Muusikoiden.net
09.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha DTX500 aivo ja Rolandin CY-8 yhteensopivuudesta
1
kohlerj
08.11.2012 21:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaakos joku palstan viisaista neuvoa? Itselläni käytössä Yamahan uusi DTX500K setti johon juuri yritin kytkeä Rolandin CY-8 symbaaleja. Stereona toimii kyllä mutta nuo zonet tulevat väärin päin, kun lyön symbaalin reunaan saan 'ping' äänen ja keskeltä taas räsähtää kunnolla. Ja choke ei toimi ollenkaan. Netistä olen löytänyt keskusteluita joissa mainitaan DTXplorerin ja CY-8 yhteensopivuudesta, ovatkos Yamahan insinöörit tehneet jotakin muutoksia tähän päivitettyyn aivoon?

Minulla on mielestäni kaksi vaihtoehtoa:
1) Juotan piuhat symbaalissa uusiksi niin että nuo tulevat jatkossa 'toistensa kanavassa' aivoon.

2) Vaihdan JOSTAKIN aivon asetuksesta niin että kaikille rumpuseteille nuo kaksi vaihtavat paikkaa. Ei löydy Trigger asetuksista mielestäni sopivaa. Osaako joku neuvoa?

Ja kaikille mukahassuttelijoille, sain nämä symbaalit todella edullisesti käytettyinä, toki voin ostaa Yamahan omatkin mutta nämä nyt olisivat tuossa käden ulottuvilla..

Kiitos etukäteen rakentavista kommenteista.

-Dr.DW-
08.11.2012 21:18:34 (muokattu 08.11.2012 21:20:38)

kohlerj: Osaakos joku palstan viisaista neuvoa? Itselläni käytössä Yamahan uusi DTX500K setti johon juuri yritin kytkeä Rolandin CY-8 symbaaleja. Stereona toimii kyllä mutta nuo zonet tulevat väärin päin, kun lyön symbaalin reunaan saan 'ping' äänen ja keskeltä taas räsähtää kunnolla. Ja choke ei toimi ollenkaan. Netistä olen löytänyt keskusteluita joissa mainitaan DTXplorerin ja CY-8 yhteensopivuudesta, ovatkos Yamahan insinöörit tehneet jotakin muutoksia tähän päivitettyyn aivoon?

Minulla on mielestäni kaksi vaihtoehtoa:
1) Juotan piuhat symbaalissa uusiksi niin että nuo tulevat jatkossa 'toistensa kanavassa' aivoon.

2) Vaihdan JOSTAKIN aivon asetuksesta niin että kaikille rumpuseteille nuo kaksi vaihtavat paikkaa. Ei löydy Trigger asetuksista mielestäni sopivaa. Osaako joku neuvoa?

Ja kaikille mukahassuttelijoille, sain nämä symbaalit todella edullisesti käytettyinä, toki voin ostaa Yamahan omatkin mutta nämä nyt olisivat tuossa käden ulottuvilla..

Kiitos etukäteen rakentavista kommenteista.

Vilkaises tuosta linkistä sivu 26!
E: Pitäisi löytyä jelppiä!

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j … qmRu96g&sig2=AYhce7eVnnrV2X5v4K-LfA

rage against the machine!
kohlerj
08.11.2012 21:32:24

Kiitos vinkistä mutta tuota olen kokeillut. Noista asetuksista voidaan vaihtaa yksittäisen rumpusetin triggeröinti. Käsittääkseni tässä aivossa ei voi säätää itse triggerin dataa niin että saisin vaihdettua esim crashin edgen ja bellin keskenään niin että ne toimisivat automaattisesti kaikissa rumpuseteissä.
Tuossa linkittämässäsi neuvossa voidaan siis vaihtaa jo olemassaolevien rumpusettejen soundeja ja tallentaa ne uusiksi rumpuseteiksi joita tähän menee parikymmentä. Toki voin vaihtaa ne linkin mukaisesti kaikkiin setteihin mutta pientä säätöähän se on...

-Dr.DW-
08.11.2012 21:50:11 (muokattu 08.11.2012 22:10:34)

kohlerj: Kiitos vinkistä mutta tuota olen kokeillut. Noista asetuksista voidaan vaihtaa yksittäisen rumpusetin triggeröinti. Käsittääkseni tässä aivossa ei voi säätää itse triggerin dataa niin että saisin vaihdettua esim crashin edgen ja bellin keskenään niin että ne toimisivat automaattisesti kaikissa rumpuseteissä.
Tuossa linkittämässäsi neuvossa voidaan siis vaihtaa jo olemassaolevien rumpusettejen soundeja ja tallentaa ne uusiksi rumpuseteiksi joita tähän menee parikymmentä. Toki voin vaihtaa ne linkin mukaisesti kaikkiin setteihin mutta pientä säätöähän se on...

Nooh, vähemmällä vaivalla ne äänet vaihtaa, kuin tinailemaan ja purkamaan alkaa...

E: Ja ehkä avuksi voisi olla jopa niinkin yksinkertainen juttu, kun koettaa eri pädityyppiä?

kohlerj
08.11.2012 22:27:39

Täytyypä vielä testailla huomenissa.
Kiitti vinkeistä!

kohlerj
09.11.2012 08:26:58

Siellähän se oli, Triggeriasetuksissa. Vaihtamalla triggerityyppi misc3-misc6 niin soivat nuo eri alueet oikein.

-Dr.DW-
09.11.2012 09:49:51

kohlerj: Siellähän se oli, Triggeriasetuksissa. Vaihtamalla triggerityyppi misc3-misc6 niin soivat nuo eri alueet oikein.

Hieno juttu että oli apua! =D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti