Aihe: Bassolinjaskaba 23 - eurovaaliäänestys
1 2
J.Hollström
10.06.2009 21:14:29 (muokattu 11.06.2009 20:35:29)
Pisteet:

1. hollstro 8
2. BigPapa 7
2. juki68 7
4. sirdickyj 6
4. Hughes 6
4. Mange 6
7. Antti K. 5
7. öl_m 5
9. Modulaatio 4
10. 2541 3
10. poppamies 2
12. Seba 1
12. Eugen7 1
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
sirdickyj
10.06.2009 22:52:15
juki68: Pisteet:

1. hollstro 8
2. BigPapa 7
2. juki68 7
4. sirdickyj 6
4. Hughes 6
4. Mange 6
7. Antti K. 5
7. öl_m 5
9. Modulaatio 4
10. 2541 2
10. poppamies 2
12. Seba 1
12. Eugen7 1

äijä ei ite arvostellu?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
2541
11.06.2009 17:37:53

juki68: Pisteet:

1. hollstro 8
2. BigPapa 7
2. juki68 7
4. sirdickyj 6
4. Hughes 6
4. Mange 6
7. Antti K. 5
7. öl_m 5
9. Modulaatio 4
10. 2541 2
10. poppamies 2
12. Seba 1
12. Eugen7 1

Tota, mie sain laskujeni mukaan kolme pojoa. Poppamies, Hughes ja öl m.
J.Hollström
12.06.2009 10:34:17
1) omarklah: Alussa huiluttelua, ok. Itse linja aika erilainen mitä olin taustaa sorvatessa miettinyt bassolle. Ehkä taustan luonteeseen, jossa on tommonen hidas beat, ei välttämättä tommonen hyppybasso ole omimmillaan. Mutta joka tapauksessa kivasti kehitelty erilaisia ideoita tohon hommaan. Itse soitto ja soundi on hyvää.

2) poppamies: Joku extrasirinä on näissä poppiksen linjoissa aina mukana. Ehkä se tulee niistä feikkilogoista? A-osan linja on ihan ok, simppli ja nää vaaditut 3 ääntä osuu kohdilleen. B-osan juttu ei kuulostanut mun korvaan enää niin hyvälle. Mut ihan ok kokonaisuus.

3) öl_m: Alussa aika härön kuuloiset äänet, mut itse a-osan linja alko imemään sitten ihan kivasti (nauhaton?). Time on hyvä ja soundissa on makua. B-osassa ei seurata enää sointuja joka hivenen häiritsi. B-osaa seuraava juttu toimi myös hienosti. Hyvä veto.

4) hollstro: Hyvä intro. Rauhallinen ja tyylinmukanen veto, basso on hyvin balanssissa tossa taustassa ja soindi istuu miksiin.

5) BigPapa: Intron fillit ok. Aika tyrni alapää, joka puskee vähän yli. Soitannollisesti perusmeininkiä joka sopii taustaan. Paremmalla miksauksella tämä olisi ihan sopiva linja levylle asti.

6) Mange: Rauhallinen perusveto, jossa mukana muutamia fillejä. Lopussa bassontuplaus, joka on musta vähän turha. Mutta ihan kelpo linja joka tukee taustaa, eli hoitaa homman.

7) Sirdickyj: Tulee sisään kuin höyryjuna, kolmen minuutin muna. Tukeva linja, joka iskee napakasti aina ykköselle. Ehkä hivenen pehmeämpi ote olisi sopinut tähän laiskaan tunnelmaan paremmin. Nyt tulee sellainen väkisin runnotun oloinen. Ei millään muotoa huono, mutta lähestymistapa olisi voinut olla hellävaraisempi.

8) Antti K.: Maltillinen balanssi, basson kyllä kulee, mutta ei ole ainakaan liian pinnassa. Itse linja on aika haahuileva a-osan osalta, b:ssä jurnuttaa enempi perusääniä. Lopussa aika mukavia soolomaisia juttuja. Hievenen ilmeisesti epiksessä kun tulee chorusmaista huojuntaa (vai oliko siinä chorusta seassa?).

9) eugen7: Gunnareilta nusastu toi introjuttu, joka sopikin mainiosti tohon. Linjassa vähän semmosta reggaemaista poljentoa, joka ei ihan natsaa musta tohon linjan henkeen, mutta soitannollisesti ihan hyvää kamaa.

10) 2541: Tähän a-osaan ekalle kierrokselle on haettu hivenen rytmikkäämpää linjaa, ilmeisesti noista latinoperkuista oli saatu vaikutteita. Soundi oli musta liian tumppu tähän genreen, sillä tässä musta toimii paremmin pitkä sustain kuin tommonen heti sammuva villasukka. Mutta muuten jälleen ihan ansiokkaasti kehitelty juttu.

11) Modulaatio: Hyvää meininkiä. Linja seuraa sointuja, mutta silti fillailee sopivasti tonne sekaan. Jees.

12) Hughes: Joku surina messissä. Mutta itse linjassa on paljon hyviä ideoita, kohtuu paljon tavaraa näinkin simppeliin taustaan, mutta kun on hyvin soitettu niin sillä pärjää elämässä pitkälle.

14) kartmaan: Alkuun tullaan rohkeasti sooloillen, jossa ei natsaa ihan kaikki kohilleen. Basso on vähän turhan pinnassa. B-osan soinnut ei myöskään olleet hallussa. A-osan äänet osuu, mutta vähän levoton tunnelma syntyy, eikä lopun soolokaan tärähtänyt mun mielestä nappiin. Ihan kelpo eväät, mutta huolellisempi soitto, väärät äänet pois, miksaus paremmin balanssiin ja soundin hienosäätö niin homma on bueno.

15) seba: Fillatut jutut ei natsaa (menee mollista kuin tausta menee duurissa). Muuten voisi olla ihan ok linja, mutta noi väärät äänet terminoi koko tunnelman piloille (vähän sama kun suihinotossa päästelis pieruja).

16) Thominisk: Levottoman oloinen juttu. Eli paljon tavaraa joka varastaa vähän liikaa huomiota tossa. Ei ainakaan levylle asti pääsisi, mutta jossain kännijameissa voisi mennä läpi.

Omasta mielestä toi oma oli paras. Annan sille 6 pistettä.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
öl m
12.06.2009 11:45:56
juki68: 3) öl_m: Alussa aika härön kuuloiset äänet

Laajennusyrityksiä: Cadd9, Bbmaj7(add6) tai jotain ja sama F:lle (maj7 ja 6 lisätty).

(nauhaton?)

Kyllä.

Omasta mielestä toi oma oli paras. Annan sille 6 pistettä.

+
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)