Muusikoiden.net
08.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TD-9/ Addictive drums = ongelmia haitsun kanssa
1
HCW
25.02.2011 13:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ota tuulta alleen tietokone puolella joten kokeillaan tänne. Alla vanhat viestit.
Jos joku osaa jeesata, niin ois huippu juttu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ostin tovi takaperin Rolandin TD-9 setin kotiin pääosin treenikäyttöön, mutta myös kotinauhoituksia silmällä pitäen. TD9:n omat samplet ei ihan sieltä parhaimmasta päästä ole ja kun AD itseltä löytyy, niin luonnollisesti setti piti hönkiä midikaapelin päähän. Itse TD-modulihan on helppo käyttöinen ja setille pystyi helposti asettamaan helposti haluamansa midinotet sun muut härpätykset. Ainoa on tuo haitsu, joka ei oikein tahdo suostua yhteistyöhön. Jalkiokontrolleri tajuaa poljetun haitsun ja avonaiset haitsunpellit saa kyllä paikoilleen, mutta esim. suljettua haitsua en saa toimimaan - jalkio pohjassa ja lyöt pädia. Mikä neuvoksi? Osaako kukaan auttaa?

Yksinkertaisuudessaa haitsu ei toimi niin kuin "normaalin" haitsun pitäisi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Päivitys on 1.5.1 , eli nuo kaikki viat pitäisi olla korjattu AD:n puolesta. Siis suurin ongelma on nyt se, ettei AD tunnista kuinka lujaa haitsua (jalkiota) painaa eikä se myöskään ymmärrä sitä jalkio"splässiä".

Sitten olisi toinenkin ongelma. Mulla on Komplete 7, jossa mukana siis Abbey Road Drums. Nyt kun olen tuosta TD-9 modulista mäpännyt uusiksi noita midinoteja, niin sehän ei niitä tajua tuossa Abbeyssa.

Onko olemassa softaa, joka osaisi välissä kirjoittaa uusiksi annetut midinotet? Jos mulla on snare vaikka 44 ja lyön pädiä, niin softa kääntää sen vaikka 55. Ymmärrätte pointin.

TD-9 ei voi tallentaa useita asetuksia, joten olisi jouhevaa pyöräyttää ne softasta.

Käyttiksenä 64 bittinen Vista.

Tom Miking
28.02.2011 08:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HCW: Siis suurin ongelma on nyt se, ettei AD tunnista kuinka lujaa haitsua (jalkiota) painaa eikä se myöskään ymmärrä sitä jalkio"splässiä".
Tähän kannattaa kysyä apua vaikkapa täältä. http://www.vdrums.com/forum/forum.php

Onko olemassa softaa, joka osaisi välissä kirjoittaa uusiksi annetut midinotet? Jos mulla on snare vaikka 44 ja lyön pädiä, niin softa kääntää sen vaikka 55. Ymmärrätte pointin. TD-9 ei voi tallentaa useita asetuksia, joten olisi jouhevaa pyöräyttää ne softasta.Käyttiksenä 64 bittinen Vista.
En tiedä vistayhteensopivuudesta mutta minä olen käyttänyt midi-ox -nimistä softaa jossa on tuommoinen mahdollisuus ja niitä eri setuppeja voi tallentaa "rajattomasti" eli modulissa voi olla defaulttinuotit ja eri rumpusoftille tai pädikonfiguraatioille on omat valmit midinuottikartat. Jos tuo ei toimi niin luulisi että noita löytyy vistalle jos googlaat "midi note mapper" tms.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti