Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TD-3 vai TD-6 käytettynä?
1 2
Kähmy
14.10.2009 12:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, tommoisia olen katellut, molemmilla suurinpiirtein sama hinta..Kumpi kannattaa valita? TD-6:ssa tais olla 1-zone cymbaalit ainakin ja hihat padilla. Painaako moduli sen verran enemmän vaa'assa, että 6:n ja siihen sitten "tuuninkinpalikkaa"?
 
Kiitos kaikesta infosta,
 
Kähmy
 
south_of_heaven
14.10.2009 17:43:39 (muokattu 14.10.2009 17:44:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2-zone symbaalit TD-6:ssa, kuten TD-3:ssakin. Soundin voi määritellä sillä, lyötkö reunaan vai lyöntiosaan. Esimerkiksi itelläni on kaksi eri crash-soundia samassa pellissä.
 
Myös virveli ja tomit ovat kaksialueisia, niihin voi esim. reunaan määritellä toisen soundin, vaikka kanttilyönnin kuten tapana on ollut. Itselläni on ykköstomin reunassa splash ja kakkostomin reunassa china, niin on niitä peltejä sitten käytössä ihan kunnolla vielä 3 oman symbaalin lisäksi.
 
Palatakseni kysymykseesi; ehdottomasti noista valitsisin TD-6:n. Huomattavasti enemmän soundeja ja paljon mukavampi käyttää, kun näyttönä on muutakin kuin vain kaksi numeroa. Itsellä on nyt 3-4 vuotta ollut TD-6KV käytössä eikä se ole tuosta mihinkään lähdössä. :)
 
En tiedä mitä tarkoitit tuolla vaakajutulla, mutta TD-6:n aivo on suhteellisen kevyt, ei haittaa millään tavalla.
 
Life in plastic, it's fantastic!
kanninen
14.10.2009 21:44:18 (muokattu 14.10.2009 21:45:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu, mitä haet. TD3 on uudempaa tuotantoa, TD-6 vanhempaa. Jos haet hyvälaatuisia akustisen rummun soundeja, ota TD-3. Jos soitat avaruusteknoa tai haluat paljon efektejä, ota TD-6. Jos haluat lisäksi hyvän soittotatsin, ota V-symbaaleja ja mesh-pädejä.
 
TD-6:ssa on paljon soundeja ja enemmän vipuja, mutta jos haet rock/jazz-meininkiä, on soundeista suurin osa tarpeettomia. TD-3:ssa ei ole kuin muutama soundi per instrumentti, mutta melkein kaikki on suhteellisen aidon kuuloisia akustisen rummun soundeja. Lisäksi TD-3:ssa on "coach mode"-harjoitteita, joista ainakin yksi (speed) on ihan hauska.
 
Mulla on molemmat aivot. TD-6 pölyttyy kaapissa.
 
south_of_heaven
14.10.2009 23:32:14 (muokattu 14.10.2009 23:35:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Riippuu, mitä haet. TD3 on uudempaa tuotantoa, TD-6 vanhempaa. Jos haet hyvälaatuisia akustisen rummun soundeja, ota TD-3. Jos soitat avaruusteknoa tai haluat paljon efektejä, ota TD-6. Jos haluat lisäksi hyvän soittotatsin, ota V-symbaaleja ja mesh-pädejä.
 
TD-6:ssa on paljon soundeja ja enemmän vipuja, mutta jos haet rock/jazz-meininkiä, on soundeista suurin osa tarpeettomia. TD-3:ssa ei ole kuin muutama soundi per instrumentti, mutta melkein kaikki on suhteellisen aidon kuuloisia akustisen rummun soundeja. Lisäksi TD-3:ssa on "coach mode"-harjoitteita, joista ainakin yksi (speed) on ihan hauska.
 
Mulla on molemmat aivot. TD-6 pölyttyy kaapissa.

 
Mä oon kyllä saanut varsin vakuuttavat (ainakin noin treenimielessä) soundit TD-6:seen, mielestäni paremmat kuin TD-3:n soundit. Toisaalta, niitä saa ruuvailla ulos aika pitkään, ennenkuin ne helmet löytyy sieltä. Ambienssiefektit lisäävät realismia myös. Yhden keikan kehtasin jopa soittaa sillä, kun ei akustisia ollut käsillä.
 
Life in plastic, it's fantastic!
kanninen
15.10.2009 10:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Mä oon kyllä saanut varsin vakuuttavat (ainakin noin treenimielessä) soundit TD-6:seen, mielestäni paremmat kuin TD-3:n soundit. Toisaalta, niitä saa ruuvailla ulos aika pitkään, ennenkuin ne helmet löytyy sieltä. Ambienssiefektit lisäävät realismia myös. Yhden keikan kehtasin jopa soittaa sillä, kun ei akustisia ollut käsillä.
 
Joo varmaan säätämällä ne soundit paranee paljon.
Yksi vaihtoehto voisi olla TD-6 ja siihen päälle joku näistä: http://www.vexpressionsltd.com/td06.html
 
olhawa
15.10.2009 12:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen tai south of heaven (tai joku muu jolla kyseinen murikka käytössä, musta tuntuu-vastauksilla ei käyttöä), kuinka monelle lisäpadille TD 6- aivossa on tilaa (ilman sitä lisäpalikkaa jolla kanavia saa miljuunia)?
 
kanninen
15.10.2009 12:41:42 (muokattu 15.10.2009 12:44:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olhawa: kanninen tai south of heaven (tai joku muu jolla kyseinen murikka käytössä, musta tuntuu-vastauksilla ei käyttöä), kuinka monelle lisäpadille TD 6- aivossa on tilaa (ilman sitä lisäpalikkaa jolla kanavia saa miljuunia)?
 
Mulla on TD-6V. Se eroaa TD-6:sta siten, että V-mallin tomeissa toimii kanttilyönnit.
 
Suoraan sopii siis perussetti kolmella tomilla ja kahdella crashillä. Crash-koloon voi tietenkin laittaa myös tomipädin ja päinvastoin. Näiden lisäksi ei ilman haaroituspiuhaa jää yhtään koloa vapaaksi. Kaksi tomisisääntuloa voi haaroittaa, joilloin saadaan kaksi pädiä lisää. Haaroituksen myötä tosin joutuu sitten V-mallin kanttilyönneistä luopumaan, mutta kuka sitä nyt tomien kanttiin läimii?
 
Tuolla on TD-6V:n ohjekirja:
http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811536/TD-6V_e8.pdf
 
olhawa
15.10.2009 13:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ach soo. Kyseessä tarkemmin sanottuna siis TD 6 KW, aivohan on kai sama V- ja W- malleissa? Eli homma hoitunee haaroittimella joka muuntaa stereojakin kahdeksi monojakiksi, eikös juu
 
kanninen
15.10.2009 14:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olhawa: Ach soo. Kyseessä tarkemmin sanottuna siis TD 6 KW, aivohan on kai sama V- ja W- malleissa? Eli homma hoitunee haaroittimella joka muuntaa stereojakin kahdeksi monojakiksi, eikös juu
 
Näin juuri. Kuutossarjan aivoja on vain kaksi erilaista, TD-6 ja TD-6V.
 
Tarkoittanet siis tätä settiä: http://www.roland.com/products/en/TD-6KW/
Tuossahan on vain kaksi peltiä, joten yksi pädiliitin on vielä vapaana. Siihen voi sitten suoraan ilman haaroitusta tökätä vaikka tomipädin tai peltipädin.
 
olhawa
15.10.2009 14:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos ja kumarrus
 
south_of_heaven
15.10.2009 19:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Tarkoittanet siis tätä settiä: http://www.roland.com/products/en/TD-6KW/
Tuossahan on vain kaksi peltiä, joten yksi pädiliitin on vielä vapaana. Siihen voi sitten suoraan ilman haaroitusta tökätä vaikka tomipädin tai peltipädin.

 
Itse olen hankkinut erikseen vielä yhden symbaalipädin, eihän sitä nyt kahdella kukaan pärjää. Suosittelen, satasella saa jo pädin ja sähkösettiin sopivan ständin. Tosin itse en hankkinut Rolandin omaa, on sikahintainen. Eikä siinä ollut puomia, toisin kuin hankkimassani ständissä, joka taisi olla jotain yleisräkkiä varten tarkoitettu ständi, josta sitten vain otin "oikeiden symbaalien" siipimutterit ja muut pois.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Tom Miking
16.10.2009 10:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt soundeista puhutaan niin jos hyviä soundeja haluaa niin kannattaa kannattaa siirtyä MIDI-PC-VSTi -maailmaan eli hommata halpa TD3 -setti ja ostaa säästyneillä rahoilla PC:hen hyvä rumpusofta (Superior, Addictive Drums tms.). Ne soundit on meinaan valovuoden parempia kuin modulien omat soundit. Joskus tulee soitettua modulien soundeilla ja kyllä ne lähinnä itkettää PC:n soundeihin verrattuna.
 
Jeltz
16.10.2009 10:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Itse olen hankkinut erikseen vielä yhden symbaalipädin, eihän sitä nyt kahdella kukaan pärjää. Suosittelen, satasella saa jo pädin ja sähkösettiin sopivan ständin. Tosin itse en hankkinut Rolandin omaa, on sikahintainen. Eikä siinä ollut puomia, toisin kuin hankkimassani ständissä, joka taisi olla jotain yleisräkkiä varten tarkoitettu ständi, josta sitten vain otin "oikeiden symbaalien" siipimutterit ja muut pois.
 
Kerro toki mikä pädi. Itse olen TD-6KX:n täydentämistä toisella crashilla miettinyt, mutta Rolandin CY-8 ei tuntumaltaan kovin paljon vakuuta. CY-15R rideksi ja nykyinen CY-12RC toiseksi crashiksi olisi ehkä paras ratkaisu, mutta mikäli pikkubudjetilla löytyy varteenotettavia vaihtoehto, kiinnostaa se toki köyhää opiskelijaa.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
kanninen
16.10.2009 13:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Jos nyt soundeista puhutaan niin jos hyviä soundeja haluaa niin kannattaa kannattaa siirtyä MIDI-PC-VSTi -maailmaan eli hommata halpa TD3 -setti ja ostaa säästyneillä rahoilla PC:hen hyvä rumpusofta (Superior, Addictive Drums tms.). Ne soundit on meinaan valovuoden parempia kuin modulien omat soundit. Joskus tulee soitettua modulien soundeilla ja kyllä ne lähinnä itkettää PC:n soundeihin verrattuna.
 
Näinhän se varmaan on. Välimallina voisi olla nuo V Expressions -kitit. Onko täällä jollain kokemusta niistä? Mikä VEX-paketti olisi hyvä aloitus-kokeilu-setti?
 
Tom Miking
16.10.2009 14:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä jollain kokemusta niistä? Mikä VEX-paketti olisi hyvä aloitus-kokeilu-setti?
Ai meinaat niinkuin jotain tällaisia http://www.vexpressionsltd.com/index.html ?
Jos lontoon kieli vaan taittuu niin muistaakseni täällä oli jotain juttua aiheesta:
http://www.vdrums.com/forum/
Ja onhan siellä paljon muutakin hyödyllistä keskustelua sähkörummuista....
 
south_of_heaven
16.10.2009 16:54:15 (muokattu 16.10.2009 16:54:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Jos nyt soundeista puhutaan niin jos hyviä soundeja haluaa niin kannattaa kannattaa siirtyä MIDI-PC-VSTi -maailmaan eli hommata halpa TD3 -setti ja ostaa säästyneillä rahoilla PC:hen hyvä rumpusofta (Superior, Addictive Drums tms.). Ne soundit on meinaan valovuoden parempia kuin modulien omat soundit. Joskus tulee soitettua modulien soundeilla ja kyllä ne lähinnä itkettää PC:n soundeihin verrattuna.
 
Totta, itse käytän Superioria, ja eipä nuo TD-6:n soundit ole niihin verrattuna mistään kotoisin. Superior integroituu tuohon TD-6:teen vieläpä varsin hyvin, ja kun latenssin vääntää alas 32:teen, niin a vot.
 
Jeltz: Kerro toki mikä pädi. Itse olen TD-6KX:n täydentämistä toisella crashilla miettinyt, mutta Rolandin CY-8 ei tuntumaltaan kovin paljon vakuuta. CY-15R rideksi ja nykyinen CY-12RC toiseksi crashiksi olisi ehkä paras ratkaisu, mutta mikäli pikkubudjetilla löytyy varteenotettavia vaihtoehto, kiinnostaa se toki köyhää opiskelijaa.
 
Kyllähän se tuo CY-8 on, samaa sarjaa kuin nuo muutkin, köyhyyksissäni tuli aikoinaan ostettua... :) Joku DIY-ratkaisu voisi olla hyvä, mutta en ole siihen maailmaan itsekään päässyt... Jos haluat hyvää tuntumaa, voisit katsella nuita Alesiksen Surge-peltejä, mutta en tiedä missä hinnoissa ne liikkuvat. Silti, ei luultavasti kovin edulliseksi tule...
 
Life in plastic, it's fantastic!
Kähmy
19.10.2009 14:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuo TD-3 tai TD-6:n MIDI-PC homma oikein toimii? Siis onko tarkoitus noilla PC-softilla ladata uusia soundeja vai käyttää rumpuja siten, että ne toimivat vain "triggerinä" ja PC-soittaa sitten soundit? Pakko kysyä, kun ei ole tietoa...
 
Talosta löytyy pari PC:tä ja Macbook pro.
 
Kiitos yo. kommenteista!
 
-kähmy
 
south_of_heaven
19.10.2009 18:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kähmy: käyttää rumpuja siten, että ne toimivat vain "triggerinä" ja PC-soittaa sitten soundit? Pakko kysyä, kun ei ole tietoa...
 
Kyä näin on.
 
Life in plastic, it's fantastic!
kanninen
19.10.2009 22:35:51 (muokattu 26.10.2009 12:17:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kähmy: Mitenkäs tuo TD-3 tai TD-6:n MIDI-PC homma oikein toimii? Siis onko tarkoitus noilla PC-softilla ladata uusia soundeja vai käyttää rumpuja siten, että ne toimivat vain "triggerinä" ja PC-soittaa sitten soundit? Pakko kysyä, kun ei ole tietoa...
 
Talosta löytyy pari PC:tä ja Macbook pro.
 
Kiitos yo. kommenteista!
 
-kähmy

 
Useimmiten jälkimmäisellä tavalla.
 
Rolandin moduuleihin (paitsi SPD-S) ei voi ladata kokonaan uusia soundeja, mutta uusia settejä voi ladata MIDI:n kautta. Eli tavallaan homma voi toimia myös tuolla ensin mainitulla tavalla, mutta silloin ladataan uusia säätöjä olemassa oleviin soundeihin. Tällä tavalla toimii nuo edellä mainitut V Expressions -extrasetit.
 
Nolte
18.10.2010 12:36:19 (muokattu 18.10.2010 12:39:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju, mutta en viitsinyt tämän takia uuttakaan avata.
 
Paljonko on järkevää maksaa pari vuotta vanhoista hyväkuntoisista Roland TD6-KX:istä?
 
Noiden kanssa voinee käyttää EzDrummeria tms. soundiarsenaalin lisäämiseen?
 
EDIT: Näemmä onnistuu tuo jälkimmäinen, ihan tässä samassa ketjussa luki. Köh. :)
 
Tätä en allekirjoita!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «