Muusikoiden.net
08.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörumpujen latenssi
1
Hellurei
29.12.2009 19:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on mielestänne sopiva häiritsemätön latenssi, kun veivaa ezdrumerilla cubasessa? Itsellä on siinä 6,5 luokkaa. On vaan jotenkin ongelmaa kun ei pysy klikissä millään. Soittotaidostan se ;-) juu juu..mutta, Ei osu kun ajoittain quantin viivoille.

kanninen
29.12.2009 20:46:36

Hellurei: Mikä on mielestänne sopiva häiritsemätön latenssi, kun veivaa ezdrumerilla cubasessa? Itsellä on siinä 6,5 luokkaa. On vaan jotenkin ongelmaa kun ei pysy klikissä millään. Soittotaidostan se ;-) juu juu..mutta, Ei osu kun ajoittain quantin viivoille.

Siis työnnät MIDI:ä koneelle eikä pysy klikissä?

Mun mielestäni latenssin ei pitäisi vaikuttaa muuhun, kuin siihen miten kuulet ne rummut soittaessasi. Sinne "nauhalle" niiden pitäisi tulla ihan ajallaan, koska Cubase (ASIO-ajureilla) osannee ottaa latenssin huomioon.

Kokeile soittaa niin, että kuuntelet moduulin omia soundeja ja sitten klikki koneelta moduulin mix-in -liitännän kautta luureihin.

Hellurei
29.12.2009 23:08:02

kanninen: Siis työnnät MIDI:ä koneelle eikä pysy klikissä?

Juu soitan rolandin td 3 lla midinä. Kokeilin soittaa niillä omilla modulin soundeilla ja se onnistuikin paremmin kuten neuvoit. Mutta vieläkään ei isku osu ihan drumeditorin pystyviivoille tarkkaan, ei taida itse soittamalla pystyäkkään. Tai sit on miehessä vika ;-)

Mitäs mieltä olet tosta 6,5 latenssista? Tarviiko saada pienemmäks?

Ja vielä miks isku snaren isku tulee useasti kuin tremolona kuin snare ois sairaan herkkä, joutuu oikein kapulaa painaan kalvoon ettei se häirittis. Onkoos padin asetus liian herkällä vai mikä?

Tää sähkö rumpu juttu on mulle nyt tuorein juttu cubase maailmassa, kaikki muu hoituukin jo omin käsin. Olen tähän mennessä ezdrummer komppeja lisäilly kyllä hyvin tuloksin, mutta vieläkun sais tämän rumpu jutun haltuun niin vot vot !!!

kanninen
30.12.2009 10:51:19

Hellurei: kanninen: Siis työnnät MIDI:ä koneelle eikä pysy klikissä?

Juu soitan rolandin td 3 lla midinä. Kokeilin soittaa niillä omilla modulin soundeilla ja se onnistuikin paremmin kuten neuvoit. Mutta vieläkään ei isku osu ihan drumeditorin pystyviivoille tarkkaan, ei taida itse soittamalla pystyäkkään. Tai sit on miehessä vika ;-)

Ja vielä miks isku snaren isku tulee useasti kuin tremolona kuin snare ois sairaan herkkä, joutuu oikein kapulaa painaan kalvoon ettei se häirittis. Onkoos padin asetus liian herkällä vai mikä?

Tää sähkö rumpu juttu on mulle nyt tuorein juttu cubase maailmassa, kaikki muu hoituukin jo omin käsin. Olen tähän mennessä ezdrummer komppeja lisäilly kyllä hyvin tuloksin, mutta vieläkun sais tämän rumpu jutun haltuun niin vot vot !!!

En ole Cubasea ikinä käyttänyt, joten siitä en osaa sanoa. Enkä tiedä latenssien arvoista, koska itselläni on käytässö pelkästään läppärin oma äänikortti, enkä kuuntele soittaessani rumpuja sitä kautta. Äänittäessä mun mielestäni sillä latenssilla ei tosiaan ole merkitystä, koska äänitysohjelman pitäisi osata kompensoida se kuitenkin.

Kokeile säätää sitä retriggering (tai jotain sinne päin)-asetusta isommaksi.

29
30.12.2009 12:16:30

Itselläni on Reaperissa ASIO4All käytössä ja se on säädetty siten, että Reaper näyttää latenssiksi 5.8/6.2 ms. En nyt sitten tiedä mitä nuo arvot kauttaviivan eri puolilla tarkalleen ottaen tarkoittavat, mutta noin 6 ms latenssista kuitenkin puhutaan. Ei mielestäni huomaa soitossa millään tavalla. Jostain luin, että joku rumpali oli valitellut 6ms latenssin haittaavan kun soittelee erittäin nopeita tuplabasarikomppeja, mutta tiedä häntä...

Hellurei
30.12.2009 20:29:35

kanninen: Hellurei:

En ole Cubasea ikinä käyttänyt, joten siitä en osaa sanoa. Enkä tiedä latenssien arvoista, koska itselläni on käytässö pelkästään läppärin oma äänikortti, enkä kuuntele soittaessani rumpuja sitä kautta. Äänittäessä mun mielestäni sillä latenssilla ei tosiaan ole merkitystä, koska äänitysohjelman pitäisi osata kompensoida se kuitenkin.

Kokeile säätää sitä retriggering (tai jotain sinne päin)-asetusta isommaksi.

Joo kattelinkin sitä manuaalia, pitää kokeilla sitä retriggering juttua.
Kiitti vastauksista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti