakin kuullut kehuja. Tässä vaiheessa olisi vielä hyvä vaihtaa softaa... |
R.Syke 19.08.2004 17:05:24 | |
---|
P.S. Onko mitään suomenkielistä foorumia vielä Sibben -käyttäjille ... olis nastaa ... -Kannatan lämpimästi... |
baron 19.08.2004 19:27:08 | |
---|
No hitto.. pitää varmaan ittekki testailla sibeliusta. Aloittelen vasta tietokoneella nuottien kirjoittamista, yhden häävalssin stemmat nappasin Encorelle. Mutta Sibeliuksesta olen muualtakin kuullut kehuja. Tässä vaiheessa olisi vielä hyvä vaihtaa softaa... Yhden asian mä tiedän, joka Finalella on parempi kuin Sibeliuksella. Mä en tiedä sille oikeaa nimeä, mutta siis kummallinen monimutkainen samalla idiksellä kuin trioli eli 5 tai 7 nuottia siinä ajassa kun normaalisti olisi 3 tai 4 nuottia niin Finalella sä vaan sanot kuinka monelle nuotille sä jaat kuinka monen ja minkäkestoisen nuotin keston. Tää on tanssimusiikissa todella tärkeä asia!!! (Täytyyhän mun jollain puolustella ostostani) Vakavissaan: Kannattaa keskittyä yhteen ja opetella se kunnolla, erot ovat todennäköisesti vain makuasioita. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |