Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riffiskaba 17 Äänestys
1 2
Edy
02.05.2005 16:01:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälkihuomautuksena sanon, että mää en millään ymmärrä sitä, että edelleen riffiskabaan osallistutaan jollain sointutaustoilla kera mahdollisen sooloilun/melodian.
 
Säännöissä sanotaan, että saa olla monta kitaraa/soitinta. Elikkäs mun mielestä melodiassa/soolossa sointutaustan päällä ei ole mitään pahaa, nehän yhteensä juuri tekee sen riffin, joka sitten arvostellaan. Mutta, jos halutaan olla yksinkertaisia, nii sitten sääntöihin, että saa olla vain yksi kitararaita. ;)
Siihen riffin kestoon voisi kyllä huomiota kiinnittää, ettei tule mitään yli minuutin riffejä, sillä se alkaa tekemään siitä jo biisin luontoisen, mutta turha alkaa väittelemään tämmösistä, otetaan vain opiksi ja pidetään hauskaa =)
 
Wah Wah n Tilu Tilu
Samu S.
02.05.2005 17:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säännöissä sanotaan, että saa olla monta kitaraa/soitinta. Elikkäs mun mielestä melodiassa/soolossa sointutaustan päällä ei ole mitään pahaa, nehän yhteensä juuri tekee sen riffin, joka sitten arvostellaan. Mutta, jos halutaan olla yksinkertaisia, nii sitten sääntöihin, että saa olla vain yksi kitararaita. ;)
 
Henkkoht se ja sama, vaikka olis 291 kitararaitaa, muttakun mä en vaan kykene tommosta sointunäppäily/melodia -kombinaatiota mieltämään riffiksi millään. Mutta tämä menee jo sen "mikä on riffi?" -ikuisuuskysymyksen puolelle, ja siitähän nyt ei kannata käyä vääntämään. Mun puolestani saa kaikki kukat kukkia, tulee vaan tossa pisteidenjakovaiheessa ihan kylmästi skipattua tuota em. formaattia toteuttavat pätkät.
 
I dress in women's clothing and hang around in bars.
Samu S.
02.05.2005 17:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööö. Omassa virityksessäni esim. on tuon riffin lisäksi päällä melodia, mutta hittojako sen pitää antaa häiritä? Sama riffi (ja ainoa riffi) kuitenkin on selvästi kuultavissa koko ajan. Ja riffi se on "soitutaustakin".
 
Ovvai? No, kyllä se kai on. Kuten tossa tuli todettua, niin menee jo ton riffin määritelmän ihmettelyksi, ja siitä ei koskaan tule mitään hyvää. Mä oon tämmönen puukorva, ja joku melodia sen riffin päällä, kun kerran nimenomaan riffiskabasta on kyse, kyllä suoraan sanoen haittaa toimintaa. Mutta emmä haluu dissaa, kukin tyylillään. Kaikki on hyvää.
 
I dress in women's clothing and hang around in bars.
Urmas Potkuri
02.05.2005 21:32:35 (muokattu 02.05.2005 21:33:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin niitä hajamietteitä:
BulletProof - Kaunista, erilainen...hiukan proke. Miellyttävä. Mietiskelevää.
secondarymind - Jännittävä alku. Hyvä riffi. kulkee
Pande - No tämä on todella kaunis. Tietenkin. Minä nyt vaan tykkään tämmöisestä.
Torniojaws - Tämä taas on mättöä. Semmoisena varsin vakuuttavaa.
Jzci - Rockrockrock...
ezki82 - Tehokas..Oikeastaan pidän tästä
juki68 - Pelkistetty. Kyllä tuosta runko löytyy rolliin ja rokkiin....
Sivonen - Meni klassiseksi melkein vaan on hyvä tämä minusta.
Telemacher - Jotenkin Kuhamainen funky ainakin alusa...lopun liru ei oikein istu
bloodsucker - Taas on semmoinen minisinfomia. Minä pidän näistä. Tää on hyvä.
pliksu - Voi hemmetti kun nostaa karvat pystyyn. Parasta pitkään aikaan.
tatti - Tämäkin on jännä. Helkkari kun loppuu pisteet kesken.
ninos - Tällekin antaisin pisteitä mieluusti. Roke-pärsoona kun olen tavallaan..;)
Eddie - Tämä on myös hiano ja tehoka riffi
Seer-o - Hyvä riffi tämäkin. Nimenomaan riffi.
Jucciz - Kuin myös on tämä.
samic76 - Pelkistetyistä paras
Kuha - Juu. Kuha-funky-svengiä. Etenkin basso hieno tällä kertaa.
Shagroth - Soundeitaan oikein hyvä. Riffinäkin hyvä ennen tiluosuutta ja sen jälkeen.
drlecter - Soundeiltaan paras ja ammattimainen muutoinkin.
Kinnunen - Jännittävä...yksi parhaista...jotenkin pidän..
horo-ari - Soundit on hiukan kaustisilta mutta potenttiaaliakin on...
Edy - Erikoinen...marssi. Välirypistys hiukan pilasi jotenkin synkeätä tunnelmaa..
 
Sitten soimaan jääneet:
BulletProof, Pande, Jzci, ezki82, bloodsucker, pliksu, tatti, ninos, Kinnunen.
Kaikki nämä olisivat pisteillä, jos pisteitä riittäisi. Toisessa mielipuolisuuden tilassa
olisivat pisteet toisin, mutta nyt näin:
 
3p - pliksu. Tämä oli alusta saakka selvä juttu.
2p - Pande. ottamatta kantaa riffin käsitteen syvimpään olemukseen. Jos pidän niin pidän.
1p - Jzci. Kun se on niin rock.
 
Sitten loppumarinaa:
Loppu pisteet taas kesken. Harmittaa.
 
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
bloodsucker
03.05.2005 12:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3p. Ezki82- Todella julman kuuloinen riffi! Tärähtää päin näköä.
 
2p. Tatti- Groovaa hyvin.
 
1p. Jucciz- Mielenkiintoinen tahtilaji. Hyvä fiilis.
 
secondarymind
03.05.2005 13:03:14 (muokattu 03.05.2005 13:03:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten tossa tuli todettua, niin menee jo ton riffin määritelmän ihmettelyksi, ja siitä ei koskaan tule mitään hyvää.
 
Mä nyt laitan kuitenkin pari määritelmää vaikka tästä ei mitään hyvää seuraisikaan.:)
 
Googletuksen tulosta haulla: "define: Riff"
 
(1) A relatively simple, catchy repeated phrase. May be played behind a soloist or as part of a head. Often in a bluesy style. Riff tunes are made up of riffs, characteristic of the black bands of the 30s. (2) A pre-packaged phrase used by an improviser when he can't think of anything else, especially one which is especially catchy.
www.apassion4jazz.net/glossary3.html
 
Term used in pop, rock and jazz for short phrases used as background or as building blocks for solos.
www.simplythebest.net/music/glossary/music_glossary_r.html
 
A short repeated melodic phrase or 'signature' that is constructed to attract attention by rhythmic and melodic means. Most riffs last for two bars but can vary from one to four bars in length. A 'classic' riff can be heard on the introduction to '(I can't get no) Satisfaction' by the Rolling Stones.
www.uq.edu.au/Music/elvis/glossary/body_glossary.html
 
Musta nää nyt on ihan hyviä määritelmiä -varsinkin toi viimeinen- joista voi halutessaan pitää kiinni seuraavissa riffiskaboissa.
 
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Kukkis
05.05.2005 19:03:46 (muokattu 05.05.2005 21:05:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Julistan voittajaksi Drlecterin.
 
1. 15p - Drlecter
2. 12p - Seer-o
3. 9p - Juki68 / Bulletproof
 
Tarkemmat tulokset:
 
http://www.nic.fi/~pihokkan/tulos/Riffiskaba17_tulokset.jpg
 
Edit: listaan tuli korjauksia.
 
No nyt on näyttö pilalla!
BulletProof
05.05.2005 20:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Julistan voittajaksi Drlecterin.
 
1. 15p - Drlecter
2. 12p - Seer-o
3. 9p - Juki68
 
Tarkemmat tulokset:
 
http://www.nic.fi/~pihokkan/tulos/Riffiskaba17_tulokset.jpg

 
Laskuissa on härö, multa puuttuu piste.
 
Pande
05.05.2005 20:55:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahus, jotenkin oletin että lauantaihin asti aikaa (niinkuin näissä skaboissa yleensä) ja unohdin äänestää ajoissa. No, säästyypähän sekin aika tenttiin lukemiseen...
 
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
Kukkis
05.05.2005 21:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahus, jotenkin oletin että lauantaihin asti aikaa (niinkuin näissä skaboissa yleensä) ja unohdin äänestää ajoissa. No, säästyypähän sekin aika tenttiin lukemiseen...
 
Joo sori tuosta... laskin silloin äänestykseen aikaa viikon.
 
No nyt on näyttö pilalla!
Kukkis
05.05.2005 21:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laskuissa on härö, multa puuttuu piste.
 
Sori... Nyt on korjattu.
 
No nyt on näyttö pilalla!
drlecter
05.05.2005 21:50:59 (muokattu 05.05.2005 21:51:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirkules kun en kerinnyt äänestämään.
Haluaisiko joku m.nettiläisistä viedä seuraavan skaban läpi?
 
Ihminen on viisas mies. NOME
Samu S.
06.05.2005 18:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirkules kun en kerinnyt äänestämään.
Haluaisiko joku m.nettiläisistä viedä seuraavan skaban läpi?

 
No, jos mää nyssitte toiseksi eniten pisteitä saaneina koitan räplätä. Sunnuntaina lähtee seuraava skaba käyntiin, pitäytykäämme perinteissä.
 
I dress in women's clothing and hang around in bars.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «