Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riffiskaba 19 ÄÄNESTYS (Jah jah! Schnell!!)
1 2
Kinnunen
29.05.2005 20:57:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TÖTTÖRÖÖ!
On aika suorittaa "uber" 19. riffiskabaäänestys! Äänestys loppuu 5.6 klo 18.00
 
Äänestys:
- Kuka tahansa saa antaa pisteet kolmelle parhaalle (Paras-3pst. kakkonen-2pst. kolmas-1pst.)
- Äänestys voimassa 7 päivää
- Itseään ei saa äänestää
 
Voittaja:
- Saa hyvän mielen ja on tosi kova jätkä, paras kaikista:D
- Vie seuraavan kisan läpi
(Aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen
ja pikaviestillä ilmoitus voittajalle seuraavan riffiskaban aloittamisesta)
- Nämä säännöt seuraavan kisan aloitusthreadiin
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Osallistujat:

Edy - http://kotisivu.mtv3.fi/eddy/edy_riffi19.mp3
Bloodsucker - http://www.netikka.net/tuomiharju/riffiskaba19_bloodsucker.mp3
Arkkikansleri - http://koti.mbnet.fi/khimaira/joo/riffi19_arkkikansleri.mp3
Secondarymind - http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/riffi19_secondarymind.mp3
Juki68 - http://www.juki.1g.fi/mp3/Juki68_Riffiskaba19.mp3
Kuha - http://www.saunalahti.fi/mavartia/Kuha_riffi_19.mp3
Kukkis - http://www.nic.fi/~pihokkan/mp3/Kukkis_riffiskaba19.mp3
Swan - http://koti.phnet.fi/swan/Swan_riffiskaba19.mp3
Pande - www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pande-riffi19.mp3
Efunkelist - www.niskahiki.com/varjovaakut/mnet_riffiskaba19_efunkelist.mp3
Seer 0 - http://personal.inet.fi/koti/ssyrja/sontua/Seer-o_riffiskaba19.mp3
Drlecter - http://koti.mbnet.fi/fbfh/mp3/drlecter19.mp3
Telemacher - http://koti.welho.com/jvilska/riffis19_Telemacher.mp3
Sormihäiriö - http://students.oamk.fi/~majuta00/musat/sormihairio_riffi19.mp3
 
Örph!
Torniojaws
29.05.2005 21:43:29 (muokattu 29.05.2005 22:13:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3p Efunkelist
2p Secondarymind
1p Bloodsucker
 
Moni osallistuja tuntui laittaneen enemmän lead-soittelua kuin riffittelyä.
 
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Hate
29.05.2005 21:55:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. (3 pistettä) Kuha
2. (2 pistettä) Telemacher
3. (1 pistettä) Efunkelist
 
Komioita olivat kaikki. moni hyvä riffi katosi sen alle, et kuulosti enemmän intro-skaba -näytteiltä, et se riffi ei ollu kunnolla pääosassa. ite taisin ny vähä myöhästyä tost skabast, mut eipä mulla mitään jakoo olis ollukkaa :P
 
Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Tavallinen musiikki kuullaan, heavy tunnetaan!
Edy
29.05.2005 22:14:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa jotenki niukka skaba, tai siis mielestäni vähäsen osallistujia edellisiin verraten ja riffit ei oikein miellyttänyt minua, vaikkakin hienoja olivat.
 
3p Telemacher: Pieni repsakka sujautus.
2p bloodsucker: Siellä oli se yks harmoninen likki, joka nosti riffin pisteille.
1p Drlecter: Kauheeet mättöö!
 
Marsuja on kiva rääkätä :)
secondarymind
29.05.2005 22:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä nyt laitan ensimmäistä kertaa jokaiselle jotain palautetta, vaikka en kovin hyvä palautteen antamisessa olekaan. Näiden kirjoittamisessa meni tästä johtuen ikä ja terveys, mutta toivottavasti näistä on teille jotain iloa.


Edy - Soitossa epävarmuutta. Kuulostaa vähän siltä, että tää on lätkästy ekalla soitolla nauhalle, sen kummempia harjoittelamatta. Tästä ehkä vois saada hieman jalostamalla hyvänkin riffin, mutta tällaisenaan ei oikein meikäläiseen iskenyt.
 
Bloodsucker - Mä en oikein tiedä, mitä viisasta tähän nyt sanoisi, joten totean vaan tylysti: Ei mikään järisyttävän upea, mutta ei huonokaan. Tää oli ihan ok.
 
Arkkikansleri - Rummut kuulostaa hyvältä ja soitto vielä paremmalta. Tää on hyvä.
 
Juki68 - Lähtöfilli on hieman humoristisen kuuloinen, mutta ei se riffia pahenna. Mulle tulee tästä mieleen joku Kummelisketsin tunnari.:) Joka tapauksessa tässä on ihan hyvää meininkiä.
 
Kuha - Tasasen varmaa Kuha-laatua. Mitä tähän voi muuta sanoa. Hyvää settiä.
 
Kukkis - Tästä tulee joku biisi mieleen. En vaan saa päähäni, mikä. Hyvä tää kuitenkin on.
 
Swan - Alku oli lupaava, itse riffi jäi mun mielestä kakkoseks alulle. Ei sillä, että tää huono olis, päinvastoin. Ei kuitenkaan ihan pisteille nostavaa matskua.
 
Pande - Tossa n. 38 sekunnin kohdalla alkava sooloilu on aivan loistava. Pianoriffi on oikein hieno ja toimiva, mutta mulla kuitenkin on kuitenkin sellanen kutina skaban luonteesta johtuen, että riffin pitäis tulla kitaralla. Tää on kokonaisuutena kuitenkin parhaimmistoa. Bassoa tosin jäin vähän kaipaamaan.
 
Efunkelist - Taidokasta soitantaa ja hyvä riffi. Piste. Ei tosin pisteille tuova piste.:)
 
Seer-O - Tässä on jotain mistä mä tykkään kovasti. Rummuissa ois saanut olla vähän enemmän raivoa 18 sekunnin jälkeen, mutta kyllä tälle silti yks piste heruu.
 
Drlecter - Tää on mun musiikkia! Loppu vaan harmillisesti kesken, sillä oisin mielelläni kuunnellut pidempäänkin. Tällä mennään pisteille.
 
Telemacher - Jea. Kantria ja hyvää sellaista vaikka en kantrista erityisemmin pidäkään. Tää oli kuitenkin aivan mainio.
 
Sormihäiriö - Mun mielestä muunmuassa tremolo on sellanen efekti jota on vaikea käyttää niin että se toimii ja kuulostaa hyvältä. Tässä oli liian nopea (ja ehkä vähän turha) tremolo käytössä ja se vähän vesitti tota alkua. Siinä vaiheessa kun siirryttiin reggae-linjalle muuttu homma paljon mielenkiintosemmaks. Siistiä fiilistelyä 36 sekunnin jälkeen. Teki mieli kaivaa bongi esiin ja rastottaa hiukset vaikka en huumeita käytäkään, saati sitten omaa pitkää tukkaa. Ja vielä selvennykseksi, että en omista bongiakaan.


Pisteytykset tällä kertaa seuraavanlaisesti:
 
3 pistettä: Drlecter
2 pistettä: Telemacher
1 piste: Seer-O
 
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
bloodsucker
30.05.2005 00:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3p. secondarymind-progeilu viehättää. tämähän voisi olla vaikka jostain rushin biisistä.
 
2p. telemacher-leppoisa countryfiilis. automaattisesti odotin että kohta alkaa joku kertomaan tarinaa viskinpolttamalla äänellä.
 
1p. drlecter-potkii kuin sarja kaljupäisten isänmaantoivojen teräskärkisiä maihareita.
 
efunkelist
30.05.2005 18:39:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin tällä kertaa:
 
3p . Kuha. Härön jamituksen seasta löytyi todellinen täky tuosta vedosta joka toistuu 0:44 kohdalla. Kesä on, riffi on =B^)
 
2p . Juki68. Riffi on hyvä, mutta toteutus olisi varmaan selkeämpiparempi yhdellä eikä kahdella kitaralla?
 
1p . Drlecter. Tätä kuunnellessa minäkin irvistän! Kiukkua puskee, tässä on mustaa adrenaliinia. Ja nuo rummut ovat todella skitsot. moshPrööh!
 
Enempiä en jaksa speküloida. Laitetaanhan riffiskaba20:een sitten ihan riffejä riffejä eikä soolojameja jooko? Kokeiltaisko jopa vaikka ihan niin että riffit puhuisivat puolestaan eli jätettäisiin bassot ja rummut ym pois kokonaan? Että osallistuttais ihan vain KITARARIFFIllä?
 
J.Hollström
30.05.2005 19:02:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3p: Drlecter - Jyrää, hyvä. Valmiin kuuloinen.
2p: Arkkikansleri - Hieno.
1p: Efunkelist - Hyvää nypläystä.
 
Pika-analyysi muista:
Edy - Avangardistinen ug-pläjäys.
Bloodsucker - Metallicamainen riffittely. Ihan jees.
Secondarymind - Ilmeisesti jostain biisitä tempastu osa. Soolon pohjaa tms. Ihan ok.
Kuha - Olipas taas komiata. Hieno tausta.
Kukkis - Jees. Tommonen kitara-rummut väliosa vaikka keikalle.
Swan - Alku soolomainen kunnes riffi tuli mukaan. Ihan kiva.
Pande - Napattu varmaan jostain biisistä, hieno tunnelma.
Seer 0 - Hevanderi styge, ok.
Telemacher - Jiihaa, kantrijyri.
Sormihäiriö - Ihan mukavata, kuulosti valmiin biisin pohjalta.
 
J.Hollström
30.05.2005 19:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2p. Juki68. Riffi on hyvä, mutta toteutus olisi varmaan selkeämpiparempi yhdellä eikä kahdella kitaralla?
 
Kuuntelin tossa itsekin sen juuri ja samaa totesin. Oli kyllä valitettavan huonosti soitettu. Mutta kiitos pisteistä.
 
Swan
30.05.2005 19:11:23 (muokattu 30.05.2005 19:12:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnetin Simon Cowell avautuu. Otin kuitenkin normaalia pehmeämmän linjan bannien pelossa. :)
 

 
Edy - RHCP-vaikutteitako kenties? :) Ilman minkäänlaisia taustoja en oikein saa kiinni tästä, mutta mielenkiintoisia ideoita löytyy.
 
Bloodsucker - Tuo b2 on kärsinyt vähän inflaatiota, ja tässä sen kyllä huomaa. En keksi enempää sanottavaa, mutta vähän jätti kylmäksi.
 
Arkkikansleri - Aika perusfiilistelyä. Hyvän kuuloista, tosin toimisi paremmin jamittelutaustana kuin riffikisaajana. :)
 
Secondarymind - Wööy, prokea! Vaikutteet ovat aika selkeitä tässä tapauksessa, mutta aivan sama; erottuu kyllä muusta joukosta edukseen. Thumbs up! :)
 
juki68 - Toimiva funkrockriffi, mutta vähän jää kaipaamaan erilaisia ratkaisuja. Tällaisenaan käy myös jamittelutaustasta.
 
Kuha - Aika rangga rumpulooppi. :) Kesäistä häröfunkkia, just sellaista, mitä popitetaan rantakaduilla punaisesta avoautosta. Ei paha todellakaan. :)
 
Kukkis - Teikäläisen tason tuntien odotukset vähän pettivät. Tästä puuttui kunnon tiukkuus lähes kokonaan. Liekö se sitten basson tai muun säestävän osan puute, mutta tämä oli jotenkin ohuen kuuloinen.
 
Pande - Ihan hyvältähän tämä kuulostaa, mutta missä se riffi on? :) Pianoriffiksi väitit, mutta pelkältä murtosointukululta tuo ennemminkin vaikuttaa.
 
Efunkelist - Vai että aurinko inspasi? No siltä tämä vähän kuulostaakin. Kuuntele kaveriasi, tuosta nimittäin tulisi hitti. :)
 
Seer-o - Aika häröt sävelvalinnat. :) Eipähän ainakaan kuulosta mekaanisesti rakennetulta. Pikkuisen nopeammalla temmolla ja hevimmeillä saundeilla toimisi kyllä varmaan paremmin. Nyt tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea. ;)
 
Drlecter - Perkele, että on jämerän kuuloista! Rokkipoliisinkin niskaa alkaa syyhytä tätä kuunnellessa.
 
Telemacher - Jee, joku jaksaa vääntää kantria! :) Auringonlaskumeininkiä ja yksinäisen kruisailun fiilistähän tässä vähän on. Johonkin farmileffaanhan tämä tuntuisi käyvän oikein mukavasti taustarimputukseksi.
 
Sormihäiriö - Kerrassaan loistavia saundeja sait tänne tungettua. Tosin tässä on vähän sama juttu kuin Pandenkin vedossa, että ei oikein natsaa meikäläisen riffikäsityksen kanssa. Kyllähän tämän päälle mielellään jotain sooloa heittäisi kuitenkin. :)
 

 
Ja yhteenvetona pisteitä heruu seuraavasti:
 
3p Efunkelist - Ajankohtaisuuden vuoksi ykköspaikka napsahti tälle.
2p Drlecter - Se on heviä perkele se, ja kovaäänistä sellaista!
1p Secondarymind - Lämmitti sen verran mieltä, että pääsi pistesijoille.
 
kalamies#26 >-)))>
Swan
30.05.2005 19:18:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan - Alku soolomainen kunnes riffi tuli mukaan. Ihan kiva.
 
Ei ollut lähelläkään sooloa. Se korkea pilitys on myös riffi, tosin se ei ollut varsinainen kilpailija. :) Tuo oli siis valikoitu pätkä jostain vanhasta äänityksestäni, ja päätin ottaa mukaan intron nousun ennen pääriffin tuloa.
 
kalamies#26 >-)))>
Kukkis
30.05.2005 19:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis - Teikäläisen tason tuntien odotukset vähän pettivät. Tästä puuttui kunnon tiukkuus lähes kokonaan. Liekö se sitten basson tai muun säestävän osan puute, mutta tämä oli jotenkin ohuen kuuloinen.
 
Saman huomasin itsekin näin myöhempään kuunnteltuna. Aina ei suksi luista :D
 
No nyt on näyttö pilalla!
Samu S.
30.05.2005 19:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea. ;)
 
Hoho! Tämä on kyllä ehkä paras tekemästäni musiikista saamani kommentti! Siguiksi meni. Kiitän nöyrästi palautteesta.
 
Tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea.
Swan
30.05.2005 19:54:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho! Tämä on kyllä ehkä paras tekemästäni musiikista saamani kommentti! Siguiksi meni. Kiitän nöyrästi palautteesta.
 
:D Olepa hyvä.
 
kalamies#26 >-)))>
bloodsucker
30.05.2005 20:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bloodsucker - Tuo b2 on kärsinyt vähän inflaatiota
 
Öh... mitähän tuo b2 tarkoittaa?
 
Swan
30.05.2005 20:22:27 (muokattu 30.05.2005 20:22:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öh... mitähän tuo b2 tarkoittaa?
 
Pieni sekunti eli intervalli puolisävelaskeleen verran juurisävelestä ylöspäin.
 
kalamies#26 >-)))>
J.Hollström
30.05.2005 20:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiltaisko jopa vaikka ihan niin että riffit puhuisivat puolestaan eli jätettäisiin bassot ja rummut ym pois kokonaan? Että osallistuttais ihan vain KITARARIFFIllä?
 
Sopii. Mie oon mukana.
 
Eddie
30.05.2005 21:05:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enempiä en jaksa speküloida. Laitetaanhan riffiskaba20:een sitten ihan riffejä riffejä eikä soolojameja jooko? Kokeiltaisko jopa vaikka ihan niin että riffit puhuisivat puolestaan eli jätettäisiin bassot ja rummut ym pois kokonaan? Että osallistuttais ihan vain KITARARIFFIllä?
 
Kannatan ideaa. Mulle ainakin kävisi tämä järjestely Riffiskaba 20:ssä.
 
Myydään Zoom 505 II kitarapedaali.
Samu S.
30.05.2005 21:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kannata, koska saisin entistä vähemmän pisteitä, jos en saisi äänittää bassoa ja rumpuja tiktakgrungeani tukemaan.
 
Eivaan, kyllä tuo järjestely mulle käy.
 
Tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea.
secondarymind
30.05.2005 21:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiltaisko jopa vaikka ihan niin että riffit puhuisivat puolestaan eli jätettäisiin bassot ja rummut ym pois kokonaan? Että osallistuttais ihan vain KITARARIFFIllä?
 
En oo tätä vastaan. Tosin mun mielestä moni riffi kuulostaa paremmalta kun sitä tukee rummuilla ja bassolla. Soolot kyllä vois bannata kokonaan vaikka itsekin syyllistyn sooloiluun tässä(kin) skabassa.
 
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «