Aihe: Olinpa "Turakainen"
1 2 3 4 5
JK
09.08.2004 07:44:46 (muokattu 09.08.2004 07:45:47)
Vastoin periaatteitani jouduin sattuneesta syystä tanssiravintolaan viikolopun aikana, sinne salin puolelle..

Oikeastaan läksin kuuntelemaan tuttua kaveria jonka kanssa olemme soitelleet. Herra nimeltä Markus Leino (laittakaa nimi muistiin) toimii nykyiselllään laulajana Markus Sextet - nimisessä tanssibändissä. Nuorehko kaveri muuhun bändii verrattuna, mutta menee vielä pitkälle!!

Täytyy myöntää, että että kyseinen bändi veti kyllä tyylikkäästi ja tanssikansa tykkäsi, herrat ovat pitkän linjan muusikoita se sen kyllä huomasi. Bändillä on kilometrejä ja keikkoja takana paljon, mutta soittamisessa oli kuitenkin vielä sellanen mukavan leppoisa meininki ja näki että soittajat ovat täysillä mukana.

Tämä ei ole mikään maksettu mainos ;) vaan tilitystä siitä mikä fiilis itselläni oli. Ja nimenomaan kun huomasi että bändillä on hyvä fiilis soitella niin se teki huomattavasti leppoisamman tunnelman sinne saliinkin.

Sen huomasin että soittajana tietysti "bongailin" heti laitteistoa ja kalustoa millä bändi on liikkeellä, sille ei mahtanut mitään..
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Jäärä
09.08.2004 08:26:36
Vastoin periaatteitani jouduin sattuneesta syystä tanssiravintolaan viikolopun aikana, sinne salin puolelle..

Hyvä! Parantumisen on mahdollista alkaa vast sitten kun on itselleen rehellisesti tunnustanut ongelmansa.

Luet pari isämeitää, heittelet suolaa olkasi ylitse, keräät kukkia kedolta (neljäätoista lajia), juot neljä litraa kuivatun rotan luista uutettua teetä, nuolaiset sammakkoa ja käännät sänkysi länsi-itä suuntaan myönteisten energiavirtojen vapauttamiseksi, niin eiköhän se siitä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
R.Syke
09.08.2004 08:38:04 (muokattu 09.08.2004 08:41:56)
Tämä ei ole mikään maksettu mainos ;)

-Eikös Mia Carita enää ollut messissä?

Edit: Aika kauan on sexetti ollut liikkeellä ja paljon keikkaa...
isojussi
09.08.2004 09:10:54 (muokattu 09.08.2004 09:11:08)
...Sen huomasin että soittajana tietysti "bongailin" heti laitteistoa ja kalustoa millä bändi on liikkeellä, sille ei mahtanut mitään..

Kuuluu taudinkuvaan. Sama juttu mulla aina kun rouva saa suostuteltua mut tanssipaikalle: Pää kenossa pitää hiihtää bändin ohi ja kiikaroida soittokalustoo.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Irti Humpasta
09.08.2004 09:57:40

Aika kauan on sexetti ollut liikkeellä ja paljon keikkaa...

.... En ole koskaan kuullut tätä yhtyettä, mutta kuulin kerran paikalliselta järjestäjältä, että miksi tämä sama bändi on melkein joka viikonloppu kakkosbändinä eräässä tanssipaikassa. Järjestäjä sanoi, että mistään muualta ei saa 6 miestä + solisti lauteille 1500mk ja soittavat vielä hyvää tanssimusiikkia.... taidan tietää mistä johtuu se "paljon keikkaa".
Max komppaa ja mää soitan hanuril...Sininen uni
KoskPaavo
09.08.2004 10:11:57
Saman jutun tuosta hintapolitiikasta olen kuullut...6 miestä duon hinnalla. Yritä tehdä tätä sitten ammatitimaisesti.
Soittaja selviää aina.
poppamies
09.08.2004 10:35:01

...6 miestä + solisti lauteille 1500mk ja soittavat vielä hyvää tanssimusiikkia...

Ei mikään vedä vertoja hyvälle harrastustoiminnalle kun suoranaiset kulutkin saa korvattua...
"G-strings are for strippers"
R.Syke
09.08.2004 10:46:49
Ei mikään vedä vertoja hyvälle harrastustoiminnalle kun suoranaiset kulutkin saa korvattua...

1500mk:6 = 250 mk:5,94573

=42,046981615377758492228876857846 euroa

-Onhan se aika pitkä penni, anteeksi sentti.

Niin, mutta mites se solisti sitten?
JK
09.08.2004 10:51:31
Saman jutun tuosta hintapolitiikasta olen kuullut...6 miestä duon hinnalla. Yritä tehdä tätä sitten ammatitimaisesti.

Käsittääkseni bändissä on vain yksi päivätöissä oleva. Muut ottavat leipänsä soittamisesta. Keikkaliksoista en tiedä, mutta luulen että ne alkaa olla kohdillaan kun tämä viimeinenkin päivätöissä käyvä suunnittelee heittäytyvänsä kokopäivätoimiseksi muusikoksi.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Fuzzy Boner
09.08.2004 10:53:24
.... En ole koskaan kuullut tätä yhtyettä, mutta kuulin kerran paikalliselta järjestäjältä, että miksi tämä sama bändi on melkein joka viikonloppu kakkosbändinä eräässä tanssipaikassa. Järjestäjä sanoi, että mistään muualta ei saa 6 miestä + solisti lauteille 1500mk ja soittavat vielä hyvää tanssimusiikkia.... taidan tietää mistä johtuu se "paljon keikkaa".

Toi on sairasta.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
isojussi
09.08.2004 20:55:20
Toi on sairasta.

Hyvin sanottu, mutta tiedänpä erään, jonka míelestä juuri tuollainen on ainoaa oikeaa tanssimuusikkoutta - ja taidat tietää sinäkin....;-)
baron
09.08.2004 21:34:25

Hyvin sanottu, mutta tiedänpä erään, jonka míelestä juuri tuollainen on ainoaa oikeaa tanssimuusikkoutta - ja taidat tietää sinäkin....;-)

Ei pidä paikkaansa: Kyllähän tuo mulle soittamisesta riittää, mutta ei roudauksesta, tolla hinnalla mä voisin illan himassa soitella.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Fuzzy Boner
09.08.2004 22:54:37

Luulen vaan että samaa mieltä hänkin on siinä että tollaset liksat on sairas juttu
KoskPaavo
09.08.2004 23:41:45
Vaan maksetaankos noista palkkioista enää veroakaan, niin ja sitä taiteilijaeläkettä?
Soittaja selviää aina.
Fuzzy Boner
09.08.2004 23:43:24
MUUSIKOT LAKKOON JOS EI ALA PALKAT NOUSEMAAN?

;)
Eddy
10.08.2004 00:25:07
MUUSIKOT LAKKOON JOS EI ALA PALKAT NOUSEMAAN?

;)

Ois kyllä jo aika saada hintoja päivitetyksi.Hinnat ei oo pahemmin noussu 80-luvulta(itseasiassa päinvastoin).Silloin röökiaski maksoi alle kymmenen markkaa,nyt 4 euroa.80-luvulla jäi norm. keikasta handuun 500-1000mk.Tänäpäivänä pitäis jäädä aikapaljon enemmän,että sais yhtä monta marlboroaskia.Ei valitettavasti vaan kovin monelle riviheebolle jää...
Koskettelen soittimia...
työläinen
10.08.2004 01:07:31
Ois kyllä jo aika saada hintoja päivitetyksi.Hinnat ei oo pahemmin noussu 80-luvulta(itseasiassa päinvastoin).Silloin röökiaski maksoi alle kymmenen markkaa,nyt 4 euroa.80-luvulla jäi norm. keikasta handuun 500-1000mk.Tänäpäivänä pitäis jäädä aikapaljon enemmän,että sais yhtä monta marlboroaskia.Ei valitettavasti vaan kovin monelle riviheebolle jää...

"Kattokaas pojat, kyllä mä voisin maksaa teille enemmän, mutta sitten mulle itelle ei jää niin paljoo..."
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
isojussi
10.08.2004 01:29:01
Ei pidä paikkaansa: Kyllähän tuo mulle soittamisesta riittää, mutta ei roudauksesta, tolla hinnalla mä voisin illan himassa soitella.

En mä susta puhunutkaan.
buntta
10.08.2004 04:13:27

Oikeastaan läksin kuuntelemaan tuttua kaveria jonka kanssa olemme soitelleet. Herra nimeltä Markus Leino (laittakaa nimi muistiin) toimii nykyiselllään laulajana Markus Sextet - nimisessä tanssibändissä. Nuorehko kaveri muuhun bändii verrattuna, mutta menee vielä pitkälle!!

Täytyy myöntää, että että kyseinen bändi veti kyllä tyylikkäästi ja tanssikansa tykkäsi, herrat ovat pitkän linjan muusikoita se sen kyllä huomasi. Bändillä on kilometrejä ja keikkoja takana paljon, mutta soittamisessa oli kuitenkin vielä sellanen mukavan leppoisa meininki ja näki että soittajat ovat täysillä mukana.

Tämä ei ole mikään maksettu mainos ;) vaan tilitystä siitä mikä fiilis itselläni oli. Ja nimenomaan kun huomasi että bändillä on hyvä fiilis soitella niin se teki huomattavasti leppoisamman tunnelman sinne saliinkin.

Sen huomasin että soittajana tietysti "bongailin" heti laitteistoa ja kalustoa millä bändi on liikkeellä, sille ei mahtanut mitään..

Haluaisitko täsmentää kuinka vahva humalatilasi oli noin niinkuin prosentteina? Lähinnä tarkoitan nyt kommenttejasi orkesterista:-)
JK
10.08.2004 07:35:36
Haluaisitko täsmentää kuinka vahva humalatilasi oli noin niinkuin prosentteina? Lähinnä tarkoitan nyt kommenttejasi orkesterista:-)

Yllättäen liki selvinpäin tein havaintoni...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)