Muusikoiden.net
16.12.2017
JAM Pedals | Boutique pedaalit Kreikasta 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma sähkörumpujen ja tietokoneen välillä.
1
risto reipas
16.03.2015 16:37:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Rolandin TD 11 setti ja olen yrittänyt viikonlopun säätää sähkörumpuja kuulumaan tietokoneen kautta. Hommasin tarvittavan midi interface kaapelin (UM one mk2). Kytkin sen rumpuaivojen midiliitäntään ja toisen pään tietokoneen usb:iin. Rolandin omalla Friend jam ohjelmalla sitten testailemaan, että toimiiko. No, midi signaali tulee kyllä tietokoneelle, mutta ääntä ei kuulu. Ajurit on asennettu ja ne toimivat oikein. Ohjauspanelissa "Laitteet" osiossa näkyy asennettuna UM one, mutta äänen hallinta osiossa sitä taas ei ole, eli jostain tietokoneen omista asetuksistako tämä on kiinni?

Rolandin omilla sivuilla sanotaan, että TD 11 ja sitä kalliimmat mallit eivät tarvitse äänen siirtoon kuin tuon midi usb kaapelin, eli mitään ylimääräistä audiokaapelia ei sivujen mukaan tarvita. Missä vika, osaako kukaan auttaa?

Zinpula
16.03.2015 18:19:30 (muokattu 16.03.2015 18:25:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

risto reipas: Mulla on Rolandin TD 11 setti ja olen yrittänyt viikonlopun säätää sähkörumpuja kuulumaan tietokoneen kautta. Hommasin tarvittavan midi interface kaapelin (UM one mk2). Kytkin sen rumpuaivojen midiliitäntään ja toisen pään tietokoneen usb:iin. Rolandin omalla Friend jam ohjelmalla sitten testailemaan, että toimiiko. No, midi signaali tulee kyllä tietokoneelle, mutta ääntä ei kuulu. Ajurit on asennettu ja ne toimivat oikein. Ohjauspanelissa "Laitteet" osiossa näkyy asennettuna UM one, mutta äänen hallinta osiossa sitä taas ei ole, eli jostain tietokoneen omista asetuksistako tämä on kiinni?

Rolandin omilla sivuilla sanotaan, että TD 11 ja sitä kalliimmat mallit eivät tarvitse äänen siirtoon kuin tuon midi usb kaapelin, eli mitään ylimääräistä audiokaapelia ei sivujen mukaan tarvita. Missä vika, osaako kukaan auttaa?

Rolandin sivuilta:
The TD-30/15/11 kits require a USB cable, while other V-Drums require an audio cable and MIDI interface to connect.

USB kaapelin tarvit varmaan. Et mitään USB MIDI interfaceä. TD-11 todennäköisesti siirtää MIDI dataa usb liitäntää pitkin.

risto reipas
16.03.2015 18:59:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitos neuvosta. Eräässä nimeltä mainitsemattomassa soitinliikkeessä joka myy Rolandia nimenomaan neuvottiin ostamaan tämmöinen midi interface kaapeli (ja kyllä, mainitsin että settini on TD 11), mutta ehkä niillä oli ylijäämävarastoa, josta halusivat päästä eroon. Ilmankos se olikin alennuksessa!

-Dr.DW-
16.03.2015 19:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIDI ei anna kuin binäärikskyn. Friend Jam softassa ei ole omia soundeja ollenkaan. Eikä sitä softaa kiinnosta äänet. Jos haluat äänet kuuluviin, niin kuulokelähdöstä korviin tai VAC:n avulla. VAC on aika vaativa softa, ei todellakaan plug/play... Itse en ole perehtynyt, kuin 15 min. ja lukematta ohjeita.

Bombing for peace is like fucking for virginity.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti