Muusikoiden.net
06.12.2016

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kehälyönnit eivät mene perille
1
Squierrel
20.05.2008 13:19:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jouduin tekemään Rollen TD-kolmoselle tehdasresetin. Tämän jälkeen virvelin rimshot- ja cross-stick -jutut eivät ole enää toimineet kunnolla. Rim-ääni lähtee vain todella kovalla lyönnillä ja silläkin satunnaisesti.

Rim sensitivityn säätäminen ei herkistä kehää, ainoastaan ääni voimistuu. Mitä säätöä minun pitäisi tehdä, vai onko controllerissa vika?

"Squier is the Epiphone of guitars."
29
20.05.2008 13:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkein kokeilisin kaikki variaatiot, eli onko vika piuhassa, vai liittimessä padin tai modulin päässä.
Koita siis vaihtaa johtoa ja jos ei auta testaa virvelisisääntuloon jotain tomipadeista. Jos ei vieläkään pelitä tuntuisi, että vika on modulin päässä.

Squierrel
17.06.2008 09:35:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkein kokeilisin kaikki variaatiot, eli onko vika piuhassa, vai liittimessä padin tai modulin päässä.

Vika selveni juuri, kun olin kirjoittamassa sähköpostia Rolandin tukeen ja vielä kerran tsekkasin.

Vika oli se, että virvelin kohdalla oli väärä trigger type, TD-3-aivon tehdasasetuksissa on ilmeisesti vakiona kumilätkävirppa ja verkkovirpan trigger tyyppi täytyy erikseen asettaa.

"Squier is the Epiphone of guitars."
ankkiz
14.12.2009 08:56:37 (muokattu 14.12.2009 08:58:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osittain aiheeseen liittyen:
Mitä täytyisi asetuksista muuttaa, jotta saisin kehälyönnit toimimaan rideksi asennetussa tomipadissa(pd8).

Ongelma tuntuu siis olevan päällisin puolin sama kuin ketjun aloittajalla:
Rim -valo syttyy vain erittäin kovaa lyödessä täysin randomisti korkeintaan joka neljännellä lyönnillä.
Minun tietotaidoilla ja yrityksillä triggerherkkyyden nostaminen nostaa vain äänenvoimakkuuden sietämättömäksi, eikä varsinaista syttymisherkkyttä.

EDIT:
Triggertyyppeinä olen koittanut käyttää Ride, Crashia ja PD-8:lle optimoituja asetuksia.

www.mikseri.net/lampas
kanninen
14.12.2009 10:45:30

ankkiz: Osittain aiheeseen liittyen:
Mitä täytyisi asetuksista muuttaa, jotta saisin kehälyönnit toimimaan rideksi asennetussa tomipadissa(pd8).

Ongelma tuntuu siis olevan päällisin puolin sama kuin ketjun aloittajalla:
Rim -valo syttyy vain erittäin kovaa lyödessä täysin randomisti korkeintaan joka neljännellä lyönnillä.
Minun tietotaidoilla ja yrityksillä triggerherkkyyden nostaminen nostaa vain äänenvoimakkuuden sietämättömäksi, eikä varsinaista syttymisherkkyttä.

EDIT:
Triggertyyppeinä olen koittanut käyttää Ride, Crashia ja PD-8:lle optimoituja asetuksia.

NO ainakin tuo trigger type pitää olla se PD-8, jos se pädi kerran on PD-8.
Oletko kokeillut pädiä tomipädinä? Toimiiko yhtä kehnosti?

kanninen
14.12.2009 10:49:32

kanninen: NO ainakin tuo trigger type pitää olla se PD-8, jos se pädi kerran on PD-8.
Oletko kokeillut pädiä tomipädinä? Toimiiko yhtä kehnosti?

Tai itse asiassa virvelipädinä. Tomipädeissä ei taida rimshotit toimia TD-3:ssa.

Tom Miking
14.12.2009 12:32:40

"Minun tietotaidoilla ja yrityksillä triggerherkkyyden nostaminen nostaa vain äänenvoimakkuuden sietämättömäksi, eikä varsinaista syttymisherkkyttä."
Se varsinainen syttymisherkkyys että lähteekö siitä ylipäätään mitään ääntä tulee kyllä siitä pädin mekaniikasta ja sille ei paljoa voi tehdä. Sillä herkkyyden nostolla vaan saa kuulumaan suuremman äänen pienemmällä kosketuksella, sen volan nousun saa kompensoitua kun laittaa ko. pädin volan pienemmälle. Toisaalta jos sen herkkyyden säätää ylös niin se tappaa samalla dynamiikan eli saadaan aikaiseksi aito 80 -lukulainen konekivääriefekti eli joka lyönti tulee yhä lujaa riippumatta siitä miten lujaa lyö.

Tom Miking
16.12.2009 09:13:50

Niin, pädin "herkkyyttä" voi parantaa sillä että ottaa kyseiseltä pädiltä crosstalk cancelin pois päältä eli että moduli päästää läpi pienimmätkin padiltä tulevat signaalit. Tottakait sitten voi päästä läpi tarpeettomiakin iskuja eli että ride kilahtaa kun lyödään lattiatomia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti