Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5105 106 107 108 109121 122 123 124 125
AiGee
10.09.2010 08:59:02

Mä nyt laitoin noita osallistujia riviin kun toimitin taustankin mutta,

Voisko joku ottaa vetääkseen ton ääntenlaskennan ja muun. Mä olen Amsterdamissa messuilla la-ma välisenä aikana, enkä tiedä miten ehdin/pääsen netin ääreen.

Jyrki
En osaa......vielä.
MoreK
10.09.2010 17:38:13

AiGee: Mä nyt laitoin noita osallistujia riviin kun toimitin taustankin mutta,

Voisko joku ottaa vetääkseen ton ääntenlaskennan ja muun. Mä olen Amsterdamissa messuilla la-ma välisenä aikana, enkä tiedä miten ehdin/pääsen netin ääreen.

Jyrki

Kerkeetkö laittaa äänestyksen tänään käyntiin? Jos et, voin hoitaa sen puolen.
MoreK
10.09.2010 20:59:03

Laitan sitten äänestyksen pystyyn koht'sillään. WW:kin kerkesi mukaan, loistavaa!
padaa@dadaa!
11.09.2010 00:14:35 (muokattu 11.09.2010 14:02:11)

MoreK: Harppu istui osin taustaan, mutta tunnelmat jäi aika monotonisiksi, ts. musiikilliset variaatiot siis jäi aika vähiin.

Juu. Tuo veto oli melko spontaani että "soitanpa huuliharppua tällä kertaa". Pari koevetoa soundien osalta (tweed deluxe -mallinnus) ja neljännellä tuli "nauhalle". Monotonisuus siksi kun omaan korvaan ylemmästä rekisteristä äänet eivät syttyneet kovin puhtaasti. Plus sitten että mulla harppu on C. Nostin sitä audacityssä ylemmäs.
WanhaWetäjä
11.09.2010 14:33:03

MoreK: Laitan sitten äänestyksen pystyyn koht'sillään. WW:kin kerkesi mukaan, loistavaa!

Joo, meinasin kyllä jättää väliin tän skaban väliin kun tossa muutama päivä ja yritys sitten en keksinyt taustaan mitään järkevää soitettavaa...ja samaa "ei oikeen mitään" -sekamelskasoittoahan siitä sitten kiireessä tuli.
Taustassa ei ole mitään vikaa, oil vaan jotenkin "outo" meikäläiselle.
mopar
11.09.2010 14:54:29

Hei kertokaapa nyt mullekki joku ohjelma millä sais ite äänitettyä omaa soitantaa. Siis mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt softa. Ja mielelläs vielä ilmainen:)
latuska90
11.09.2010 15:02:13

mopar: Hei kertokaapa nyt mullekki joku ohjelma millä sais ite äänitettyä omaa soitantaa. Siis mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt softa. Ja mielelläs vielä ilmainen:)

Audacity:

http://audacity.sourceforge.net/
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
mopar
11.09.2010 19:38:16

Täytyypi kokeilla. Tänks.
padaa@dadaa!
11.09.2010 22:12:42 (muokattu 11.09.2010 22:22:03)

Korggari:
1p padaa @ dadaa- tän kaverin paras veto ikuna näissä skaboissa mun mielestä ja siitä piste - muutkin huuliharpistit jokka silloin tällöin täällä esiintyy vois ottaa oppia tuosta asenteesta ! Meikäläisen pisteet tuli ihan tuosta mun korvaan niin helevatan hienosta asenteesta-eli tykkäsin !

Kiitokset näistä rohkaisevista kommenteista. Sinänsä oikeaan aikaan, koska jätän vinkukitaraosaston toistaiseksi. Kehitys kun on junnannut viimeisen vuoden paikoillaan. Sähkökitaran ja vahvistimen möin pois, joten jatkossa soitan skaboihin huuliharppua ja jos tausta sallii, akkaria.
Olihan tuossa vedossa nytkin objektiivisesti arvioiden omat huonot hetkensä mutta itse tehty se on ja sen takana seistään. Se pois minusta että lähtisin haukkumaan osallistumisketjussa omia tuotoksia, ikään kuin käänteisenä omakehuna.
mopar
11.09.2010 22:27:38

Noniih. Sain ohjelmat koneeseen ja tallennettua hiukan kokeeksi jotain soittoa. Ensikertalaiselta kesti ekasta yrityksestä siihen että veto on netissä noin 5 tuntia. Taistelin Cubasen ja tämän maihinnousun kanssa, mut lopulta onnistuin sentään saamaan jotain aikaseksi. Aikalailla hapuilua. Tässä taustana muutaman skaban takainen, eli 139. Ja minä ja Fender heti siinä ihan nuotin vieressä... http://maihinnousu.net/s/8929
Illu
11.09.2010 23:35:50
illu
Heh, ja lisää tätä super-prosessoitua tavaraa.

No eihän siinä ollut kuin vähän overdriveä purkista, himppasen kaikua ja lesliekin oli hitaalla vaihteella...
velsa
12.09.2010 17:04:58 (muokattu 12.09.2010 17:16:26)

velsa - Ammattimiehen ottein. Toimii todella hyvin. +

Dänks.......me taksikuskit ollaan kyl aika kovia.....8DD!!!!!!

Tausta oli hyvä ei siinä mitään,tommoiseen nopeaan sointuvaihteluun pitäisi oikeastaan ainakin meikäläisen tavallaan "säveltää" soolo jotta saisi siitä enemmän "musiikkia" eikä tuommoista "selviytymis taistelua"!!!!!

En tiedä kuulinko kummia mutta aina välillä tuli semmonen kuulokuva siitä efektoidusta toisesta komppikitarasta että siellä oli se sus perussoinnun päällä ja sama toisin päin.....mene ja tiedä,pikkusen oli vaikea hahmottaa harmoniaa mutta ehkäpä se oli vaan se efekti joka teki sen jännän "dissonanssin" sinne!!!
Kauas on pitkä matka........
Zeeboo
12.09.2010 17:34:16
velsa:...En tiedä kuulinko kummia mutta aina välillä tuli semmonen kuulokuva siitä efektoidusta toisesta komppikitarasta että siellä oli se sus perussoinnun päällä ja sama toisin päin.....mene ja tiedä,pikkusen oli vaikea hahmottaa harmoniaa mutta ehkäpä se oli vaan se efekti joka teki sen jännän "dissonanssin" sinne!!!

Itse oli kuulokuvan kanssa vähän ulapalla. Jotnkin ei meinannut - sanotaan nyt vaikka - tonaalinen keskus hahmottua. Vähän oli ekalla kuuntelulla sellainen mistä-tää-menee-fiilis. Olis pitänyt vissiin "säveltää" sooloa, nyt meni sellaiseksi reaaliakaiseksi virheen korjaamiseksi. Hyvät soinnut ja maukas tausta, enivei
White men can't Monk
Illu
12.09.2010 17:42:29
velsa: Dänks.......me taksikuskit ollaan kyl aika kovia.....8DD!!!!!!

No kovempia ainakin kuin kemikaalikuski... :D

Tausta oli hyvä ei siinä mitään,tommoiseen nopeaan sointuvaihteluun pitäisi oikeastaan ainakin meikäläisen tavallaan "säveltää" soolo jotta saisi siitä enemmän "musiikkia" eikä tuommoista "selviytymis taistelua"!!!!!

Mulla menee homma aina enempi sähellyksen kuin sävellyksen kautta. Joka skabassa koettaa miettiä jotain hienoa, uutta sekä mullistavaaja sitten päätyy kuitenkin soitttamaan saman tutun ja turvallisen rävellyksen. Onhan siinäkin kyllä haastetta saada sama soolo sopimaan joka taustaan.

En tiedä kuulinko kummia mutta aina välillä tuli semmonen kuulokuva siitä efektoidusta toisesta komppikitarasta että siellä oli se sus perussoinnun päällä ja sama toisin päin.....mene ja tiedä,pikkusen oli vaikea hahmottaa harmoniaa mutta ehkäpä se oli vaan se efekti joka teki sen jännän "dissonanssin" sinne!!!

En tiedä sanoa, kun en ollut paikalla silloin kun nuottikorvia jaettiin, mutta himpun vaikia tausta oli tälläselle kolmensoinnunkitaristille.
MoreK
12.09.2010 19:04:18

Kun toi AiGee on iloisessa Amsterdamissa niin jeesasin äänestyksen perjantaina käyntiin.

Voisko joku puolestaan hoitaa tämäniltaisen ääntenlaskun?
Zeeboo
12.09.2010 19:29:02 (muokattu 12.09.2010 20:57:16)
MoreK: Kun toi AiGee on iloisessa Amsterdamissa niin jeesasin äänestyksen perjantaina käyntiin.

Voisko joku puolestaan hoitaa tämäniltaisen ääntenlaskun?

Eipä tuosta isoa riesaa ole. Voin ottaa hoitaakseni.

E:
Äänestyksen takaraja siirtyy, ja bojot laitetaan jonoon klo 21.30
White men can't Monk
Zeeboo
12.09.2010 22:00:51 (muokattu 12.09.2010 22:01:05)
Pistelasku, tarkastus, reklamaatiot ja uudelleenlaskenta on saatu valmiiksi. Tässä skabassa Rock 'n Rollaattori osasto jylläsi, sillä voitto meni Velsalle.

Seuraavat työt menenevät kuitenkin joko WW:lle tai MoreK:lle, koska Velsa ja Dieter eivät äänestäneet. Sopinette keskenänne.

Kiitoksia skabasta kaikille osallistuneille, ja erilaisissa toimitsijatehtävissä olleille.

Heinävesi vaikenee. Ellei pistelaskussa ole edelleen jotain matoja...
White men can't Monk
velsa
13.09.2010 00:36:07 (muokattu 13.09.2010 00:38:52)

velsa - tarpeeksi kiero veto tähän taustaan, pikkasen sellasii hiiviskelevia bendeja
ehkä jopa "lähestymisäänien" korjailua(?) bendaamalla.....

Myönnetään......ois ehkä pitäny pari kertaa kuunnella ne sointukuvio ni ei ois ollu niin yllättäviä käänteitä .......8)

Rock 'n Rollaattori osasto jylläsi

Aiwammahtavaa.....saaks tota käyttää vai joutuuks maksaa gramexii....8)
velsa
13.09.2010 00:43:05

Ohoh.....aika jäätävä groove tossa uudessa skabassa!!!!!
Zeeboo
13.09.2010 11:06:27
velsa: ...Aiwammahtavaa.....saaks tota käyttää vai joutuuks maksaa gramexii....8)

Tottahan tuota saa käyttää, varsinkin kun idea on sulta itseltäsi lainattu ;)

......mut mä oonkin ihan rollattori kamaa muutenkin joten haen takkini....8)
White men can't Monk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)