Muusikoiden.net
11.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Modulien yhdistäminen
1
Embracetheworld
06.12.2011 13:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten modulien yhdistäminen toimii käytännössä? Mulla on rolandin td 9 moduli johon ajattelin td3sen yhdistää. Kuulokeliitännästä mix iniin vai miten?

Jeltz
06.12.2011 16:39:45

Embracetheworld: Miten modulien yhdistäminen toimii käytännössä? Mulla on rolandin td 9 moduli johon ajattelin td3sen yhdistää. Kuulokeliitännästä mix iniin vai miten?

Mitä hyötyä tällä nyt yritetään hakea? Jos (ja kun todennäköisesti) tarkoituksena on lisätä triggeri-inputtien määrää, niin midi on oikea vastaus. Äänen siirtämiseen taas line out - mix in, mikäli jostain syystä tämä oli hakusessa.

Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
El Jefe
08.12.2011 19:12:48

Embracetheworld: Miten modulien yhdistäminen toimii käytännössä? Mulla on rolandin td 9 moduli johon ajattelin td3sen yhdistää. Kuulokeliitännästä mix iniin vai miten?

Esim mix iniin joo, mutta kait treenatessa haluat kuunnella musiikkia samalla niin joku pieni mikseri voisi tulla kysymykseen. Mulla Yamahan 6 kanavainen, minkä hinta näytti olevan käytettynä 69e, ( oli uutena 189e 5 vuotta sitten ). Parit piuhat vielä ja jos mukaan tulee kitaristeja tai basisteja, niin kaikki saavat sitten linjat sisälle mikseriin ja mikserin kuulokeliitännästä tai jostakin muusta riippuen mallista soundi ulos.

Noita malleja en tunne, tietenkin jos molemmissa mix init, niin sen musiikinhan saa sinne ensimmäisenä ketjussa olevaan moduliin.

Midin kanssa toimii varmaan kanssa, mutta siinä on omat niksinsä. Nyt jos ostaisin mikserin niin ostaisin firewiremikserin. Kun koneessa on tuo liitäntä. Ei vie niin paljoa tehoa koneelta kuin usb.

Embracetheworld
09.12.2011 16:28:20

Kiitoksia neuvoista, td3 mulla on tällä hetkellä käyttämättömänä joten siksi moduleita haluaisin kokeilla yhdistellä. Ajatuksena oli hankkia vielä lisää tomeja/symbaaleja, td9:n kaikki inputit ovat jo käytössä. Pitää katella tota mikseriä. Miten sitten käytännössä saan midin kautta enemmän trigger inputteja? Tarvitaanko joku esim tällainen http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm jos siis en lähdekkään moduleita yhdistelemään. Tuon boxin kautta varmaan saisin rummut kytkettyä midillä tietokoneeseenkin, mutta tuskin noin montaa inputtia tarvitsisin.

xerxes
09.12.2011 23:55:53

Embracetheworld: Kiitoksia neuvoista, td3 mulla on tällä hetkellä käyttämättömänä joten siksi moduleita haluaisin kokeilla yhdistellä. Ajatuksena oli hankkia vielä lisää tomeja/symbaaleja, td9:n kaikki inputit ovat jo käytössä. Pitää katella tota mikseriä. Miten sitten käytännössä saan midin kautta enemmän trigger inputteja? Tarvitaanko joku esim tällainen http://www.thomann.de/fi/alesis_trigger_io.htm jos siis en lähdekkään moduleita yhdistelemään. Tuon boxin kautta varmaan saisin rummut kytkettyä midillä tietokoneeseenkin, mutta tuskin noin montaa inputtia tarvitsisin.

Midillä saat hoiettua sillä nykysellä kolomosella samat jutut, ja enemmänkii, ku tuolla alesiksella. Siis kolomosen midi-outista ysin midi-iniin ja voit soittaa sen ysin soundeja kolomoseen kiinnitetyillä padeillä. Siinä kyllä pittää jottain tietää midistä. Semmonen muuten, että jos siinä ysissä on stereo-padeille paikkoja, niin niihin voi saaha 2 mono-padia kiinni, kun on semmonen piuha, missä on 2 kertaa mono(naaras mulla) toisessa päässä ja stereo toisessa päässä. Silleen mulla on olt esmes kaks bassaria kiinni yhdessä bassari-inputissa.

Relax.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti