Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ideoita mitä mun kannattais ostaa? 700-1500e
1 2
antti4
02.05.2013 05:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,
Ajattelin hommata sähkörummut muttei ole mitään kokemusta eri merkeistä / laadusta.
 
Oon täys alottelija mutta tässä olis vaatimukset tärkeimmästä alkaen
 
-Saa tietsaan kiinni ja pieni latenssi , usb tai vastaava
-Hyvä soittaa
-Hinta
-Kestävät
 
Toi rumpuaivo ja sen soundit ei kiinnosta mua kovinkaan paljoa , ajattelin koneella hoitaa sen soundipuolen.
 
Roland TD-11k on sellanen mitä nyt katellu , onko 11k ja 15k välillä paljon eroa? / oiskohan mahollista päästä halvemmalla tai ostaa jotain käytettyä, muuta merkkiä tai jne , kiinnostaa tosiaan eniten se että on hyvä soittaa ja dynamiikka + että saa koneeseen kiinni. En ajatellu paljoa mitään kikkailla , snare padi sais olla kyllä hyvä.
 
Jos löytyy ideoita tai vinkkejä niin olen kiitollinen!
 
Norppa78
07.05.2013 07:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antti4: Moikka,
Ajattelin hommata sähkörummut muttei ole mitään kokemusta eri merkeistä / laadusta.
 
Oon täys alottelija mutta tässä olis vaatimukset tärkeimmästä alkaen
 
-Saa tietsaan kiinni ja pieni latenssi , usb tai vastaava
-Hyvä soittaa
-Hinta
-Kestävät
 
Toi rumpuaivo ja sen soundit ei kiinnosta mua kovinkaan paljoa , ajattelin koneella hoitaa sen soundipuolen.
 
Roland TD-11k on sellanen mitä nyt katellu , onko 11k ja 15k välillä paljon eroa? / oiskohan mahollista päästä halvemmalla tai ostaa jotain käytettyä, muuta merkkiä tai jne , kiinnostaa tosiaan eniten se että on hyvä soittaa ja dynamiikka + että saa koneeseen kiinni. En ajatellu paljoa mitään kikkailla , snare padi sais olla kyllä hyvä.
 
Jos löytyy ideoita tai vinkkejä niin olen kiitollinen!

 
Jos budjetti antaa periksi, niin kantsii ottaa tuosta se td-11kv versio.
Siinä tulee myös tomeissa nuo mesh-head "kalvot", jotka on mun mielestä huomattavasti mukavammat soittaa kun perinteiset kumiläpyskät.
Mutta yleisesti oon ollut tosi tyytyväinen tuohon 11kv:hen. Pääsääntöisesti tullut soiteltua suoraan Ezdrummeriin ja latency on ollut jotain 5ms luokkaa.
 
15kv versiossa on ihan samat osat, mutta fiksummat aivot. Eli ei varmaan kauheaa hyötyä tule tuosta jos kerran suoraan ohjaat softarumpuja.
 
Kojootti_84
21.11.2013 22:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain.
 
Hyvän setin saa kun ostaa käytetyn akustisen setin, siihen Thomannilta Mesh-kalvot ja triggerit (asennukseen menee 5 min/kannu). Sitten joku rumpuaivo, esim. Alesis DM10, Roland TD9, Millenium MPS-600 jne. Milleniumin kumipellit toimii ihan hienosti, Ride-pelti kannattaa olla joku parempi, Alesis ainakin on hyvä ns. 3-zone ride (kello, keskeltä, reuna). Varmasti pärjää 1500€ budjetilla kun haeskelee vähän käytettyä.
 
Alesis DM10 settejä saa myös halvalla nykyään ja mesh-modauksen voi tehdä itse, mutta lopputulos ei päätä huimaa.
 
Kiistämätön fakta on kuitenkin se, että n. 4000 euroo pitää käyttää jos haluu huippusetin.
 
Tom Miking
22.11.2013 15:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kojootti_84: Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain.
 
Hyvän setin saa kun ostaa käytetyn akustisen setin, siihen Thomannilta Mesh-kalvot ja triggerit (asennukseen menee 5 min/kannu). Sitten joku rumpuaivo, esim. Alesis DM10, Roland TD9, Millenium MPS-600 jne. Milleniumin kumipellit toimii ihan hienosti, Ride-pelti kannattaa olla joku parempi, Alesis ainakin on hyvä ns. 3-zone ride (kello, keskeltä, reuna). Varmasti pärjää 1500€ budjetilla kun haeskelee vähän käytettyä.
 
Alesis DM10 settejä saa myös halvalla nykyään ja mesh-modauksen voi tehdä itse, mutta lopputulos ei päätä huimaa.
 
Kiistämätön fakta on kuitenkin se, että n. 4000 euroo pitää käyttää jos haluu huippusetin.

 
Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain. Nimittäin en äkkiä keksi mikä hyöty on väsäillä itse tuommoinen akustinen mesh -setti kun 1500 egellä saa kohtalaisen laadukkaita Rolandin tai Yamahan settejä uutena, puhumattakaan siitä minkälaisia saa torilta käytettynä. Parin sekunnin tuumailulla tuli ainakin muutama juttu mieleen:ensinnäkin miten olet tuommoisessa omatekemässä ajatellut erottaa tomien ja virvelin kanttilyönnit? Miten hoidat virvelin "poikittaisen mailan" eli pelkkään kanttiin lyönnin? Olisi mielenkiintoista tietää "hyvän" setin kriteerit eli miksei valmiit meshsähkösetit kelpaa...Jos soundeista puhutaan niin sijoittamalla parisataa PC -rumpusoftaan semmoiset soundit että luulis kelpaavan.
 
-Dr.DW-
22.11.2013 16:06:03 (muokattu 22.11.2013 16:10:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain. Nimittäin en äkkiä keksi mikä hyöty on väsäillä itse tuommoinen akustinen mesh -setti kun 1500 egellä saa kohtalaisen laadukkaita Rolandin tai Yamahan settejä uutena, puhumattakaan siitä minkälaisia saa torilta käytettynä. Parin sekunnin tuumailulla tuli ainakin muutama juttu mieleen:ensinnäkin miten olet tuommoisessa omatekemässä ajatellut erottaa tomien ja virvelin kanttilyönnit? Miten hoidat virvelin "poikittaisen mailan" eli pelkkään kanttiin lyönnin? Olisi mielenkiintoista tietää "hyvän" setin kriteerit eli miksei valmiit meshsähkösetit kelpaa...Jos soundeista puhutaan niin sijoittamalla parisataa PC -rumpusoftaan semmoiset soundit että luulis kelpaavan.
 
Nuo mainitsemasi triggauskysymykset hoituu esim. liimattavalla piezolla. vanteen ja kumilistan väliin... Aivostahan se riippuu. ymmärtääkö se signaalit ko. äänille.
Ja miun SD 2.0:aa pyörittävä kone makso Huuto.netissä 30e.
 
E: Mut puhuitkin tosiaankin softan hinnasta:D
 
I cant drown my demons, they know how to swim.
Tom Miking
25.11.2013 13:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Nuo mainitsemasi triggauskysymykset hoituu esim. liimattavalla piezolla. vanteen ja kumilistan väliin... Aivostahan se riippuu. ymmärtääkö se signaalit ko. äänille.
Ja miun SD 2.0:aa pyörittävä kone makso Huuto.netissä 30e.
 
E: Mut puhuitkin tosiaankin softan hinnasta:D

 
Joo, jutun pointti oli oikeastaan että jos ollaan ostamassa ensimmäisiä sähkörumpuja niin silloin ns. valmis sähkörumpusetti on järkevämpi vaihtoehto. Toki siinä itse nysväämisessä on se nysväämisen ilo ja oppiihan siinä myös paljon mutta yleensä rumpujen ostajat haluaisivat joskus jopa päästä soittamaan niitä rumpuja, varsinkin jos ne on ne ainoat rummut. Eli palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni, miksi akustisista rummuista piezoilla väsätty setti olisi parempi kuin valmis setti?
 
Tietokoneen hinnasta en tosiaan puhunut mitään kun taitaa kaikki nykykoneet kevyesti jaksaa pyörittää niitä rumpusoftia ja latensseista pääsee eroon sopivilla audiodrivereilla.
 
xerxes
25.11.2013 18:01:40 (muokattu 25.11.2013 18:05:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain. Nimittäin en äkkiä keksi mikä hyöty on väsäillä itse tuommoinen akustinen mesh -setti kun 1500 egellä saa kohtalaisen laadukkaita Rolandin tai Yamahan settejä uutena, puhumattakaan siitä minkälaisia saa torilta käytettynä. Parin sekunnin tuumailulla tuli ainakin muutama juttu mieleen:ensinnäkin miten olet tuommoisessa omatekemässä ajatellut erottaa tomien ja virvelin kanttilyönnit? Miten hoidat virvelin "poikittaisen mailan" eli pelkkään kanttiin lyönnin? Olisi mielenkiintoista tietää "hyvän" setin kriteerit eli miksei valmiit meshsähkösetit kelpaa...Jos soundeista puhutaan niin sijoittamalla parisataa PC -rumpusoftaan semmoiset soundit että luulis kelpaavan.
 
Vastailen tähän, että, no kyllä te tiijätte. Ekaksi. Noi triggerit on tehdastekoisia juttua ja niinpä niissä on ajateltu noita juttuja pikkasen pidemmälle. Esimerkiksi Rolandilla on erikseen triggerit tomeille ja virvelille. Erona on se, että toisessa on yksi triggeri sisällä ja toisessa kaksi. Ette varmaan arvaa miksi se toinen on siinä virveliä varten olevassa? Juu, se on kantti. Muistelisin rolandin triggereiden olevan jotain 70-80 euroa tsibale.
 
Ja akustisesta setistä tehty sähkösetti on 'katu-uskottavampi' kuin tavallinen sähkösetti.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
26.11.2013 09:21:48 (muokattu 26.11.2013 09:22:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Vastailen tähän, että, no kyllä te tiijätte. Ekaksi. Noi triggerit on tehdastekoisia juttua ja niinpä niissä on ajateltu noita juttuja pikkasen pidemmälle. Esimerkiksi Rolandilla on erikseen triggerit tomeille ja virvelille. Erona on se, että toisessa on yksi triggeri sisällä ja toisessa kaksi. Ette varmaan arvaa miksi se toinen on siinä virveliä varten olevassa? Juu, se on kantti. Muistelisin rolandin triggereiden olevan jotain 70-80 euroa tsibale.
 
Ja akustisesta setistä tehty sähkösetti on 'katu-uskottavampi' kuin tavallinen sähkösetti.

 
Kun penäilen sitä että miksi akustisista väsätty setti on parempi niin meinaatko että valmiiden sähkörumpusettien triggerit olisivat huonompia ja triggeröinnin suunnittelu tehty padien suunnittelijoiden taholta huonommin kuin jonkun tee-se-itse -miehen tallissaan tekemät viritykset? Toivottavasti rolandin johtajat ei lue tätä palstaa, sieltä saa moni suunnittelija kenkää... Katu-uskottavuus on ehkä ensimmäinen katu-uskottava syy käyttää akustisista tehtyä settiä... toisaalta joidenkin itsetunto kestää käyttää ihan sähkösettejäkin :).
 
xerxes
26.11.2013 13:24:36 (muokattu 26.11.2013 13:24:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Kun penäilen sitä että miksi akustisista väsätty setti on parempi niin meinaatko että valmiiden sähkörumpusettien triggerit olisivat huonompia ja triggeröinnin suunnittelu tehty padien suunnittelijoiden taholta huonommin kuin jonkun tee-se-itse -miehen tallissaan tekemät viritykset? Toivottavasti rolandin johtajat ei lue tätä palstaa, sieltä saa moni suunnittelija kenkää... Katu-uskottavuus on ehkä ensimmäinen katu-uskottava syy käyttää akustisista tehtyä settiä... toisaalta joidenkin itsetunto kestää käyttää ihan sähkösettejäkin :).
 
Ei, vaan että ne akustisiinki laitettavat on tehastekosia, eikä virityksiä kuten siitä sun tekstistä saatto saaha vaikutelman.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
26.11.2013 14:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Ei, vaan että ne akustisiinki laitettavat on tehastekosia, eikä virityksiä kuten siitä sun tekstistä saatto saaha vaikutelman.
 
Pilkut huutaa: "Lisää rasvaa!"... näytätkö huviksesi missä kohtaa olen väittänyt akustisiin laitettavia piezoja huonommiksi (="virityksiksi") kuin valmiiden settien piezoja?
 
Vaikutelmasta puheenollen, nimimerkki Kojootti_84:n vastauksesta että itse väsäämällä saa hyvän setin saa vaikutelman että sillä lailla saa oleellisesti paremman setin kuin ostamalla valmiin setin. Sille en ole vieläkään saanut kunnollista perustetta, jos nyt ei ulkonäköä lasketa mukaan... sillä kun ei ole (=ei pitäisi olla) musiikin kanssa mitään tekemistä.
 
xerxes
26.11.2013 17:08:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Pilkut huutaa: "Lisää rasvaa!"... näytätkö huviksesi missä kohtaa olen väittänyt akustisiin laitettavia piezoja huonommiksi (="virityksiksi") kuin valmiiden settien piezoja?
 
Vaikutelmasta puheenollen, nimimerkki Kojootti_84:n vastauksesta että itse väsäämällä saa hyvän setin saa vaikutelman että sillä lailla saa oleellisesti paremman setin kuin ostamalla valmiin setin. Sille en ole vieläkään saanut kunnollista perustetta, jos nyt ei ulkonäköä lasketa mukaan... sillä kun ei ole (=ei pitäisi olla) musiikin kanssa mitään tekemistä.

 
Nysvääminen.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
27.11.2013 19:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Nysvääminen.
 
Kyllä, oikein hyvä perustelu mutta aloittelijan kannattaisi kuitenkin tutustua perusasioihin normisetin avulla ennenkuin alkaa nysväämään :).Nysvääminen on hieno harrastus ja siinä on loputtomasti työsarkaa. Lisäksi nysvääminen on kansallista omaisuutta, sitä ei pysty oikein millekään muulle kielelle kääntämään :)
 
xerxes
27.11.2013 20:41:19 (muokattu 27.11.2013 20:41:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Kyllä, oikein hyvä perustelu mutta aloittelijan kannattaisi kuitenkin tutustua perusasioihin normisetin avulla ennenkuin alkaa nysväämään :).Nysvääminen on hieno harrastus ja siinä on loputtomasti työsarkaa. Lisäksi nysvääminen on kansallista omaisuutta, sitä ei pysty oikein millekään muulle kielelle kääntämään :)
 
Minusta kalvon vaihto ja muutaman muun ruuvin ruuvaaminen ei ole sen kummempaa nysväämistä kuin ihan tavallisen setinkin kokoaminen. Nythän kyseeseen ei kuitenkaan ole tulossa mikään semmonen keittolevy, vaan 'oikea' setti. Älä viitti pelotella ihimisiä.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
28.11.2013 18:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Minusta kalvon vaihto ja muutaman muun ruuvin ruuvaaminen ei ole sen kummempaa nysväämistä kuin ihan tavallisen setinkin kokoaminen. Nythän kyseeseen ei kuitenkaan ole tulossa mikään semmonen keittolevy, vaan 'oikea' setti. Älä viitti pelotella ihimisiä.
Juu, ei pelotella mutta ajatellaan asiaa aloittelijan silmin:
- vaihtoehto a: valmis sähkörumpusetti. Ostetaan setti jostain uutena tai torilta käytettynä, kytketään kilkkeet, pistetään sähköt päälle ja ruvetaan rokkaamaan.
- vaihtoehto b: tehdään sähkikset akustisista. Ostetaan ensin se akustinen setti, sitten selvitetään minkäkokoisia kalvoja siihen pitää ostaa, ostetaan ne ja piezot. Sitten tuumaillaan että ai niin ne pellit, minkähänlaiset peltipädit pitäisi ostaa. Tilataan ne ja sitten tulee mieleen että ai niin, haitsuhan vaatii ihan omanlaisensa polkimen, Tilataan semmoinenkin (samalla tulee mieleen että miksen tilannut koko höskää valmiina) ja lopulta päästään kasaamaan vehkeitä. Säädetään vehkeitä säätämisen vaatiman ajan, ihmetellään että älyääköhän tämä moduli juuri näitä piezoja ja pädejä kunnes saadaan jotain kunnollista ääntä ulos kunnes tulee mieleen että "helvetti, ne valmiiden settien pädit on paljon pienempiä ja matalampia ja koko tämä setin saisi aseteltua paljon pienempään ja mukavampaan tilaan. Ei ..ttu ois pitänyt uskoa niitä m-netin tyyppejä.". Tässä vaiheessa v-käyrä on noussut sen verran exponentiaalisesti että rokkaaminen jää sikseen ja paikallinen baaritiski tuntuu houkuttelevalta.
 
Tämä oli sitten huumoria eikä siis pidä ottaa liian vakavasti. Tämähän on vapaa maa ja asiat voi tehdä niin helposti tai vaikeasti kuin haluaa. Tottakai itse tehty on itse tehty ja siitä voi ja pitää olla ylpeä ja onhan se sitten ainakin mieleinen.
 
xerxes
28.11.2013 20:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- vaihtoehto a: valmis sähkörumpusetti. Ostetaan setti jostain uutena tai torilta käytettynä, kytketään kilkkeet, pistetään sähköt päälle ja ruvetaan rokkaamaan. Miks kaikki soi, kun lyön? Säädetään vehkeitä säätämisen vaatiman ajan
 
- vaihtoehto b: tehdään sähkikset akustisista. Ostetaan ensin se akustinen setti, sitten selvitetään minkäkokoisia kalvoja siihen pitää ostaa, ostetaan ne, triggerit, pellit ja aivo. Ja sitten vaihdetaan kalvot ja kytketään kilkkeet. Pistetään sähköt päälle ja ruvetaan rokkaamaan. Miks kaikki soi, kun lyön? Säädetään vehkeitä säätämisen vaatiman ajan.
 
Tai sitten ostetaan tuo akustinenkin samalla kun nuo muut kamat. Kyllä ne kaikki löytyy kaikki monestakin paikasta.
 
Voi myös tietenkin tilata vaikka thomannilta jonkun niitten bundlen jossa on akustinen setti plus aivot kaikkinen kilkkeineen.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
02.12.2013 09:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes:
Tai sitten ostetaan tuo akustinenkin samalla kun nuo muut kamat. Kyllä ne kaikki löytyy kaikki monestakin paikasta.
 
Voi myös tietenkin tilata vaikka thomannilta jonkun niitten bundlen jossa on akustinen setti plus aivot kaikkinen kilkkeineen.

 
Jep, mutta edelleenkään ei ole tullut mitään hyvää perustelua miksi se akustisista väsätty setti olisi oleellisesti parempi kuin valmis setti.
 
xerxes
02.12.2013 13:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Jep, mutta edelleenkään ei ole tullut mitään hyvää perustelua miksi se akustisista väsätty setti olisi oleellisesti parempi kuin valmis setti.
 
Eikä sulta, että miksi se olisi oleellisesti huonompi.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
02.12.2013 14:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Eikä sulta, että miksi se olisi oleellisesti huonompi.
 
Siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä onko se itse tehty oleellisesti parempi eli kun nimim. kojootti aloittaa että:
"Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain.
Hyvän setin saa kun ostaa käytetyn akustisen setin..."
niin ainakin minä tulkitsen tuon että:
"Kaikille tiedoksi, akustisista tehty setti on parempi kuin valmis sähkösetti".
Tarkoitus oli vain kyseenalaistaa että onko noin ja eipä noin näytä olevan.
 
No, kinastellaan nyt vielä sen verran että listaan miksi (minun mielestäni) akustisista tehty setti on huonompi kuin valmis setti:
- itse tehty setti on työläämpi hankkia ja ottaa käyttöön kuin valmis setti, varsinkin aloittelijoille
- itse tehdyn setin "pädit" ovat suuremmat -> pädejä ei saa aseteltua niin tiiviisti ja alas kuin valmiin setin pädejä
- itse tehdyn setin "pädit" ovat suuremmat -> hankalammat roudata. Olen saanut mahtumaan oman sähkösettini matkalaukkuun. Tee sama perässä akustisilla.
- luulen, huom. luulen, että kun pädit ja triggerit suunnitellaan toimimaan optimaalisesti yhdessä ihan oikeiden asiantuntijoiden toimesta niin lopputulos on parempi kuin pistämällä summamutikassa vaikkapa samanlainen triggeri verkkokalvon reunaan
 
xerxes
03.12.2013 10:31:50 (muokattu 03.12.2013 10:34:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä onko se itse tehty oleellisesti parempi eli kun nimim. kojootti aloittaa että:
"Vastailen tähän jotta tulevat lukijat hyötyisivät tästä jotain.
Hyvän setin saa kun ostaa käytetyn akustisen setin..."
niin ainakin minä tulkitsen tuon että:
"Kaikille tiedoksi, akustisista tehty setti on parempi kuin valmis sähkösetti".
Tarkoitus oli vain kyseenalaistaa että onko noin ja eipä noin näytä olevan.

 
Kannattaisiko opetella lukemaan suomen kieltä? Hyvä tarkoittaa sitä, että jokin on hyvä. Parempi taas tarkoittaa vertailua johonkin. Jokin voi olla hyvä olematta parempi kuin joku toinen.
 
Minä yritin sanoa, että akustisesta tehty setti on hyvä. En missään kohtaa ole väittänyt, että se olisi parempi kuin normi setti. Molemmat ovat ihan hyviä. Toinen ei mielestäni itsearvoisesti ole parempi kuin toinen. Kuten sinä taas väität. Se mikä taas sopii kenellekin, on ihan eri juttu. Mm. tuo koko on täysin arvostuskysymys. Toiselle pienen koon tuoma helppo roudattavuus on tärkeä. Toiselle taas akustisen setin ulkonäkö on tärkeämpi juttu.
 
Tuskin muuten ostamalla rolandin triggerit ja aivot tulee kovin hirveitä yhteensopivuus-ongelmia.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
03.12.2013 11:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Kannattaisiko opetella lukemaan suomen kieltä? Hyvä tarkoittaa sitä, että jokin on hyvä.
Joo, kyllä minä lukea osaan mutta osaan lukea myös rivien välistä tai ainakin yritän tulkita mitä viestin lähettäjä on halunnut viestiä. Joskus tulkinta menee metsään niin kuin ilmeisesti tällä kertaa.
 
Tuskin muuten ostamalla rolandin triggerit ja aivot tulee kovin hirveitä yhteensopivuus-ongelmia.
Niinpä, kokenut henkilö tietää tällaiset asiat mutta yritin sanoa että jos on aloittelija ja jo nuo termit "triggerit" ja "aivot" ovat epäselviä niin on helpompi aloitella hommaa valmiilla setillä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «