Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-3
1 2
samumaster
31.05.2011 15:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko Roland TD-3KW:ssä olevan PDX-8 virvelipädin korvata Yamahan PD-100:lla?
 
Olen, siis röydän.
Jeltz
31.05.2011 18:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Voiko Roland TD-3KW:ssä olevan PDX-8 virvelipädin korvata Yamahan PD-100:lla?
 
PD-100 on Rolandin padi (vanhemman mallin 10" singlezone mesh), mitähän tässä tarkoitetaan? Yamahalla on TP-100 -mallinen padi kylläkin.
 
Ainakin Yamahan 3-alueisissa symbaalipadeissa alueiden tunnistus on toteutettu eri tavalla kuin Rolandeissa, jolloin ilman modauksia Rolandin aivon kanssa padi toimii kaksialueisena (reuna ja kello samaa aluetta, pellin selkä toinen alue). Luultavasti Yamahan 3-alueisten tomi/virvelipadien kanssa tulee vastaan samanlaisia ominaisuuksia. Lisäksi eri valmistajan padien kanssa joutuu todennäköisesti säätämään vähän enemmän triggausasetuksia jotta triggaus toimii optimaalisesti. Ainakin TD-6V:ssä on Rolandin omille padeille valmiit triggeriasetuspresetit, jolloin niiden kanssa ei tarvitse nähdä vaivaa.
 
Kysymys onkin ehkä ennen kaikkea siitä, että mitä ajattelit tällä padin vaihdolla saavuttaa? Mun mielestä PDX-8 on tuntumaltaan ihan kelvollinen ja triggaukseltaan mainiosti toimiva snarepadi. Parempaan suuntaan jos haluaa, niin ainakin PD-105 toimii erinomaisesti (esim. TD-6KX:n vakiosnarepadi, joka meikäläiseltä löytyy) tai isompaan mennessä PD-125. Varmaan myös muiden valmistajien 10"-12" meshit ovat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
samumaster
01.06.2011 15:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: PD-100 on Rolandin padi (vanhemman mallin 10" singlezone mesh), mitähän tässä tarkoitetaan? Yamahalla on TP-100 -mallinen padi kylläkin.
 
Ainakin Yamahan 3-alueisissa symbaalipadeissa alueiden tunnistus on toteutettu eri tavalla kuin Rolandeissa, jolloin ilman modauksia Rolandin aivon kanssa padi toimii kaksialueisena (reuna ja kello samaa aluetta, pellin selkä toinen alue). Luultavasti Yamahan 3-alueisten tomi/virvelipadien kanssa tulee vastaan samanlaisia ominaisuuksia. Lisäksi eri valmistajan padien kanssa joutuu todennäköisesti säätämään vähän enemmän triggausasetuksia jotta triggaus toimii optimaalisesti. Ainakin TD-6V:ssä on Rolandin omille padeille valmiit triggeriasetuspresetit, jolloin niiden kanssa ei tarvitse nähdä vaivaa.
 
Kysymys onkin ehkä ennen kaikkea siitä, että mitä ajattelit tällä padin vaihdolla saavuttaa? Mun mielestä PDX-8 on tuntumaltaan ihan kelvollinen ja triggaukseltaan mainiosti toimiva snarepadi. Parempaan suuntaan jos haluaa, niin ainakin PD-105 toimii erinomaisesti (esim. TD-6KX:n vakiosnarepadi, joka meikäläiseltä löytyy) tai isompaan mennessä PD-125. Varmaan myös muiden valmistajien 10"-12" meshit ovat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

 
Kyllä, tarkoitin siis Yamahan TP-100:ta.
 
En ite tykkää PDX-8:ssa koska siinä on se korkea kantti johon osuu helposti ellei laita sellaseen 20 asteen kulmaan tai liian alas, ja pieni soittotila jonka ympärillä on se muovirinki johon siihenkin helposti osuu. Sitä ei siis saa kovin hyvään asentoon.
 
Ton Tp-100:n voi mun tietääkseni laittaa snarestandiin ja en ole varma onko soittotila isompi, mutta ainakin kantti on matalampi, eli sen voi laittaa paljon realistisempaan asentoon. Eikä se kumipinta oikein haittaa mua.
 
Mutta ei toi mikään pakollinen vaihto ole, halusin vain tietää että sopiiko tuo omistamaani moduliin.
 
Olen, siis röydän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «