Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Micro Cube sähkörummuille?
1
jortikka71
04.12.2011 18:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli käykö Micro Cube Yamahan sähkörummuille vahvariksi/kajariksi.
Olisiko muuta yksinkertaista ja HALPAA vastaavaa markkinoilla tai jollakulla myydä?
Tulee pikkumiehen huoneeseen, eli ei tarvii ihme laitos olla.
Kiitos!
 
-Dr.DW-
04.12.2011 18:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jortikka71: Eli käykö Micro Cube Yamahan sähkörummuille vahvariksi/kajariksi.
Olisiko muuta yksinkertaista ja HALPAA vastaavaa markkinoilla tai jollakulla myydä?
Tulee pikkumiehen huoneeseen, eli ei tarvii ihme laitos olla.
Kiitos!

 
Käy ihan loistavasti!
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Tom Miking
05.12.2011 09:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jortikka71: Eli käykö Micro Cube Yamahan sähkörummuille vahvariksi/kajariksi.
Olisiko muuta yksinkertaista ja HALPAA vastaavaa markkinoilla tai jollakulla myydä?
Tulee pikkumiehen huoneeseen, eli ei tarvii ihme laitos olla.
Kiitos!

 
Kyllä sieltä varmaan jotain kuuluu mutta kun sen bassotoisto ei ole kummoinen niin basari ei joko kuulu kunnolla tai sitten kaiutin alkaa "pieremään" basarin polkaisuilla. Minusta parempi vaihtoehto olisi joku bassokombo joka toistaisi bassoja paremmin.
 
Jeltz
06.12.2011 16:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Kyllä sieltä varmaan jotain kuuluu mutta kun sen bassotoisto ei ole kummoinen niin basari ei joko kuulu kunnolla tai sitten kaiutin alkaa "pieremään" basarin polkaisuilla. Minusta parempi vaihtoehto olisi joku bassokombo joka toistaisi bassoja paremmin.
 
Itse lähtisin hakemaan äänentoistoratkaisua ihan aktiivimonitorista (livekäyttöön tarkoitetusta, ei studiolähikenttämonitoreja*). Sähkörumpukäytössä tosin ongelmaksi muodostunee se, että padien akustinen napse on sen verta kovaa, että kovin pienillä purnukoilla lopputuloksena ei ole kuin pahaa mieltä, kun basari kuuluu kovempaa padista itsestään kuin kaiuttimesta. Siinä mielessä kunnolliset suljetut kuulokkeet on yksinään soittavalle helpoin ratkaisu äänentoistoksi, ja micro cube -kokoisella budjetilla saa jo ihan kelpo luuritkin.
 
*Tähänkin tosin täytyy todeta, että kerran tuli kokeiltua Behringerin B2031A-kaiuttimia sähkörumpujen toistossa, ja pienehköllä volalla kitaristin kanssa jammaillessa ratkaisu osoittautui ihan kelvolliseksi. Siltikin jos pääasiallisena tarkoituksena olisi hankkia äänentoistoa sähkörumpuihin, niin suuntaisin katseeni huomattavasti isompiin purnukoihin. Ikävä tosiasiahan tietysti on, että rahaa tuohon osastoon saa palamaan vaikka miten paljon.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
jip59
20.12.2011 20:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jortikka71: Eli käykö Micro Cube Yamahan sähkörummuille vahvariksi/kajariksi.
Olisiko muuta yksinkertaista ja HALPAA vastaavaa markkinoilla tai jollakulla myydä?
Tulee pikkumiehen huoneeseen, eli ei tarvii ihme laitos olla.
Kiitos!

Mun tuli hankittua (kun halvalla sain) Rolandin Cube60:n pojan Roland TD6:lle. Kuulokkeillahan tuota aluksi soiteltiin mutta muidenkin halu kuulla rumpalin tuotoksia ajoi kaiutinhankintaan. Tuntuu toimivan yllättävän hyvin tuossa käytössä koska kotisoitossa ja pienessä kämpässä ei voimakkuuksia paljoa tarvita.
 
Ei savua ilman kokeilua...
rintapek
25.12.2011 15:02:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: Itse lähtisin hakemaan äänentoistoratkaisua ihan aktiivimonitorista...
 
Mä lähtisin ihan samasta. Minust vähän ööh... yleiskäyttöisempi, kuin basso-, tai skittakombo. Tos kesällä pidettiin stressiklubin kanssa mökkitreenit, muuten jokseenkin akustiset, mut sähkörumpuja varten nappasin mukaan yhden Basic 100:n (199,-) Ihan hyvin pelitti tos hommassa. Äänivarojahan jokseenkin jokaisessa pieneenkään livekäyttöön tehdyssä ämyrissä löytyy mökki- tai kotikäyttöä ajatellen naapurihäirintään ja häätöön tarpeeksi.
 
Maltillisilla äänenpaineilla sähkäreitä voi soittaa kotona ihan kotistereoidenkin kautta.
 
Itse tossa just hankin tietokone- ja leffankatselukäyttöön Creative a220:t. Kukkaruukun kokoinen subi ja kaksi nyrkinkokoista sateliittia. Maksoi muistaakseni kolmekymppiä. Itse asiassa näist tuntuu lähtevän sevverran ääntä, et voisivat hyvinkin toimia kysyjän tarpeisiin passelisti. Subi lattialle bassarin eteen ja sateliitit klämppäis vaik riden ja krässin alle, suunnattuna tarpeen mukaan joko eteen- tai soittajaan päin. Mutta en suosittele, koska en ole kokeillut. Voisin toki alkuvuodesta asian treeniksellä testata. Kertoilen myöhemmin miten kävi.
 
Mut sehän näis ämyrihankinnoissa on nyrkkisääntö, että se äänenlaatu tuppaa jossain määrin korreloimaan hintalapun kanssa.
 
One kind of music only - the good kind
-Dr.DW-
25.12.2011 16:27:45 (muokattu 25.12.2011 16:29:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mä lähtisin ihan samasta. Minust vähän ööh... yleiskäyttöisempi, kuin basso-, tai skittakombo. Tos kesällä pidettiin stressiklubin kanssa mökkitreenit, muuten jokseenkin akustiset, mut sähkörumpuja varten nappasin mukaan yhden Basic 100:n (199,-) Ihan hyvin pelitti tos hommassa. Äänivarojahan jokseenkin jokaisessa pieneenkään livekäyttöön tehdyssä ämyrissä löytyy mökki- tai kotikäyttöä ajatellen naapurihäirintään ja häätöön tarpeeksi.
 
Maltillisilla äänenpaineilla sähkäreitä voi soittaa kotona ihan kotistereoidenkin kautta.
 
Itse tossa just hankin tietokone- ja leffankatselukäyttöön Creative a220:t. Kukkaruukun kokoinen subi ja kaksi nyrkinkokoista sateliittia. Maksoi muistaakseni kolmekymppiä. Itse asiassa näist tuntuu lähtevän sevverran ääntä, et voisivat hyvinkin toimia kysyjän tarpeisiin passelisti. Subi lattialle bassarin eteen ja sateliitit klämppäis vaik riden ja krässin alle, suunnattuna tarpeen mukaan joko eteen- tai soittajaan päin. Mutta en suosittele, koska en ole kokeillut. Voisin toki alkuvuodesta asian treeniksellä testata. Kertoilen myöhemmin miten kävi.
 
Mut sehän näis ämyrihankinnoissa on nyrkkisääntö, että se äänenlaatu tuppaa jossain määrin korreloimaan hintalapun kanssa.

 
Itsehän taasen sanoisin että skittacombon ja bassocombon suotimet on ihan eri planeetalta.
Siis nyt tarkoitan jakotaajuuksia.
Kerrostalokäyttöön Micro Cube ja sillä voi heittää pienessä huoneessa jopa keikankin.
Ei vaan syötä alle 50hZ taajuuksia niin pienelle (6,5") elementille.
Eli vaikka sähkiksen aivoista vääntää matalaa hiukan hiljemmalle.
Ja jos on tiranverran isompi paikka, niin kuutiothan voi linkittää.
Mutta yhdestä lähtee kyllä ihan ääntä, niin että piisaa!
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
rintapek
25.12.2011 17:28:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Itsehän taasen sanoisin että
 
Joo, kyllähän tossa useammankin ratkaisun saa toimimaan ja sitä helpommin, mitä vaatimattomammilla kriteereillä on liikenteessä.
 
Mut yks vaihtoehto tosiaan kotikäyttöön vois olla tämmöiset lähinnä tietsikalle tarkoitetut pienet 2.1- ratkaisut. Joku sopiva malli mis tosiaan sais jollain patentilla ämyrit klämpättyä kiinni räkkiin ja piuhoitukset kans. Vois olla näppärä ja ennenkaikkea "sisäsiisti" ratkaisu.
 
One kind of music only - the good kind
JHe
26.12.2011 14:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pojan sähkörumpuihin kokeiltiin ensin microcubea ja kuullosti kolkolta.
 
Pitkään mietin laittialle sijoitettavaa Rolandin P-10 monitoria ja tuli sitten kuitenkin hankittua esittelykäytössä olleet Yamahan vehkeet (ms-40dr, lattialla oleva bassoelementti ja telineisiin tulevat diskattikaiuttimet x 2).
 
Ero microcubeen on todella iso ja rummut kuullostavat nyt aivan eri soittimelta. Vertailu on tietysti täysin kohtuuton, kun ämyrit on tarkoitettu eri käyttöihin ja ovat eri hintaluokkaa. Mutta jos harrastus etenee, voin suositella noita rumpumonitoreja diskanttikaiuttimin. Teho piisaa ainakin kotikäytöön.
 
t_m_heinonen
04.01.2012 22:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin kitaravahvistin on tarkoitettu kitaralle eli se vääristää saundia sellaiseksi millä kitara kuulostaa hyvältä - ei juuri bassoa, paljon keskiääntä ja usein etenkin yläkeskiääntä ja melko vähän diskanttia. Bassovahvistimissa on varmaan aika sama juttu. Eli muut soittimet ei niiden kautta kuulosta kovin hyvälle.
 
Mua ihmetyttää, miksei jengi käytä vaan stereoita tällaisiin tarkoituksiin? Sähkörummut saa kotiteatteriin tai olkkarin stereoihin hyvin helposti kiinni ja ne ei väritä ääntä ollenkaan. Kotistereothan on ihan samanlaisia vehkeitä kuin PA-laitteet, paitsi hieman pienemmässä koossa.
 
Tai jos rummut on treeniksellä tai huoneessa jossa ei ole stereoita, niin kai kaikilla on joku vanha mankka missä on watteja ihan riittämiin?
 
Joka tapauksessa kitaravahvistin ei sovi laululle, rummuille eikä koskettimille sinällään, mutta harvoin tietysti treenaillellessa tai kotona soitellessa on saundeilla niin paljoa väliä.
 
chill
05.01.2012 16:43:27 (muokattu 05.01.2012 16:45:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/the_box_ma … id=5898b2b215c8be6e49cb1701d01c5131
Itse käytän välillä tuollaista, toimii ihan hyvin kyseisessä hommassa.
Paljon parempi saundi kuin kitaravahvistimissa, myös parempi kuin rolandin 30w bassovahvistimessa. Monikäyttöinen kapistus muutenkin.
Hintakaan ei ole paha, suosittelen :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «