Muusikoiden.net
11.12.2016

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roots-skaba210 äänestys
1
stratomaster
20.01.2012 21:50:48 (muokattu 20.01.2012 21:51:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skabassa mukana 12 roots-vetoa, joten 6 pistettä jaossa.

Äänestysaika päättyy su 22.1.2012 klo 21.00.

-------------------------------------------------------------------------------------
ÄÄNESTYS:
- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa, mutta SKABAN ULKOPUOLISTEN ON KOMMENTOITAVA antamansa pisteet (vaatii kirjautumisen)
- äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
alle 15 osallistujaa: 6 pistettä
15 - 25 osallistujaa: 8 pistettä
yli 25 osallistujaa: 10 pistettä

Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestys on voimassa noin 3 päivää
- itseään ei saa äänestää
- osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään, mutta mikäli osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa

VOITTAJALLE:
Skaban voittaja valitsee seuraavan rootstaustan ja vie seuraavan kisan läpi.
(Skaban aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)

Jos sama kilpailija voittaa kaksi kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa päättää seuraavan taustan. Tällä rajoitetaan mahdollisia "taustan tekijän" voittoputkia.

Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa noin viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat / raati hermostu.
nämä "säännöt" pitäisi laittaa skaban aloitusthreadiin.

1. Bluestumppi http://maihinnousu.net/s/15211
2. tjj2000 http://maihinnousu.net/s/15215
3. tappis http://maihinnousu.net/s/15218
4. Vesa423 http://maihinnousu.net/s/15223
5. AiGee http://www.mikseri.net/artists/alge … -roots-vedot/roots210-aigee/498930/
6. stratomaster http://maihinnousu.net/s/15227
7. tono http://www.mikseri.net/artists/mnet/roots210tono/498937/
8. krk http://maihinnousu.net/s/15236
9. Illu http://maihinnousu.net/s/15238
10. Zeeboo http://maihinnousu.net/s/15248
11. SikaEki http://maihinnousu.net/s/15253
12. gary field http://maihinnousu.net/s/15254

Gary Enfield
21.01.2012 12:18:39

Bluestumppi: kiva soundi, mukava sävy soitossa.
tjj2000: mainio soundi tässäkin, soitto pääpiirtein ok, vahvistuu lopussa.
tappis: hyvää soittoa, ei yllätyksiä, ei pettymyksiä.
Vesa423: kitara vähän pinnassa ja leadi ujeltaa ei niin makeasti mun korvissa. Kyllä ideaakin silti on.
AiGee: Paikoin oikein miellyttävä, muutenkin ok, stressitöntä.
Stratomaster: Hyvää soittoa, bluesambienssia.
tono: Kuiva soundi irrallaan taustasta, paljon ideoita, odotuksia herättävä.
krk: komea soundi, hienoa ja, paremman sanan puutteessa, tyylikästä soittoa.
Illu: kiva soundi, kivaa soittoa, positiivinen rento viba.
Zeeboo: smooth operator, muttei ihan kuiteskaan, hyvää ja miellyttävää soittoa.
SikaEki: Soundi hyvä mutta ei ehkä ihan tähän, hyvää soittoa.

krk 2p
Bluestumppi 1p
Stratomaster 1p
tono 1p
Zeeboo 1p
tono
21.01.2012 14:26:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1p;

krk
stratomaster
tappis
sikaeki
zeeboo
aigee

Käsi kädessä timen vieressä...
poppamies
21.01.2012 16:02:38 (muokattu 21.01.2012 16:03:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bluesskaba 210

Tässä mestruussarjassa kaikki soittajat on niin teknisesti taitavia että on pakko takertua lieveilmiöihin. Kiitos ja anteeks!

1p Bluestumppi:Aivam mahtava soundi tällaiseen! Selkeämmällä teemalla ois ollu aivan ehdotonta A-ryhmää. Jos jotain pitää vielä hakemalla hakea niin ehkä paikka paikoin vähän enemmän atakkia soittoon. Nyt jää aavistuksen laiskaksi.

tjj2000: Liikaa efektiä minun mielestä. Tässä sitä kaivattua atakkia löytyy. Ehkä jopa liian kanssa? Hyvää soittoa joka tapauksessa.

2p tappis: Heti lähti erinomaisella soundilla. Hyvä stoori. Minusta blues soolonkin pitäisi olla sellainen "laulettava", missä selkee melodia eikä pelkkää tilutusta.

vesa423: Hyvä soundi tässäkin. Jotenkin tuntuu niin kuin jotkut äänet jäis pikkasen alle?

1p AiGee: Hieno soundi tässäkin . Tulee tästä soittotyylistä jollain tapaa santaana mieleen- Joitain rytmihäiriöitä olin havaitsevinani.

Stratomaster: En tiedä. oon ihan kahen vaiheilla. Jollain tapaa helevetin hyvä ja hieno veto. Jollain tapaa taas joku tökkii. Ehkä soundi?

tono: Liian kliini soundi minusta. Jollain tapaa "lasimainen" . Soitto taitavaa.

1p krk: Soundi hyvä. Kaunis melodia. tarinakin kasvaa dramaattisella tavalla. Tarina on muuten se kaikista tärkein elementti näissä hitaissa molliblues kappaleissa. Jos ei sitä tarinaa löydy niin on ainan yhdentekevää paljonko tiluttaa yltympäri otelautaa.

Illu: Tässä on kans sellaien "prosessoitu" soundi mikä ei minua henkilökohtaisesti paljoa miellytä.

1p Zeeboo: kaunis melodia ja hyvä tarina. Ehdottomasti piesteen arvoinen..

SikaEki: Vähän varovaiseksi jää tää juttu. Minun mielestä muutamia kyseenalaisia ääniäkin. Ei kuitenkaan liian harkittu veto. Hyvä live fiilis.

Gary Field: Liikaa kaikua minusta. Melodia jää minusta vähän epämääräiseksi.

G strings are for strippers
tappis
21.01.2012 18:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stratomester 2
krk 2
Zeeboo 1
SikaEki 1

Vesa423
22.01.2012 08:57:44

1p Bluestumppi Tyylikästä soittoa ja kauniita nyansseja.

tjj2000 Ok soittoa. Makuuni turhan efektoitu soundi.

1p tappis Ideaa riittänyt koko matkalle. Toimiva kokonaisuus.

AiGee Pääosin ihan hyvä. Jazzimmissa vapaarytmisemmissä osuuksissa tuntuu välillä vähän hakevan suuntaa.

1p stratomaster Kaunista soittoa ja tokalle kierrokselle sopivasti lisää puhtia.

1p tono Kaunista soittoa puhtaahkolla soundilla. Kitara ois voinu olla vähän kovemmalla taustaan nähden.

1p krk Taitavaa soittoa.

Illu Toimivaa soittoa. Jotain dynamikkaa tai uutta ideaa ois kaivannut tokalle kierrokselle.

Zeeboo Kauniisti soitettuja juttuja. Kokonaisuudesta en oikein saanut kiinni.

1p SikaEki Hieno kokonaisuus. Tässä musta noi AiGee:n ja Zeeboonkin käyttämät jazzmaisemmat ainekset pysyy sopivasti mausteena niin että kokonaisuus pysyy selkeänä ja aukenee meikäläisellekin.

gary field melodia-ainekset jää jotenkin kellumaan kaikujen sekaan. En oikein saanut kokonaisuudesta kiinni.

tjj2000
22.01.2012 11:20:54

pisteet loppuivat kesken, onneksi ei sanat ja tunnelmointi

bluestumppi: rentoa blues soitantaa
tappis: hieno ilmava soundi komeasti soitettuna 1 p
vesa423: mukavasti oli dynamiikkaa soitossa; rauhallisesta pieneen rypistykseen
aigee: komea vibraatto, mukavasti värisee selkärangassa, kuviotkin osuvat paikallaan 1 p
stratomaster: maukasta soittoa hyvällä dynamiikalla ja soundilla 1 p
tono: maukas puhdas soundi, kuvioistakin pidin reilusti!
krk: selvää melankolinaa havaittavissa; hienot kuviot istuivat lähes täydellisesti pohjaan! 2 p
illu: rento kuviointia ilmassa, hieno loppukaiutus ;)
zeeboo: komesti homma kasvaa loppua kohti; hienoa soitantaa tässäkin 1 p
sikaeki: rentoa kuviointia ilmassa; homma hallussa
garyfield: soundista tuli mieleen Bergerac tv sarjan tunnuslaulun kitarointi, mukavaa ilmavaa soittoa

Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Illu
22.01.2012 11:48:40

Komeita vetoja kaikilla, menkööt pisteet tällä kertaa näin:

tappis 1p
stratomaster 2p
tono 1p
krk 1p
zeeboo 1p

Tuomo_
22.01.2012 11:49:11

tjj2000: Hämyisellä soundilla blueskuvioita. Olisin pitänyt enemmän cleanimmästä soundista, muuten ok.
tappis: Ekat äänet imaisi mukaan, ww-mäisiä juoksutuksia. Ehkä nuo juoksutukset olivat enemmän sinne fusion puolelle. Toimi kuitenkin ihan hyvin.
Vesa423: Tuntui alun äänet olleen jotenkin episvireisiä. Toisella jaksolla päästiin asiaan. Minulle itselleni on ollut haasteellista panostaa yhteen ääneen kerrallaan. Niin paljon olen saanut palautetta bendeistä ja vibroista. Voin kuitenkin sanoa, että se kannattaa. Vaikka soittaisi taustaan vain yhden tai kaksi ääntä, jos ne saa soimaan oikein, on paljon voitettu.
AiGee: Blueshengessä eteenpäin, tässäkin jonnin verran havaittavissä fuusiota. Tokalla kierroksella makeita yksittäisiä venytyksiä. Soundi olisi voinut mun makuun olla cleanimpi.
2p stratomaster: Mitä tätä enää arvioimaan.;)
1p tono: Nyt löyty soundi, joka oli miu maun mukaan. Siitä piste. Osaltaan myös räpsytyksistä.
1p krk: Hyvä bluestarina maukkaalla soundilla.
Illu: Rauhallista soitantaa, tuohon soundiin voisi saada vielä parannusta. Hyvää kerrontaa maltilla.
1p Zeeboo: Hidasta Santanaa hyvällä otteella. Makeita bendejä ja räpsytyksiä.
1p SikaEki: Bluessoundilla tarinaa, hyviä räpsytyksiä ja kuvioita.
gary field: Kaikua ja tunnelmointia, rauhallinen fiilis jäi mieleen.

Sanasto
Räpsytys: soitetaan muutama kieli nopeasti peräkkäin, tulee ääni "truli" ja sitten siirrytään muualle "dii". Siis koko kuvio "truli-dii" :D :D

Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
SikaEki
22.01.2012 16:01:51

pisteet lyhyellä kaavalla:

1p tappis -erittäin hyvä!
1p stratomaster
1p krk
1p Bluestumppi
1p Zeeboo
1p tono -lopppupäässä oli tosi asiallista menoo, joten se vei pisteen Aigeelta (josta tykkäsin myös)

Herrasmies osaa soittaa hanuria, muttei soita sitä.
krk
22.01.2012 16:11:05

Pisteet:

1p tappis
2p stratomaster
1p Zeeboo
2p gary field

ja muutama kommentti:

Bluestumppi
Ootko tehny niitä venytysharjoituksia? Soundi on ihan jees.

tappis
Tässä on jo musiikin makua. Ei mitään erityisen sykähdyttävää mutta ei myöskään mitään nyrpisteltävää.

stratomaster
Tässä on sitä itseään: musiikillista ideaa, laulunomaista melodiaa, blues-fraseerausta, estetiikan tajua.

tono
Makee Robert Cray -soundi, vaatisi vaan ne timantinkirkkaat "RC-fraasit".

Zeeboo
Kyllä on melankolinen, itkuhan tässä meinaa tulla - todellista mollibluesia.

gary field
Efektointi on minun makuuni maukkaasti kohdallaan tiloja ja viiveitä myöten. Soitossa ei juurikaan ole virtuoosimaisia kitarasankarielementtejä, mutta se tukee delayn siivittämää rytmiä itse asiassa todella hienosti. Tämä kuulostaa myös silleen coolilta, että vaikka perinteisteatraalinen blues-tuskatunnetaakka (tai oikeastaan sen ilmaisemisen yrittäminen) on minimoitu, on siltikin onnistuttu saavuttamaan tyylikkään alakuloinen tunnelma, jossa on kuin onkin bluesia - ainakin minulle. Tykkäsin tästä kovasti.

"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
stratomaster
22.01.2012 20:56:16

Nyt oli kolme niin hyvää vetoa, että pisteet näin:

2p tappis
2p krk
2p zeeboo

Muitakin hyviä oli, kuten SikaEki, AiGee, Bluestumppi jne.

Zeeboo
22.01.2012 20:57:04 (muokattu 22.01.2012 20:58:55)

Bluestumppi: Tyylikkäästi löytyy tärkeet äänet, ja tilaa annetaan tarinalla. Hyvä soundi.
tjj2000: Oliko tässä joku leslie homma mukana? Eka kieppi oli varsin jees, tokalle olisin itse ehkä pudottanut efektin pois, alkoi toka kiepin fraasit jäämään efektin alle. Hyviä juttuja kuitessii.
tappis: Hienoja melodialinjoja! Itse tykkään tällaisesta laulavasta soundista, ja tähän taustaan toimi vallan komeesti. Hyvä veto 1p
Vesa423: Joku virehomma vaivaa vähän. Soundi inasen kireä mun makuun, mutta toimii ihan täyttä päätä. Blues, kyllä, hyvä blues.
AiGee: Tässä tullaan vähän lootan ulkopuolelle, ja mennään lattaribluesin tontille. Mikäs siinä, toimii. Tarinan kaareen olis voinu vielä panostaa jonkun sydäntä riipaisevan huipun. Hienosti soitettu enivei.
stratomaster: Itse en kyllä tällaista sooloa skabaan toisi... Niin, vaikka kyllä mä tälläkin kertaa yritin ;) 1p
tono: Tokalla kiepillä tulee melekosen mageita juttuja! Ekassa on joku lipsu, mikä mun korvaan menee duurin puolelle ja jäi vähän kummittelemaan. Varmaan joku mun oman pään sisäinen härö... Toka kieppi varsin hienoa bluestamista.
krk: Hieno stoori. Mitäs tähän lisäämään, huippuvetoon. 2p
illu: Hyvä rauhallinen meininki. Tokalle kierrokselle olis voinut laittaa isomman pykälän silmään. Nyt jäi vähän pohdiskelevaksi. Tilankäyttö sun muut hommat vallan jees.
SikaEki: Vähän lootan rajoja kopistellaan tässäkin. Soundista tykkäsin, vaikka vähän toiselle kiepille olisi tässäkin laittaa... jotain. Bendeissä hyviä ituja. Hieno veto. 1p
Gary Field: Viiveet nousevat isoon rooliin tässä. Ja oikeestaan, mikä jottei. Paikoin oikein maukasta kuultavaa. Ihan eri juttu olisi ollut, jos delay ei olisi ollut timessä, mutta tässä toimi. Alku meinasi olla turhan arka, mutta loppua kohti petraantui kovasti. 1p

White men can't Monk
stratomaster
22.01.2012 21:33:26

Ja tässä viralliset vaalitulokset, kun äänistä on laskettu 100 %. Mansen Peter Green krk otti vaalivoiton, onnittelut!

krk 16
stratomaster 14
tappis 11
Zeeboo 11
tono 5
SikaEki 5
Bluestumppi 4
gary field 3
tjj2000 0
Vesa423 0
Illu 0

Aigee ei äänestänyt.

Kiitos kaikille skabasta, siirrän puheenvuoron krk:lle.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti