Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkisten melun vaimentaminen?
1
griip
04.11.2013 19:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,
Yläkerran naapuri on ilmeisesti saanut tarpeekseen päivittäisistä treenailuistani kun joka kerralla kuulostaa siltä, että joku tulee katosta läpi. Setistä lähtevää volaa pitäisi siis saada pienemmäksi. Rummut on Alesiksen DM6 ja kaikissa padeissa taitaa olla kuminen pinta, lieneekö vinyyliä vai mitä. Niistä lähtevä naputus on silti aika ärsyttävä vaikka soittaisi hiljaa - ja ihan hissutellen ei oikein voikaan soittaa kun toi karvalakkisettini ei rekisteröi liian kevyitä iskuja :P Soittaessa käytän Sennheiserin nappeja jotka eristää n. 25 db mutta silti hiljaisemmissa kohdissa biisejä tuo naputus tunkee hitusen läpi, eli vissiin aika lujaa siis kuuluu kämpässä. Setin kelluttamisesta oon lukenut, mutta käsittääkseni se jeesaa enimmäkseen (basari)pedaalin ääniin. Onko olemassa mitään muita keinoja joilla ääntä saisi alemmaksi? Päivätyön johdosta rumputreenini ajoittuvat yleensä iltaan jolloin tuo iki-ihana naapurini on myös mestoilla, joten jonkinlainen ratkaisu pitäisi löytää..
 
life's a bummer when you're a hummer
29
07.11.2013 15:14:46 (muokattu 07.11.2013 15:16:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen lätkinyt symbaalipadeihin (alapuolelle) tällaista Bilteman bitumihuopaa: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu--- … vaimennin/Bitumihuopa-4-kpl-369213/
Vaikuttaa mielestäni kopinaan ja tekee myös etenkin tuollaisista halppispädeistä raskaampia (lue tukevampia).
 
Noi rumpupädit on varmaan hankalammat. Voit koittaa avata yhden ja kattoo jos ton lyönti"kalvon" vois vaihtaa pehmeämpää kumiin, kankaaseen tms.
 
Jos basaripädin kanssa on ääniongelmia, niin ratkaisu on tässä: http://triggera.com/kick-pedal-trigger
Oman settini hiljaisin osa. Suosittelen.
 
Ilelee
08.11.2013 11:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29:
Jos basaripädin kanssa on ääniongelmia, niin ratkaisu on tässä: http://triggera.com/kick-pedal-trigger
Oman settini hiljaisin osa. Suosittelen.

 
Tuosta en ollutkaan kuullu, tilaukseen lähti.
 
Mitä tulee muuten vaimentamiseen, veikkaisin silti, että osasyynä on runkoäänet eikä akustinen melu ja siihen auttaa vain setin laittaminen kelluvalle alustalle.
 
Mä aikoinaan yritin keksiä keinoja tuon akustisen melun vähentämiseen eikä niitä oikein löytynyt. Mesh-kalvolliset rummut on hyvä paikka aloittaa, mutta ei noista kumi-pelleistä saa hiljaisia millään.
 
-Dr.DW-
08.11.2013 19:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilelee: Tuosta en ollutkaan kuullu, tilaukseen lähti.
 
Mitä tulee muuten vaimentamiseen, veikkaisin silti, että osasyynä on runkoäänet eikä akustinen melu ja siihen auttaa vain setin laittaminen kelluvalle alustalle.
 
Mä aikoinaan yritin keksiä keinoja tuon akustisen melun vähentämiseen eikä niitä oikein löytynyt. Mesh-kalvolliset rummut on hyvä paikka aloittaa, mutta ei noista kumi-pelleistä saa hiljaisia millään.

 
Kieltämättä erittäin mielenkiintoinen laite ja hinnoiteltukin sopivasti!
Arveluttaa vaan tuo tatsi hieman, kun ei tule nuijan vastavoimia... Voi olla vähän ku polkis tulpatonta mopoa?
 
I cant drown my demons, they know how to swim.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «