Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: sähkörummut 300e budjetilla lapselle?
1
tomboarmageddon
18.11.2013 20:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuori aloittelia oppilaani tarvitsisi rivitaloharjoitteluun sähkörummut tuolla 300e budjetilla. Itse en nuista sähköisistä niin kauheasti ymmärrä ja pyytäisinkin täältä nyt vinkkiä.
Siis sellaiset mitkä toimii luotettavasti ja pysyy kasassa. Erityis sämple ym skeidaa ei nyt tarvita, vaan jotain ihan perusjuttua ja soundia.
Enkä tarvii myöskään vinkkejä, kun pistät tohon vielä pari satkua lisää, niin saat ne ja ne.
Max budjetti on heillä siis 300 ja piste. Tai saako tuolla yleensäkkään mitään soittokelpoista vrt akustisissa esim pearl export tason pannut?

rintapek
20.11.2013 02:06:43

Tohon budjettiin irtoaa uutena muutama Milleniumin satsi. En ole itte soittanu, mut mitä olen muutaman nähny, niin ei vakuuta mua. Ihan just sen kasassapysymisen osalta. Lisäksi nykyään on joissain myös ns. silent kick, eli bassari on pelkkä poljin. En tiedä miten soveltuu, jos on aikomus opetella oikeiden rumpujen soittoa. Tietty koti- ja naapurisovun kannalta kätevä.

Käytettynä tohon hintaan vois löytyä Jammun dtxplorer tai Rollen td3. Just kurkkasin toria, niin oli just myyty vanha Rollen td6 tolla hinnalla. Et sinänsä on mahdollista.

Semmoista rumpuälliä ei taida markkinoilla olla, mis ei olis "miljoonaa saundia ufosaundeineen", mut jokseenkin jokaisesta löytyy ihan käyttökelpoisia settivaihtoehtoja. Eikä se ällin saundipankki kotikäytössä ole kauheen merkittävä, koska jokaisesta rumpuällistä löytyy midi, niin tietsikkaan midiäänikortti ja rumpusofta, niin parilla satkulla on käytettävissä studiosaundit.

Oleellista on se, miten se älli osaa tulkita kapulaniskut padeista, eli ensinnäkin se, et dynamiikka on oikeesti säädettävissä. Milloin älli tulkitsee, et signaali on 100%, niin kovempaa lyöminen ei auta. Ja milloin älli tulkitsee signaalin nollaksi, niin tarttee lyödä kovempaa, et mitään ääntä ylipäänsä kuuluis.
Toinen on se, et sekä padeista, että ällistä tarttee löytyä ymmärrys monialueisille padeille. Tomeilla ei niin väliksi, mut virvelistä olis hyvä löytyä rimshotti ja ridestä kantti, kupu ja reuna ja peltilöistä yleensäkin myös choke.

tomboarmageddon
20.11.2013 13:29:18

rintapek: Tohon budjettiin irtoaa uutena muutama Milleniumin satsi. En ole itte soittanu, mut mitä olen muutaman nähny, niin ei vakuuta mua. Ihan just sen kasassapysymisen osalta. Lisäksi nykyään on joissain myös ns. silent kick, eli bassari on pelkkä poljin. En tiedä miten soveltuu, jos on aikomus opetella oikeiden rumpujen soittoa. Tietty koti- ja naapurisovun kannalta kätevä.

Käytettynä tohon hintaan vois löytyä Jammun dtxplorer tai Rollen td3. Just kurkkasin toria, niin oli just myyty vanha Rollen td6 tolla hinnalla. Et sinänsä on mahdollista.

Semmoista rumpuälliä ei taida markkinoilla olla, mis ei olis "miljoonaa saundia ufosaundeineen", mut jokseenkin jokaisesta löytyy ihan käyttökelpoisia settivaihtoehtoja. Eikä se ällin saundipankki kotikäytössä ole kauheen merkittävä, koska jokaisesta rumpuällistä löytyy midi, niin tietsikkaan midiäänikortti ja rumpusofta, niin parilla satkulla on käytettävissä studiosaundit.

Oleellista on se, miten se älli osaa tulkita kapulaniskut padeista, eli ensinnäkin se, et dynamiikka on oikeesti säädettävissä. Milloin älli tulkitsee, et signaali on 100%, niin kovempaa lyöminen ei auta. Ja milloin älli tulkitsee signaalin nollaksi, niin tarttee lyödä kovempaa, et mitään ääntä ylipäänsä kuuluis.
Toinen on se, et sekä padeista, että ällistä tarttee löytyä ymmärrys monialueisille padeille. Tomeilla ei niin väliksi, mut virvelistä olis hyvä löytyä rimshotti ja ridestä kantti, kupu ja reuna ja peltilöistä yleensäkin myös choke.

Ahaa pistetään dxplorer ja td 3 korvan taakse. Kiitti!

rintapek
20.11.2013 19:20:18 (muokattu 20.11.2013 19:20:58)

tomboarmageddon: Ahaa pistetään dxplorer ja td 3 korvan taakse. Kiitti!

No uusien milleniumien lisäksi noi on ne, mitä käytettynä tohon budjettiin suurinpiirtein vois olettaa löytävänsä. Puutteensa noissakin on, mut ovat mun mielestä käytössä luotettavamman oloisia kuin uushalpikset.

Heikko puoli vissiin kaikissa budjettimalleissa on just se räkki ja klämpit, jotka ei o ihan parasta aaryhmää. Sähkäreitä ny vaan on vissiin budjettisyistä myyty räkkihässäköinä, vaik mikään estä kasaamasta sähkörummustoa ständien varaan. Mut se on toinen juttu.

rintapek
15.12.2013 06:20:54

Mahtoiko löytyä?

Hoksasin tossa torilla ilmon exprorereista porissa hintaan 250,-
Muistin tän ketjun.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=827324

samumaster
21.12.2013 23:18:38 (muokattu 21.12.2013 23:36:16)

Tää on nyt vähän erikoinen ehdotus, mutta jos jaksat mennä tee-se-itse-tielle niin noin halvallakin sais AIKA kelpo rummut.. ettei ihan milleihin tarvis tyytyä.

Eli siis ostat sen modulin erikseen, sitten jonkun todella halvan akustisen setin symbaaleineen. Triggeröit kaikki padit pietsoelementeillä. Kalvot vaihdat verkkokalvoiksi, ja symbaalit vaimennat bitumilevyllä.

Tähän kaikkeen löytyy monia ohjeita youtubesta, edrums.info sekä vdrums.com foorumeilta.

Tosin tuohon päälle sun pitäis hommata vielä hi-hat poljin (jonka voi myös tehdä itse mutta se on monimutkaisempaa), ja bassopedaali.

Tämä vaatii paljon nikkarointia, mutta lopputulos on todellakin sen arvoinen, kokemuksella kerron. 300-400 euroa riittää hyvinkin, jos osaat etsiä tarvikkeet oikeista paikoista.

edit: tässä vielä pari linkkiä..
http://www.electronicdrums.com/pads/pads2.htm
http://mikemx3000.tripod.com/index.html

lopputulos saattaa näyttää tältä:
http://i102.photobucket.com/albums/ … lip/ElectronicDrums_zpse3a38fac.jpg

Olen, siis röydän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti