Muusikoiden.net
08.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Duke Ellington
1
sub zero
20.12.2015 13:54:47 (muokattu 20.12.2015 13:55:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä pidätte hyvinä albumeina tai kokoelmalevyinä Ellingtonilta?

Minkä kauden Ellington kolahtaa parhaiten?

Löytyykö jotain yksittäisiä huikeita sävellyksiä, mitä haluaisitte nostaa esille?

--

Itse pidän varauksettomammin tuosta varhaisesta materiaalista, mitä on esim GRP:n levyillä "The Best of Early Ellington" (1CD) ja "Early Ellington: The Complete Brunswick and Vocalion Recordings" (3CD).

Suurimmat hitit taitaa sisältyä kuitenkin enimmäkseen myöhempään tuotantoon. Swing-kauden materiaali on vähän vaikeempaa mulle soundiltaan, kun se on niin kovin imelää se soundi (Stockmannin vaateosaston taustamusaa), mutta kyllähän noita joitakin biisejä kuuntelee erittäin mielellään, esim "The Star-Crossed Lovers", "A Midnight in Paris", "Prelude to a Kiss", "Showboat Shuffle", "In a Sentimental Mood", "Cotton Tail" jne.

1960- ja 1970-luvullakin näytti ilmestyvän vielä mielenkiintoisia levyjä, Digeliuksen Emu suositteli "New Orleans Suite" -levyä, siihen ehkä pitäis tutustua. "..And his Mother Called Him Bill" on ollut kuuntelussa, mutta siihen on ollut vähän vaikea päästä sisälle, jotenkin nihkeen tuntusta kamaa.

Kefiiri
20.12.2015 19:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ellingtonin, Minguksen ja Max Roachin triolevy "Money Jungle" on muistaakseni vallan topakka ja yllättävän modernin kuuloinen.

En ole musiikin asiantuntija.
baron
20.12.2015 20:41:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.discogs.com/Duke-Ellingt … natomy-Of-A-Murder-/release/5755223

Mulla on aikoinaan ollut (ja vuosien saatossa hävinnyt) yllämainittu EP, joka sai kaikenlaisia palkintoja ja josta tykkäsin.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti