Muusikoiden.net
10.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rivitaloasunnossa??
1
algaroth
01.11.2010 13:50:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs tuli tuossa tilattua tuo Alesis Dm10 studiokitti..
Pittäis vissii tässä lähiaikoina paketin saapua.. jippii!
Mutta siis mitenkä onko kokemuksia melutasosta rivitaloasunnossa..
Omistan toki akustisetkin mutta niillä ei passaa paukuttaa :D

Eikös nuissa kalvollisissa pädeissä pittäis tuon metelin tason olla aika pieni.. mitä ainakin olen kuullut niin olisivat tosi hiljaiset!
Ja mitä Alesis itse kehuu niin on nimenomaan tehty mahd hiljaiseksi akustiselta meteliltään,

Asun rivitalon päätyasunnossa ja tuntuupa tuo äänieristys olevan melko hyvä noin yleensäkin kun ei tunnu pahemmin naapureiden meno kuuluvan..
Eli tälläsillä vissiinkin passaa hyvin naputella rivarissakin? vai onko minkälaisia kokemuksia?

- Ari-P Pohjaniemi
Tom Miking
01.11.2010 15:32:14

Ei tuossa taida muuta ongelmaa olla kuin että bassarin polkeminen saattaa kuulua talon lattiarakenteiden kautta muihin asuntoihin mutta siitä pääsee kun laittaa paksun maton setin alle. Tai, löytyy täältä palstalta vinkkejä semmoisiinkin systeemeihin missä koko setti on nostettu tennispallojen päällä lepäävälle levylle. Ja jos se on päätyasunto niin eihän sitä muutakaan eristystä tarvi laittaa kuin yhdelle seinälle :).

algaroth
01.11.2010 15:38:56

Tom Miking: Ei tuossa taida muuta ongelmaa olla kuin että bassarin polkeminen saattaa kuulua talon lattiarakenteiden kautta muihin asuntoihin mutta siitä pääsee kun laittaa paksun maton setin alle. Tai, löytyy täältä palstalta vinkkejä semmoisiinkin systeemeihin missä koko setti on nostettu tennispallojen päällä lepäävälle levylle. Ja jos se on päätyasunto niin eihän sitä muutakaan eristystä tarvi laittaa kuin yhdelle seinälle :).

juu mää kattelinki tuossa noita ns "lava" vinkkejä.. mutta onnekseni mulla on tuommonen Mapexin rumpumatto niin jos se auttas enshätään ja rummuthan tulee pykättyä sen seinän puolelle missä ei ole asuntoa :)

täytyy sit vähän haistatella nuita naapureita että onko kuulunut mitään koputusta :)

- Ari-P Pohjaniemi
Tom Miking
02.11.2010 19:14:52

algaroth: täytyy sit vähän haistatella nuita naapureita että onko kuulunut mitään koputusta :)

Jos ei kuulu koputusta niin sitten ei kuulu naputusta :).

Ilelee
04.11.2010 10:16:01

Suosittelen, että käyt heti alkuun kysymyssä naapurissa kuuluuko vai eikö. Jos vain annat palaa päivän toisensa jälkeen, ni naapuri voi jo ehtiä hermostua niin pahasti, että välit tulehtuvat ja pienikin häiriö alkaa ärsyttämään.

Itse kokemusta on vain kerrostalosta, jossa suurin ongelma oli juuri tuo rakenteisiin välittyvä tärinä, joka kuulosti naapureista ilmeisesti samalta kuin joku pompottelisi koripalloa kämpässään. Tähän auttoi tollainen kelluva asia (itse käytin vaahtomuovia pallojen sijaan). Mattoja kokeilin, mutta niistä ei ollut mitään apua vaikka kuinka monta kerrosta laittoi. Eikä ongelma todellakaan ollut alla asuva naapuri ainoastaan, kyllä se muuallekkin välittyi rakenteita pitkin.

Kyllähän sähkörummuista akustistakin ääntä lähtee (vähintää lautasista), ei kovin kovaa, mutta ärsyttävää naputusta, joka voi tietysti kantauta ilmavaihtokanavien, mukana naapuriinkin (tai muuten jos seinät ovat huonot). Tuon melun kanssa suurin ongelma on omat asuinkumppanit, joten siinäkin mielessä kannattaa miettiä pystyykö huonetta joten paremmin eristämään.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti