Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-9
1 2 3
Youni
12.08.2008 09:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsingin Musamaailmassa ainakin on esillä TD-12, TD-9 kumiversiona ja olikohan vielä TD-3.
 
Kiitoksia tiedosta!
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Pedroz
24.08.2008 09:56:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tuli justiinsa ostettua TD-9KX, ja on kyllä melkoista herkkua verrattuna entiseen vanhaan DTXpress I:een.
 
Mistä ostit ja minkälaiseen hintaan sait? Ostoslistalla on sähkörummut ja budjetti noin pari tonnia, parhaassa tapauksessa jo ensi kuussa olisi rahat kasassa. Juuri tuota settiä olen vähän vakavammin katsellut.
 
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Barley
24.08.2008 16:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä ostit ja minkälaiseen hintaan sait?
 
Tampereen DLX Music, 1690e.
 
But now the holy dollar rules everybody's lives. Gotta make a million doesn't matter who dies.
Tumppi7
13.09.2008 23:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandilla tuotekehitys toimii ja uusia versioita tulee. Mulla on TD-10-setti ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Maksoi aikoinaan paljon. Nyt kuitenkin ollut vähemmällä käytöllä, kun on pieniä lapsia. Olenkin ajatellut ehkäpä myydä pois.
 
Jos jotakuta kiinnostaa TD-10, voidaan hieroa kauppaa. Ilmoittakaa ja katotaan sitten asiaa eteenpäin.
 
matset
16.09.2008 10:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin tuli hommattua TD9-KX ja yllätys oli melkoinen (pakko myöntää että olin vähän skeptinen sähkörumpuja kohtaan) kun pääsin noiden kanssa kunnolla vauhtiin.
 
Verkkokalvollisilla pädeillä soittotuntuma on ihan ok ja saundit hyvin kohdallaan, säätömahdollisuuksiakin on ihan riittävästi.
 
Loistovehkeet kotona harjoitteluun, klikin ja scope-toiminnon kanssa saa taas peruskompin hinkkaus ihan uusia ulottuvuuksia.
 
_WASTED_
13.10.2008 17:43:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans toi td-9 kx ja mulla on vähän ongelmia cy-8 padien triggauksen säädöissä. Mulla on siis kaikki triggeriportit käytössä. Sekä crash2 että aux. Eli mulla on 3x cy-8 ja yksi cy-12. 12 toimii moitteettomasti samoilla säädöillä kuin cy-8 mutta cy-8 jättää iskuja pois. Voisko joku, jolla ei tätä ongelmaa ole, tarkastaa säätönsä ja kirjoittaa ne tänne. Kiitos jo etukäteen.
 
Barley
14.10.2008 23:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin CY-8 hieman pyki triggauksen suhteen, ainakin hyvin usein kun löi virvelin kanssa yhtä aikaa. Laskin kokeeksi triggerisäädöistä Xtalk Cancelin puoleen alkuperäisestä, ja sen jälkeen onkin toiminut ihan mainiosti.
 
But now the holy dollar rules everybody's lives. Gotta make a million doesn't matter who dies.
absentmind
18.10.2008 18:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Rhythm-Scope-ominaisuus on muuten aivan loistava! On tullut sillä nyt runsaamminkin omaa soittoa tarkasteltua.
 
Perkeleus
20.10.2008 10:03:36 (muokattu 20.10.2008 10:57:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua td-12. Oon erittäin tyytyväinen ollut setin toimintaan. Tuli vaan mieleen, kun oon katellut muitten laittaneen tosi paljon laajennusta settiin, että miten noita sisääntuloja saa jaettua? setissähän ei ole crashin lisäämisen jälkeen laajennuspaikkoja, kuin kahden auxin verran.
 
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jhert/laniaweb/gear/td12c.jpg
 
29
20.10.2008 11:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua td-12. Oon erittäin tyytyväinen ollut setin toimintaan. Tuli vaan mieleen, kun oon katellut muitten laittaneen tosi paljon laajennusta settiin, että miten noita sisääntuloja saa jaettua? setissähän ei ole crashin lisäämisen jälkeen laajennuspaikkoja, kuin kahden auxin verran.
 
Käsittääkseni noissa paljon laajennetuissa seteissä käytetään toista moduulia tai Roland TMCtä tai vastaavaa konvertteria.
 
Tee-se-itse -miehelle linkkiä tästä:
http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?t=27881
 
NaamaEsa
21.10.2008 10:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NÄ O HYVÄT
 
Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen. -zanteri
vileee
29.01.2009 18:45:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko jollain heittää noita sensitivity ja treshold asetuksia.
Jos lyön haikkaan tai crashiin rim löyntejä myös head trigger "tunnistaa" iskun.
 
Mitkä säädöt teillä on?
Olisin erittäin kiitollinen tiedoista.
 
Ricce
03.02.2009 09:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen virtalähde tuossa TD-9 aivossa on, odottelen sitä englannista tilattua ja varmastikin siinä on sikäläinen virtapiuha. Eli onko se seinästä virtalähteeseen menevä piuha irrotettava vai kaivanko puukon esiin ja vaihdan pistotulpan.
Adapterit kun on aina vähän mitä on...
 
Onko kukaan tutustunut tämän firman tuotteisiin: http://www.vexpressionsltd.com/
muutenkin kaikenlainen "säätäminen" kiinnostaa :)
 
Kun nyt vaan tulis...
 
Ricce
05.02.2009 14:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen virtalähde tuossa TD-9 aivossa on...
 
vastaan itselleni, risasta radiosta löytyi sopiva piuha
 
Barley
22.02.2009 12:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan tutustunut tämän firman tuotteisiin: http://www.vexpressionsltd.com/
muutenkin kaikenlainen "säätäminen" kiinnostaa :)

 
Ostin heti TD-9:n saatuani tuon Hodge Podge -kokoelman, ja on kyllä paljon parempia settejä kuin moduulissa valmiina. Hassua miten nuo Rolandin tyypit ei tunnu jaksavan säätää noita ääniä kohdalleen, moduuli vaan ulos puolivillaisilla seteillä.
 
But now the holy dollar rules everybody's lives. Gotta make a million doesn't matter who dies.
Ricce
23.02.2009 09:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Barley: Ostin heti TD-9:n saatuani tuon Hodge Podge -kokoelman, ja on kyllä paljon parempia settejä kuin moduulissa valmiina. Hassua miten nuo Rolandin tyypit ei tunnu jaksavan säätää noita ääniä kohdalleen, moduuli vaan ulos puolivillaisilla seteillä.
 
Itse tein samoin ja niillä on tullut soiteltua, aluksi vaan ihmetytti kun oli padit ei toiminut kuten piti, piti sitten konffailla.
Taitaa olla näillä valmistajilla se tarkoitus että kuulostaa demoissa ja liikkeessä testattuna hyvältä, mahdollisimman paljon erilaisia kilkkeitä. Sama juttu kitarapuolella Line6 Podeissa.
 
Ruuvaamalla oppii :)
 
Ricce
23.02.2009 09:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielenkiintoinen ongelma:
 
ostin TD-9KX -settiin 2kpl CY-8 -lisäsymbaalit ja niiden kanssa tuntuu olevan ongelma ettei ota kaikkia iskuja vastaan, etenkin jos osuu yhtäaikaa virvelin kanssa, tai jos komppaa niihin.
 
29
23.02.2009 13:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanlaista ongelmaa kyseisen symbaalin kanssa sekä TD3, että TD12 moduulilla.
Eikö olekin vielä näin, että padin selkä triggaa tarkasti, mutta reuna ei?
 
Tuohon snaren kanssa samanaikaisesti -ongelmaan voisi kokeilla pienentää CY-8 inputin CROSS-TALKia. Toinen mikä voisi auttaa, on lisätä SCAN TIME arvoa. Itselläni ainakin Yamahan symbaalipadien triggausta tarkensi.
 
En ole tutstunut tuohon TD-9 moduuliin, mutta kuvittelisin, että triggeriparametrien nimet ovat samat kuin muissakin Rolandeissa.
 
Ricce
23.02.2009 14:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Samanlaista ongelmaa kyseisen symbaalin kanssa sekä TD3, että TD12 moduulilla.
Eikö olekin vielä näin, että padin selkä triggaa tarkasti, mutta reuna ei?
 
Tuohon snaren kanssa samanaikaisesti -ongelmaan voisi kokeilla pienentää CY-8 inputin CROSS-TALKia. Toinen mikä voisi auttaa, on lisätä SCAN TIME arvoa. Itselläni ainakin Yamahan symbaalipadien triggausta tarkensi.
 
En ole tutstunut tuohon TD-9 moduuliin, mutta kuvittelisin, että triggeriparametrien nimet ovat samat kuin muissakin Rolandeissa.

 
Nimenomaan juuri näin, padit ovat "crash" ja "china" käytössä, eli reunaan tulee lyötyä (joo joo, voihan niitä kääntää ja lyödä selkään...).
Pitääpä ottaa manuaali kätöseen ja perehtyä.
 
29
23.02.2009 15:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossahan on juurikin se v***umainen puoli, että reuna on kyseisessä symbaalissa (kuten aikalailla kaikissa kumisymbaaleissa) paljon äänettömämpi kuin selkä. Itselleni kun akustisen äänen minimointi on eräs tärkeimpiä prioriteetteja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «