Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumpia suosittelisitte: Yamaha dt xplorer vai Alesis dm5 pro kit
1
Mikkkis
30.08.2015 15:38:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Olen siis ostamassa sähkörumpuja. Kyseessä on ensimmäiset sähkörummut ja sen takia budjetti ei ole kovinkaan suuri (200-300e) Tällä budjetilla olen tähän mennessä löytänyt nämä kaksi mallia ja haluaisin tietää kumpia suosittelisitte. Rumputaustaa löytyy jonkin verran halvoista akustisista rummuista ja haluaisin nyt kokeilla sähkörumpuja ja kysynkin apua, koska niistä en tiedä juuri ollenkaan. Alesis dm5 pro kitissä houkuttelisi tuo midi in/out/thru jos mahdollisesti kyllästyy aivojen sisältämiin ääniin, niin saisi koneelta minkä tahansa. Tosin olen kuullut ettei soittotuntuma olisi kauhean hyvä aleseissa? Oikeastaan olen molemmista lukenut niin positiivista, kuin negatiivista palautetta ja koska olen aloittelija sähkörumpujen parissa niin en osaa sanoa että mitkä asiat ovat minulle tärkeitä, mitä tulee sähkörumpujen valitsemiseen. Olisin kiitollinen jos voisitte hieman kertoa mielipiteitänne.
 
-Dr.DW-
30.08.2015 15:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkkis: Moi! Olen siis ostamassa sähkörumpuja. Kyseessä on ensimmäiset sähkörummut ja sen takia budjetti ei ole kovinkaan suuri (200-300e) Tällä budjetilla olen tähän mennessä löytänyt nämä kaksi mallia ja haluaisin tietää kumpia suosittelisitte. Rumputaustaa löytyy jonkin verran halvoista akustisista rummuista ja haluaisin nyt kokeilla sähkörumpuja ja kysynkin apua, koska niistä en tiedä juuri ollenkaan. Alesis dm5 pro kitissä houkuttelisi tuo midi in/out/thru jos mahdollisesti kyllästyy aivojen sisältämiin ääniin, niin saisi koneelta minkä tahansa. Tosin olen kuullut ettei soittotuntuma olisi kauhean hyvä aleseissa? Oikeastaan olen molemmista lukenut niin positiivista, kuin negatiivista palautetta ja koska olen aloittelija sähkörumpujen parissa niin en osaa sanoa että mitkä asiat ovat minulle tärkeitä, mitä tulee sähkörumpujen valitsemiseen. Olisin kiitollinen jos voisitte hieman kertoa mielipiteitänne.
 
Jamppu, hands down.
 
Sanaton.
Mikkkis
30.08.2015 15:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Jamppu, hands down.
 
Voisitko perustella hieman ?
 
-Dr.DW-
30.08.2015 16:09:17 (muokattu 30.08.2015 16:16:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkkis: Voisitko perustella hieman ?
 
Ei tarvi, osta Yamaha.
E: Piste.
 
EE: Kalliitahan nämä lelut ovat. Mutta todellakin Millet ja Alesikset kannattaa jättää pois kokonaan ajatuksista. Ne hajoaa ihan kootessa. Mutta vaikka 300e yamahalla voit soittaa vaikka keikan, helposti. UNOHDA MILLENIUMIT JA OIKEASTI.
 
Sanaton.
Mikkkis
30.08.2015 17:00:14 (muokattu 30.08.2015 17:27:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Ei tarvi, osta Yamaha.
E: Piste.
 
EE: Kalliitahan nämä lelut ovat. Mutta todellakin Millet ja Alesikset kannattaa jättää pois kokonaan ajatuksista. Ne hajoaa ihan kootessa. Mutta vaikka 300e yamahalla voit soittaa vaikka keikan, helposti. UNOHDA MILLENIUMIT JA OIKEASTI.

 
Kävin koittamassa näitä alesiksia ja kävi ilmi että rumpusetissä vain itse aivot olivat alesis dm5 pro. Rummut sen sijaan olivat milleniumin mps-300 joten jäävät kyllä ostamatta. Muuten pystyykö noilla dt xplorereilla soittamaan ääniä rumpusoftalta jos niissä on midi out muttei midi in ?
 
tommik61
30.08.2015 18:33:21 (muokattu 30.08.2015 18:34:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on kokemusta Rolandista (TD-6V) ja nyt Yamahasta (TDX 2.0). Rollet oli soittotuntumaltaan aika samat kuin Yamahat, nämä vanhat Yammut tuntuu jopa paremmilta soittaa padien osalta. Yamahassa lisäksi hyvä yhteensopivuus vanhollanin osilla uudempien settien kanssa. Aivan viimeisimpiin aivoihin eivät vanhat padit ja symbalit sovellu, koska vanhat on usein yksi- tai kaksialueisia ja uudet ainakin parhaimmissa kolmealueisia.
 
Tässä vanhassa Yamahassa on Midi in ja out, ennen nämä oli enemmän kai oikeasti musiikin tekemiseen ja nykyisin huoleat setit enemmän viihdelaitteita.
 
Vinkkinä: sinuna ostaisin Yamahan Express II/III setin, sellainen saattaa löytyä alle 400€.
Miksei Explorer-settikin toimsi sinun käytössä. Kuten miljuuna kertaa täälläkin on todettu, parempi laatukama käytettynä kuin huono uusi.
 
Mikkkis
30.08.2015 19:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommenteista. :) Käyn huomenna koittamassa noita yamahoita. Kattoo jos tarttuisi mukaan.
 
-Dr.DW-
30.08.2015 20:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkkis: Kiitos kommenteista. :) Käyn huomenna koittamassa noita yamahoita. Kattoo jos tarttuisi mukaan.
 
Parempi tartua, koska jos ostat Milleniumin, niin saat koko MNetin vihat harteillesi! :D
 
Sanaton.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «