Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg Wavedrum
1
Kanjonit
11.03.2012 19:35:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo jonkin aikaa pähkäillyt kyseisen vermeen hankkimista. Olisiko täällä ketään laitteen jo hankkinutta tai muuten vaan testannutta joka voisi kertoa kokemuksiaan?
naranek
01.04.2012 09:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kanssa kuolannut kyseisen vermeen perään. Helsingin DLX Musicissa on Wavedrum näytillä, ja se oli positiivinen yllätys! Tatsi oli tosi hyvä, ja soundit paljon aidomman kuuloiset kun tavallisissa sähköseteissä, koska siinähän on kalvosoundia mukana. Vartin testaamisen perusteella en pysty kovin syvällisiä sanomaan, mutta jos soundilistasta löytyy niitä juttuja mitä tarvitset, niin sanoisin että Wavedrumilla saa rahalle aika hyvin vastinetta. Testasin sitä itse kyllä enemmän perkussionistin kuin rumpalin näkökulmasta.
 
Jos sinulla ei ole muita sähköisiä soittimia, niin siitä saattaa tulla myös ylimääräistä riesaa lisääntyneen monitorointitarpeen takia. Kannattaa harkita pikkumonitorin hankkimista wavedrumille, niin ei pääse tulemaan tilannetta, ettet syystä tai toisesta kuule sitä.
 
Krice
30.10.2012 19:05:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä tuleeko hiukan myöhään, mutta tänään tuli rumpu ja olen vähän testaillut sitä. Soundilista kannattaa tarkistaa tosiaan, tuntuu kuin peltejä/hihattia olisi aika vähän jos lainkaan. Pitää vielä yrittää säätää omia soundeja josko sitä kautta löytyisi. Presetit painottuu erilaisiin perinnerumpuihin, joitakin ufompiakin soundeja on. Silti jos tuosta ei saa peltejä ulos niin vähän harmittaa.
 
Soundit tässä on tehty kahdella eri tavalla eli dsp-simulaatioita ja sitten sampleja osa. Nuo dsp-simulaatiot mallintaa varmaan aika tarkasti eri rumputyyppejä.
 
Pari pientä teknistä ongelmaakin on eli ulostuloa ei löydy tarpeeksi (asetuksissa on 2x voimakkuus, mutta se voi klipata soundeja). Ratkaisu löytyi pulttaamalla rumpu mikseriin ja mikseristä vähän gainia niin alkoi jytisemään. Käytän joka tapauksessa tuota mikseriä myös nauhoittamiseen ja nauhoitus sujuukin kätevästi. Toinen vähän nihkeä juttu on patchin vaihtamiseen kuluva aika, ainakin jos käyttää rullaa soundin vaihtamiseen. Joku parisen sekuntia se arpoo seuraavaa soundia. Live-käytössä varmaan aika tuskallista jos aikoo vaihtaa rumpua kesken kappaleen.
 
Kanjonit
19.11.2012 20:20:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin Wavedrumin aika pian tuon avausviestini jälkeen. Omassa käytössäni saan Wavedrumista eniten irti tavallisen rumpusetin seassa lisämausteita tuomassa, ja sellaisenaan djembe ym. perkkakäytössä esim. akkarimeiningeissä.
 
Laitteen valmiista soundeista sen verran että vaikkakin osa niistä on vähintäänkin erikoisia, joka soundi suorastaan haastaa luomaan ja niiden soittaminen on yksinkertaisesti hauskaa. Soundien ruuvailu itse onkin sitten oma maailmansa jossa itse olen vielä hyvin keltainen.
 
Kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
 
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «