Muusikoiden.net
05.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörumpuja hankkimassa
1
Rödö
05.08.2012 21:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olisin sähkörumpuja hankkimassa. Pääasiallisesti haluaisin tietää että onko järkeä ostaa esim. thomannilta tollast 200-300 euron millenium settiä. Kun ihan aloittelija tossa rumpujen soitossa olen niin olisko siltikin kannattavampaa ostaa laadukkaampi ja kalliimpi setti vai pärjäiskö tollasella 300 euron millenium setillä alkuun?

AlpoK
06.08.2012 09:41:14

Pistämpä oman mielipiteeni asiasta. Itselläni oli 300e hintainen williams DD402d setti jonka ovh on 400e. Niil kyl opetteli peruskompit ja semmoset, mutta soundia en kestänyt kuunnella enää 4kuukauden jälkeen nii myin suoraan pois ne. Nytten kun ostin Rolandin hd-3 aloittelijalle suunnatun setin, nii huomaa jo heti eron. Soundi on parempi ja soittotuntuma on aivan loistava, mutta onhan nuo tietenkin rolandin v-sarjan setti.

Millenium on tuskin paljoa parempi kuin nuo minun entiset Williamsin valmistamat piraattiversiot monen muun samasta tehdystä mallista (4 eri valmistajaa jo olen löytänyt tälle samalle setille), nii voin kehottaa, että ei kantsi ostaa, mutta jos soundi on ihansama ja pitää opetella vaa tommoset peruskompit jne. nii sittehän se voi mennä. Ite en voi väittää, että en oppinut mitään nuilla Williamseilla, mutta kyl ne rupes lopus tympii. Halvimmat muut kuin Milleniumit ovat esim nämä Alesis dm6 http://www.thomann.de/fi/alesis_dm6_edrum_kit.htm jotka nyt ovat jonkinlaiset ainakin aloitussetiksi. Kantsii katsel ainaki youtubest noita rumpujen videoita. Siel ainakin saa parhaiten tuon soundin selville :).

Tämähän on vain aloittelijan neuvoja. En tiiä miten nuo Pro-tason mestarit neuvoisi tässä asiassa.

Antti1997
06.08.2012 20:34:00

Osta laadukkaat käytetyt, niin ei tarvitse heti olla ostamassa uutta settiä, ja saat niistä lähes saman hinnan jos joskus haluat ne myydä pois.

"lievästi ilmaistunut roikkuvat häpärit" -seeprahim
xerxes
08.08.2012 08:47:04

Ja semmonenkin juttu kannattaa huomioida, että nuo setithän ovat niinko rakennussarja. Mulla oli ensin jammun aivo ja pari rolandin kumilätkää ja basari. Sitten hankin käytetyn casion padisetin räkkeineen. Sen jälkeen olen ostellut lisää symbaalipadeja, uuden bassarin, rollen verkkokalvopadin ja rollen td-8 aivon.

Relax.
Samilainen
02.10.2012 20:16:27

Ostin itse Rolandin TD-4k2:et viime viikolla.

Hintaa oli kyllä jonkun verran mutta suosittelen lämpimästi laittamaan pikkasen kalliimmat sähkörummut koska niihen paskoihin (esim. milleniumin) sähkörumpujen soundiin väsyy TOSI nopeasti.

Ennen tuota Roland settiä niin minulla oli Millenium MPS-600 setti. Isohan se oli mutta aivan järkyttävän paskat soundit. soittotunnelmaa ei edes ollu missään vaiheessa.

Jim Control
04.10.2012 02:19:25

Olen kuullut huhuja että Milleniumissa soundit on todellakin surkeat. Niistä lähtee akustisesti kova mekkala ja muoviset kiinnikkeet hajoaa helposti...

Jereboy
05.10.2012 23:37:23

Minkä merkkistä sähkörumpu settiä/mallia kannattais alkaa etsimään käytettynä jos budjetti n. 700e? Ja muutes, onko näissä sähkörummuissa sellaista toimintoa, että jokaisen lyöntikohdan ( virveli, tomit, pellit ) ääntä voi muokata mieluisekseen? Eli siis virveliin löytyis vaikka 10 erilaista soundia ja sieltä voisi valita mieluisensa ja sitten tomeihin omat äänet.. Koulussa kun olen soitellut jollain Rolandin setillä niin siinä voi muokata vain kerralla kaikkien rumpujen äänet. Ja paljonko toi äänentoisto tulee maksamaan kun haluaisin kaverin kanssa soitella ( hänellä kitara )

xerxes
08.10.2012 14:39:23

Jereboy: Minkä merkkistä sähkörumpu settiä/mallia kannattais alkaa etsimään käytettynä jos budjetti n. 700e? Ja muutes, onko näissä sähkörummuissa sellaista toimintoa, että jokaisen lyöntikohdan ( virveli, tomit, pellit ) ääntä voi muokata mieluisekseen? Eli siis virveliin löytyis vaikka 10 erilaista soundia ja sieltä voisi valita mieluisensa ja sitten tomeihin omat äänet.. Koulussa kun olen soitellut jollain Rolandin setillä niin siinä voi muokata vain kerralla kaikkien rumpujen äänet. Ja paljonko toi äänentoisto tulee maksamaan kun haluaisin kaverin kanssa soitella ( hänellä kitara )

Mulle ei ole vieltä tullut vastaa sellaisia aivoja, joissa ei jokaisen padin ääntä voisi valita/säätää erikseen.

Henk.koht. mulla oli bändin kanssa soitettaessa Hartken kiipparivahvari. Kahdestaan soitellessa vaihtoehtona voisi olla vaikka pelkkä kuulokkeiden jakaminen.

Relax.
JanneO
09.10.2012 12:30:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jereboy: Minkä merkkistä sähkörumpu settiä/mallia kannattais alkaa etsimään käytettynä jos budjetti n. 700e? Ja muutes, onko näissä sähkörummuissa sellaista toimintoa, että jokaisen lyöntikohdan ( virveli, tomit, pellit ) ääntä voi muokata mieluisekseen? Eli siis virveliin löytyis vaikka 10 erilaista soundia ja sieltä voisi valita mieluisensa ja sitten tomeihin omat äänet.. Koulussa kun olen soitellut jollain Rolandin setillä niin siinä voi muokata vain kerralla kaikkien rumpujen äänet. Ja paljonko toi äänentoisto tulee maksamaan kun haluaisin kaverin kanssa soitella ( hänellä kitara )

Taitaa ainakin jokaisessa rolandin TD-sarjan seteissä pystyä säätämään äänet erikseen, käsittääkseni vain nuo HD-1 ja HD-3 setit on heiltä sellaisia ettei ääniä tai niitten volumeita pysty erikseen säätämään... voin olla väärässä tässäkin.
tuohon budjettiin mahtuu sitten myös yamaha dtxpress, missä kyseinen toiminto pitäisi olla kyllä mahdollinen. Sekä Alesiksen DM-10.

Jos kaverin kanssa kahdestaan soittelette, niin pieni mikseri ja molemmille luurit päähän.

Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
JanneO
09.10.2012 12:32:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Mulle ei ole vieltä tullut vastaa sellaisia aivoja, joissa ei jokaisen padin ääntä voisi valita/säätää erikseen.

Mulle ei taas ole tullut muita aivoja vastaan missä ei pystyisi jokaisen tomin volumea ja soundeja erikseen säätää kuin milleniumin mps-100 -sarjan moduli.

Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti