Aihe: Helpoin keikka?
1
fabula
05.10.2004 14:53:44
Perjantaina oli sovittu kahden setin keikka saareen, soittoaika n. 21.30-00.00 taukoineen.
Kamat roudattiin etukäteen kuuden maissa,välissä himaan (paikallisena) lojumaan ja ysin jälkeen puku päällä takaisin valmiina soittamaan.
Ruokailun piti alkaa 19.30 mutta vieraat vasta hakivat eväitään,kun saavuimme paikalle.
Naureskelimme,että taidetaan saada rahat helpolla mutta kun kello oli 23.00,alkoi jo tympimään.
Varttia vaille puolen yön tulivat sanomaan,että ovat kovin pahoillaan aikataulun viivästymisestä mutta nyt voisitte aloittaa.
Kohteliaasti kerroimme,että olimme odottaneet yli kolme tuntia turhaan ilman minkäänlaista tietoa illan kulusta ja myöskin ilman muonitusta, joka oli meille luvattu.
Kerroimme myös,että ehdoton hiljaisuus tulee puolilta öin ja puolet bändistä asuu mantereella, joten ei kannata parin biisin takia odottaa tuntia seuraavaa kuljetusta.
Keikan tilannut rouva onneksi kyllä ymmärsi tilanteen täysin ja maksoi mukisematta sovitun palkkion ja pahoitteli kovasti tuhaa roudausta.
Työmäärään nähden helpot rahat mutta olisin ainakin itse
mieluummin soittanut kuin vain istunut.
No onhan siinä oma hommansa!
baron
05.10.2004 15:05:06

Mulla oli toissa viikonloppuna samantapainen, kaksi settiä tilattu ja 4 kappaletta ehdittiin soittaa.

Oon samaa mieltä, mieluummin soitan kuin odottelen.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
vanhami
05.10.2004 15:39:59

Tai vetäny hirveet sillä välin, varsinkin, jos ois tienny, että ei ees tarvii soittaa.
clave
05.10.2004 16:42:01

Kerran sattu Klippanilla vähän vastaavaa; oli yksityistilaisuus (suomalais-ulkomaalaishäät) ja ajoissa piti mennä roudaamaan sekä käkkimään stanby-asennossa. Loppujen lopuksi ehdimme soittaa vain yhden häävalssin kun jo piti lopettaa. Paria häävalssille eivät edes halunneet.

Kaikkihan tietävät roudauksen kyseiselle saarelle; ensin kamat kiikkerään botskiin, sitten lähes jarruttoman rekisteristä poistetun pick-upin lavalle, sitten muutama porrasaskelma jne. Sama illan loputtua reversed. Varsinaista roikku'n rollia.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
Jabe
05.10.2004 17:24:23

Joo .. nuo "ei tarvinnukaan soittaa" -keikat on tavallaan helppoja, mutta toisaalta tylsiä. Joskus vuosia sitten olin yhdellä pienellä laivalla, joka risteili Helsingin edustalla. Kamat oli roudattu siis sinne laivaan, ja siellä piti vetää. Loppujen lopuksi taidettiin soittaa 1-2 biisiä, kun laiva palaili rantaan. Ja pääosan risteilystä jouduttiin palelemaan ulkona (takakannella) koleassa säässä, kun laiva oli ihan täynnä jengiä .. eikä mitää bäkkäriä tietenkään.

Ja joku aika sitten ajettiin yksiin julkkishäihin tuonne ... hyvin kauaksi Helsingistä. Pari settiä vedettiin, eikä oikeastaan kukaan tanssinut. Vaikka bändiä kehuttiinkin, niin kukaan ei ilmeisesti osannut tai halunnut tanssia. Oikein mukavaa porukkaa, ja varsin asiallista kohtelua. Mutta jotenkin harmitti tuo pistokeikan kilometrimäärä niin vähän soittamisen takia. Mutta olipahan kuva jossain kahdeksanpäivää -lehdessä :-)
baron
05.10.2004 22:29:12

Joo .. nuo "ei tarvinnukaan soittaa" -keikat on tavallaan helppoja, mutta toisaalta tylsiä. :-)

Kun on tehnyt sen duunin tylsän puolen eli matkustanut hevon kuuseen, roudannut kamat lauteille ja tehnyt sound checkit, mieluummin sitä soittaisi, kuin odottelisi tyhjän panttina, kun ainakaan minä en voi juoda kuin alle kohtuuden siinä pelossa, että joutuukin vielä soittamaan.

(Sitä paitsi mä mieluummin haluan valita itse sen jengin, jossa ryyppään)
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Pula-Aho
05.10.2004 23:17:08
Kun on tehnyt sen duunin tylsän puolen eli matkustanut hevon kuuseen, roudannut kamat lauteille ja tehnyt sound checkit, mieluummin sitä soittaisi,

Viime viikonloppuna olin roudaamassa, kun bestman tuli ja kysyi, että pitäisikö tulla auttamaan kamojen kantamisessa. Vastasin, että älä helkkarissa, tästähän mulle maksetaan, soittaminen on luontaisetu.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
vanhami
06.10.2004 08:43:31
Kerran sattu Klippanilla vähän vastaavaa; oli yksityistilaisuus (suomalais-ulkomaalaishäät) ja ajoissa piti mennä roudaamaan sekä käkkimään stanby-asennossa......Sama illan loputtua reversed. Varsinaista roikku'n rollia.

Meillä oli samanlainen keikka viime kesänä siinä viereisellä saarella NJK:lla rouikutiin 6 tuntia ja soitettiin puoli toista settiä. Ruokaa piti olla ja oli paikan päällä, mutta se oli niin vitun guirmeeta, että ei meillä lähtenyt nälkä laiskaan, varsinkin, kun oltiin painettu duunii, kuin härät kamojen kanssa. No helpolla tuli uusi mikseri maksettua.

Ollaan otettu noihin saarikeikkoihin kanta, että keikka siinä mikä muu tahansa. On se roudaaminen vittumaista sinne, ei voi mitään, mutta pitää ottaa oikea asenne.

Mika
baron
06.10.2004 08:57:14

Ollaan otettu noihin saarikeikkoihin kanta, että keikka siinä mikä muu tahansa. On se roudaaminen vittumaista sinne, ei voi mitään, mutta pitää ottaa oikea asenne.

Mika

Mulla oli muutama viikko sitten sukulaishäät Särkänlinnassa, johon bändini oli pyydetty soittamaan, mutta aiemmin sovitun keikan takia estynyt.

Kun katselin kun kaverit tihkusateessa roudasivat kamojaan botskista saliin, olin lievästi vahingoniloinen ja kiittelin onneani, että olin välttynyt.
Jäärä
06.10.2004 09:11:08

Suomenlinnasta on sellaisia kokemuksia, että käytännössä sen yhden keikan vetämiseen voi mennä kaksi päivää, jos veto menee niin myöhäiseksi, että ei ehdi viimeiselle autolautalle. Ja se menee todella aikaisin.

Voi olla että nykyään on aikataulut muuttuneet, en tiedä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
baron
06.10.2004 09:31:10

Suomenlinnasta on sellaisia kokemuksia, että käytännössä sen yhden keikan vetämiseen voi mennä kaksi päivää, jos veto menee niin myöhäiseksi, että ei ehdi viimeiselle autolautalle. Ja se menee todella aikaisin.

Joo, viime keikalla rumpali tapansa mukaan jäi vikittelemään naisia keikan jälkeen ja piti huomauttaa, että aiotko uida rumpujesi kanssa sieltä pois.
vanhami
06.10.2004 09:37:47 (muokattu 06.10.2004 09:38:10)

Tässä astuu kuvaan, herra etukäteissuunnittelu. Myymme keikan lauttamatkojen väliin. Sanomme, että lautat kulkee omia aikojaan, varaamme sinne ajat milloin tulemme ja sillä siisti . Tulemme sillä ja sillä lautalla ja olemme saarella silloin ja silloin. Viimeistään tuntia ennen varattua paluulauttaa loppuu soitto. Aina on mennyt hommat putkeen.

jo, viime keikalla rumpali tapansa mukaan jäi vikittelemään naisia keikan jälkeen ja piti huomauttaa, että aiotko uida rumpujesi kanssa sieltä pois.

No meillä ei ole tätä ongelmaa, rupmallisti asuu ko saarella. ;)

Muutenkin ollaan otettu suokin keikat osittain hieman vapaa-ajan vieton kannalta. Olen kesäisin tullut sinne eukkoineni ja koirineni veneellä keikalle. Yöllä on sitten käyty ottamassa Kiiskellä yömyssyt ennen nukkumaan menoa. Tietenkin basisti ja kitaristi joutuu ajamaan kotiin vielä, mutta se ei o mun problemi.

Mika
Pula-Aho
06.10.2004 10:17:02 (muokattu 06.10.2004 10:19:59)
Muutenkin ollaan otettu suokin keikat osittain hieman vapaa-ajan vieton kannalta.

Hyvä näin. Itse olen ollut sekä Suokissa että Klippanilla vain kerran ja sen jälkeen olen jättänyt saarikeikat suosiolla niille, jotka niitä haluaa tehdä. Vanhana rannikkotykistön miehenä tiedän, että vesistöjen ylitys aiheuttaa aina ongelmia.

Ai niin. Itse aiheeseen liittyen, siellä Klippanilla oli itselläkin ns. helppo keikka. Noin 12 biisiä iltapäivällä. Keikka oli ohi noin klo 16:00.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
WanhaWetäjä
06.10.2004 10:50:01 (muokattu 06.10.2004 10:50:27)

Hyvä näin. Itse olen ollut sekä Suokissa että Klippanilla vain kerran ja sen jälkeen olen jättänyt saarikeikat suosiolla niille, jotka niitä haluaa tehdä. Vanhana rannikkotykistön miehenä tiedän, että vesistöjen ylitys aiheuttaa aina ongelmia.

Ai niin. Itse aiheeseen liittyen, siellä Klippanilla oli itselläkin ns. helppo keikka. Noin 12 biisiä iltapäivällä. Keikka oli ohi noin klo 16:00.

Joo on toi Klippanin roudaus kyllä yks pahimmista,kerran oli vielä se stanan pickuppi hajalla,jouduttiin kantaan kamat sieltä rannasta ja yöllä takasin ;-(

Muutenhan ne Klippanin vedot on olleet aika iisejä,yleensä jotain privaattikemuja,joskus 80-luvun taitteessa vedettiin siellä jotain su-vetoja ihan solistibändilläkin!
Jäsen X
07.10.2004 00:41:07

Ja joku aika sitten ajettiin yksiin julkkishäihin tuonne ... hyvin kauaksi Helsingistä. Pari settiä vedettiin, eikä oikeastaan kukaan tanssinut. Vaikka bändiä kehuttiinkin, niin kukaan ei ilmeisesti osannut tai halunnut tanssia. Oikein mukavaa porukkaa, ja varsin asiallista kohtelua. Mutta jotenkin harmitti tuo pistokeikan kilometrimäärä niin vähän soittamisen takia. Mutta olipahan kuva jossain kahdeksanpäivää -lehdessä :-)

kukas oli kyseessä?
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Tankoprinssi
07.10.2004 19:37:16

kukas oli kyseessä?

Varmastikin Palmu tai Nykänen, koska Keskisen Vesa ei vielä vihille ehtinyt.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
standby
07.10.2004 20:18:23
Aiheen vierestä, mutta meilläkin on oikeastaan mukavuuden halusta muodostunut vuosien mittaan käytännöksi, ettei saarikeikoille tule helposti lähdettyä. Aivan jokaikistä keikkaa ei tarvitse tehdä, joten jos ei tilalle tule mantereelta toista vetoa, olkoon tulematta. Yleensä kyllä tulee ihan tarpeeksi.

Menneenä kesänä käytiin nätillä ilmalla (oli sellaisiakin!) parin setin keikka Uunisaaressa (Kaivarin edustalla) heittämässä yksissä firmajuhlissa. Botski oli iso ja veneen kuski sekä juhlavieraat saaressa auttoi roudauksessa mennen tullen. Mikäs oli soitellessa.
isojussi
07.10.2004 20:19:25
Varmastikin Palmu tai Nykänen, koska Keskisen Vesa ei vielä vihille ehtinyt.

Suomen tän hetken tunnetuin mieshenkilö: Vesa-Matti Keski-Nykänen.

Tänään oli sinänsä kiva keikka: Juonto + neljä biisiä. Yleisönä 3000 vanhusta...

Paikalla kolmisen tuntia, juhla kesti puolitoista...

No, kuten TV:stäkin usein näemme - ei se juontaminen niin helppoo oo...;o)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
pekkajau
08.10.2004 19:22:47
Ei ehkä helpoin mutta varmaan ovelin keikka oli joskus ehkä -84 kun soitettiin Kuopion Cumuluksessa ja porukkaa oli tosi niukasti eli ei ketään ja ajateltiin että hovimestari ja tarjoilijat lyövät luukut kiinni jo aikaisin ja että kotiin päästään jo ennen puoltayötä. No sitten siiheen pöllähti linja-autollinen kansaa iltapalalle ja pikkusen vitutti kun oltiin oltu jo mielissämme siinä vähä ennen sitä tekemässä jo poislähtöä. No ei muuta kun humppa soimaan ja tulihan sieltä muutama pari tanssimaan mut ne ei osannut lopettaa tanssia sillon kun biisi loppu vaan ne painoi vaan menemään. Katottiin huuli pyöreenä! No sitten se matkanjohtaja tuli sanomaan että koko porukka on kuuroja mutta he kyllä tanssii mielellään ja tanssivatkin. Eipä pyydellyt kukaan tanssijoista "panemaan pienemmälle"!
There`s no bisnes in showbisnes!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)