Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DDRUM Triggerit Rototomeihin?
1
Gritsen
22.02.2016 18:14:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon mukainen kysymys olisi. Mulla on siis Remon Rotosetti, tuumakoiltaan 6", 8", 10", 12", 14". Haluisin asentaa noihin DDRUMin triggerit, mutta käykö noihin Rotoihin klassiset punaiset metallikuoriset triggerit? Vai pitäisikö tyytyä rakenteellisesti köykäisempiin RedShotteihin?
 
JanneO
22.02.2016 20:49:06 (muokattu 22.02.2016 20:52:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Otsikon mukainen kysymys olisi. Mulla on siis Remon Rotosetti, tuumakoiltaan 6", 8", 10", 12", 14". Haluisin asentaa noihin DDRUMin triggerit, mutta käykö noihin Rotoihin klassiset punaiset metallikuoriset triggerit? Vai pitäisikö tyytyä rakenteellisesti köykäisempiin RedShotteihin?
 
Redshotit ei käy rotoihin koska ne tulee viritystappiin kiinni ja jos sulla on "oikeat" rotot eli sieltä ns pohjasta virittyvät remot niin siinä ei ole paikkaa niille. Mut esim milleniumin rotoissa saattaa olla ne virittimet?
Ne perinteiset ddrumin trigut vaatii että se vanne on tarpeeksi korkealla kalvosta. Se kannattaisi testata ensin jossain.
 
Lisäksi tuossa saattaa tulla sellainen ongelma eteen myös että herkillä asetuksilla jokainen trigu rekisteröi lyönnin yhtä lyödessä, koska kaikki 3 rotoa on samassa telineessä kiinni.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
xerxes
22.02.2016 21:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Redshotit ei käy rotoihin koska ne tulee viritystappiin kiinni ja jos sulla on "oikeat" rotot eli sieltä ns pohjasta virittyvät remot niin siinä ei ole paikkaa niille. Mut esim milleniumin rotoissa saattaa olla ne virittimet?
Ne perinteiset ddrumin trigut vaatii että se vanne on tarpeeksi korkealla kalvosta. Se kannattaisi testata ensin jossain.
 
Lisäksi tuossa saattaa tulla sellainen ongelma eteen myös että herkillä asetuksilla jokainen trigu rekisteröi lyönnin yhtä lyödessä, koska kaikki 3 rotoa on samassa telineessä kiinni.

 
Kyllä remon rotoissa on ihan samanlainen systeemi kuin tavallisissakin rummuissa. Siis virittimet. Ei se vanne ilman niitä pysy siinä isommassa rinkulassa. Se markkeeraa tavallaan niitä normaalin rummun virityspesiä ja se pienempi rinkula siinä sisällä vastaavasti runkoa. Siis kalvon kiinnityksen suhteen. Kannattaa vaikka vilkasta muutamat kuvat tuolta netistä. Sä olet varmaan nyt sekottanut rotot johonki muuhun vehkeeseen.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
JanneO
23.02.2016 09:01:07 (muokattu 23.02.2016 09:01:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Kyllä remon rotoissa on ihan samanlainen systeemi kuin tavallisissakin rummuissa. Siis virittimet. Ei se vanne ilman niitä pysy siinä isommassa rinkulassa. Se markkeeraa tavallaan niitä normaalin rummun virityspesiä ja se pienempi rinkula siinä sisällä vastaavasti runkoa. Siis kalvon kiinnityksen suhteen. Kannattaa vaikka vilkasta muutamat kuvat tuolta netistä. Sä olet varmaan nyt sekottanut rotot johonki muuhun vehkeeseen.
 
Olet ihan oikeassa, jotenkin muistelin että siinä on sellainen vanne mikä kiristyy vain yhdestä kohtaan. Sekoitin nyt mielessäni ne noihin arbiter flatseihin. Seison korjattuna.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
fox
02.05.2016 03:09:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO:
Lisäksi tuossa saattaa tulla sellainen ongelma eteen myös että herkillä asetuksilla jokainen trigu rekisteröi lyönnin yhtä lyödessä, koska kaikki 3 rotoa on samassa telineessä kiinni.

 
Tämä kannattaa ehdottomasti huomioida. Lisäks pitää sellainen seikka ottaa huomioon, ettei se trigu sitä roton "lennosta virittämistä" seuraa mitenkään, eli se linjaan tuleva soundi on ko. trigulle "arvottu" soundi.
Triguiks käy kyllä mikä tahansa trigu jonka saa kiinni vanteeseen, ja reagoi iskuun kunnolla. Joskus harvoin olen noita omia varustanut triguilla jotain efektiluonteista juttua varten, muuten olen pitänyt rotot ihan sinällään. Ja RedShotit mulla tuolloin oli käytössä..
Jos et aio pyöritellä noita rotoja trigujen kanssa, ei tarvitse sitten huomioida johtojen liikevaraa, muuten se on myös sellainen tsekattava juttu.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gritsen
02.05.2016 10:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tämä kannattaa ehdottomasti huomioida. Lisäks pitää sellainen seikka ottaa huomioon, ettei se trigu sitä roton "lennosta virittämistä" seuraa mitenkään, eli se linjaan tuleva soundi on ko. trigulle "arvottu" soundi.
Triguiks käy kyllä mikä tahansa trigu jonka saa kiinni vanteeseen, ja reagoi iskuun kunnolla. Joskus harvoin olen noita omia varustanut triguilla jotain efektiluonteista juttua varten, muuten olen pitänyt rotot ihan sinällään. Ja RedShotit mulla tuolloin oli käytössä..
Jos et aio pyöritellä noita rotoja trigujen kanssa, ei tarvitse sitten huomioida johtojen liikevaraa, muuten se on myös sellainen tsekattava juttu.

 
Kiitos ajatuksista. Mulla on Rotot mountattuna Pearlin räkkiin RIMS-mounteilla, ja viritän ne kääntämällä ruuvia pohjassa, eli en juuri törmää näihin ongelmiin. Mutta hyvä, että esim. RedShotit sopii.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «