Muusikoiden.net
11.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-4KX vai TD-9K?
1 2
pexi
12.11.2009 11:23:51 (muokattu 12.11.2009 12:02:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Himakäyttöön sähkösettiä ostamassa ja valinta tulee tapahtumaan tod näk näiden suurinpiirtein samanhintaisten settien välillä. Kumpaa kannattaisi preferoida, mesh-padeja vai parempaa aivoa? Muita ominaisuuksia joita kannattaisi ottaa huomioon?

Oma lyhyt analyysi tässä:

TD-9K http://www.thomann.de/fi/roland_td9k_vdrum_meshrubber_set.htm
+ parempi aivo (enemmän settejä, paremmat soundit)
+ parempi laajennettavuus (no joo, muistaakseni yksi sloti enemmän)
- kumipadit

TD-4KX http://www.thomann.de/fi/roland_td_4kx_v_compact_mesh_set.htm
+ mesh padit
- huonompi aivo
- laajennettavuus (sloti perussetin lisäksi ainoastaan yhdelle pellille)

Jeltz
12.11.2009 13:40:45

Noista vaihtoehdoista mä ottaisin TD-9K:n. TD-4KX:n padisatsissa ainoat erot on tomipädit, jotka kuitenkin sähkösetin osista on (ainakin mun näkökulmastani) ne turhimmat. Jos samaan rahaan saisi paremman riden/virvelin/basarin, olisi se ihan harkinnan arvoinen kattaus, mutta tuollaisenaan ei kovin kiinnostava.

Mulla ei tosin ole kummastakaan aivosta kokemusta, mutta TD-6KX:n omistajana on tullut todettua, että ne mesh-tomit on aika yhdentekeviä, mutta sen sijaan 10" virveli ja CY-12 ridenä on erittäin jees. Kehittyneempää moduulia sen sijaan aika-ajoin kaipailee.

Kai huomasit että kumpikaan linkittämistäsi seteistä ei pidä sisällään räkkiä?

Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
pexi
16.11.2009 22:19:27

Kiitos vastauksesta. Ainoa mikä vielä jää mietityttämään on noiden kumipadien tatsi.. Täytyypä käydä niitä jossain kokeilemassa ihan livenä. Mikäs tuossa CY-12:ssa on erona noihin peruslätkiin?

Ja joo, huomasin että noissa linkatuissa seteissä oli pelkät rummut..

Jeltz
16.11.2009 22:48:40

pexi: Mikäs tuossa CY-12:ssa on erona noihin peruslätkiin?

Mun mielestäni se on huomattavasti kivamman tuntuinen kuin CY-8. Ei mikään oikea symbaali, mutta käyttäytyy tatsiltaan kuitenkin mukavammin.

Lisäksi se on 3-alueinen (reuna, selkä, kupu) erona CY-8:n kahteen (reuna, selkä). Itse en TD-6V:n kanssa siitä mitään hyödy, mutta ymmärtääkseni TD-9 tukee kolmialueista rideä, TD-4 taas ei.

Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
jaseppala
18.11.2009 16:26:25

Itselläni on Roland TD-4KX keikkakytössä ja olen ollut suht tyytyväinen
Peltien äänet saisivat olla enemmän "luonnollisemmat"

Elxu
18.11.2009 20:18:30

Itse valitsisin TD-9K:n. Ero verkkokalvo- ja kumipadien välillä ei ole loppujen lopuksi hirveän suuri ellei soittaja ole erittäin kokenut. TD-4 ja TD-9 moduulien välillä sen sijaan on huima ero. TD-9:llä pystyy itse muokkaamaan kunkin padin äänten korkeutta, kaikua, terävyyttä jne ja tällä tavoin saa itselleen juuri mieluisan setin. Ja jos omistaa TD-9, ei tarvitse myöhemmin tehdä vaikeaa päätöstä ylimääräisen symbaalin ja tomin välillä, extra inputteja kun on kaksi.

kanninen
18.11.2009 23:49:29

Elxu: Itse valitsisin TD-9K:n. Ero verkkokalvo- ja kumipadien välillä ei ole loppujen lopuksi hirveän suuri ellei soittaja ole erittäin kokenut. TD-4 ja TD-9 moduulien välillä sen sijaan on huima ero. TD-9:llä pystyy itse muokkaamaan kunkin padin äänten korkeutta, kaikua, terävyyttä jne ja tällä tavoin saa itselleen juuri mieluisan setin. Ja jos omistaa TD-9, ei tarvitse myöhemmin tehdä vaikeaa päätöstä ylimääräisen symbaalin ja tomin välillä, extra inputteja kun on kaksi.

En tiedä mitä tarkoitat "erittäin kokeneella", mutta kyllä ainakin akustisiin rumpuihin tottuneelle on verkkokalvopädien tatsi aika paljon kumipädejä luonnollisempi. Lisäksi ainakin Rolandin verkkokalvopädit on todella hiljaisia verrattuna kumipädeihin.

Tosin nyt taidettiin puhua tomipädeistä, joilla ei ainakaan itselläni ole loppuen lopuksi niin paljon väliä, kuin virvelillä. Kyllä mäkin varmaan kallituisin tuohon TD-9-settiin, ellei sitten soittele niitä tomeja jotenkin erityisen paljon. Tuohon harkitsisin vielä ehkä verkkokalvobassaria, jos on pelkona herkkäkorvaiset alakerran naapurit.

pexi
27.11.2009 10:07:41

Kiitokset kommenteista/mielipiteistä. Näiden valossa taidan kallistua tuon paremman aivon ja laajennettavuuden puoleen.. Nämä kun menee myös 9-vuotiaan poikani käyttöön hänen aloitellessa harrastusta, niin ehkä noilla tutorial/harjoittelu -ominaisuuksilla on myös käyttöä.. :)

kanninen
27.11.2009 10:22:59

pexi: Kiitokset kommenteista/mielipiteistä. Näiden valossa taidan kallistua tuon paremman aivon ja laajennettavuuden puoleen.. Nämä kun menee myös 9-vuotiaan poikani käyttöön hänen aloitellessa harrastusta, niin ehkä noilla tutorial/harjoittelu -ominaisuuksilla on myös käyttöä.. :)

Muista sitten vaan tilata sellainen setti, jossa on se räkki mukana. :-)

pexi
27.11.2009 11:16:56

kanninen: Muista sitten vaan tilata sellainen setti, jossa on se räkki mukana. :-)

Joo, T-kaupan bundlet on käteviä. :)

Jaaqo
29.11.2009 18:07:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pexi: Joo, T-kaupan bundlet on käteviä. :)

Tästä saa, jos ei kätevämmin, niin ainakin halvemmalla: http://www.dv247.fi/invt/69489/

Siellä on myös sama setti ilman pedaalia sun muita, mutta maksaa saman verran, joten samahan nuo on ottaa mukaan.

Germaniac
04.12.2009 18:19:23

Mua kiinnostaisi tietää että pystyykö noihin lataamaan omia sampleja?

kanninen
05.12.2009 00:19:27

Germaniac: Mua kiinnostaisi tietää että pystyykö noihin lataamaan omia sampleja?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=56&t=183408&o=0#p8953354

Hakkis.THA
06.12.2009 17:27:07

Jaaqo: Tästä saa, jos ei kätevämmin, niin ainakin halvemmalla: http://www.dv247.fi/invt/69489/

Siellä on myös sama setti ilman pedaalia sun muita, mutta maksaa saman verran, joten samahan nuo on ottaa mukaan.

Onkos muuten tossa mukana räkkiä?

Jaaqo
20.12.2009 22:51:38

Hakkis.THA: Onkos muuten tossa mukana räkkiä?

Vähän myöhäinen vastaus, mutta:

This kit includes: MDS-9 Drum Stand x 1

Nivel
21.12.2009 16:06:59

Jos vielä jatkaisi: onko td 9k ja td 9kx välillä muita eroja kuin kalvot? Aivo? Pellit? Ikäänkuin virveli olisi erilainen?

Elxu
21.12.2009 16:26:14

Nivel: Jos vielä jatkaisi: onko td 9k ja td 9kx välillä muita eroja kuin kalvot? Aivo? Pellit? Ikäänkuin virveli olisi erilainen?

K ja KX settien aivot ovat samat. Kumiset tomit on KX setissä korvattu verkkokalvoisilla ja virveli on isompikokoinen. Myös toinen CY-8 symbaalipadi on korvattu paremmalla CY-12 symbaalipadilla. Jos budjetti riittää, suosittelen ostamaan samantien TD-9KX:n, sillä se tulee paljon halvemmaksi kuin TD-9K:n ostaminen ja padien "päivittäminen" myöhemmin.

Tomannilla
TD-9K: http://www.thomann.de/fi/roland_td9k_vdrum_mesh_head_set.htm
TD-9KX: http://www.thomann.de/fi/roland_td9kx_vdrum_mesh_head_set_02.htm

Nivel
21.12.2009 19:51:23

Kiitän vastauksesta, varsinkin kun td-9kx tuli jo tilattua täältä:

http://www.dv247.com/drums-and-perc … p-electronic-drum-kit-bundle--69490

Pientä jännitystä siitä miten palvelu toimii.

Antti1
21.01.2010 17:05:35

Aihetta sivuten: mä olen tässä tutkinut ja ihmetellyt noiden sähköpannujen eroja. Olen päätymässä kumilätkäiseen TD-9K -settiin. Onko se kaikinpuolin hyvä valinta? KX menee automaattisesti jo aivan liian kalliiksi, ellen käytettynä löydä. Lisäksi en ole paljoa pannuja käskyttänyt, näillä lähtisin harrastuksesta vasta alkuun. Sen verran kuitenkin tiedän, ettei ne kumilätkät nyt tuntumaltaan pistä erityisemmin tomeissa vituttamaan.

Mistä noi Rolandit mahtaisi saada halvimmalla uutena, tai mistä niitä voi metsästää käytettynä torin lisäksi?

Nivel
21.01.2010 22:13:18 (muokattu 21.01.2010 22:14:14)

Veikkaan että ylläolevasta linkistäni (ts. dv247.comista) löydät halvimmat uudet. Itse tilasin 9kx:t eikä ongelmia ollut. Tyytyväinen olen settiin. Itsekin yritin käytettyjä katsella, vaan eipä oikein kohtuuhinnalla näkynyt.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti