Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland td-12kx, äänitys Macbookin kanssa
1
syltty81
26.09.2010 20:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain just tuliterän rolandin td-12kx rumpusetin ja olen yrittänyt äänittää vähän soittoa Macbookkini kanssa. Tähän mennessä olen saanut äänitettyä vain mekaanisen napsutuksen rumpukapuloista, eli hieman tökkii. Macbookki oli yhdistettynä rumpuaivoihin master out liitäntään.
Olisko kenelläkään kokemusta äänittämisestä tämän setin kanssa maccia käyttäen? Mitä liitäntää ja ohjelmia kannattas käyttää?

Tom Miking
27.09.2010 23:40:11

Jos saat vain mekaanista ääntä talteen niin silloin sinulla on varmaan se koneen sisäinen mikrofoni tms. valittuna inputiksi sille äänittävälle raidalle. Voisi kuvitella että master out on ihan ok lähtö tähän tarkoitukseen, aina voi kokeilla aux outia tai kuulokelähtöä. Et kerro tarinassa että mihin olet sen master outin kytkenyt? Periaatteessa sinun pitää kytkeä joku sopiva modulin out johonkin sopivaan koneen inputiiin (aux tai mic in tai vastaava) ja sitten äänitysohjelmassa valita se inputiksi, periaate on ihan sama riippumatta modulista tai käyttöjärjestelmästä tai koneesta. (Niin ja se midimaailma on sitten ihan oma tarinansa mistä ei tässä sen enempää...)

syltty81
28.09.2010 17:31:33

Juu kiitos paljon neuvoista. Vika oli niissä macin äänen sisääntulo asetuksissa. Macbookkini nauhoitti webbikameran mikin kautta. Maccini ääniliitäntä, mihin olin kytkenyt rumpuaivojen master outista lähtevän johdon, oli asetuksissa määritelty äänen ulostuloksi. Muutin ulostulon sisääntuloksi ja nyt vihdoin toimii äänitys:)

Tom Miking
30.09.2010 08:41:52

Hyvä että alkoi toimimaan. Aika erikoinen tuo mäkkimaailma kun softalla saa lähdön muutettua tuloksi eli että saman liittimen perässä on elektroniikat molempiin ja softalla valitaan kumpi se on... Tässä mielessä PC tuntuu järkevämmältä eli että on erikseen (mikki)tulo ja (kuuloke)lähtö, eipähän tule em. kaltaista hämmennystä.

tito
02.10.2010 16:01:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ks http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?t=33454

tuossa on jotain asiaa td-12 aivon master outeista. Ilmeisesti vaatii di-boxin väliin jos haluaa yhtä tasokasta ääntä tietokoneelle, kuin mitä saa kuulokeulostulosta. Td-12 master out on optimoitu rolandin rumpumonitorisysteemille. Olen kyllä aika newbie asian kanssa, hommasin ihan vasta 12-aivon settiini, ja toistaiseksi olen vasta experimentoinut garagebandillä midin nauhoittamista, ja lueskellut noita vdrum-foorumin juttuja.

taas on tänään
Ville.K
02.10.2010 17:48:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Hyvä että alkoi toimimaan. Aika erikoinen tuo mäkkimaailma kun softalla saa lähdön muutettua tuloksi eli että saman liittimen perässä on elektroniikat molempiin ja softalla valitaan kumpi se on... Tässä mielessä PC tuntuu järkevämmältä eli että on erikseen (mikki)tulo ja (kuuloke)lähtö, eipähän tule em. kaltaista hämmennystä.

Tuo on mun mielestä tän unibody MBP:n isoin puutos :S Kun ehti tottua vanhassa iMacissa erillisiin sisä- ja ulostuloihin. Mutta uskon, että Omppulan viisaat on suunnitellu asian sillä mielellä, että aika pieni osa käyttäjistä kuitenkaan tarvitsee noita yhtä aikaa (kun sisäinen mikki on ihan riittävän hyvä VOIP-puheluihin yms.

Jaahas, offtopiccia pukkaa :)

"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti