Muusikoiden.net
05.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland haitsut vh-11 / vh-12
1
skin trade
28.05.2010 07:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa kokemuksia! Mitä eroa tatsissa, tgiggauksessa ja muussa toiminnassa. Lähinnä soittotuntuma ja triggauksen nopeus ja muu toiminta kiinnostaisi, kumpi siis toimii paremmin? ..ja tietysti hyvissä Roland moduleissa (td-12, td-20, td-20x)
Jos jollain td-9 ja vh-11, toimiiko?
Kiitoksia

ps. hankkimassa

Ilelee
31.05.2010 10:18:06

skin trade: Kertokaa kokemuksia! Mitä eroa tatsissa, tgiggauksessa ja muussa toiminnassa. Lähinnä soittotuntuma ja triggauksen nopeus ja muu toiminta kiinnostaisi, kumpi siis toimii paremmin? ..ja tietysti hyvissä Roland moduleissa (td-12, td-20, td-20x)
Kiitoksia

ps. hankkimassa

Mulla on ollut toi VH-12 vuoden päivät ja kyllä se ihan hyvin pelittää (modulina TD-12 uusimmilla päivityksillä, mutta käytän lähinnä Superior Drummeria äänien tuottamiseen). TOSIN, enpä nyt allekirjoittaisi, että olisi hintansa arvoinen, etenkään verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Olen toki huono arvioimaan, koska kokemusta ei ole VH-11:stä tai muista vaihtoehdoista, jotka asennetaan normaaliin haitsu-standiin. En oikein vieläkään ole keksinyt mitä iloa tuosta alalautasesta on sähkörummuissa.

Mitä triggeröintii tulee, ihan yhtä hyvin se tuntuu pelittävän kuin muutkin Rolandin lautaset, eli ei valittamista. Akustinen melu on ehkä asteen kovempi kuin esim. CY-12:ssa, paitsi reunaan iskiessä (joka tosin on turhan pehmeää kumia mun makuun kuten lähes kaikissa näissä kumi-symbaaleissa), etenkin lautaset suljettuina melu on kovempi.

Hinta tossa tosiaan on sen verran törkeä, et nyt varmaan hankkisin tämän http://jobekydrums.co.uk/index.php? … ontent&view=article&id=68&Itemid=84 ja siihen jonkun sopivan lautasen (yamahoita on suosittu, mutta musta ne pitää kovempaa kolinaa kuin rolandit, ja ainakin crash-käytössä liikuu luonnottomasti) tai sitten tuon VH-11, joka sekin on aika tyyris.

TJORMA
05.06.2010 18:01:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skin trade: Kertokaa kokemuksia! Mitä eroa tatsissa, tgiggauksessa ja muussa toiminnassa. Lähinnä soittotuntuma ja triggauksen nopeus ja muu toiminta kiinnostaisi, kumpi siis toimii paremmin? ..ja tietysti hyvissä Roland moduleissa (td-12, td-20, td-20x)
Kiitoksia

ps. hankkimassa

Mullakaan ei kokemuksia muista kuin vh-12:sta. Toimii oikeeseen haikkaan verrattuna "kohtuullisesti". Ajaa asiansa, mutta eisim. itse olen jopa miettinyt pienimuotoisilla keikoilla (jos rolandeilla soitan) akustisen haikan mikitystä ja käyttöäa sähkösetin kanssa. Sen verran kaukana tuo kuitenkin on akustisesta.

-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
tito
14.08.2010 20:44:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilelee: Hinta tossa tosiaan on sen verran törkeä, et nyt varmaan hankkisin tämän http://jobekydrums.co.uk/index.php? ontent&view=article&id=68&Itemid=84 ja siihen jonkun sopivan lautasen (yamahoita on suosittu, mutta musta ne pitää kovempaa kolinaa kuin rolandit, ja ainakin crash-käytössä liikuu luonnottomasti) tai sitten tuon VH-11, joka sekin on aika tyyris.

Väljästi aiheeseen liittyen bongasin tämän T-kaupan sivuilta:
http://www.thomann.de/fi/millenium_hi_hat_controller_mine.htm
Jopa vähän Jobekyn vastaavaa halvempi, ja näyttää aika vastaavalta ulkoisesti. Mulla on tuo Jobekyn hihatcontroller, mutta en saa hihat chickejä ja splashejä pelaamaan alesiksen i/o:n kanssa, pitänee hommata joku rolandin td10 käytettynä tms.

taas on tänään
29
15.08.2010 19:27:18

tito: Väljästi aiheeseen liittyen bongasin tämän T-kaupan sivuilta:
http://www.thomann.de/fi/millenium_hi_hat_controller_mine.htm
Jopa vähän Jobekyn vastaavaa halvempi, ja näyttää aika vastaavalta ulkoisesti. Mulla on tuo Jobekyn hihatcontroller, mutta en saa hihat chickejä ja splashejä pelaamaan alesiksen i/o:n kanssa, pitänee hommata joku rolandin td10 käytettynä tms.

Tuossa milleniumin kontrollerissa sanotaan, että käy Yamahan aivojen kanssa. Silloinhan tuo käsittääkseni tarkoittaisi, että ei kävisi Rolandin kanssa, koska Yamahan haikat ei käy Rolandeihin.

Mulla on itsellä myös tuo Jobekyn kontrolleri TD12 kanssa. Tuossa ainakin chick toimii erittäin hyvin, mutta splashia en saa toimimaan riittävän luotettavasti.

aleinone
15.08.2010 20:15:09

Tuon kontrollerin kuvaus antaa ymmärtää, että siinä on vain auki/kiinni -asennot.
Näin ollen sen luulisi toimivan kaikkien moduleitten kanssa.

tito
29.08.2010 16:55:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaas nyt tähän samaan topickiin vaika vähän offtopic onkin: Mitä e-symbaalia suosittelette tollasen jobeky-tyyppisen hh-kontrollerin kanssa. Mulla on ollut jobekyn perus single zone symbaalisetti, joita nyt myyn pois ja ajatus olis ostaa joku dual zone myös hi-hatiin (bow ja edge triggeröinti).

taas on tänään
29
29.08.2010 17:24:35

tito: Jatketaas nyt tähän samaan topickiin vaika vähän offtopic onkin: Mitä e-symbaalia suosittelette tollasen jobeky-tyyppisen hh-kontrollerin kanssa. Mulla on ollut jobekyn perus single zone symbaalisetti, joita nyt myyn pois ja ajatus olis ostaa joku dual zone myös hi-hatiin (bow ja edge triggeröinti).

Itselläni on käytössä Yamahan PCY-135 Roland TD-12 modulin kanssa. Yamahan symbaalipadit ovat mielestäni oikein hyviä, eikä siis tuo PCY-135:kään tee poikkeusta. Aiemmin minulla oli käytössä Roland CY-5, jossa oli mielestäni myös oikein hyvä triggaus, mutta ei ole varmaan parhaimmillaan oikeaan hh-ständiin kun on epäkesko (reikä ei siis ole keskellä).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti