Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rummunhankintaohjeita
1
MattiS!
21.03.2012 21:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, jeesaisiko joku tässä valtavassa sähkörumpuviidakossa? Sain tilaisuuden soittaa rumpuja firman kekkereissä 35 vuoden tauon jälkeen ja innostus on valtava: heti mulle rummut kotiin! Mutta minkälaiset? Hintahaitaria riittää muutamasta satasesta tonneihin. Mitään superhalpoja romuja en kaipaa, vaan kunnollista settiä, mutta en mä mikään Billy Cobham ole, eli kohtuus kaikessa. Hintaluokka voisi olla n. tonni. Mihin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota - valikoimaa on niin pir..ti.
 
MattiS!
07.04.2012 15:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun ei kukaan muu vastaa, niin vastaan sitten itse nyt kun rummut on hankittu.
Yksi vaihtoehto on mennä lähimpään sähkörumpuja myyvään liikkeeseen ja yrittää löytää hyvä myyjä. Itse menin siis Espoon Martinsillan F-musiikkiin ja sain mielestäni asiantuntevaa, reilua palvelua.
Huomioitavaa: tomit voivat olla joku sellaisia muoviläpysköitä tai aidomman oloisia kalvopäällysteisiä, joita pystyy jopa virittämään. Kalvopäällysteiset on kalliimpia.
Toinen tärkeä osa on ne aivot, mihin rummut kytketään. Mitä enemmän toimintoja sen enemmän ne maksaa.
Sitten kun nuo asiat alkaa olla selvillä, muista, että ilmeisesti yleensä penkki ja bassopedaali pitää ostaa erikseen.
Näin saat setin, jota voit soittaa ja kuunnella kuulokkeilla - tai jos sinulla sattuu olemaan vahvistin, mihin kytkeä laite, niin sitten voit soitella sen kautta. Muussa tapauksessa joudut ostamaan vielä erillisen vahvistimen. Tällainen ei kauhean paljon maksa.
Itse päädyin Roland TD-4KD-2-settiin + Roland CM-30-vahvariin ja hienosti on soinut. Rumpujen aivoihin voi liittää vaikkapa MP-3-soittimen tai iPadin ja soittaa siitä musiikkia ja paukutella sitten sen mukana.
Upeata puuhaa!
 
Tom Miking
23.04.2012 15:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MattiS!: Huomioitavaa: tomit voivat olla joku sellaisia muoviläpysköitä tai aidomman oloisia kalvopäällysteisiä, joita pystyy jopa virittämään.
Tässä on taas huomioitava että se viritys ei vaikuta ääneen, vain sen kalvon tatsiin. (Tai no, jossain Rolandin high-end -virvelissä taisi pystyä virettä muuttamaan "lennosta" jollain ruuvilla...)
 
ammattimies97
10.05.2012 16:33:05 (muokattu 10.05.2012 16:36:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olsin ehdottanut just tätä samaa settiä. En vaa huomannu kirjotustas tarpeeks aikasin. Hyvän valinnan teit!
 
eetoli
25.05.2012 08:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ammattimies97: Olsin ehdottanut just tätä samaa settiä. En vaa huomannu kirjotustas tarpeeks aikasin. Hyvän valinnan teit!
 
Voitteko vielä vinkata minullekin ao. setistä, että onko siinä kaikki tarvittava vuoden verran rumpuja soittaneelle pojalleni? Itse olen muutaman kuukauden verran etsinyt tietoa sähkörumpusetistä ja päätynyt tällaiseen settiin joko uutena tai käytettynä:
 
http://www.thomann.de/fi/roland_td4k2_vdrum_compact_set.htm
 
Tuossa setissä oli aikamoinen lista tavaraa, joista minä en ymmärtänyt niin paljoa, että onko setissä kaikki tarvittava tai mitä sieltä puuttuu? Hommaamme settiä paritaloasumiseen, joten sikäli ei pelkoa ylä- tai alakerran naapureista. Asiantuntijat täällä tietää paremmin varoittaa sudenkuopista, jos niitä tuosta Thomannin setistä löytyy tai vaikka samanlaisesta setistä käytettyjen markkinoilta.
 
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne...
 
JanneO
25.05.2012 10:12:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetoli: Voitteko vielä vinkata minullekin ao. setistä, että onko siinä kaikki tarvittava vuoden verran rumpuja soittaneelle pojalleni? Itse olen muutaman kuukauden verran etsinyt tietoa sähkörumpusetistä ja päätynyt tällaiseen settiin joko uutena tai käytettynä:
 
http://www.thomann.de/fi/roland_td4k2_vdrum_compact_set.htm
 
Tuossa setissä oli aikamoinen lista tavaraa, joista minä en ymmärtänyt niin paljoa, että onko setissä kaikki tarvittava tai mitä sieltä puuttuu? Hommaamme settiä paritaloasumiseen, joten sikäli ei pelkoa ylä- tai alakerran naapureista. Asiantuntijat täällä tietää paremmin varoittaa sudenkuopista, jos niitä tuosta Thomannin setistä löytyy tai vaikka samanlaisesta setistä käytettyjen markkinoilta.
 
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne...

 
Penkki ja kapulat, sekä kuulokkeet. Ne tarvitset vielä. Soitto Suomalaiseen soitinkauppaan, niin saat samaan hintaan kuin thomannilta ja vielä opastuksen ja kokoamisohjeet suullisesti ja/tai jopa demonstroivat suorituksen.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
eetoli
27.05.2012 00:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Penkki ja kapulat, sekä kuulokkeet. Ne tarvitset vielä. Soitto Suomalaiseen soitinkauppaan, niin saat samaan hintaan kuin thomannilta ja vielä opastuksen ja kokoamisohjeet suullisesti ja/tai jopa demonstroivat suorituksen.
Heips,
 
Kiitos vastauksestasi! Olenpa yhteydessä tuonne Suomalaiseen soitinkauppaan, koska mielelläni ostan tietenkin Suomesta.
 
Antti1997
29.05.2012 08:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Penkki ja kapulat, sekä kuulokkeet. Ne tarvitset vielä. Soitto Suomalaiseen soitinkauppaan, niin saat samaan hintaan kuin thomannilta ja vielä opastuksen ja kokoamisohjeet suullisesti ja/tai jopa demonstroivat suorituksen.
 
Suomalaisesta kirjakaupasta olen kuullut, mutten Suomalaisesta soitinkaupasta, nusnus. :)
 
JanneO
29.05.2012 13:28:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1987: Suomalaisesta kirjakaupasta olen kuullut, mutten Suomalaisesta soitinkaupasta, nusnus. :)
 
pistä googleen hakusana Suomalainen soitinkauppa, niin saat fasun sivut tuolla nimenomaisella loganilla, nusnus.
Mutta hyvä huomio kuitenkin :D
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «