Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä setti ois paras?
1
Juicyfruit
16.05.2011 20:28:19 (muokattu 16.05.2011 20:29:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs oisin ostamassa t-kaupasta kerrostaloasuntoon sähkörumpuja melko pienellä budjetilla (n.500€). Näitä Milleniumeja oon kattellu, vaikka niitä niin haukutaankin, mutta Thomann kuitenki tarjoaa sen 3 vuoden takuun tuotteelle ja päivittelen settiä tarvittaessa, eli nyt ei tarvii mitään täydellistä settiä olla.
Tiiän kyllä että kannattais ostaa vaikka käytetyt Rolandit tai Yammut, mutta mielelläni ostaisin ihan uudet, kun sen takuun kerta saa.
 
Eli asiaan: mikä Milleniumin, nimenomaan Milleniumin setti olisi paras? MPS-400 vaiko MPS-600? Tai ehkäpä Alesis DM6? Mielellään vastausta kyseisten settien omistajilta/kokeilleilta.. Ois ihan kiva saada kuulla näiden settien eroja (akustinen meteli, soitettavuus, aivot). Tiedän että nämä setit on pohjasakkaa mutta no money no honey, ja uudet haluaisin. Eli Rolandeista ja Yammuista ei tarvii alkaa ees puhumaan, tiiän kyllä ne merkit ja niiden hinnat..
 
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps400_edrum_stereo_set.htm MPS-400
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps600_edrum_profi_set.htm MPS-600
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps600_professional_mesh_set.htm MPS-600 mesh virpalla
http://www.thomann.de/fi/alesis_dm6_edrum_kit.htm Alesis DM6
 
Antti1
16.05.2011 20:43:23 (muokattu 16.05.2011 20:44:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso nyt kuitenkin Rolandin HD-1 settiä. Vaikka vähän lelulta voi pienen kokonsa vuoksi näyttää, niin se pitäisi olla ihan kunnollinen treenisetti ja melko hiljainenkin vielä.
 
http://www.thomann.de/fi/roland_hd1_practice_edrum_set.htm
 
E: Alesiksen kalliimpia settejä on ainakin kehuttu hintaansa nähden, joten ehkä tuo halpiskin voi olla testaamisen arvoinen laitos. Haikka siinä ensimmäisenä silmään pistää.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Juicyfruit
16.05.2011 21:08:14 (muokattu 16.05.2011 21:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta!
Sen setin olen monta kertaa katsonut, mutta hylännyt sen koska sitä ei voi laajennella mihinkään suuntaan :/ muuten kyllä..
 
Ja joo on tuo haikka melko jännä... Ja ainii Alesiksessa oliki se onkelma että basaripadi on nii pieni että tuplapedaalit ei siihen taida mahtua(?), sanokaa vaa jos oon väärässä. Eikä heti viittis uutta padia ostaa.
Lisää sais vastailla (muutkin) :--)
 
turunenmikko
17.05.2011 08:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras olisi TD-20(X) itselle mukavimman tuntuisilla ja näköisillä pädeillä (Roland/Jobeky/Hart..) ja pelleillä. Parastahan tässä kysyttiin alun perin.
 
Co.
17.05.2011 09:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Katso nyt kuitenkin Rolandin HD-1 settiä. Vaikka vähän lelulta voi pienen kokonsa vuoksi näyttää, niin se pitäisi olla ihan kunnollinen treenisetti ja melko hiljainenkin vielä.
 
http://www.thomann.de/fi/roland_hd1_practice_edrum_set.htm

 
Eipä tuokaan kannata jos tosiaan haluaa mahdollisuuden laajentaa settiä myöhemmin. Itse kävin aikanaan saman läpi, ostaako uudet Milleniumit vai käytetyt Rolandit samaan hintaan. Päädyin jälkimmäiseen, eikä kaduta yhtään. Mutta jos se on ehdoton ei, niin kannattaa varmaan käydä jossain testaamassa noita settejä mikäli mahdollista. Täältä tuskin kuulet kovin ylistäviä mielipiteitä Milleniumin rummuista tai moduuleista.
 
Ja millaista päivitystä olet miettinyt tekeväsi myöhemmin? Mesh-padejä?
 
JanneO
17.05.2011 11:26:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turunenmikko: Paras olisi TD-20(X) itselle mukavimman tuntuisilla ja näköisillä pädeillä (Roland/Jobeky/Hart..) ja pelleillä. Parastahan tässä kysyttiin alun perin.
 
Eipä tässä parasta kyselty vaan rajatulla budjetilla liikutaan.
 
Noissa halvoissa seteissä onkin ongelmana se myöhemmin laajennettavuus, en tiedä oikein noista milleniumeista. Joskus aikanaan ostin rolandin modulilla olevan millen setin ja ainoa käyttökelpoinen laitos oli se moduli, sekin silloinen rolandin halvin, eli TD3.
 
Ehkä järkevin tapa olisi kuitenkin odotella ja säästää pari satkua lisää ja katsella esim käytettyjä Rollen td-6 settejä tai vastaavaa?
 
Juicyfruit
17.05.2011 11:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turunenmikko: Paras olisi TD-20(X) itselle mukavimman tuntuisilla ja näköisillä pädeillä (Roland/Jobeky/Hart..) ja pelleillä. Parastahan tässä kysyttiin alun perin.
 
Kysyin viestissäni "mikä Milleniumin setti olis paras?".
 
Co.: Eipä tuokaan kannata jos tosiaan haluaa mahdollisuuden laajentaa settiä myöhemmin. Itse kävin aikanaan saman läpi, ostaako uudet Milleniumit vai käytetyt Rolandit samaan hintaan. Päädyin jälkimmäiseen, eikä kaduta yhtään. Mutta jos se on ehdoton ei, niin kannattaa varmaan käydä jossain testaamassa noita settejä mikäli mahdollista. Täältä tuskin kuulet kovin ylistäviä mielipiteitä Milleniumin rummuista tai moduuleista.
 
Ja millaista päivitystä olet miettinyt tekeväsi myöhemmin? Mesh-padejä?

 
Ei se nyt niin ehdoton ei ole.. Mutta ilmaisin sen niin saadakseni asiallista kommenttia Milleniumeista, mutta eipä sekään onnistunu :D Oon minä niitä vähän kattellukkin niitä käytettyjä, mutta helpoinhan se on aina takuun kans ostaa.
 
Ja päivityksistä, että Mesh-padejä oon aatellu siihen hankkia pikkuhiljaa, ja tossa Millen MPS-600 setissä näyttäs Mesh-virppa jo olevanki.. Ja tietenki yhteensopivia vähän parempia padejä.
 
Juicyfruit
17.05.2011 12:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Noissa halvoissa seteissä onkin ongelmana se myöhemmin laajennettavuus, en tiedä oikein noista milleniumeista. Joskus aikanaan ostin rolandin modulilla olevan millen setin ja ainoa käyttökelpoinen laitos oli se moduli, sekin silloinen rolandin halvin, eli TD3.
 
Ehkä järkevin tapa olisi kuitenkin odotella ja säästää pari satkua lisää ja katsella esim käytettyjä Rollen td-6 settejä tai vastaavaa?

 
Tuo Millen MPS-600 aivo on sellainen, että siihen saa liitettyä 10 padia, eli sitä voi kyllä laajentaa. Mikä Millen setti sulla oli? Ja mulla ei oikeen oo varaa eikä aikaa enää säästää yhtään satasta, ja kesän aikaan hankkisin ne. Enkä usko että 500 euron budjetilla sais Rollen settiä(?)..
 
Jeltz
17.05.2011 12:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicyfruit: Tuo Millen MPS-600 aivo on sellainen, että siihen saa liitettyä 10 padia, eli sitä voi kyllä laajentaa. Mikä Millen setti sulla oli? Ja mulla ei oikeen oo varaa eikä aikaa enää säästää yhtään satasta, ja kesän aikaan hankkisin ne. Enkä usko että 500 euron budjetilla sais Rollen settiä(?)..
 
500 euron kieppeillä noita käytettyjä TD-3 -setit liikkuu. TD-3KV tai TD-3KW olisi meikäläisen valinta pikkubudjetin sähkösetiksi. Erityisesti W-malli on soittomukavuudeltaan kalliimpienkin settien tasolla virvelin ja haitsupädin ansiosta, ja V-mallissakin on mesh-virveli.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Juicyfruit
17.05.2011 12:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: 500 euron kieppeillä noita käytettyjä TD-3 -setit liikkuu. TD-3KV tai TD-3KW olisi meikäläisen valinta pikkubudjetin sähkösetiksi. Erityisesti W-malli on soittomukavuudeltaan kalliimpienkin settien tasolla virvelin ja haitsupädin ansiosta, ja V-mallissakin on mesh-virveli.
 
Juu huomasin kyseisen setin torilla kattellessani ja aion pitää sen mielessä. :-)
 
Co.
17.05.2011 14:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicyfruit: Juu huomasin kyseisen setin torilla kattellessani ja aion pitää sen mielessä. :-)
 
Itselläni on tuo TD-3KW ja suosittelen lämpimästi. Itse olen päivitellyt ja päivittelen edelleen itse kootuilla padeillä, ei ole loppupeleissä kovin kallista hupia ja soittomukavuus ainakin omasta mielestäni paranee todella paljon. Jos taas meinaat Rolandin omilla padeillä päivittää, niin saat jo pulittaa aika korkeita summia :P
 
Mutta tosissaan, sinun tilanteessa käyttäisin omat rahani mieluummin käytettyyn Rolandiin kuin uuteen Milleniumiin.
 
Juicyfruit
17.05.2011 18:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Co.: Itselläni on tuo TD-3KW ja suosittelen lämpimästi. Itse olen päivitellyt ja päivittelen edelleen itse kootuilla padeillä, ei ole loppupeleissä kovin kallista hupia ja soittomukavuus ainakin omasta mielestäni paranee todella paljon. Jos taas meinaat Rolandin omilla padeillä päivittää, niin saat jo pulittaa aika korkeita summia :P
 
Mutta tosissaan, sinun tilanteessa käyttäisin omat rahani mieluummin käytettyyn Rolandiin kuin uuteen Milleniumiin.

 
Niinhän se on.. Taidan etsiskellä kyseistä settiä ja kyllähän noita torilla vilisee :--)
 
JanneO
17.05.2011 22:17:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicyfruit: Tuo Millen MPS-600 aivo on sellainen, että siihen saa liitettyä 10 padia, eli sitä voi kyllä laajentaa. Mikä Millen setti sulla oli? Ja mulla ei oikeen oo varaa eikä aikaa enää säästää yhtään satasta, ja kesän aikaan hankkisin ne. Enkä usko että 500 euron budjetilla sais Rollen settiä(?)..
 
Se millen setti oli mps-300 sarjan rungot ja kilkkeet + roland td3 moduli.
 
Ei tuo 10 padia käytännössä vielä paljoa ole, perussetti vie jo 9 inputtia, eli haitsulle 2, basari, tomit 3, snare, crasheille 2 ja ride. Tosin onhan tuossakin jo ihan hyvin ja jos tuossa mps-600 on vielä mahdollisuus johonkin dual-zone toimintaan, mutta en tiedä kun en ole sen millen aivon kanssa koskaan pelannut.
 
Juicyfruit
18.05.2011 15:54:16 (muokattu 18.05.2011 15:59:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Se millen setti oli mps-300 sarjan rungot ja kilkkeet + roland td3 moduli.
 
Ei tuo 10 padia käytännössä vielä paljoa ole, perussetti vie jo 9 inputtia, eli haitsulle 2, basari, tomit 3, snare, crasheille 2 ja ride. Tosin onhan tuossakin jo ihan hyvin ja jos tuossa mps-600 on vielä mahdollisuus johonkin dual-zone toimintaan, mutta en tiedä kun en ole sen millen aivon kanssa koskaan pelannut.

Joo silleen sen verran vaan voi laajentaa että laittaa toisen crashin ja neljännen tomin... Eli ei tuota MPS-600 oikeestaan voi edes tosta laajentaa, koska siinähän on jo 2 crashia ja 4 tomia. (ja nyt muuten hokasin että 11 inputtia tossa onki) Ja joo kaverillaki on MPS-300 setti.. Siinä on ne "kalvot" ihan kupruilla ja kuulostaa niinko remonttia tekis ko niillä soittaa :D
 
aleinone
18.05.2011 19:01:35 (muokattu 18.05.2011 19:37:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän noita Milleniuminkin settejäkin voi aivan hyvin parannella ja laajentaa.
 
Minulla oli ensiksi tällainen: http://www.thomann.de/fi/milleniumalesis_mps300dm5_edrumset.htm
Sama setti vähän viilattuna: http://www.leinonen.cc/images/rummut/IMG_3259.JPG ;-)
 
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
29
19.05.2011 09:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aleinone: Kyllähän noita Milleniuminkin settejäkin voi aivan hyvin parannella ja laajentaa.
 
Minulla oli ensiksi tällainen: http://www.thomann.de/fi/milleniumalesis_mps300dm5_edrumset.htm
Sama setti vähän viilattuna: http://www.leinonen.cc/images/rummut/IMG_3259.JPG ;-)

 
Joo, mulla oli kans alun perin toi sama MPS-400. Se on sitten makukysymys onko se "laajentamista", kun alkuperäisestä ei ole jäljellä kuin räkki... (Itselläni siis myös näin) ;)
 
JanneO
19.05.2011 13:21:25 (muokattu 19.05.2011 13:21:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Joo, mulla oli kans alun perin toi sama MPS-400. Se on sitten makukysymys onko se "laajentamista", kun alkuperäisestä ei ole jäljellä kuin räkki... (Itselläni siis myös näin) ;)
 
Joo, vähän samoilla linjoilla. Tuossa ei enään yhtenäistä ole käytännössä ton millen setin kanssa. Vähän sama kun ostat ensin ladan, siihen penkinpäällisen ja vaihdat auton mersuun mutta siirrät ne penkinpäälliset, niin ei se enää ole sen ladan tuunaamista ;)
 
aleinone
19.05.2011 20:29:21 (muokattu 19.05.2011 20:31:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on sitten makukysymys onko se "laajentamista", kun alkuperäisestä ei ole jäljellä kuin räkki...
Ihan totta. Tuo nyt oli ehken yhdenlainen ääriesimerkki mihin parantelu/laajentaminen loppupeleissä johtaa. Eikä tuokaan välttämättä "Se-lopullinen-setti" ole...
 
Vaan niin kuin tässäkin on tullut esille, niin hyvin paljon se laajentaminen riippuu aivosta. Tuossa DM5:ssa on 12 inputtia, joista perussetti vie sen 9, eli kolme padia/symbaalia saa lisää. Tosin ongelmahan on se, että kaikki inputit ovat monomallisia, joten esimerkiksi pelkkä virpan vaihto sellaiseen, joka tunnistaa myös kanttilyönnit, vaatii kaksi inputtia.
 
Vaan mikäänhän ei estä hommaamasta toista aivoa tai vaikkapa Alesiksen Trigger I/O:ta settiin aivon kaveriksi. Sitten ei lopu laajennusmahdollisuudet heti kesken.
 
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «