Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Husband
1 2 3 4 5 6 7 8
Speedy
28.07.2003 15:05:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysinpä Jyväskylästä erään mielenkiintoisen levyn. Bändi on nimeltään Husband.. Onkos kukaan kuullut moisesta.. Jos ei niin suosittelen ettimään käsiin ja kuuntelemaan.. Ehdottomasti paras mulle tähän asti vastaan tullut "suomi-proge" levy.. Suomessakin alkaa tulla "suurenmaailman" tyylisiä bändejä.. Tää on varmaan suomen Vital Tech Tones..=) Kyseessähän on siis Anssi Nykänen - Harri Rantanen - Varre Vartiainen trio, jossa on mukana tosin vähä muitakin vierailevia tähtiä..
 
Tietääkö joku, onko tää ainut levy tältä poppoolta? Entä onko suomessa muita vastaavia levyjä tullut.. Kun ei paljo etemmä helsinki tämmösiä näkojään tuu vastaan, nii vähä vaikee löytää mitään uutta..=/
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
kede
28.07.2003 15:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaapa se olla ainut levy. Olen itse nähny kerran kyseisen yhtyeen livenä, mukanaan Marzi Nyman kitarassa.
 
Ihan ok musaa, mutten nyt ehkä Vital Tech Tonesiin vertais, sillä Warren soitto on enemmän rock-pohjalta lähtevää.
 
Vetivät kyllä sangen nerokkaan coverin Smells Like Teen Spiritistä :)
 
Speedy
28.07.2003 15:20:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok musaa, mutten nyt ehkä Vital Tech Tonesiin vertais, sillä Warren soitto on enemmän rock-pohjalta lähtevää.
 
No en tiiä mistä lähtee, mut varsinki ekassa biisissä on niin Scott Herdersson (?) saundi ett huh huh.. No joka tapauksessa en muutakaan tähän hätään keksiny.. Kuitenki parempaa (lue: jotain järkee) ku VTT:ssä..=I
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
MK73
10.01.2006 11:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutkin tuossa Lenni-Kalle Taipaleen diskografiaa ja sieltä löytyi maininta: "Husbandin toinen levy (2005)" Mitä? Täh?! Onkos tällainen siis jo ilmestynyt vai pian tulossa.. vai vitsi? Nähtävästi Lenni-Kalle on ainakin mukana kyseisellä albumilla.
 
Tietoa?
 
Jimi Henri
10.01.2006 13:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Husbandista tykkää, kannatta tutustua myös Wayne Krantzin levyihin esim. livelevy 2 Drinks Minimum. Omintakainen kitaristi ja muutenkin kovaa menoa koko triiolta. Kannattaa tutustua.
 
Warresta tulee mulle kyllä enemmän Krantz mieleen kun Henderson. Veikkaisin että tota levyä on Husbandi kuunnellut.
 
Talk Less Play More
Epämuusikko
10.01.2006 14:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Husbandista tykkää, kannatta tutustua myös Wayne Krantzin levyihin esim. livelevy 2 Drinks Minimum.
 
On meinaan sellainen levy että suolentoiminta järkkyy...
 
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
MK73
10.01.2006 14:51:22 (muokattu 10.01.2006 15:23:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Husband on kivenkova!.. pelkästään Nykäsen takia. Vähintään yhtä kova on rumpali Keith Carlock, jonka websitelta olen kuunnellut Wayne Krantzin pätkiä, hyvän kuuloista kamaa tosiaan. Mutta saako Krantzin levyjä Suomen kaupoista?
 
M.i.k.key
11.01.2006 14:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Husband on kivenkova!.. pelkästään Nykäsen takia. Vähintään yhtä kova on rumpali Keith Carlock.
 
Todella erityylisiä soittajia, ei tuon luokan jäbiä voi oikein enää edes verrata.
 
Mä lopetan nää hommat!
Fuzzy Boner
11.01.2006 16:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella erityylisiä soittajia, ei tuon luokan jäbiä voi oikein enää edes verrata.
 
Ketä tos Husbandis soittaa muita?
 
Saapuilija
MK73
11.01.2006 17:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketä tos Husbandis soittaa muita?
 
Kuten aloituksessa mainitaan, rumpalin lisäksi perusryhmään kuuluvat Varre Vartiainen; gtr ja Harri Rantanen, bass. Sitten vierailijoita: Abdissa Assefa; perc, Timo Lassy; sax, Sami Pitkämö; voc, Timo Pratskin; keys, Jarmo Savolainen; rhodes/synths ja Arttu Takalo; vibes. Tällä miehityksellä pelasi tuo eka levy.
 
Niin ja nuista rumpaleista: Eri tyylisiä toki, omalla tavallaan huippuja kummatkin.
 
Neljä Ruuvia
11.01.2006 18:27:03 (muokattu 11.01.2006 18:27:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIkä siin on kun mie EN tajuu tän Kranzin Väinön suuruutta. Sehän sai Steely Danistakin kait kenkää. Ja sill ei oo ees kovin hyvä time. Ainakaan mitä oon kuullu. Semmonen perkuleen näprääjä ja nypertäjä.
 
Epämuusikko
11.01.2006 19:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sill ei oo ees kovin hyvä time. Semmonen perkuleen näprääjä ja nypertäjä.
 
Sopii mulle!
 
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
Jimi Henri
12.01.2006 20:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIkä siin on kun mie EN tajuu tän Kranzin Väinön suuruutta. Sehän sai Steely Danistakin kait kenkää. Ja sill ei oo ees kovin hyvä time. Ainakaan mitä oon kuullu. Semmonen perkuleen näprääjä ja nypertäjä.
 
Käy kuuntelemassa tuolta krantzin sivuilta kokonaisia biisejä radiosta: http://www.waynekrantz.com/
 
Hassu juttu, mun mielestä juuri tuo taimi ja rytminen puoli on se mistä eniten krantzissa tykkään. Omalaatunen tyyli sekottaa improvisointia ja teemoja on kanssa hienoa sekä käännökset, joissa on usein avoimia kieliä mukana. Hendersoni tulee vähän mieleen ajoittain, mutta muuten on kyllä ihan oma juttu.
 
Talk Less Play More
oprahk
13.01.2006 21:17:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Husband toimii loistavasti. Joskus meinaa kyllä mennä Timo Pratskinin ja Vartiaisen projektit sekaisin keskenään kun on niin samoja soittajia.
 
Wayne Krantzin Todrinkminimum on aika helvetin kovaa musisointia, jos Husbandista pitää. Eikö Krantz ole vieraillut Suomessa sibeliusakatemiassakin?
 
Olo on kuin orvokilla 8-)
MK73
05.02.2006 12:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jassoo. Nyt löytyi tämmöinen tieto: Varre Vartiainen - Husband: Homo Sapiens (julkaistaan 2006)
 
Ou jee!!
 
MK73
09.02.2006 07:00:37 (muokattu 09.02.2006 07:01:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykääpä www.varrevartiainen.com sivulla kuuntelemassa maistiaisia uudelta levyltä. Etelä II -biisi on kunnon toimintaa. Hauskat sivut Varrella muutenkin, ja levynkannethan Husbandilla on aika hip, entäs t-paita sitten? :-)
 
Henga
09.02.2006 10:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaajaa että Marzi tullut toiseksi kitaristiksi. Hmm.
 
Epämuusikko
09.02.2006 14:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moulinex-jazz
 
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448
MK73
10.04.2006 16:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistutanpa, että Husbandin levynjulkaisukeikka on Helsingissä Jumo Jazz Clubilla 3.5. eli n. kolmen viikon päästä. Vierailijoina: Marzi Nyman, Jarmo Savolainen ja Mamba (Abdissa Assefa). Näin, jotta innokkaat osaavat varautua moiseen (takuu hauskaan) tilaisuuteen :-D
 
cubasisti
10.04.2006 17:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta Husbandin ekan levyn tämän keskustelun innoittamana ja olin kyllä aika pettynyt. Miten sitä nyt kuvailisi - rokkihissiä? Hissirokkia? Se kuulosti vähän siltä kuin siitä puuttuisi soololaulaja tai -instrumentti. Bändi soittaa levyllisen taustakomppia. ??? En tajuu tätä juttuu ny. Onkohan meny zoppaa gorfaan vai mix en tajuu.
 
Deadline tekee mestarin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «