Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Drum Trigger Module DTX Version 2.0
1
tommik61
31.08.2015 10:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitan aiheesta uuden ketjun, koska olen hankkinut kyseisen laitteen ja ostamassa-ketju ei enää palvele tarkoitustaan. Myös siksi, etten osannut muokata ostamassa-ketjun otsikkoa :)
 
Tämä DTX 2.0 versio on jo vahvasti retro-osastoa, mutta ihan hauska ja monipuolinen soitettava laite pädeineen ja räkkeineen. Kyllä huomaa, mitä laatu merkitsee näissä vehkeissä. Ikää setillä on vähintäänkin jo noin 15 vuotta ja mallin julkaisu oli jo 1996 kesällä. Kaikki toimii kuin uutena! Tämän setin historiaa on selvillä sen verran, että jonkin aikaa se on palvellut soitonopettajan työkaluna. Se antaa jo viitettä laatutasosta. Tekniikan kehitys on ajanut osittain ohi DTX 2.0 versiosta, mutta perusasiat on edelleenkin kunnossa eli yksialueiset padit tai verkkokalvojen puuttuminen ei ole pelkästään syy vaihtaa uudempaan. Padien soittotuntuma on mukavan pehmeä ollakseen kumipadi ja kapulakin pomppaa juuri sopivasti iskun jälkeen, ainakin minun mielestäni.
 
En ole vielä ehtinyt kuin kokeilla settiä ja aloitin käyttöohjeen selaamisen ihan alusta.
DTX 2.0:ssa on paitsi sähkörumpusetin aivot, myös paljon muita toimintoja. En hirveesti ymmärrä kaikkien eri osa-alueiden päälle, mutta kaikenlaista muokkausta ja tallennusta voi tällä tehdä. Aina mikä näin maallikolle pistää silmään, on usb-väylän puuttuminen, mutta tämän julkistuksen aikoihin ei pc-koneetkaan olleet "joka kodin" laitteita.
 
Tähän väliin voikin laittaa linkin käyttöohjeeseen:
 
http://download.yamaha.com/search/p … tegory_id3=16126&product_id=1060685
 
Tulipas pitkä linkki, mutta en osaa lyhentää tuota, koittakaa kestää ;)
 
Tarkoitus olisi tähän ketjuun kirjoitella kokemuksia DTX 2.0:sta. Toivon tietysti, että kaikki, jotka on kiinnostuneita tästä tai on omia kokemuksia, kommentoisivat tähän ketjuun. Voin laitella kuviakin, jos se on mahdollista.
 
Pitkähkön tauon jälkeen oli kiva huomata ettei oma soittotaitokaan ollut ihan kokonaan ruostunut :)
 
JanneO
31.08.2015 14:42:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mukava "arvio" tuotteesta, mutta suosittelen hankkimaan myös vertailukohtia ihan tämän päivän seteistä.
Pääosin tietysti tuosta voi poimia sen että setti on ollut laadukas, mutta saman ikäluokan rolandin settejä näkyy liikkuvan myös tänä päivänä.
 
Mutta hyvä että olet tyytyväinen hankintaan. Itse olen vierastanut aina noita kumipadeja, eikä se soittotuntuma niitten kanssa ole ollut kaksinen, mutta kaikkeen tietysti tottuu :D
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
tommik61
31.08.2015 16:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennuksena vielä, että oma harrasteluni ei soittamisen osalta ole enää niin vakavaa.
Tottakai nykyaikainen sähkösetti on enemmän akustisen tuntuinen kaikin puolin kuin parikymmentä vuotta vanha vastaava. Toki hintakin uusissa seteissä on paljon korkeampi. Se tietysti on tärkeintä, että soittaminen on hauskaa ja kehittää soittotaitoa.
Itse sain tämän setin 260€:lla, joten olen tyytyväinen hankintaan. Näytti olevan eBayssa myynnissä pelkkä modulikin 175$:lla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «