Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5267 268 269 270 271
Tuomo_
15.03.2022 12:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut mukana täällä melkein alusta asti yhteensä yli viidellasadalla vedolla (laskin mukaan myös divariosaston skabat). Nyt vasta olen alkanut ymmärtää tämän genren syvempää luonnetta, kun saan soitella täällä Espanjassa live-keikkoja.
 
Toki soittelin ennenkin, mutta viime keikoilla on alkanut olemaan jengiä, joka oikeasti diggaa tätä kolmen soinnun juttua. Olen yrittänyt itse olla keikkatilanteissa läsnä ja koettaa löytää yleisön kanssa yhteisen sävelen.
 
Kiitos näiden skabojen, että olen saanut eväitä soittooni. Koskaan ei tällä saralla tule valmiiksi, mutta voi edelleen kehittyä, kun kulkee mieli avoinna ja kuunnellen, miiten muut toteuttavat omaa musiikkiaan.
 
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
J.Hollström
15.03.2022 16:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se vaan ihme, että jonkun pitää kirjoittaa romaani siitä, miten on soittanut koko elämänsä kitaraa ja silti kuulostaa ihan paskalta, vaikka väännetään ihan peruskauraa.
 
703 skabaa käyty ja jauhettu sitä samaa kolmea sointua edes takas. Ei vittu että ei voi olla enää tylsempää touhua. Kaiken tämän jälkeen pitää nuolla vaan sen yhden loukkaantujan persettä, ettei synny pikaviestimyrskyä ja muuta kähinää jos pisteet menee vaikka väärin, jos joku ei osannut soittaa niitä samoja diu diu -ääniä mitä skaban perustaja on halunnut muidenkin soittavan.
 
Paskin meno mitä missään. En iänestä.
 
sirdickyj
15.03.2022 17:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikään ei ole niin kypsää kuin blues- tai rootsnatsit.
 
Paitsi rautalankanatsit jotka jaksaa odottaa kuola suupielessä että Pulliainen vaihtais soitettua ääntä 10minuutin välein.
 
Se että osaa kuunnella roots-musaa ei tarkoita että osaisi soittaa sitä. Esim. mä ajattelen että taimi ja hallittu nuotteihin vastailu sekä rytmipohjan kunnioittaminen on sitä rootsia. Jos näin, niin ainakin mun korvaan Big Papa on aika kateissa, kuten olen toki itsekin, mulla ei ole ollenkaan hallussa, eikä mitään tollasta 50 vuoden soittotautsaa sähkökitaran varreessa.
 
Mutta onneksi maailmaan mahtuu monelaista tyyliä, ja yhdelle kateissa on toiselle aivan paras.
 
Kinaamista tänne ja tähän maailmaan ei kyllä tarvittaisi yhtään lisä, enkä itsekään lähtisi tällaista kommentoimaan, ellei kielenkäyttö toisia kohtaan olisi niin kärkevää.
 
Jokainen oletettavasti tietää eikkoutensa, sen vuoksi olis hyvä kaivaa esiin niitä hyviä puolia. Taimin puute kuitenkin ikävä kyllä jättää alleen kaikki vahvuudet. Jos sellaista on.
 
Juzpe
15.03.2022 21:16:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: ...mitä suurinta paskapuhetta ja vähättelyä, myös sen suhteen, että mitä osaan ja mitä en...
 
Miksei tää kuulu soitossa ollenkaan?
kid ego
15.03.2022 21:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei jengi, ei elämä ja musa ole mitään skabailua, vaikka ketjun otsikosta saattaa sellaisen kuvan saadakin.

-— Moderaattori —-

 
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
J.Hollström
15.03.2022 22:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Miksei tää kuulu soitossa ollenkaan?
 
Ei kato kuulu rootsiin. Siinä pitää soittaa epiksessä, paskalla soundilla ja timellä. Sit on aitoo.
 
J.Hollström
15.03.2022 22:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Mikään ei ole niin kypsää kuin blues- tai rootsnatsit.
 
Roots-skabanatsit vetää pisimmän korren.
 
J.Hollström
15.03.2022 22:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Juu kyllä se on hienoa aina kun yleisö ja bändi ja soittajat ovat samassa mielentilassa ja fiiliksessä. Tämähän ei koske humppapiirejä, siellä merkkaavat tutut tuhanteen kertaan kalutut valssi, humppa, tango yms. "klassikot" ja tanssiva yleisö kuittaa yleensä että pojat vetää kivasti 8DDD, eivät niinkään missään olosuhteissa ole kiinnostuneita siitä, että kuka siellä soittaa. Sitten on tietenkin nämä Iskelmäartistit ja solistit eli pystöt erikseen, joilla on omat faniryppäänsä. Mitä nyt keikkailuun tulee kun siitä on ollut väärinkäsitystä, joko tahattomasti tai vittuilunomaisesti, mikä lienee todellisempi syy niin tässä vähän siitä: 1984 - 1990 oli Blues For Sale yhtye joka keikkaili bluesin merkeissä laajalti. 1988 - 1997 oli oikein hedelmällistä keikkailuaikaa kun oli tämä Coupe De Ville -niminen yhtye, jossa oli rummuissa mm. tämä erään katkeran humppaveijon mainitsema Aikka Hakala ja myöhemmin mm. Agentseissa kunnostaunut, erittäin oppinut, opiskellut ja opettava rumpali Heikki Sandren. Bassossa Pekka Helin, joka mun mielestä on muusikko parhaasta päästä. Jopa yhtyeen levyillä asti. Keikkoja oli lukuisasti Helsingissä ja ympäri Suomea, etenkin ne vielä lisääntyivät Levyraativoiton myötä. Niitähän tehtiin ns. kolmen ryppäissä mm. Cumuluksen Rock-Cafeissa sun muissa mestoissa Ahvenanmaata myöden, joskus suorien radiointien merkeissä. Keikat menivät systeemillä to, pe, la peräkkäin, suunnilleen samoilla suunnin Suomea karkeasti, eli vaikkapa Kouvola, Imatra, Lappeenranta ja takaisin kotiin ja sama seuraavalla viikolla eri suunnalla, esim Tampere, Rauma, Seinäjoki ja takaisin kotiin. jne. Bändillä oli oma firma, joten toimintaa voi nimittää ainakin puoliammattimaiseksi. Firma hoiti laskutuksen, verot jne. vähennykset, kulut sun muut ja oli kirjanpito. Summat pyörivät nelinumeroisissa summissa enemmänkin kuin humppaveijojen kolmenumeroiset, joskus jopa viisinumeroisissa. Sen lisäksi oli BigPapa Auvinen Blues Band, joka keikkaili lukuisassa määrin, myös 2000-luvun puolella. 2007 sitten tapahtui jotain, mutta siitä ei sen enempää ja varmaankin hyvin tiedossa mitä - samana vuonna aiemmin oli viimeinen keikka Blues Bandin kanssa. Livekeikat eivät sen jälkeen ole maistuneet. Sen jäkeen on kuitenkin näinkin vähäisillä taidoilla varusteltua soittajaa pyydetty vieraaksi levyille soittamaan ja mikäs siinä, sehän on käynyt. Eli se, että mun soitto olisi jotenkin 70-lukusidonnaista ja sen jälkeen loppunut on mitä suurinta paskapuhetta ja vähättelyä, myös sen suhteen, että mitä osaan ja mitä en ja ihmettelen mistä moinen katkeruus juontaa juurensa. Koskaan eivät maan parhaat soittoveijot, joiden kanssa olen bändeissä pyörinyt ja levytyksillä yhteistyötä ollut, ole tuollaista väheksyntää osoittaneet, päinvastoin. Jokuhan siellä kengässä hiertää ja pahasti, näköjään muutamalla muullakin, kun tuon linjan on ottanut. Pahoittelut siitä, että on näköjään tullut lisää kuunteluita ja latauksiakin näköjään tuohon uuteenkin vetoon.
 
Tää teksti pitäis hakata marmoriin ja mnetin etusivulle. Jengi ymmärtäis millaisten mestareiden kanssa ollaan tekemisissä.
 
Tuomas
15.03.2022 22:41:08 (muokattu 15.03.2022 22:41:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menkää nukkumaan välillä älkääkä vääntäkö. Huomenna jatkuu taas.

-— Moderaattori —-

 
Shimmer-reverb on ihana efekti.
Epämuusikko
16.03.2022 07:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: ihmettelen mistä moinen katkeruus juontaa juurensa.
 
Juurimusastahan tässä on kyse.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Seba
16.03.2022 09:17:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tossa on pointti että kokoajan poistetaan tuo "historiikki" ja lisätään se aina viimeisen viestin perään uudestaan?
Onko se joku kummallinen yritys saada sanottua viimeinen sana?
 
Seba
16.03.2022 09:21:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas yllättävää.
Montako sekuntia menee että sama toistuu kun ilmeisesti siellä hakataan F5 sekunnin välein ja päivystetään uusia viestejä.
 
Seba
16.03.2022 09:28:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelua Big Papan soittoharrastuksesta Vol V
 
BigPapa
16.03.2022 09:42:35 (muokattu 16.03.2022 09:50:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomo_: Itse olen ollut mukana täällä melkein alusta asti yhteensä yli viidellasadalla vedolla (laskin mukaan myös divariosaston skabat). Nyt vasta olen alkanut ymmärtää tämän genren syvempää luonnetta, kun saan soitella täällä Espanjassa live-keikkoja.

Toki soittelin ennenkin, mutta viime keikoilla on alkanut olemaan jengiä, joka oikeasti diggaa tätä kolmen soinnun juttua. Olen yrittänyt itse olla keikkatilanteissa läsnä ja koettaa löytää yleisön kanssa yhteisen sävelen.

Kiitos näiden skabojen, että olen saanut eväitä soittooni. Koskaan ei tällä saralla tule valmiiksi, mutta voi edelleen kehittyä, kun kulkee mieli avoinna ja kuunnellen, miiten muut toteuttavat omaa musiikkiaan.


Juu kyllä se on hienoa aina kun yleisö ja bändi ja soittajat ovat samassa mielentilassa ja fiiliksessä. Tämähän ei koske humppapiirejä, siellä merkkaavat tutut tuhanteen kertaan kalutut valssi, humppa, tango yms. "klassikot" ja tanssiva yleisö kuittaa yleensä että pojat vetää kivasti 8DDD, eivät niinkään missään olosuhteissa ole kiinnostuneita siitä, että kuka siellä soittaa. Sitten on tietenkin nämä Iskelmäartistit ja solistit eli pystöt erikseen, joilla on omat faniryppäänsä. Mitä nyt keikkailuun tulee kun siitä on ollut väärinkäsitystä, joko tahattomasti tai vittuilunomaisesti, mikä lienee todellisempi syy niin tässä vähän siitä: 1984 - 1990 oli Blues For Sale yhtye joka keikkaili bluesin merkeissä laajalti. 1988 - 1997 oli oikein hedelmällistä keikkailuaikaa kun oli tämä Coupe De Ville -niminen yhtye, jossa oli rummuissa mm. tämä erään katkeran humppaveijon mainitsema Aikka Hakala ja myöhemmin mm. Agentseissa kunnostaunut, erittäin oppinut, opiskellut ja opettava rumpali Heikki Sandren. Bassossa Pekka Helin, joka mun mielestä on muusikko parhaasta päästä. Jopa yhtyeen levyillä asti. Keikkoja oli lukuisasti Helsingissä ja ympäri Suomea, etenkin ne vielä lisääntyivät Levyraativoiton myötä. Niitähän tehtiin ns. kolmen ryppäissä mm. Cumuluksen Rock-Cafeissa sun muissa mestoissa Ahvenanmaata myöden, joskus suorien radiointien merkeissä. Keikat menivät systeemillä to, pe, la peräkkäin, suunnilleen samoilla suunnin Suomea karkeasti, eli vaikkapa Kouvola, Imatra, Lappeenranta ja takaisin kotiin ja sama seuraavalla viikolla eri suunnalla, esim Tampere, Rauma, Seinäjoki ja takaisin kotiin. jne. Bändillä oli oma firma, joten toimintaa voi nimittää ainakin puoliammattimaiseksi. Firma hoiti laskutuksen, verot jne. vähennykset, kulut sun muut ja oli kirjanpito. Summat pyörivät nelinumeroisissa summissa enemmänkin kuin humppaveijojen kolmenumeroiset, joskus jopa viisinumeroisissa. Sen lisäksi oli BigPapa Auvinen Blues Band, joka keikkaili lukuisassa määrin, myös 2000-luvun puolella. 2007 sitten tapahtui jotain, mutta siitä ei sen enempää ja varmaankin hyvin tiedossa mitä - samana vuonna aiemmin oli viimeinen keikka Blues Bandin kanssa. Livekeikat eivät sen jälkeen ole maistuneet. Sen jäkeen on kuitenkin näinkin vähäisillä taidoilla varusteltua soittajaa pyydetty vieraaksi levyille soittamaan ja mikäs siinä, sehän on käynyt. Eli se, että mun soitto olisi jotenkin 70-lukusidonnaista ja sen jälkeen loppunut on mitä suurinta paskapuhetta ja vähättelyä, myös sen suhteen, että mitä osaan ja mitä en ja ihmettelen mistä moinen katkeruus juontaa juurensa. Koskaan eivät maan parhaat soittoveijot, joiden kanssa olen bändeissä pyörinyt ja levytyksillä yhteistyötä ollut, ole tuollaista väheksyntää osoittaneet, päinvastoin. Jokuhan siellä kengässä hiertää ja pahasti, näköjään muutamalla muullakin, kun tuon linjan on ottanut. Pahoittelut siitä, että on näköjään tullut lisää kuunteluita ja latauksiakin näköjään tuohon uuteenkin vetoon.

Tämä LP mm. on ollut ahkerassa kuuntelussa viimeaikoina ja on hienoa meininkiä.

https://youtu.be/6lyMN26l9VI

https://youtu.be/m7YpxI6eVVA
 
Tuomas
16.03.2022 10:22:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tässä ole nyt ollut keskustelua Roots-skabasta hetkeksi ihan kaikille.
 
Palataan asiaan joskus myöhemmin.

-— Moderaattori —-

 
Shimmer-reverb on ihana efekti.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5267 268 269 270 271

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «