Muusikoiden.net
07.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland td12 ja Addictive drums
1
mustman
28.03.2011 09:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo midimäppäys toimii, eli setti ei ole kohdallaan.
Ad ei tarjoa valmista pohjaa mulla, kaverilla oli kun Ad paneelista ottaa kysymysmerkin ja sieltä user setup/tai jotain.

Voisko tuon kansion kopioida sinne, vai olisko helpompaa käydä jokainen padi läpi, jos niin, niin mites se tapahtuu??

Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!!
Tom Miking
29.03.2011 15:25:00

mustman: Mites tuo midimäppäys toimii, eli setti ei ole kohdallaan.
Ad ei tarjoa valmista pohjaa mulla, kaverilla oli kun Ad paneelista ottaa kysymysmerkin ja sieltä user setup/tai jotain.

Voisko tuon kansion kopioida sinne, vai olisko helpompaa käydä jokainen padi läpi, jos niin, niin mites se tapahtuu??

Sieltä kysymysmerkin alta avautuu vain pdf -tiedosto eli joku tällainen:
http://www.xlnaudio.com/downloads/manuals/addictive-drums-keymap.pdf
Tuo file on vain avuksi eli siitä näkee mikä midinuotti on AD:ssa pyhitetty millekin äänelle. Voit vaihtaa siellä Rolandin päässä ne midinuotit samoiksi kuin AD:ssa tai sitten laittaa PC:hen jonkun midinuottimäppäyssoftan jossa ne ruuvataan kohdalleen. Voi olla että siinä isäntäsoftassa jonka alla AD:ta pyörität löytyy myös midimäppäys. AD:n päässä ei (tietääkseni) niitä midinuotteja voi muuttaa.

29
29.03.2011 22:09:22

AD:n päässä ei (tietääkseni) niitä midinuotteja voi muuttaa.

Itse asiassa voi ja äärimmäisen helposti. Menet AD:n "Beats" -välilehdelle ja siitä sitten avaat "Map Window". Ruutuun avautuu ikkuna, jossa on oikealla MIDI nuotit koskettimistossa. Siitä voi hiirellä siirellä miten haluaa. Vielä helpompi nuotit on mapata painamalla kunkin "artikulaation" (esim. Ridessä: Ride Tip, Ride Bell, Ride Shaft, Ride Choke ja Ride CC Pos Shaft-Tip) vierestä L ("Learn" toiminto) kirjain valituksi ja lyödä kyseistä pädia sähkörummuista. AD siis valitsee näin automaattisesti sen MIDI nuotin, joka on modulissa kyseisellä pädilla.

Tom Miking
30.03.2011 18:23:05

29: Itse asiassa voi ja äärimmäisen helposti. ...
Very nice, good to know and thank you! Oppipahan tänäkin päivänä jotain hyödyllistä. Ei ole tullut sen AD:n beatsosastoa juurikaan pengottua.

Tom Miking
31.03.2011 18:19:22

29: Itse asiassa voi ja äärimmäisen helposti. Menet AD:n "Beats" -välilehdelle ja siitä sitten avaat "Map Window".

Minulla taitaakin olla vanha versio missä ei ole mitään tuon tapaistakaan..ilmankos en ole moiseen törmännyt.

29
01.04.2011 10:24:32

AD:n saa päivitettyä tuohon 1.5 Adrenaline versioon ilmaiseksi. On mielestäni äärimmäisen sähkörumpuystävällinen tuon päivityksen jälkeen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti