Aihe: Milloin humppa on out?
1 2 3 4
funkylord
23.09.2004 09:47:17 (muokattu 23.09.2004 09:48:37)

Niin siinä se olikin. Sitä mietin että millon se aika koittaa, että tanssipaikoissa ei vedetä enää humppaa, vaan siirrytään jo suomen tasolla futuuriin, elikkäs seitkytlukuun. Millon on jamibändien aika.

Ihanteellisin paikka olis sellanen, jossa olis yksi baari jokaiselle tyylisuunnalle. Hevibaari, Vähän laimeampi Rockbaari, Pop/Dance baari, Raveklubi, Jazzbaari (nimen omaan vain jazz) Funk/Groovebaari. ja Latinbaari, Sitte ois näille vanhoille patuille, ja miks ei nuoremmillekkin Iskelmäbaari. Kuopiossa ei missään baarissa kuule jazzia, paitsi rossossa, jos sitä nyt baariksi voi kutsua.

Eddie. ja siis otsikossa puhun nyt ihan melkein kirjaimellisesti humpasta. eli en iskelmästä.
KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
isojussi
23.09.2004 09:52:29
Vanhat humpat eivät koskaan kuole - ne vaan haisee pahemmalta!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Martso
23.09.2004 09:54:01
Niin siinä se olikin. Sitä mietin että millon se aika koittaa, että tanssipaikoissa ei vedetä enää humppaa, vaan siirrytään jo suomen tasolla futuuriin, elikkäs seitkytlukuun. Millon on jamibändien aika.

Kieltämättä välillä tuntuu, että humppa on jo nyt out. Nyt on trendissä bilemusa, niin bändeillä, ko baareilla. On hurjaa kattoa, kuinka monet toimivat kapakat pistävät konseptinsa uusiksi vain, koska se on trendikästä. Tätä tapahtuu aika lailla tuolla Itämerelläki. Kaikki laivat haluavat olla se the Cinderella aka bilelaiva. Eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kun sitä humppa-rokkia kaipaavia/vaativia eläkeläisiä+vähän nuorempiaki on vielä vaikka kuin helvetisti.
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
baron
23.09.2004 10:03:57 (muokattu 23.09.2004 10:04:56)

Eddie. ja siis otsikossa puhun nyt ihan melkein kirjaimellisesti humpasta. eli en iskelmästä.

Siis tarkoitat humppaa suppeassa merkityksessä "marssinomaisena" tanssimusiikkina, etkä yleisnimenä paritanssimusiikille?

Kyllähän suomalaisen rytmitajuun ykkösen ja kolmosen korostaminen on niin syvälle juurtunut, että humppa tulee aina säilymään jossain muodossa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
mr.muzak
23.09.2004 11:36:57
Siis tarkoitat humppaa suppeassa merkityksessä "marssinomaisena" tanssimusiikkina, etkä yleisnimenä paritanssimusiikille?

Kyllähän suomalaisen rytmitajuun ykkösen ja kolmosen korostaminen on niin syvälle juurtunut, että humppa tulee aina säilymään jossain muodossa.

Niin ja vaikkei perinteisenä humppana, niin euro-tekno / hevi -humppana; ykkösen ja kolmosen polkemistahan on vahvasti muissakin genreissä.
timwee
23.09.2004 11:58:43
Kesä kierrytty lavoja. Itse sitä mieltä ettei enää ikinä humppaa, ikävä kyllä taitaa suuri yleisö (turve) olla vielä toista mieltä
M.i.k.key
23.09.2004 12:14:52
Kesä kierrytty lavoja. Itse sitä mieltä ettei enää ikinä humppaa, ikävä kyllä taitaa suuri yleisö (turve) olla vielä toista mieltä

Ja minä kun kyynistyin yhdellä keikalla, eikä ollut edes perinteinen lava...
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Jalmus
23.09.2004 15:14:17
Mitäs vikaa humpassa? Jos valitsee niitä vähemmän kuluneita, sovittaa ne mielekkäästi ja koko bändi pyrkii soittamaan ne kunnolla ja tyylinmukaisesti, niin mikäs siinä, musaa musan joukossa. Itsehän siitä musiikista loppupelissä tekee joko huonoa tai hyvää.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että perinteinen paritanssimusiikki on kokemassa rajun mullistuksen seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Eikä se minua ainakaan haittaa, yli 1500 perinteistä tanssikeikkaa tehneelle vaihtelu tekee vain ja ainosataan hyvää!
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
poppamies
23.09.2004 18:01:11

Aina ja joka hetki.
"G-strings are for strippers"
WanhaWetäjä
23.09.2004 20:53:27 (muokattu 23.09.2004 20:55:38)

Vaikka inhoonkin kävehumppaa yli kaiken,niin lähes yhtä pelottava vaihtoehto on nää bile"bändit" jotka vetää miten sattuu näitä omia humppiaan(Charlie Brown,I will survive,whatever).

Usein heillä on joku mimmi siinä keikkumassa etulinjassa,se näyttää usein turakaisille riittävän,vaikka vedetäänkin jotain Donna Summeria/Abbaa päin persettä!!

Samanlaisia ymmärtämättömiä turakaisia ovat ne bilebändienkin asiakkaat,sillä erotuksella että ovat yleensä (vielä) enemmän turpa täynnä...

Jos se on kriteeri ollakseen bilebändi että vedetään "sinneppäin"jotain seiskyt/kasikytuvun discoa,niin ei se huonosta humppabändistä mitenkään eroa,musa vaan on erilaista!

Joo,olin laivakeikallla ja tuli siinä pari bile"bändiä"kuunneltua,uskomatonta,voisi sanoa ainakin toisesta ;-))

Mutta jengi joraa,niille näyttää riittävän se että biisi on tunnistettavissa...voi laulaa kerstsissä mukana...

Long live the humppa...jos toi on vaihtoehto!!

EDIT nyt kaikki bilebändiä perustaan,joku pösilö mimmi siihen keikkuun,ja yy kaa....
mr.muzak
23.09.2004 20:54:10
Mitäs vikaa humpassa? Jos valitsee niitä vähemmän kuluneita, sovittaa ne mielekkäästi ja koko bändi pyrkii soittamaan ne kunnolla ja tyylinmukaisesti, niin mikäs siinä, musaa musan joukossa. Itsehän siitä musiikista loppupelissä tekee joko huonoa tai hyvää.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että perinteinen paritanssimusiikki on kokemassa rajun mullistuksen seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Eikä se minua ainakaan haittaa, yli 1500 perinteistä tanssikeikkaa tehneelle vaihtelu tekee vain ja ainosataan hyvää!

Ai sä oot oikein laskenut?
mr.muzak
23.09.2004 20:57:30
Vaikka inhoonkin kävehumppaa yli kaiken,niin lähes yhtä pelottava vaihtoehto on nää bile"bändit" jotka vetää miten sattuu näitä omia humppiaan(Charlie Brown,I will survive,whatever).

Aivan täysin samaa mieltä.

Usein heillä on joku mimmi siinä keikkumassa etulinjassa,se näyttää usein turakaisille riittävän,vaikka vedetäänkin jotain Donna Summeria/Abbaa päin persettä!!

Ja Anne Mattilat eroaa tästä ööö...miten?

Joo,olin laivakeikallla ja tuli siinä pari bile"bändiä"kuunneltua,uskomatonta,voisi sanoa ainakin toisesta ;-))

Pistäpä nimiä niin tiedetään mistä ryhmä(/i)stä puhutaan.

Mutta jengi joraa,niille näyttää riittävän se että biisi on tunnistettavissa...voi laulaa kerstsissä mukana...

Long live the humppa...jos toi on vaihtoehto!!

Harvemmin oon nähnyt jengin laulavan irja-humpan mukana...
poppamies
23.09.2004 21:02:05

...Usein heillä on joku mimmi siinä keikkumassa etulinjassa,se näyttää usein turakaisille riittävän,vaikka vedetäänkin jotain Donna Summeria/Abbaa ...

Tästä tuleekin hakematta mieleen sellainen bilebändi kun "Playa". Muuten täsmää kyllä, mutta yksikään moitteista ei päde heidän kohdalla. Loistavia muusikkoja. Vetävät kenties paremmin jotain Abbaa mitä Abaa ite olisi pytynyt livenä. Että sillä tavalla...
"G-strings are for strippers"
mr.muzak
23.09.2004 21:08:29
Tästä tuleekin hakematta mieleen sellainen bilebändi kun "Playa". Muuten täsmää kyllä, mutta yksikään moitteista ei päde heidän kohdalla. Loistavia muusikkoja. Vetävät kenties paremmin jotain Abbaa mitä Abaa ite olisi pytynyt livenä. Että sillä tavalla...

Niin...mullekin tulee mieleen paljon enemmän paskoja huttubändejä kuin paskoja bilebändejä. Molempia tietty löytyy, mutta suhde on aika selkeesti huttubändeihin kallellaan..
WanhaWetäjä
23.09.2004 21:25:32

No niin!!!Saatiinhan sitä vähän eloa tähän touhuun...

Kaikista genreistä löytyy joka lähtöön,mä nyt tarkoitin sitä että jos "tulkitaan" jotain no vaikka just Abbaa,tai Donna Summeria,Gloria Gaynoria niin kyllä se soitto ja laulu sais mielellään olla vähän enemmän kuin sinneppäin?

Ja nyt kun tää bileosasto on erittäin in,niin sen tietää että jos jonkintasoista bändiä/solistia on tarjolla(nimiä mainitsematta)...

Mä en todellakaan haluais enää ikinä soittaa ja varsinkaan laulaa yhtään humppaa,mutta aina välillä täytyy...osa jengistä sitä tahtoo,keles;-)
baron
23.09.2004 21:33:34

Mä en todellakaan haluais enää ikinä soittaa ja varsinkaan laulaa yhtään humppaa,mutta aina välillä täytyy...osa jengistä sitä tahtoo,keles;-)

Mä oon aina inhonnut enkä ikinä halunnut soittaa humppaa, tangoa, valssia, mutta kun tän genren valinnut/joutunut niin ei soitetakaan mitä haluaa vaan mitä halutaan.
Lisäksi oppinut sietämään kaikkea, mitä pitää soittaa.

Ja ainakin olemaan iloisen näköinen, soitti mitä p:tä tahansa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
mr.muzak
23.09.2004 21:37:45
Ja ainakin olemaan iloisen näköinen, soitti mitä p:tä tahansa.

Sullahan ny on se sama s*****an virne päällä yöt ja päivät!:)
mr.muzak
23.09.2004 21:40:50
Kaikista genreistä löytyy joka lähtöön,mä nyt tarkoitin sitä että jos "tulkitaan" jotain no vaikka just Abbaa,tai Donna Summeria,Gloria Gaynoria niin kyllä se soitto ja laulu sais mielellään olla vähän enemmän kuin sinneppäin?

Noh...kyllähän sitä löytyy "huonosti" tulkittuja huttucoverointejakin vaikka kuinka paljon. Bilebändit vetää kuintenkin 100%:sti covereitä koko keikan, joka vaatii tiettyä kompromissia joissain jutuissa. Kaikkea ei millään pysty soittamaan samalla tavalla kuin levyllä, tai sitten kaikkien coverbändejen pitäisi olla 12-15 henkisiä ryhmiä.

Mutta jos puhut jostain laivojen puola/bulgaria-bändeistä niin sitten on turha edes jatkaa aiheesta...
Eddy
23.09.2004 22:22:10
Ja nyt kun tää bileosasto on erittäin in,niin sen tietää että jos jonkintasoista bändiä/solistia on tarjolla(nimiä mainitsematta)...

Varsin"mielenkiintoiselta" kuulostavia bileorkestereita on syntynyt trendin myötä.Orkesterit joiden musiikilliset taustat/osaaminen rajoittuu niihin perinteisiin humppiin ja valsseihin,vetelee pokkana 70/80-luvun diskohittejä kaikkea muuta,kuin tyylinmukaisesti (Sama ongelma on valitettavasti myös toisinpäin).Vaikka bileosasto on niin sanotusti in,ni aika harvalla pelkkään bileosastoon keskittyvällä bändillä on sitä 10-20 keikkaa/kk.Eli kyllä se humppa dominoi aika voimakkaasti ainakin toistaiseksi kuvioita,valitettavasti...
Koskettelen soittimia...
Martso
23.09.2004 22:31:46
Varsin"mielenkiintoiselta" kuulostavia bileorkestereita on syntynyt trendin myötä.Orkesterit joiden musiikilliset taustat/osaaminen rajoittuu niihin perinteisiin humppiin ja valsseihin,vetelee pokkana 70/80-luvun diskohittejä kaikkea muuta,kuin tyylinmukaisesti (Sama ongelma on valitettavasti myös toisinpäin).Vaikka bileosasto on niin sanotusti in,ni aika harvalla pelkkään bileosastoon keskittyvällä bändillä on sitä 10-20 keikkaa/kk.Eli kyllä se humppa dominoi aika voimakkaasti ainakin toistaiseksi kuvioita,valitettavasti...

Jatkoa tuohon aiempaan kirjoituseeni. Bilebändi/-musa on trendi, josta meillä on kiittäminen/syyttäminen JeanS:ää. Ihan niin kuin meillä on kiittäminen Agentsia ja T. Sorsakoskea tanssibändien "näivettymisestä" ohjelmistoltaan sangen yksipuolisiksi. Trendit tuntuu musan alueella syntyvän aina jonkun bändin suosiosta, "jos nuo kerran, niin miksi ei meki?!" -No se oli alunperin SEN bändin osalta originellia, mutta ko kaikki rupee ryntäilee eurojen "tunnen olevani tähti"-fiilisten perässä... Eihän siitä voi ikinä seurata mitään hyvää, vai? Mua ainaki tympii niin vietävästi tämmönen! No toivon mukaan siitä on seurauksena se, että oma työtilanne senkun vain paranee (aina pitää etsiä positiivisia puolia)! :)
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)