Muusikoiden.net
08.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha DD65,EZDrummer ja Toontrack Solo
1
Drac0nizz
11.03.2011 15:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisiko joku kokeneempi antaa ohjeet, että miten pystyn soittamaan EZDrummerin ääniä Yamaha DD65:lla?
Toontrack Solon kautta sain EZDrummerin päälle, mutta en saa toimimaan rumpujen kanssa.

Ja minulla on koneessa Realtek AC97 onboard "äänikortti", joka on aika paska, mutta olen lukenut netistä että sen saisi edes jotenkin kuulostamaan "hyvältä".

Tom Miking
14.03.2011 15:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drac0nizz: Niin, voisiko joku kokeneempi antaa ohjeet, että miten pystyn soittamaan EZDrummerin ääniä Yamaha DD65:lla?
Toontrack Solon kautta sain EZDrummerin päälle, mutta en saa toimimaan rumpujen kanssa. Ja minulla on koneessa Realtek AC97 onboard "äänikortti", joka on aika paska, mutta olen lukenut netistä että sen saisi edes jotenkin kuulostamaan "hyvältä".

Taikasana tässä on MIDI. Koko homma on vähän turhan pitkä selostettavaksi ja vaatii pientä perehtymistä mutta lyhyesti näin: hommaa jostain esim. MIDI-USB -muunnin, kytke se yammun ja tietokoneen väliin. Siellä toontrackissa laitat sitten inputiksi vaikkapa kaikki midikanavat jolloin se EZD sitten toivottavasti soittaa jotain ääntä kun yammua naputtelee.

Homma tuskin onnistuu kerralla näin helposti ja todennäköisesti tulet tarvitsemaan jotain näistä:
- MIDIOX, ohjelma jolla saat muutettua midinuotit oikein. Yammun ja EZD:n midinuotit ei varmaankaan täsmää keskenään, tämän avulla saat kuulumaan halutut äänet halutusta pädistä. Jos yammussa pystyy vapaasti muuttamaan midinuotteja niin tätä ei tarvi.
- MYokeNT, tällä saadaan virtuaalisia midikanavia. Eli midinuotit menee USB -portitsta "oikeaa" midikanavaa pitkin midioxille josta ne nuotit voi lähettää tätä virtuaalista kanavaa pitkin toontrackille. Jos yammussa pystyy vapaasti muuttamaan midinuotteja niin tätä ei tarvi.
- ASIO4All, tällä audiodriverilla saa ruuvattua kiusallista viivettä (asiantuntijat puhuu latenssista) siedettävän pieneksi. Eli yleensä ilman tätä ääni kuuluu reilusti myöhässä lyönnistä ja soittaminen on epätoivoista.

Mitä äänenlaatuun tulee niin minusta tässä tapauksessa laatu tulee enemmänkin sen rumpusoftan samplejen laadusta ja muokkausmahdollisuudesta. Tuo EZD on ihan kohtalainen softa mutta jos parempaa haluat niin saman valmistajan Superior tai sitten Addictive Drums on kelpo vaihtoehtoja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti