Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha RX8: neuvoja kaivataan
1
JMakela75
31.03.2015 01:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Tiedän, että kysymys koskee rumpukonetta, ei sähkörumpuja mutta en löytänyt sopivampaa aluetta -- moderaattorit siirtänevät tai poistanevat sen tarvittaessa)
 
Olen hiljattain hankkinut ikivanhan Yamahan RX8-rumpukoneen. Kysymys saattaa olla hölmö, mutta minulla ei ole aikaisempaa kokemusta rumpukoneiden ohjelmoinnista, eikä myyjällä ollut antaa käyttöopasta mukaan. Joudun siis kääntymään puoleenne.
 
Yamahassa on kaksi eri moodia, "pattern" ja "song", patternit ovat siis yksittäisiä komppeja ja song on koneeseen ohjelmoitu pötkö patterneja, joista muodostuu biisi. Ohjelmoidessa koneen voi opastaa toistamaan jokin komppi X kertaa ennen kuin se siirtyy biisin seuraavaan osaan.
 
Se, mitä minä haluaisin tehdä, olisi sen sijaan antaa Yamahan jauhaa tiettyä komppia tai komppien yhdistelmää, kunnes (oletettavasti jotain nappia painamalla) sen komentaa siirtymään biisissä seuraavaan vaiheeseen. Projekti, jota varten olen laitteen hankkinut perustuu aika pitkälle improvisaatioon ja toistoon, joten kyseinen mahdollisuus olisi varsin hyödyllinen.
 
Osaisiko kukaan neuvoa? Kiitos jo etukäteen.
 
Pasi B Pace
31.03.2015 06:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhtään en rumpukoneista tiedä, mutta tällänen löytyi ainakin:
 
http://www.manualslib.com/manual/341475/Yamaha-Rx-8.html
 
Viestin kirjoittajalla ei ole hajua kuusta eikä maasta. Suhtautukaa varoen. Lukijaa on varoitettu
JMakela75
01.04.2015 03:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks, tämä tuli tarpeeseen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «