Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: R.I.P. Dave Brubeck
1
Funkånaut
05.12.2012 20:30:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin on päässyt käymään. Tänään 5. Joulukuuta 2012 on jazz-pianon mestari siirtynyt konsertoimaan pilvien päälle. http://www.hs.fi/kulttuuri/Jazzlege … Dave+Brubeck+kuollut/a1305625738443
 
"Meidän tehtävänä ei ole ainoastaan yhdistäytyä vaan ajaaa ne muuukalaiset täältä pois... kaikki... me ollaan suomalaisia. JAWOHL - katkase." - Kristian Arje Kuuntelen tämmöistä
Qsine
05.12.2012 22:40:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legendat sen kun vähenevät. Ilman Brubeckin upeanrouheaa tuotantoa olisin muusikkona paljon vajaampi. Take eternity, Dave!
 
Soittajaksi kouluttaudutaan, muusikoksi synnytään.
blackmore81
06.12.2012 11:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno muusikko ja säveltäjä oli. Jaksoi vielä vanhoilla päivilläänkin musiikkia vetää. Hatunnosto hienosta ja pitkästä urasta. Rauha hänen sielulleen.
http://www.youtube.com/watch?v=e1S_vA0ougg
 
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
jazzmies
06.12.2012 12:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno innovaattori ja konseptualisti on pois. Vaikka pianistina hän ei nouse suurien instrumentalistien joukkoon, avasi hänen rajattomuutensa ja keskselijäisyytensä ovia monenlaisille musiikelille ja musiikintekijöille. Ja taitaapa olla hänen ja hänen yhtyeensä tekosia pari jazzin tunnetuimmista originaaleista.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
baron
06.12.2012 14:11:56 (muokattu 08.12.2012 17:04:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Hieno innovaattori ja konseptualisti on pois. Vaikka pianistina hän ei nouse suurien instrumentalistien joukkoon, avasi hänen rajattomuutensa ja keskselijäisyytensä ovia monenlaisille musiikelille ja musiikintekijöille. Ja taitaapa olla hänen ja hänen yhtyeensä tekosia pari jazzin tunnetuimmista originaaleista.
 
Kait ne 5/4, 7/4, 9/8 piisit oli jazzissa suhteellisen uusia.
 
Jäänyt lähtemättömästi mieleen kun joskus 50-luvun lopulla radion kuuluttaja suomentaa Brubeckin piisin nimen: "Viides otto".
Take Five oli uutena sen verran menestys Suomessakin että radio soitteli sitä ihan tavallisissa musaohjelmissa (ei jazz-ohjelmia silloin juuri ollutkaan)
Mä itse ostin Take Five EP:n joskus 59-60 ja Yleisradion välityksellä olin siihen tutustunut.
 
Mulla on mielikuva että joskus 60-luvulla olisin kuullut herraa bändeineen Kulttuuritalolla mutta en löytänyt vahvistusta netistä.
 
Edit: Tän päivän Hesari kertoi että esiintyi Helsingissä 1964 eli muistin oikein!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pepsodent
20.12.2012 09:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa on päässy tämä uutinen ohi kokonaan.
Loistava säveltäjä. Oon tarkemmin syventyny herran tuotantoon vasta viime kesänä.
Kuka tahansa voi tehä biisejä "erikoisilla" tahtilajeilla, mutta Brubeck sai ne groovaamaan.
 
Tässä lemppari kipaleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=rH2aeRzO9xk
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «