poppamies 30.08.2009 16:38:27 | |
---|
JudeJude: ... 1/2+ poppamies Nauhaton (?) murisee kivasti, ja saundi pysyy kasassa. Yksinkertainen linja mutta asenteella. Puolikas piste tänne... Ei, kyllä tuo on ihan nauhallinen jazzbasso suoraan Audacity'n kaulamikki n. viidenneksen kiinni. G strings are for strippers! |
J.Hollström 30.08.2009 18:17:07 (muokattu 30.08.2009 18:18:04) | |
---|
3p. hollstro. Hyvä soundi, time, nuotit, kaikki. 2p. absqua. Täyteläistä soittoa hyvällä soundilla ja meiningillä. Enempää bojoja ei ollut näemmä jaossa. Mennään näillä. |
WanhaWetäjä 30.08.2009 22:30:58 | |
---|
rattledad - harmoniat toimii mainiosti, ja saundi, soitto paikoin aavistuksen nokillaan ekikoo - basso on vähän turhan pinassa, jää jotenkin irtonaiseksi, lopetus hyvä, hyvin haettu yks sointu, tai siis noinkin sen voi vetää, vaikka originaali meneekin toisin sneakysnake - aika sellaanen pyöree saundi, ei oikeen lähe lentoon taustan kaa noin kokonaisuutena omarklah - aikas mukavaa rytmittelyä, tarkkaa soittoa, hyvä saundi juki68 - no ihan peruhyvää bassottelua tääkin on, harmoniatkin kohillaan Visakoivu - ei oo harmoniat ihan linjassa, rytmisesti homma pysyy hyvin kuosissa poppamies - vähän kenties"oiottu" noita harmonioita, rytmiikka toimii jees, oisko basso aavistuksen kovalla taustaan nähen Tana - oikeen tyylinmukasta soittoa tähän taustaan, skittasoolon alle tulee paikoin varsin maukasta soittoa, hyvä saundi hollstro - hyvä veto tämäkin, hyvin kulukoo ja harmoniat pelaa, hyvä saundi absqua - mukavaa puputusta tämäkin, ei mee ihan kilpasoitoks kitaran kaa, hyvä saundi JudeJude - alussa vähän epäröintiä, sitten lähti mukavasti, skittasoolon kohta ei ihan natsaa mun makuun, muuten aika ok, jotain pientä harmoniahäpiää jossain kohtaa 2541 - tarkkaa soittoa, ja harmoniatkin löytyy, aikas jänniä juttuja skittasoolon alla, hyvä saundi sirdikyj - jotenkin jännästi kun ois vähän nokillaan koko ajan...mutta kuitenkin pysyy kasassa, skittasoolon ekat harmoniat oli kyllä aika jatsia, sano... SnowCrow - aika prosessoidun olonen "Hifi"saundi, muutama vähän epämääränen sointujuttu meni yli meikäläiseltä, basso vähän prkleen lujalla...ajoittain makiaa rytmittelyä kyllä SeppoHovi - jänskä saundi, hyvin soitettu noin rytmisesti ja harmoniatkin pelaa pinnat omarklah 1p hollstro 1p absqua 1p 2541 1p SeppoHovi 1p |
WanhaWetäjä 30.08.2009 22:36:41 (muokattu 30.08.2009 22:37:18) | |
---|
Jos tää on tässä niin joku ystävällinen sielu vois laskee pojot ja eiku uutta skabaa sit pystyy, kuka kerkiää...mulla menee varmaan vielä tunti kun pitäs kitarapuolen skaba kuunnella... BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) |
Tana 30.08.2009 22:39:34 | |
---|
WanhaWetäjä: BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) Huitasit siis vasurilla luultavimmin kovimmat pisteet keränneen linjan, ku me muut kynnettiin kaksin käsin. ;) |
poppamies 30.08.2009 22:59:35 | |
---|
Minun laskujen mukaan niin ... Absqua voitti 15p seuraavat sitten WanhaWetäjä 12p 2541 10p Hollsto 9,5p Juki 8,5p Seppo Hovi 6,5p Omarklah 5p Tana 4p Rattledad 1p Jude 1p Sirdickyj 1p Poppamies 0,5p jos meni väärin niin ei mennyt kovinkaan väärin kuitenkaan... G strings are for strippers! |
sirdickyj 30.08.2009 23:00:30 | |
---|
sirdikyj - jotenkin jännästi kun ois vähän nokillaan koko ajan... ei ole nokillaan
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
sirdickyj 30.08.2009 23:01:52 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tää on tässä niin joku ystävällinen sielu vois laskee pojot ja eiku uutta skabaa sit pystyy, kuka kerkiää...mulla menee varmaan vielä tunti kun pitäs kitarapuolen skaba kuunnella... BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) onko sulla näitä taustoja vielä? * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
Zep Howe 30.08.2009 23:17:29 | |
---|
BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) Diskataan välittömästi. |
absqua 30.08.2009 23:28:18 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tää on tässä niin joku ystävällinen sielu vois laskee pojot ja eiku uutta skabaa sit pystyy, kuka kerkiää...mulla menee varmaan vielä tunti kun pitäs kitarapuolen skaba kuunnella... BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) en kyllä huomannut, ei tullut mieleenkään kuunnella ns. sillä korvalla. bassolta se kuulosti. kuulijaa viedään kuin pässiä narussa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
WanhaWetäjä 30.08.2009 23:46:20 | |
---|
sirdickyj: onko sulla näitä taustoja vielä? Jotain vois löytyä, ehkä ne on enempi tollasta rauhallista osastoo, jos joku meinaan haluais vähän vauhdikkaampaa välillä...mutta jos ei keltään ei taustoja löydy niin voisin huomenna kattella joitain, joku muu saa kyllä sitten vetää skaban... |
poppamies 31.08.2009 00:36:32 | |
---|
sirdickyj: en soita Ei se soitto varsinaisesti kiilaa mutta ehkä yrität soitat liikaa virveliniskulle ja se ei välttämättä onnistu tässä tapauksessa. Voi olla rumpalin vika voi olla että teillä on rumpalin kanssa pikkasen eri käsitys tuosta groovesta. Ja tuo rumpalihan tuossa ei myötäile ketään. Kaiken kaikkiaan jää vähän sellainen hosumisen maku. Siinä pojat on oikeassa. G strings are for strippers! |
2541 31.08.2009 10:17:10 | |
---|
WanhaWetäjä: BTW eiks kukaan huomannut että mun linja on tehty koneella, tai siis soitettu se on mutta plugarilla, ja vielä vasemmalla kädellä...olen pahoillani tästä "kusetuksesta", seuraava soitetaan taas ihan oikeesti ja oikeella bassolla, mutta vasenkätisesti, toi oli tosiaan wanha sooloskabatausta, ja tosta piti tehä nuotti koneella yhellä heebolle, siksi "kone"basso ;-) Kun se on kerta soitettu ja eihän kisan säännöissä ole mainittu, että pitää soittaa bassokitaralla tahi kontrabassolla, niin mitä sitten? Soitin miekin yhden kisan klavinetilla ja toisen bassopedaaleilla, tosin pisteitä ei niillä niin herunut... |
absqua 31.08.2009 10:30:46 | |
---|
2541: Kun se on kerta soitettu ja eihän kisan säännöissä ole mainittu, että pitää soittaa bassokitaralla tahi kontrabassolla, niin mitä sitten? Soitin miekin yhden kisan klavinetilla ja toisen bassopedaaleilla, tosin pisteitä ei niillä niin herunut... samaa mieltä. voishan sen bassolinjan vaikka laulaa sinne. pääasia että sinne tulee jotain joka täyttää basson funktion. eikä se synalla soitettu tai hiirellä naksuteltu linjakaan tyhjästä synny. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 31.08.2009 10:36:16 | |
---|
absqua: samaa mieltä. voishan sen bassolinjan vaikka laulaa sinne. pääasia että sinne tulee jotain joka täyttää basson funktion. eikä se synalla soitettu tai hiirellä naksuteltu linjakaan tyhjästä synny. täähän on bassolinjaskaba, bassolinjahan voi olla vaikka akkarilla soitettu esim. Poppiksen blues-skabassa olin vähällä soittaa bassoa markkeeraavan jutun akustisella kitaralla, sillee olis tullu autenttisempi, ja tyyliin sopivampi juttu jos joku luulee, että soittamatta noi linjat bassokitaralla pääsee jotenkin helpommalla, niin kandee kokeilla. Eli makeintahan on, jos homman saa toimimaan jollain muulla tavalla kuin perinteisellä. Siis TOIMIMAAN. Pelkkä itsetarkoituksellinen erikoisuudentavoittelu ei riitä. Mun mielestä. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
absqua 31.08.2009 10:37:41 | |
---|
sirdickyj: täähän on bassolinjaskaba, bassolinjahan voi olla vaikka akkarilla soitettu esim. Poppiksen blues-skabassa olin vähällä soittaa bassoa markkeeraavan jutun akustisella kitaralla, sillee olis tullu autenttisempi, ja tyyliin sopivampi juttu jos joku luulee, että soittamatta noi linjat bassokitaralla pääsee jotenkin helpommalla, niin kandee kokeilla. Eli makeintahan on, jos homman saa toimimaan jollain muulla tavalla kuin perinteisellä. Siis TOIMIMAAN. Pelkkä itsetarkoituksellinen erikoisuudentavoittelu ei riitä. Mun mielestä. mulla on narubasso odottamassa sopivaa skabaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 31.08.2009 10:38:59 | |
---|
poppamies: Ei se soitto varsinaisesti kiilaa mutta ehkä yrität soitat liikaa virveliniskulle ja se ei välttämättä onnistu tässä tapauksessa. Voi olla rumpalin vika voi olla että teillä on rumpalin kanssa pikkasen eri käsitys tuosta groovesta. Ja tuo rumpalihan tuossa ei myötäile ketään. Kaiken kaikkiaan jää vähän sellainen hosumisen maku. Siinä pojat on oikeassa. en yritä soittaa virvelille. hätäisen kuuloinen, jos siltä kuulostaa, mutta ei tossa o mihinkään tähtäilty. jos soutais ja huopais, olis eri juttu, mutta toi on sama alusta loppuun. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
rattledad 31.08.2009 11:49:11 | |
---|
Täällä jo äänestettiin? No, tavanomaisille epäilyille minunkin pinnani olisi menneet. Viidelle ekalle voi lisätä pisteen minulta. Seppokin olisi kyllä pinnan ansainnut mutta pääsivät loppumaan kesken niinkuin yleensä. "Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!" |
WanhaWetäjä 31.08.2009 16:45:55 | |
---|
2541: Kun se on kerta soitettu ja eihän kisan säännöissä ole mainittu, että pitää soittaa bassokitaralla tahi kontrabassolla, niin mitä sitten? Soitin miekin yhden kisan klavinetilla ja toisen bassopedaaleilla, tosin pisteitä ei niillä niin herunut... Ok...pyrin kuitenkin vastaisuudessa oikean basson käyttöön, toi oli tosiaankin lähinnä nuotinnuksen takia tehty softabassolla. Tossa ois tollanen tausta mallia"kuubalaista", jos kelpaa http://maihinnousu.net/s/?song_id=4876...ja jos joku viittii vetää skaban, mulla voi pitää vähän kiirusta. |