Muusikoiden.net
10.12.2016

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Transparentti logo
1
Börje
24.04.2016 11:16:20 (muokattu 24.04.2016 11:17:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typerä kysymys varmaan, mutta jos tilaa logon graafikolta niin onko mahdollista saada se transparenttina, eli niin, että jos sen laittaa jonkun taustakuvan päälle niin siinä ei olisi mitään (esim. valkoista) taustaa. Ja esim. O-kirjaimen sisärei'ästä näkyisi taustakuva. Täytyykö se pyytää erikseen vai tuleeko se automaattisesti? Vai tarviiko sitä itse alkaa leikellä? Sitten menisi vaikeaksi.

daredevil
24.04.2016 11:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Börje: Typerä kysymys varmaan, mutta jos tilaa logon graafikolta niin onko mahdollista saada se transparenttina, eli niin, että jos sen laittaa jonkun taustakuvan päälle niin siinä ei olisi mitään (esim. valkoista) taustaa. Ja esim. O-kirjaimen sisärei'ästä näkyisi taustakuva. Täytyykö se pyytää erikseen vai tuleeko se automaattisesti? Vai tarviiko sitä itse alkaa leikellä? Sitten menisi vaikeaksi.

Ehkä sinun kannattaisi kysyä tätä siltä graafikolta, jolta olet tilaamassa logoa.

Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Antti1
24.04.2016 12:50:24

Jokainen oikea graafikko osaa tuon kyllä tehdä. Oikeastaan taustan lisääminenhän on erillinen työvaihe, jos ei nyt oteta huomioon tiedostomuotojen rajoitteita.
Perzzza
25.04.2016 11:13:36

Börje: Typerä kysymys varmaan, mutta jos tilaa logon graafikolta niin onko mahdollista saada se transparenttina, eli niin, että jos sen laittaa jonkun taustakuvan päälle niin siinä ei olisi mitään (esim. valkoista) taustaa. Ja esim. O-kirjaimen sisärei'ästä näkyisi taustakuva. Täytyykö se pyytää erikseen vai tuleeko se automaattisesti? Vai tarviiko sitä itse alkaa leikellä? Sitten menisi vaikeaksi.

Kyllä sen pitäisi olla mahdollista, kysypä toki graafikoltasi. Jottei sinulla menisi vaikeaksi, niin pyydä graafikkosi tekemään toiveesi todeksi.

Semmonem mieesss mikä kuuntellee merisään alusta loppuun! -Burn
bedlam
29.04.2016 07:49:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kuin jo todettu, eiköhän jokainen ammattilaisgraafikko tee logon vektorimuodossa, joten se on automaattisesti jo lähtövaiheessa ilman taustaa.

Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
JuhaHo
23.05.2016 09:51:09

Anteeksi myöhäinen vastaus, mutta eikö se pidä pyytää syvättynä ja formaatissa joka tukee alpha-kanavaa. Itse tykkään käyttää PNG-muotoa.

Syväyksessä ärsyttävä asia on se, kun jotkut katsovat asiakseen muutella minun tekemiä syväyksiä, minkä seurauksena kuvat näyttävät siltä, kun viisivuotias olisi leikannut ne saksilla paperista.

Nopeiden päätösten mies
bedlam
22.06.2016 09:15:47

JuhaHo: Anteeksi myöhäinen vastaus, mutta eikö se pidä pyytää syvättynä ja formaatissa joka tukee alpha-kanavaa. Itse tykkään käyttää PNG-muotoa.

Jos asiakkaalla itselläkin on Photoshop yms niin vektorimuotoinen logo ilman taustaa toki silloinkin laadullisesti paras tuohon hommaan.

Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
JuhaHo
22.06.2016 10:48:33 (muokattu 22.06.2016 20:19:07)

bedlam: Jos asiakkaalla itselläkin on Photoshop yms niin vektorimuotoinen logo ilman taustaa toki silloinkin laadullisesti paras tuohon hommaan.

Itse asiassa on aika kauhea skenaario, että asiakkaalla on Photoshop. Viimeisen päälle viimeisteltyjä kuvia kun vähän parannellaan, niin lopputulos näyttää viisivuotiaan tussipirrokselta.

Nopeiden päätösten mies
obiwan
22.06.2016 16:37:28

PNG pakkaa kuvan jolloin logoa ei pysty skaalaamaan jatkokäyttöä varten muuta kuin resoluution puitteissa. Vektori on oikea ratkaisu tässä.

"The surface of the Earth is the shore of the cosmic ocean. On this shore, we've learned most of what we know. Recently, we've waded a little way out, maybe ankle-deep, and the water seems inviting."
bedlam
23.06.2016 07:14:55

JuhaHo: Itse asiassa on aika kauhea skenaario, että asiakkaalla on Photoshop. Viimeisen päälle viimeisteltyjä kuvia kun vähän parannellaan, niin lopputulos näyttää viisivuotiaan tussipirrokselta.

Joo, mutta alkuperäinen kysyjä kuitenkin oli laittamassa logoa toisen kuvan päälle joten siitä päättelin...

JuhaHo
23.06.2016 09:56:30 (muokattu 23.06.2016 10:18:06)

bedlam: Joo, mutta alkuperäinen kysyjä kuitenkin oli laittamassa logoa toisen kuvan päälle joten siitä päättelin...

Joo, ihan OT:ta oli tämä minun.

obiwan: PNG pakkaa kuvan jolloin logoa ei pysty skaalaamaan jatkokäyttöä varten muuta kuin resoluution puitteissa. Vektori on oikea ratkaisu tässä.

Käsittääkseni PNG kuitenkin pakkaa häviöttä. Itse tallennan renderöinnit juuri PNG:ksi, oli kyse stilleistä tai animaatiosta. Joskus tallennan myös VRayimage -formaattiin, jos epäilen , että minun tarvitsee editoida jotain frmaebufferissa.

Nopeiden päätösten mies
arc
24.11.2016 22:00:07 (muokattu 24.11.2016 22:00:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Olikin wanha postaus, lienee selvinnyt

All of these vultures hiding right outside my door.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti